Nikakav novi zakon, ili izmena postojeceg, nece resiti dva kljucna problema kod nas:
Prvi je da se zakoni kod nas selektivno primenjuju. Nisam jednom video kako se zatamnjeno staklo na nekom SUV-u otvara, za volanom plavusa, nesto kaze panduru, i ovaj trenutno odustaje od svega. Poslednji put kod Narodnog pozorista pre neki dan, riba je prosla na crveno.
Drugi je da je i policija polu-pismena, i ne zna bas najbolje sta u stvari radi i sta bi trebala da radi, a i ako zna, nije ih mnogo briga. Pa su tu javlja mnogo vrlo slobodnih interpretacija zakona kako se njima svidja. Jer, ta policija je 50+ godina navikavana da brani rezim i da se na nju zakoni ne odnose, ne moze se taj mentalitet promeniti na dugme. Trebace jos decenije.
Te dve pojave, vrlo masovne kod nas, cine zakone besmislenim i podizu nivo revolta kod obicnih smrtnika kao sto je vecina nas. Pa se posle inatimo i kada je pandur u pravu, jer se osecamo izigranim znajuci da ima "neko" ko je jednostavno iznad zakona - svaki put, ma sta uradio.
Zbog toga licno smatram da novi zakon nece uciniti saobracaj bitno bezbednijim, ali ce omoguciti pandurima da se malo vise ogrebu za neki sitnis da nam ne bi uzeli markicu, napisali prijavu i slicno. Jer, i oni su deo drustva u kome neki nikada ni za sta ne odgovaraju.
Na stranu sto je ogranicavanje brzine u nekim slucajevima cista ******stina. Sto rece jedan Nemac, u vezi ukidanja i poslednjih deregulisanih deonica na autobanu (to su one gde ides koliko te auto povuce) - ako maksimalnu brzinu spustimo na nivo Pola, sta ce da rade Mercedes-Benz, BMW, Audi i slicni? Kakvi su to savremeni novi putevi kojima se hvalimo, a istovremeno smanjujemo dozvoljenu brzinu? Zasto se prave sve brzi i bezbedniji autmobili, a brzina se sve vise ogranicava?
Sve validna pitanja.
Neko rece da se obavljaju cesce i strozije tehnicke kontrole - uradi li se to, ikada, makar i kao pilot projekat, orgovorno tvrdim da bi se prema psotojecem zakonu iz saobracaja odstranilo bar 80% svih vozila, iz ovog ili onog razloga. Zato se to kod nas nece skoro dogoditi.
Pozdrav,
DVV
Prvi je da se zakoni kod nas selektivno primenjuju. Nisam jednom video kako se zatamnjeno staklo na nekom SUV-u otvara, za volanom plavusa, nesto kaze panduru, i ovaj trenutno odustaje od svega. Poslednji put kod Narodnog pozorista pre neki dan, riba je prosla na crveno.
Drugi je da je i policija polu-pismena, i ne zna bas najbolje sta u stvari radi i sta bi trebala da radi, a i ako zna, nije ih mnogo briga. Pa su tu javlja mnogo vrlo slobodnih interpretacija zakona kako se njima svidja. Jer, ta policija je 50+ godina navikavana da brani rezim i da se na nju zakoni ne odnose, ne moze se taj mentalitet promeniti na dugme. Trebace jos decenije.
Te dve pojave, vrlo masovne kod nas, cine zakone besmislenim i podizu nivo revolta kod obicnih smrtnika kao sto je vecina nas. Pa se posle inatimo i kada je pandur u pravu, jer se osecamo izigranim znajuci da ima "neko" ko je jednostavno iznad zakona - svaki put, ma sta uradio.
Zbog toga licno smatram da novi zakon nece uciniti saobracaj bitno bezbednijim, ali ce omoguciti pandurima da se malo vise ogrebu za neki sitnis da nam ne bi uzeli markicu, napisali prijavu i slicno. Jer, i oni su deo drustva u kome neki nikada ni za sta ne odgovaraju.
Na stranu sto je ogranicavanje brzine u nekim slucajevima cista ******stina. Sto rece jedan Nemac, u vezi ukidanja i poslednjih deregulisanih deonica na autobanu (to su one gde ides koliko te auto povuce) - ako maksimalnu brzinu spustimo na nivo Pola, sta ce da rade Mercedes-Benz, BMW, Audi i slicni? Kakvi su to savremeni novi putevi kojima se hvalimo, a istovremeno smanjujemo dozvoljenu brzinu? Zasto se prave sve brzi i bezbedniji autmobili, a brzina se sve vise ogranicava?
Sve validna pitanja.
Neko rece da se obavljaju cesce i strozije tehnicke kontrole - uradi li se to, ikada, makar i kao pilot projekat, orgovorno tvrdim da bi se prema psotojecem zakonu iz saobracaja odstranilo bar 80% svih vozila, iz ovog ili onog razloga. Zato se to kod nas nece skoro dogoditi.
Pozdrav,
DVV
Comment