Potrebne izmene zakona.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    Potrebne izmene zakona.

    Deset izmena zakona koje bi spasle živote vozača

    Više od 4.000 ljudi je poginulo, a 105.000 povređeno u saobraćajnim nesrećama u Srbiji samo u poslednjih pet godina. Zakon o sabraćaju, koji je već tri godine na snazi, nije pokazao valjane rezultate jer se broj stradalih konstantno povećava, pa je sve više zahteva da Zakon treba menjati.

    Predsednik Vlade Ivica Dačić traži da se hitno pooštre propisi i da se zaustave nesreće na drumovima, a u tome ga podržavaju saobraćajni stručnjaci. Sagovornici „Blica” izdvojili su deset najbitnijih tačaka u Zakonu o saobraćaju koji je usvojen pre tri godine, a koje bi pod hitno trebali izmeniti.

    Pavle Ristić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za „Blic” da je potrebno pooštriti kazne za nebezbedno ponašanje u saobraćaju poput nasilničke vožnje, veću alkoholisanost vozača i visoko prekoračenje brzine.

    - S druge strane, potrebno je ublažiti sankcije za administrativne prekršaje. Na primer, za istek vozačke dozvole u kraćem periodu. Sada su za ovaj prekršaj predviđeni i novčana kazna i određen broj poena, što je besmisleno. S druge strane, potrebno je uvesti praksu trajnog oduzimanja vozačke za, recimo, alkoholisanost veću od dva promila. Potrebno je za neke prekršaje koristiti mogućnost oduzimanja vozila - objašnjava Ristić za „Blic”.

    Njegov kolega, saobraćajni inženjer Goran Koprivica ističe da je potrebno pokrenuti sistem odgovornosti, da u slučajevima teških nesreća odgovaraju svi, uključujući lokalne samouprave i putare, a ne da se uvek krivica svaljuje na vozače.

    - To konkretno znači da se mora utvrditi odgovornost, na primer opštine, ukoliko na istom mestu stalno stradaju deca, ili putara ako je neispravna signalizacija i rupa na putu. U Zakon o saobraćaju treba uvesti stavku da je za stanje bezbednosti u saobraćaju odgovorna Vlada Srbije. Ako je ove godine poginulo više ljudi nego prethodne, za to mora neko da odgovara, a to je država, odnosno Agencija za bezbednost saobraćaja. Ako ona ne radi svoj posao, mora da dođe do smena, a ne da se izdvaja novac iz budžeta za instituciju koja ništa ne radi - kategoričan je Koprivica.

    Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, ističe da je potrebno u Zakonu izmeniti tok sredstava koje se naplate od novčanih kazni.

    - Sada u budžet policije ide 52 odsto sredstava. To nije problem ukoliko bi oni to koristili za opremu saobraćajne policije, spasilačke jedinice, edukaciju policije na ulicama. Međutim, oni novac troše za plaćanje policijskog orkestra ili za kupovinu borbenog vozila za Žandarmeriju. To mora da se izmeni. Novac naplaćen od vozača mora se uložiti u unapređenje bezbednosti saobraćaja i nikako drugačije - kategoričan je profesor Vujanić

    izvor: blic.rs
    Attached Files
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
  • gorki
    CBC Član
    • 16.09.2012
    • 34
    • Vranje

    #2
    11. Naci mehanizam da prethodnih 10 odredbi vazi i za "bele medvede", a ne samo primenjivati odredbu 5. u tom slucaju.

    Comment

    • comi 1342
      Moderator
      • 28.09.2005
      • 1126
      • NS
      • Giulietta ,PUG 106,

      #3
      Pitati ministra policije koji je procenat saobraćajnih policajaca koji nisu primili mito ?
      Koliko kazni su ukupno naplatili u čitavoj Srbiji zbog prevelikog osovinskog opterećenja ? Taman da srpski putari i nauče da prave put kako treba, i ne zakinu na materijalu, naiđe pretovaren kamion i polomi sve ispred sebe, praktično gura put ispred sebe. A kako onda da nam valjaju putevi, što je jedan od osnovnih činilaca za bezbedno odvijanje saobraćaja ?
      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

      Comment

      • Desmo
        CBC Senator
        • 27.06.2010
        • 280
        • Vrsac
        • VW Mk2 1.8

        #4
        Bravo Comi, ovde znaju da naguraju po 50 metara sirove bukve u sleper, znam da je tesko doći do novca i zaraditi ali opet mi smo ti koji uplaćujemo novac u budžet iz kog se prave putevi.
        Aspirazione naturale!

        Comment

        • sErGiO
          Moderator
          • 30.01.2007
          • 2769
          • Neko selo pored Beogr
          • Alfa Romeo 156SW

          #5
          Njegov kolega, saobraćajni inženjer Goran Koprivica ističe da je potrebno pokrenuti sistem odgovornosti, da u slučajevima teških nesreća odgovaraju svi, uključujući lokalne samouprave i putare, a ne da se uvek krivica svaljuje na vozače.

          - To konkretno znači da se mora utvrditi odgovornost, na primer opštine, ukoliko na istom mestu stalno stradaju deca, ili putara ako je neispravna signalizacija i rupa na putu. U Zakon o saobraćaju treba uvesti stavku da je za stanje bezbednosti u saobraćaju odgovorna Vlada Srbije. Ako je ove godine poginulo više ljudi nego prethodne, za to mora neko da odgovara, a to je država, odnosno Agencija za bezbednost saobraćaja. Ako ona ne radi svoj posao, mora da dođe do smena, a ne da se izdvaja novac iz budžeta za instituciju koja ništa ne radi - kategoričan je Koprivica.
          Ovo bi bilo odlično da se uvede.

          Comment

          Working...
          X