Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NShappy
    CBC Senator
    • 09.03.2005
    • 261
    • Novi Sad
    • Ford Focus 1.8TDCi

    Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

    Pozdrav svima!

    Možda se već pričalo o ovome a možda i ne. Uglavnom, meni je nejasno koji znaci sada definitivno označavaju da smo u zoni naselja i da se mora voziti 50. Ko se malo vozao po Srbiji, primetio je veliku nedoslednost tabli naziva naseljenih mesta i onih posebnih znakova sa siluetom grada što su ih razbacali na sve strane.

    Neko selo u Vojvodini prema Somboru, izlazim iz sela, poslednje kuće, kreću njive i tabla prekrižene gradske siluete. 200m dalje radar. Još 200m dalje tabla prekrižnog naziva mesta i prekriženih 50km/h?!? Srećom, radar me omašio.

    Dalje, put Novi Sad - Ruma, kilometar dva pre Iriga ima tabla sa nazivom mesta. Mesto (kuće pored puta) i dalje ne počinje. Zatim neposredno pre ulaska u samo mesto stoji i ta tabla sa nacrtanom siluetom grada. Koliko je ograničenje između te dve table?

    Sa su protne strane mesta, od Rume, opet tabla naziva Iriga kilometar pre mesta. Zatim u nezgodnoj krivini, ograničenje 60?!? I mnogo kasnije tabla siluete grada.

    I na još mnogo mesta su ove table poptuno neusaglašeno postavljene. Ima deo između NS i Beočina gde vam postave taj ctež grada sa početkom i krajem a u međuprostoru na nepreglednoj krivini i na raskrsnici stoje table ograničenja na 60km/h. ?!?

    Da ne pričam da na X mesta (Ibarska magistrala npr.) ima gomila lokacija gde ulazite u naselje (a nigde nikakve kuće, bandere, raskrsnice, prodavnice, peš. prelaza) i nikada se ne pojavi tabla izlaska iz istog naselja.

    Da znam, ovo je ogledalo uređenosti saobraćajne infastrukture kod nas, ali eto, kako da se vadim pred ne daj bože sudijom za prekršaje. Inače, trudim se da poštujem s. propise, ali ponekad ne mogu. Ne znam kada i kako.
    Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...
  • kuzmar
    Moderator
    • 18.12.2009
    • 783
    • Lazarevac
    • Pezo 207 1.6 HDI

    #2
    Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

    Ima takvih primera gomila.

    Na putu Veliki Crljeni - Stepojevac (govorim o lokalnom putu a ne o Ibarskoj) imamo situaciju da na izlasku iz Velikih Crljena stoji tabla ulazak u naseljeno mesto (tabla se nalazi na najmanje 300 metara od poslednje kuce u V.Crljenima i bar 500 m od prve u Stepojevcu a izmedju prolazi pruga Beograd-Bar). A samo neikh 300 m dalje sa leve i desne strane puta stoje dve table okrenute u istom smeru. Jedna oznacavaq ulazak u naseljeno mesto a druga izlazak. Tabla su jedna naspram druge.
    www.paluba.info

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?


      Ovde pocinje naseljeno mesto i ogranicenje brzine, koje prestaje kod istog takvog precrtanog znaka. Stare table niti bilo sta drugo te uopste ne interesuje, insistiranje na nekom "prekrsaju" gde si isao brze nego sto je dozvoljeno u naselju, a da to naselje nije obelezeno ovakvim znakom je lov u mutnom.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • kuzmar
        Moderator
        • 18.12.2009
        • 783
        • Lazarevac
        • Pezo 207 1.6 HDI

        #4
        Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

        Ako sam dobro shvatio prvi post ovde nije sporno da postoje table koje oznacavaju pocetak i kraj naseljenog mesta. Sporno je nacin njihovog postavljanja i razne nelogicnosti u tome sto policiji koristi.
        www.paluba.info

        Comment

        • nikaragva
          CBC Senator XXL
          • 03.06.2008
          • 521
          • B. Palanka
          • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

          #5
          Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

          A sta ako imamo sledecu, ne tako retku situaciju:
          Pri nailasku na naseljeno mesto, nailazis na znak (stari znak) na kojem je ispisano ime naselja, a na istom stubu stoji i ogranicenje 50km/h. Onda 1-1.5km dalje stoji ova nova oznaka za ulazak u naseljeno mesto.
          Da li u tih 1-1.5km vazi ogranicenje 50km/h ili 80km/h?

          Comment

          • kuzmar
            Moderator
            • 18.12.2009
            • 783
            • Lazarevac
            • Pezo 207 1.6 HDI

            #6
            Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

            Naravno da vazi ogranicenje 50 km/h, isto kao da vozis po nekoj planini pa naletis na ogranicenje 50 km/h, osto to ogranicenje ne podrazumeva samo naseljeno mesto.
            www.paluba.info

            Comment

            • nikaragva
              CBC Senator XXL
              • 03.06.2008
              • 521
              • B. Palanka
              • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

              #7
              Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

              Da, ok razumem to. Ali ovde je to ogranicenje bilo vezano za ulazak u grad, pa kao 50km/h, medjutim prolazis kroz 1,5km industrijske zone, pa tek onda ide znak za naseljeno mesto i pokako kuce, groblje i ostalo
              Znaci po nekom pravilu, bi trebalo da sklone taj znak za ogranicenje sa table, ukoliko zaista ne zele da tu i bude ogranicenje. Odnosno nije ih samo mrzilo da ga sklone, nego sad ima novu funkciju?

              Comment

              • NShappy
                CBC Senator
                • 09.03.2005
                • 261
                • Novi Sad
                • Ford Focus 1.8TDCi

                #8
                Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                Ako na ulasku u mesto piše 50, bem li ga, onda ne možemo mnogo da se bunimo. E sada, što se ta tabla stavlja na lokaciju gde naselje počinje administrativno a ne tamo gde uslovi diktiraju da treba smanjiti brzinu to je druga strana medalje.

                Najgori slučaj sam već spomenuo. Izlazim iz naselja, vidim tablu precrtane siluete grada. I 800m kasnije naiđem na tablu sa precrtanim nazivom naselja i na istom znaku precrtanih 50. Koliko li je ograničenje između?!?

                Ili, u zoni između tabli ulaska pa izlaska iz naselja (ovih novih), na nepreglednoj krivini sa raskrsnicom, znak ograničenja od 60. Sve sa početkom i prestankom tih 60?!?

                Oduvek kod nas ima naziva naselja uz put a okolo nigde ni živog stvora/kuće/radnje/bandere/škole/peš.prelaza ni na par kilometara unaokolo. Ili druga krajnost, tabla prestanka naseljenog mesta, a ono okolo prodavnice, kuće, ćuprije do kućnih kapija i sve bez trotoara, ljudi hodaju kolovozom. A sada su na tu zbrku samo još dodali ove nove znake.
                Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                Comment

                • gorans
                  CBC Senator XXL
                  • 09.03.2010
                  • 1525
                  • Beograd

                  #9
                  Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                  Ima apsurda koliko hocete.Na ulazu u vojvodjansko selo Centa iz pravca Barande stoji tabla sa znakom naseljenog mesta a posle 30m tabla 60! Sta je tu sad merodavno? Verovatno su stavili novi znak a taj stari 60 zaboravili da skinu.Da se ne bih natezao sa organima reda oko toga koji znak je vazeci,ja vozim 50 km/h

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #10
                    Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                    Sigurno, je sigurno! Ipak, u slučaju, da te kao što neki kažu "trkeljišu", u zapisnik obavezno navesto taj znak ograničenja, a po mogućnosti ga i slikaš.

                    Evo, šta kaže ZOBS:

                    Član 43.

                    Na putu u naselju, vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od 50 km/h, odnosno brzinom većom od brzine dozvoljene postavljenim saobraćajnim znakom za celo naselje ili njegov deo.

                    Izuzetno, na putu u naselju, čiji saobraćajno-tehnički elementi to omogućavaju, može da se saobraćajnim znakom dozvoli kretanje vozilom brzinom i do 80 km/h.

                    Pošto je znak na rastojanju od znaka naseljenog mesta, važi "samo do prve raskrsnice"!
                    Last edited by Franjo; 15.01.2012, 12:38.

                    Comment

                    • red_H
                      CBC Član
                      • 22.03.2008
                      • 13
                      • Beograd

                      #11
                      Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                      Nedavno su postavili znak za početak naseljenog mesta kada se ide iz Bgd ka Pančevu, čim se siđe sa Pančevačkog mosta. Ograničenje je sve vreme 60 km/h, ali svi voze 60-70, da bi se uhvatio zeleni talas. Znak za kraj naseljenog mesta je posle poslednjeg semafora ka Pančevu, tamo gde počinje deo gde je ograničenje 80. Da li je baš trebalo tako, znaju ti koji su ih postavljali.

                      Comment

                      • NShappy
                        CBC Senator
                        • 09.03.2005
                        • 261
                        • Novi Sad
                        • Ford Focus 1.8TDCi

                        #12
                        Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                        Ako su postavili početak naselja, onda je posle njega ograničenje 50 a ne 60. Sem ako ima poseban znak koji podiže ograničenje na 60.
                        Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #13
                          Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                          Sigurno postoji ograničenje 60 km/h, isto kao na delu "autoputa" BG-NS, do Batajničke petlje, odakle ustvari počinje autoput. Poenta je, da se i na tom delu, vozi 70-80, pa i više km/h, jer za to, zaista postoje uslovi. Ali, kako bi policija zaradila džeparac, da je ograničenje na 80 km/h?!

                          Comment

                          • NShappy
                            CBC Senator
                            • 09.03.2005
                            • 261
                            • Novi Sad
                            • Ford Focus 1.8TDCi

                            #14
                            Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                            Još nema jasnog odgovora. Da li samo tabla naziva mesta, bez dodatnog ograničenja obavezuje oraničenje na 50km/h?

                            Ima li ikakvih mogućnosti da se ovo negde zvanično proveri?
                            Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                            Comment

                            • kuzmar
                              Moderator
                              • 18.12.2009
                              • 783
                              • Lazarevac
                              • Pezo 207 1.6 HDI

                              #15
                              Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                              Koliko se secam, kada se raspredalo o uvodjenju novih znakova receno je da naseljeno mesto ne pocinje i ne zavrsava se tamo gde je tabla sa nazivom mesta vec gde je nov znak za naseljeno mesto. Po tadasnjim tumacenjima zakljucak bi bio da tabla sa nazivom naseljenog mesta ne obavezuje vozaca da se krece brzinom do 50 km/h osim ako ne postoji znak za ogranicenje brzine. Realno, na Ibarskoj magistrali tabla za Beograd je pre Orlovace do prvih objekata gde zive ljudi ima kilometar a mozda i vise. Na toj deonici postoje table sa ogranicenjem od 80 km/h. Nisam siguran gde je tacno tabla za pocetak naseljenog mesta posto retko idem pravo u grad, obicno ili desno ka Rakovici ili levo ka Ostruznici.
                              www.paluba.info

                              Comment

                              Working...
                              X