Zimske Gume - Auto Bild Test

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Goranp
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2006
    • 436
    • Banja Luka

    Zimske Gume - Auto Bild Test

    Evo čitav članak i hrvatskih novina "Jutarnji"
    Mislim da će biti koristan onima koji su u potrazi za dobrom zimsom gumom
    Možda da bude Sticky ovaj zimski period

    Najveće i najopsežnije ovogodišnje testiranje zimskih guma koje je na snijegom prekrivenim stazama zaleđenog jezera u švedskom Berglandu provela grupacija Auto Bild a kojoj pripada i naša automobilistička revija Auto blic, donijela je i neke neočekivane rezultate koji bi mogli izmijeniti usađene poglede i spoznaje o gumama. Naime, na testu su se našle zimske gume dimenzija 195/65 R 15 od šesnaest proizvođača, ali i njihovi ljetni pandami što je rezultate ovog testiranja upravo zbog izravnog "suočavanja" zimskih i letnih guma učinilo izuzetno zanimljivim.

    Primjerice, nepisano pravilo da pri temperaturi ispod 7 stepeni letne gume valja obavezno zameniti zimskima, pokazalo se posve dvojbenim. Naime, testovi su jasno pokazali da na mokroj stazi tek tačka smrzavanja postavlja fizikalnu granicu dok na suhoj podlozi letna guma čak i na nekoliko stepeni ispod nule još uvijek pobjeđuje kada je reč o prianjanju uz podlogu. Štaviše, na mokroj i suhoj podlozi zimska se guma sa svojom mekom gumenom smesom i s bezbroj lamela pokazala znatno lošijom od letne.

    Manje bočnog vođenja, manje rezervi kod akvaplaninga i duži zaustavni put kvare bilancu učinka i pri niskim temperaturama. U to nema sumnje, pa ispada kako se bajka o temperaturnoj granici od sedam stepeni Celzijusa vještački održava.

    Opasnost jeftinih guma

    Ipak na temelju rezultata testiranja, čitateljima toplo preporučujemo upotrebu zimskih guma, jer onaj koga snijeg iznenadi na ljetnim gumama eventualna kazna i isključivanje iz prometa najmanje je što mu se može dogoditi. No, ni zimska guma ne štiti generalno od ružnih proklizavanja a jeftine gume kakve neki naši vozači kupuju u velikim trgovačkim lancima u inostranstvu mogu biti veoma opasne.

    Cena tehnologije

    Primjerice, tajvanska guma Nankang SV-1 snow viva na ledu i snegu pokazuje respektabilne učinke, ali na suhoj cesti ta guma nakon punog kočenja zaustavlja se za tri dužine vozila kasnije od letnih guma. Tri pune dužine vozila!

    Još dramatičnije su njene mane na mokroj stazi: produženje zaustavnog puta od 16,7 metara sigurno nije u skladu s pojmom preporučljive zimske opreme. No, to među jeftinim zimskim gumama nije izuzetak već pravilo, jer i ostali jeftini zakazuju u za sigurnost relevantnim testnim disciplinama pa kod kočenja redovito zauzimaju posljednja mjesta.

    Ipak, valja reći da su za primjenu na snegom i ledom pokrivenim podlogama sve testirane gume, premda s različitim potencijalom učinka, prekoračile sigurnosni prag.

    Iznenađenja su testnoj ekipi jeftine gume priredile na mokroj stazi jer nisu zadovoljile čak ni najjednostavnije sigurnosne standarde. Kod testa kočenja poklanjale su i do 17 metara zaustavnog puta viška, što u praksi može imati po život opasne posljedice. Tehnologija očito ima svoju cenu.

    Uzoran Pirelli

    Na kraju tri su zimske gume na temelju uravnoteženo dobrih učinaka u svim testnim disciplinama zaradile pridjev uzorno. A najboljim allround igračem pokazale su se Continentalove zimske gume Winter Contact TS 810 koje se odlikuju dinamičkim sportskim voznim svojstvima s visokom preciznošću upravljanja, dobrim bočnim vođenjem kroz zavoje i kratkim zaustavnim putovima na mokroj stazi.

    Na temelju postignutih rezultata revija Auto blic uz već spomenuti Continental smatra uzornim i Pirellijev W. 210 Sottozero te Vredesteinov Snowtrac 2.

    Preporučuju se zimske gume Dunlopa, Goodyeara, Bridgestonea i Nokiana a zimske gume koje nikako ne biste trebali koristiti jer ne zadovoljavaju osnovne sigurnosne standarde dolaze od Tigra, Maxxisa Nexena i Nankanga.


    Rezultati testa

    Ukupni poredak


    1. Continental Winter Contact TS 810 - uzorno

    2. Pirelli Winter 210 Sottozero - uzorno

    3. Vredstein Snowtrac 2 - uzorno

    4. Dunlop Winter Sport 3D . preporučljivo

    5. Goodyear UltraGrip 7 - preporučljivo

    6. Bridgestone Blizzak LM-25 - preporučljivo

    7. Nokian WR - preporučljivo

    8. Semperit Speed Grip - zadovoljavajuće

    9. ToyoSnoewproks S 941 - zadovoljavajuće

    10. Fulda Kristall Supremo - zadovoljavajuće

    11. Matador MP 59 Nordicca - zadovoljavajuće

    12. Michelin Pilot Alpin PA2 - zadovoljavajuće

    13. Tigar Winter A - ne preporučuje se

    14. Maxxis MA-W1 Wintermaxx - ne preporučuje se

    15. Nexen Win-Guard - ne preporučuje se

    16. Nankang SV-1 Snow Viva - ne preporučuje se


    Malo sam preradio i "preveo" jer je bilo teško shvatljivih riječi
    Banjaluka Blog
    http://gradbanjaluka.blogspot.com
    Tattoo Picture
    http://tattooaco.blogspot.com
  • Zloca
    CBC Senator XXL
    • 21.12.2005
    • 510
    • Novi Sad
    • Astra bertone turbo

    #2
    Tja, ja sam na bmw-u imao sve cetiri nove tigar wintere, i vise puta sam po snegu i ledu izlazio bez problema na brdo gde prolaze samo lokalni mestani (i moji tast i tasta), znaci nema rizle, ciscenja puteva i tih fora.
    Tako da sam ja zadovoljan.
    MESTO ZA VASU REKLAMU!

    Za samo 1000 din mesecno! :-)

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #3
      Wintera ima sasvim korektno ponasanje na snegu ali je na kisi katastrofa, barem je tako na testu bilo...
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • Williams
        CBC Senator XXL
        • 07.02.2006
        • 556
        • Beograd- Cerak

        #4
        Koja je cena ove Continentalke sto je pobedila?

        Comment

        • starac vujadin
          CBC Senator XXL
          • 27.08.2005
          • 2617
          • Stari grad

          #5
          Nemci moraju da utrpavaju svoju gumu da pobedi "na silu Boga"...

          Samo kad Boost vidi ovo nece biti zadovoljan...Pirelli drugi

          Mala sala, do testova u Auto Bildu ne drzim mnogo, mada mi se svidja poredak, sem "programiranog" pobednika.

          Comment

          • Goranp
            CBC Senator XXL
            • 28.06.2006
            • 436
            • Banja Luka

            #6
            Nisam se džaba istresao za Pirelli

            A gledam nešto i razmišljam kako je Good Year uspio da ne ubace Savu da ne bi dobila loše ocjene kao Tigar?!
            Banjaluka Blog
            http://gradbanjaluka.blogspot.com
            Tattoo Picture
            http://tattooaco.blogspot.com

            Comment

            • Hypersonic
              CBC Veteran
              • 29.07.2006
              • 116
              • state of Medak, BGD

              #7
              Wintera se stvarno ne pokazuje posebno na mokrom, nije bas najsrecniji izbor. Pri ostrijem kocenju ume bas da prokliza. Ali nemojmo se kurciti kada pada kisa i bice manje potrebe za naglim kocenjima. Iskreno nisam verovao da Wintera bolje koci po snegu nego po suvom. Jeste da prosle zime nije bilo nesto snega, ali onih par dana dok je Beograd bio pokriven snegom, bilo je dovoljno da dodjem do tog zakljucka
              Stercus accidit

              Comment

              • Deki
                CBC Senator XXL
                • 18.02.2005
                • 307
                • Beograd

                #8
                Koliko ja znam jos uvek madju najboljima je DUNLOP Winter Sport 3D i Winter Sport M3.

                Comment

                • Deki
                  CBC Senator XXL
                  • 18.02.2005
                  • 307
                  • Beograd

                  #9
                  evo testa Auto Moto Und Sport (Nemacka)

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    ja sam na bmw-u imao sve cetiri nove tigar wintere, i vise puta sam po snegu i ledu izlazio bez problema na brdo gde prolaze samo lokalni mestani (i moji tast i tasta), znaci nema rizle, ciscenja puteva i tih fora
                    ista stvar, prolazim po snegu 20cm, usponu 15% na tucaniku/sljunku van regularnog puta.
                    uslovi gori nego sto ce ikada videti polovina SUV vozila

                    sada sam uzeo ponovo 4x Wintera, dobra iskustva se ne zaboravljaju lako.

                    btw, pomenuti test AUto Bilda je Winteru u zimskim uslovima izbacio u sam vrh, vucna sila na snegu Wintere je medju najboljima.
                    a to je jako vazna osobina za polazak iz mesta koji je i najkriticnija faza voznje (kretanje da bi uopste postojala voznja) zimi.

                    interesantno je da je po Auto Bildu Nokian guma losih osobina, a zna se decenijama sta znaci Nokian ime u svetu guma.
                    sumnjam da su naprasno odjednom Finci zaboravili kako se pravi zimska guma

                    malo je glupo testirati zimske gume po parametrima all round ili letnje gume.
                    ne postoji univerzalno najbolja guma za sve moguce i nemoguce uslove, uvek se optimizuje za nesto.
                    Wintera je optimizovana za zimu i tu je odlicna, sto pokazuju i merenja.

                    leto / suvo/ nije ono sto je osnovna namena Wintere pa time ni rezultati ne treba da cude.

                    kljucnu stvar, value for money, u tesu su izbegli i da pomenu

                    a mogli su da uvrste i Gislaved Nord Frost ako vec hoce da porede nemacku gumarsku industriju sa ostatkom sveta
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • dfast
                      CBC Senator XXL
                      • 26.05.2005
                      • 1302
                      • Hoofddorp NL /Bgd

                      #11
                      Sve to stoji ali je problem sto 90% potrosacke populacije ne zna da cita izmedju redova, nego ce kupovati top five u zavisnosti od bidzeta, a to je i bila namena testa.

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Upravo tako.
                        Uz, u tom slucaju, obavezan uslov da se imaju dva kompleta guma (zimski i onaj drugi) inace sve pada u vodu ako cemo da se bas ponasamo u skladu sa merenjima.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          mi ipak nismo Nemci, (i slicni Evropljani) da slepo verujemo u marketinske oblande...

                          nedavno ove godine je u Nemackoj promenjen zakon i sada su obavezne zimske gume na vozilima bez obzira na vremenske uslove u fiksnom kalendarskom podrucju.

                          prodaju treba pospesiti, odnosno konkurenciju diksreditovati.
                          da ne bude bas previse grubo napravi se (ciljani) test a onda rezultati u vidu brojki interpretiraju prema marketing cilju.

                          u testu Auto Bilda primetio sam da je Michelin Alpine guma nisko ocenjena, ipak su to Francuzi pa da ne ometaju Conti

                          da ne bude zabune, Conti jesu inace top nivo guma ali u ovom testu nista posebno ne odskacu od najjeftinijih guma prema izmerenim brojkama.

                          u testu fali kljucni podatak- greska merenja koja nuzno postoji kao i u svakom merenju.

                          jos mi je cudnije da se navode podaci za cisto letnje gume kao neki uopsteni prosek (kojih guma? ) cak i za sneg a iz prakse letnja guma bilo koja pa i najskuplja moguca najboljeg proizvodjaca je totalno neupotrebljiva za bilo sta zimi.
                          niti kretanje iz mesta niti kocenje...


                          kako je obicno greska merenja oko 5% sto se da zakljuciti iz opsega koji se dobije na ponovljenim merenjima jedne te iste gume na jednom te istom autu.
                          npr kocioni put nikada nije identican pri ponovljenim merenjima.

                          tako da razlike brojki u okviru 5% i ne govore mnogo o postojanju (bitnih) razlika medju gumama koje se testiraju.

                          sama podloga daleko drasticnije (30-50% +- promenljivost trenja) utice na krajnje efekte ukupne interakcije guma-podloga-vozilo-vozac.

                          odabrano vozilo VW GOlf i inace ima problematicne kocnice a pogotovu na mokrom (drugi nezavisni testovi kocionog puta samog vozila) sto dodatno moze da pobudi sumnju u objektivnost narucioca testa.

                          btw, Golf na suvom ima kocioni put oko 45m sa 100-0, sto je na samoj granici prihvatljivog i medju najlosijim kocionim osobinama od svih modela auta koji se danas prodaju.

                          malo dublje grebanju u dubinu bi izbacilo drugacije detalje tumacenja brojki i redosleda.

                          same brojke u apsolutnim iznosima pokazuju da danas vise nema losih guma bilo kog proizvodjaca, pa i kineskih.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Eon
                            Moderator
                            • 10.03.2005
                            • 4225
                            • Beograd-NBG-44
                            • Superb 2.0 4x4 DSG

                            #14
                            Cekaj bre Brick, pa citao sam u vise testova, taj Golf ima nesto malo manje od 40m na suvom kocioni put, kakvih 45m... A i iz licnog iskustva znam da je Tigar (na Vectri '99) na tom mestu gde jeste i da i Michelin Alpin (na Corolli 2005) ne zasluzuje mnogo bolju poziciju od one... Jos da stavim Sotozero na Vectru za koju nedelju, pa licno prenosim iskustva...
                            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                            Comment

                            • Goranp
                              CBC Senator XXL
                              • 28.06.2006
                              • 436
                              • Banja Luka

                              #15
                              Evo ovde još testova,jeste da su švabe ali ipak je to ADAC
                              LINK
                              Banjaluka Blog
                              http://gradbanjaluka.blogspot.com
                              Tattoo Picture
                              http://tattooaco.blogspot.com

                              Comment

                              Working...
                              X