Kao sto znate, Svedski magazin Teknikensvärld (Svet tehnike) vec duzi niz godina sprovodi test severnog jelena, elem, test koji otkriva stabilnost i upravljivost automobila. Cilj je na izvesnoj stazi proterati auto izmedju cunjeva i naci maksimalnu brzinu koja omogucuje odrazvanje auta na putu, tj. u svojoj kolovoznoj traci po odradjenom manevru izbegavanja prepreke.
Po zakonima fizike, najbolje treba da prolaze auta koja su najlaksa i/ili imaju najnicu tezisnu tacku i balansiran raspored masa.
Kako izgleda stvarnost, mnogi ce se iznenaditi, neki nece, neki hoce, u svakom slucaju pogledajte i sami pa iz toga izvucite zakljucke, "bolje pre nego kasnije".
Lista se sastoji od oko stotinak automobila gde je sve preko 70km/h dobro a 80 i vise vise nego dobro.
Na listi mozete kliknuti da se izvrsi sortiranje prema naslovu tabele, tj:
BIL = Marka auta Årsmodell = Model za godinu Fuktig vägbana=vlazan kolovoz i Hastighet=Brzina (km/h)
Da se zakljuciti da su automobili u masivnoj produkciji i kao najprisutniji na putevima najveci rizik. Ili?
Po zakonima fizike, najbolje treba da prolaze auta koja su najlaksa i/ili imaju najnicu tezisnu tacku i balansiran raspored masa.
Kako izgleda stvarnost, mnogi ce se iznenaditi, neki nece, neki hoce, u svakom slucaju pogledajte i sami pa iz toga izvucite zakljucke, "bolje pre nego kasnije".
Lista se sastoji od oko stotinak automobila gde je sve preko 70km/h dobro a 80 i vise vise nego dobro.
Na listi mozete kliknuti da se izvrsi sortiranje prema naslovu tabele, tj:
BIL = Marka auta Årsmodell = Model za godinu Fuktig vägbana=vlazan kolovoz i Hastighet=Brzina (km/h)
Da se zakljuciti da su automobili u masivnoj produkciji i kao najprisutniji na putevima najveci rizik. Ili?
Comment