Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

    Kao sto znate, Svedski magazin Teknikensvärld (Svet tehnike) vec duzi niz godina sprovodi test severnog jelena, elem, test koji otkriva stabilnost i upravljivost automobila. Cilj je na izvesnoj stazi proterati auto izmedju cunjeva i naci maksimalnu brzinu koja omogucuje odrazvanje auta na putu, tj. u svojoj kolovoznoj traci po odradjenom manevru izbegavanja prepreke.
    Po zakonima fizike, najbolje treba da prolaze auta koja su najlaksa i/ili imaju najnicu tezisnu tacku i balansiran raspored masa.

    Kako izgleda stvarnost, mnogi ce se iznenaditi, neki nece, neki hoce, u svakom slucaju pogledajte i sami pa iz toga izvucite zakljucke, "bolje pre nego kasnije".

    Lista se sastoji od oko stotinak automobila gde je sve preko 70km/h dobro a 80 i vise vise nego dobro.

    Na listi mozete kliknuti da se izvrsi sortiranje prema naslovu tabele, tj:

    BIL = Marka auta Årsmodell = Model za godinu Fuktig vägbana=vlazan kolovoz i Hastighet=Brzina (km/h)



    Da se zakljuciti da su automobili u masivnoj produkciji i kao najprisutniji na putevima najveci rizik. Ili?
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • nikaragva
    CBC Senator XXL
    • 03.06.2008
    • 521
    • B. Palanka
    • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

    #2
    "Po zakonima fizike, najbolje treba da prolaze auta koja su najlaksa i/ili imaju najnicu tezisnu tacku i balansiran raspored masa. "
    Upravo tako, samo sam primetio da saab 9-3 sa 2.0T i 1.9TD, ima vecu brzinu sa dizel motorom, a ocekujem da je tezi sa dizelom agregatom. Tako da mozda u identicnom automobilu, sa razlicitim tezinama (motora), prednost ima tezi, jer lakse je odici od zemlje nesto sto je lakse, medjutim tezi auto ce lakse klizati, pa sad da li su ih vozili na dva tocka ili su se klizali na testu

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #3
      Al je zato najbolji Citroen, hidropneumatsko ogibljenje ispade najbolje
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • Bojan1212
        CBC Senator XXL
        • 15.07.2008
        • 468
        • Zemun
        • Honda Accord

        #4
        Sto me nesto ova Xantia podseti na cuvenog BX-a jednog clana koji je otisao sa foruma pre par godina Eh da je on sada tu kako bi nam pokazao

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Sv: Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

          Originally posted by Srdjan View Post
          Al je zato najbolji Citroen, hidropneumatsko ogibljenje ispade najbolje
          Srdjane, malo je u pitanju Citra koliko model Aktiva

          zabrinjavajuci model koji vrlo cesto mozete sresti na putu:
          Volkswagen Passat 1,8T 2001
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Sv: Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

            nikaragva

            Dobar primer opasne raspodele masa, Saab 9-3 SportCombi Aero 1,9 TTiD, sa duplim turbinama na pogresnom mestu.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • SALE
              CBC Senator XXL
              • 04.01.2005
              • 841
              • Banovo Brdo

              #7
              Posto vozim slicnog pasata moram priznati da su u pravu, neverovatno koliko se lose ponasa u krivinama.
              Astra G koju sam vozio pre ovoga je izmislila lezanje za ovaj autobus, auto se ponasa kao da je 300 kg tezi nego sto jeste.

              Comment

              • X9
                CBC Senator XXL
                • 28.06.2005
                • 3179
                • Wien-Sabac
                • RX-8 i X-9

                #8
                kad pogledam listu vidim da nema Rx8-ce,ali ako vidim gde je Nissan 350Z na listí,mogu samo da potvrdim da bi se Rx8 nasao ili na istom mestu ili iznad Nissana.ne znam zasto neke chudi rezulatat testa oko saab-a kad oni prave auto konceprcijski da bude siguran,bas u ovakvim i slichnim situacijama.sto ne znaci da je na stazi dobar za sportsku voznju.osim toga veoma malo auto je testirano na vlaznom putu,mislim kada bi se svi ovi sa liste testirali poredak bi izgledao dosta drugachije :-)
                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                No ROTOR no MOTOR...

                Comment

                • Ji 4Tze
                  CBC Senator XXL
                  • 04.05.2006
                  • 806
                  • bg
                  • Honda CR-V 4WD

                  #9
                  Re: Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

                  Rx8 je odriftovao i ubio DedaMraza, zato ga nema na listi

                  Comment

                  • YUgisa
                    CBC Senator XXL
                    • 05.06.2008
                    • 793
                    • Subotica
                    • Yugo 1.1 EFI

                    #10
                    Interesantno mi je da kod dosta proizvodjaca, stariji model ima vecu brzinu prolaska od novijeg modela
                    Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Sv: Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

                      stariji automobili su generalno laksi...
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • bmiillan
                        CBC Senator XXL
                        • 18.04.2005
                        • 393
                        • beograd
                        • clk 200k

                        #12
                        o ovim vw golfovima GTI koji ne mogu da dobace ni do 70 ne vredi ni pricati
                        nemoj na silu uzmi veci cekic

                        Comment

                        • nikaragva
                          CBC Senator XXL
                          • 03.06.2008
                          • 521
                          • B. Palanka
                          • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                          #13
                          Koliko je taj test trajao, kada su svaki model provozali ko zna koliko puta, dok nisu ustanovili tacnu brzinu na kojoj gubi kontrolu

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Sv: Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

                            Pa, imali su sve vreme ovog sveta racunajuci da su poceli sa testovima 1970.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • X9
                              CBC Senator XXL
                              • 28.06.2005
                              • 3179
                              • Wien-Sabac
                              • RX-8 i X-9

                              #15
                              u zadnje vreme se dosta prica o offset testovima Evropskih auta koji se sprovode u USA ,i gde su tri najveca imena nemacke auto industrije doziveli fijasko.samo da napomenem ameri sprovode ove testove odavno:

                              ovo je snimljeno negde 90-ih.kao sto rece Boost,sigurnost nije bas svugde zastupljena u realnosti,iako se kupcima uzimaju debeli novci za takozvanu sigurnost i "german engineering" :-)
                              a test severnog jelena pokazuje i danas mane i vrline nekih automobila.ima i danas "prevrtaca" samo se nekako ne rado pise o tome...
                              "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                              No ROTOR no MOTOR...

                              Comment

                              Working...
                              X