U saobracajnoj nesreci u Vrbasu petoro poginulih

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GORAN 0211
    CBC Član
    • 30.03.2008
    • 68
    • feketic

    #16
    strasno.i sam cesto prolazim tuda.nemam komentara
    NEZNAM MOZDA I NISAM U PRAVU

    Comment

    • sri98
      Admin od Trpeze
      • 24.10.2004
      • 7262
      • Republic of Konjarnik
      • Toyota Corolla E 210

      #17
      mb12, elwood, over je lepo napisao da nije problem samo u saobracajnoj policiji, vec i u nasoj kulturi u saobracaju i postovanju propisa.

      Ajda da okrenem pricu -mb12 krivi policiju sto ga ne kontrolise kada ih ima 7 u autu koji je za 5oro. Sto ne krivi sebe za to sto je stavio dve osobre vise? Da se on zakucao u bus, bilo bi dvoje mrtvih vise, pa bi onda policija trebala da bude kriva? Ili bi vozac trebao da kaze - ne smem da vozim pro 5 osoba?

      Svi smo mi navikli da ne postujemo propise, da se izvlacimo da jednu ii dve crvene, a kada dodje do glupoti, nikad mi nismo krivi, vec pricamo o tome gde sukamere, gde su patrole, itd, pa se opet bun imo sto ima patrola koje kontrolisu brzinu i naplacuju kazne.

      Stvari se mogu poboljsati, ali samo ako i svi ucesnici u saobracaju izmene ponasanje, a ne tako sto ce na svakih x km da bude po patrola.

      Onda bi se sigurno nasao neko koji bi pricao o demokratiji, policijskoj drzavi, bla, bla, bla.....
      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        stavrno da se chovek malo zapita shta ovi saobracajci rade
        ja bih se postpuno slozio sa over-om.
        ovde saobracajci bas nista nisu doprineli samoubistvenom pokusaju koji je uspesno izveden.

        covek treba da se zapita sta je bilo u glavi vozaca, i saputnika koji su tolerisali ponasanje vozaca, da se tako bahato vozi na takvom uzanom putu, sa takvim (neadekvatnim blago reseno) autom i jos po takvim vremenski uslovima.

        za voznju auta je potrebna psihofizicka zrelost, to stanje je individualno i nije strogo vezano za godine.

        ja u tome vidim problem ne samo u ovom tragicnom primeru vec i slicnim koji se i previse ucestalo desavaju, gde vozaci totalno odlutaju od realnog sveta i svesno krse sve osnove voznje i pravila.

        u okolnostima puta samo je bilo pitanje kada ce se dogoditi, nazalost ova tragedija nece biti pouka i primer, kao sto rece @over valjda rezultat tragicnih 90tih shvatanja uospte o zivotu, radu, redu, normali... sada se vraca.

        policija ne moze svaku odraslu osobu da drzi za ruku i 24 sata nadzire da ne napravi neku samovoljnu glupost, samokontrola i samosvest sta je dozvoljeno i opasno a sta nije se nuzno pretpostavlja da postoji kod odraslih ljudi.

        imali smo onaj slucaj ne tako davno kod NS-a kada je covek po gustoj magli sa krcatim autom saputnika nasumice preticao i izazvao direktan sudar i svi poginuli. stariji vozac, verovatno sa iskustvom.

        da li je neka zuta minuta, neki stres, neko gubljenje veze sa stvarnosti...tek saobracaj kod nas uzima ogroman danak u krvi.

        mogu samo sa zaljenjem da konstatujem da je 5 zivota bespovratno izgubljeno, i da se nadam da se nikome nista slicno nece nikada dogoditi.
        da je ovo poslednja tragedija tog tipa.
        RIP.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • GadGet
          CBC Senator
          • 15.08.2007
          • 206
          • Nbgd, Vozdovac

          #19
          Brick sto se tice "autoputa" BG-NS, stvarno nemam reci za opisati. Oni koji retko koriste taj pravac se redovno istripuju kada sa dela gde izmedju dva smera postoji bankina predju na deo gde nema bankine. Jednostavno i meni se desilo -kad je drugar vozio- da sam se istrpovao da je i ita traka za moj smer jer je traka sa leve strane isprekidana, a sa desne puna -zaustavna-, a mozak razmislja da je*ni autoput mora da ima dve trake i jednu zaustavnu za svaki smer. Zbog ovakvih gluposti koristim redovno pravac preko Iriga, a i nema one ravne monotonije.

          I nesto sto bih dodao na konto naseg mentaliteta, 95% ljudi razmislja u smeru zasto da kupi novo vozilo sa slabom opremom, kad za iste pare moze da uzme rabljeno sa 2000++ccm i opremom. Kao da su rodjeni sa 200ks. Ovo je dovelo do velikog broja trulih krseva sa po 2000ccm i vise, koji prolaze tehnicki na osnovu dobrih kocnica ili pica i 200g kafe, a trule grede i kompletni mostovi otpadaju i amorti upadaju u gepek. Tolike askone, yugici , golfovi , suze, GSi-jevi, GTi-jevu sa po 20godina. Nisam ja protiv tih ljudi koji ovakve stvari kotrljaju dok su 100% ispravni, ali ako samo gledam sta ce od njih da otpadne i mene da pogodi izem ti moju tehnicku ispravnost, EURO 4 i pet zvezdica NCAP. Za ovakve stvari je kriva drzava kao i njeno sundjerasto tkivo - NARODNA MILICIJA.

          Mozda nije ni pravo mesta a i trenutak ali sam ovo morao da napisem

          Comment


          • #20
            Brick,slazem se...sve je to tacno i da su 90-te unistile drustvo i da ima previse psihicki bolesnih vozaca,ali da je ovo poslednja tragedija tog tipa NE,dok smo mi ovo pisali kod Sombora je poginulo troje mladih ljudi u BMW koji je sleteo sa puta i udario u drvo.Kad ti nemas sistem koji opasne vozace eliminise iz saobracaja vremenom se napravi kolaps i samo mozes gledati dok vozis da se uvek desava ono najgore i da bi sacuvao zivot moras predvideti najgori scenario jer upravo ce se to dogoditi.Zdravstveni pregled se prolazi bez problema,pravila polaganja su katastrofalna.Pisali smo sta rade vozaci komercijanih vozila sa nalepnicom 80 te obilazi 100km/h u naseljenom mestu i cepa 140km/h na autoputu.Oni to rade jer im je dozvoljeno i donosi im profit!Ja garantujem da smo mi koji postujemo propise(ja postujem propise!!) jos njima smesni.Svaki put mi se desava da mi se neki kombi zalepi za branik!Najgore je na pruznom prelazu kad ne smem da se zaustavim jer vidim da ce me udariti od pozadi pa izlomim svoj auto.Dokle vise?! Ovaj haos nekome donosi bogatstvo,a mrtve niko i ne broji koga briga.....
            Sri98,ja sam ubedjen da bi mnogo toga u ovom drustvu krenulo na bolje kad bi bilo vise policije da spreci divljanje.Ej ja se radujem kad vidim saobracajnu policiju umesto da im !#@%#$!@ kao svuda u normalnom svetu! No offence!

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #21
              Ajde da nastavimo sa off-iranjem, ali shto se mene tiche ovo je poslednje u ovoj temi.

              Elwood, moram da se opet suprotstavim takvom tvom razmishljanju. To da nam zakoni nisu uredjeni i usaglasheni sa ostatkom "normalnog" sveta nego vazhe odredjeni zakoni josh iz doba SFRJ, SRJ i SCG stoji, ali za to ne mozhemo okriviti policiju. Da, mozhemo ih okriviti za "popustljivost" i nedostatak autoriteta i ponekad neprincipijelno profesionalno ponashanje, ali zar zaista mislish da bi, ukoliko bi oni prestali da ponekad zazhmure neki prekrshaj "za crvendaca" ili ako bi postali striktniji na tehnichkom pregledu, promenilo u iole znachajnoj meri broj neodgovornih vozacha na ulicama? Naravno da ne. I ponovo kazhem, problem je u nashim glavama, i dok se tamo ne promene neke stvari nece biti bolje.

              Pishesh o josh jednom udesu, o troje nastradalih u Somboru tokom ove noci. Ako jeste tako, a ne sumnjam, pokoj im dushi i vechna slava. Troje mladih u BMW, pola noci, mogu samo da zamislim shta je prethodilo tokom vecheri i kako je doshlo do nesrece. "Recept" vec zvuchi tako poznato...

              U vezi toga, jedna stvar: ja sam mlad (relativno ) i vozio sam BMW donedavno (bice i ubuduce) =] Obishao sam 5 drzhava tim autom, vozio u svim i svakakvim vremenskim i saobracajnim uslovima, i preko noci, i sam, i sa punim autom drushtva... I nikad nisam nijednom chak ni ogrebao auto, a BMW ne volim zato shto inache volim da ga vozim penzionerski. I ipak sam ostao chitav, ali za to ima da zahvalim svojoj savesti i samokontroli, a ne lichnom "tutoru" saobracajcu, jer ga nisam ni imao.

              Sem toga, zhivim u Kos. Mitrovici, a situaciju ovde na severu KiM mislim da svi znaju manje-vishe, uglavnom poenta je da ovde nema "nashe" policije, stranci odavno ne rade saobracajne kontrole na severu a "lokalna" policija (KPS) faktichki i ne radi svoj posao. Suma sumarum - ovde i nema policije u pravom smislu te rechi, a narochito ne policije koja je spremna da svoje poslove radi kako treba, ukljuchujuci tu i saobracajce. I tako je ovde godinama.
              Po takvom filozofiji, bez saobracajne policije (a ovde je de facto nema), do sad bi svi iz KM i sa severa Kosova izginuli jer, pobogu, nema milicije da kontrolishe sve pa mozhemo da vozimo i ponashamo se kako ko hoce. Da, gine se i ovde, ali ne u vecoj meri u odnosu na uchestalost u Srbiji, vec sigurno u manjoj. Da je neprisutnost saobracajne policije GARANT da se uchestalost saobracajki i pogibija povecava, onda bi do sad ovde ostali zhivi samo oni bez saobracajnih dozvola.

              Shto, srecom, nije sluchaj...
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                problem je u nashim glavama, i dok se tamo ne promene neke stvari nece biti bolje.


                da dodam OT.
                od nas samih zavise i posledice. tu je temelj problema.
                svih nas, pa i policija, zakonodavac i svi mi imamo po neki udeo u tome kako smo uredili i koliko postujemo dogovorene norme ponasanja.

                tu je i taj cuveni tehnicki pregled koji je kod nas predmet sprdnje, i to svi znaju i javna je tajna.
                forumi kao sto je ovaj nadam se podizu koliko toliko svest o vaznosti da je vozilo tehnicki ispravno ma koliko staro ili novo, skupo ili jeftino bilo.

                svako vozilo je potencijalno opasno sredstvo bilo prema nama samima bilo oprema drugome.

                pri ovakvim tragedijama, osnova je ponasanje osobe za volanom i dogadajima u njegovoj glavi. to ne moze niko kontrolisati 24 sata, nikakvim nadzorom.

                osecaj za realnost, za vreme i prostor uz zrelost za donosenje optimalnih odluka su baza, osnov.

                nijedan zakon, nijedna obuka, nijedno saobracajno pravilo nema svrhu ako se svesno, namerno, sve to krsi.


                ratovi i prirodne katastrofe su manji uzrocnici poginulih i ranjenih nego saobracaj. i tako svake godine....
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • mb12
                  CBC Senator XXL
                  • 06.11.2006
                  • 640
                  • Vrbas
                  • Mazda 626 2.0 TD

                  #23
                  ...vidim da neki nedele mishljenje o tome da saobracajci treba da rade svoj posao, tj da budu non stop napolju....neko se 'brecnuo' terekao da se nemoze staviti saobracajac na svakih 200 m koliko je potrebno drzavljaninu srbije na naprvai sranje...ma nisam toliki bukvalista covece, ko god da si....

                  ...naravno da je mene trebalo kazniti kada su me zaustavili sa sedmoro ljudi u kolima, i to bi mi bio lep nauk da nikad nepodlezem pod uticaj "Ma daj, samo ovaj put"......veruj mi da su mene cepili tada sa nekih 10000 dinara, oko mene bi za to chulo barem 50 ljudi, i josh 300 od ovih 6 ostalih...tj da su me kaznili za prekobrojne putnike i ugrozavanje bezbednosti....a ako se to umiksuje sa stalnom patrolom, da neznas gde ce te capiti, i initezivnim radom, to utice psiholoski na ljude....

                  ...hazardera ima svugde, a ne samo u Srbiji...samo shto se u ostalim zemljama zna da postoje konstantne saobracajne patrole, radari i ostale tehnike za hvatanje nesavesnih vozaca, pa se broj hazardera , i potencijalnih hazardera umanjuje zbog ih saznanja ( ako neko nekapira, nemogu vishe objashnjavati, jer bi pre Volu ovo objasnio )

                  ...zakljuchak....nije sav teret na saobracajcima, ali ko ce biti prvi stepenik u sprovodjenju zakona o saobracaju...( i ovaj zakon je koliko toliko dobar, samo da se primenjuje ) ....neki kazu, nisu oni krivi...nisu malo sutra, njihov posao je takav i treba da hvataju i kaznjavaju a ne da sede u kancelarijama, ili selektivno da izvrsavaju pravdu...kamo srece da su tako radili dans bi ova statistika o poginulim bila mnogo manja, i veovatno bio Aleksandar hornjak posle 2 udesa ostao bez dozvole, i pored toga shto je kao mali bio lechen od epilepsije ( navodno se zalecio, jer se to nikad nemoze izleciti ) i dobio dozvolu....znaci dosta toga moze da zakaze, ali dosta toga mogusaobracajci da isprave, ali jednostavno nece, jer nisu naterani da rade.....

                  ...neko je naveo da vozaci nisu disciplinovani....ma dajte ljudi, znachi ako budemo disciplinovani nece nam ni trebati saobracajci...evo nemacki vozaci vaze za disciplinovane.....znaci njima netrebaju sabracajci, tj nemaju sabracajnu policiju? ....zar ne zvuci kao apsurd? ....

                  ...na kraju krajeva, zamislite kakva bi ovo tragedija bila da je sa druge strane bio putnicki automobl a ne autobus?

                  Comment

                  • sri98
                    Admin od Trpeze
                    • 24.10.2004
                    • 7262
                    • Republic of Konjarnik
                    • Toyota Corolla E 210

                    #24
                    Originally posted by mb12
                    da neznas gde ce te capiti, i initezivnim radom, to utice psiholoski na ljude....
                    Ovo si lepo rekao, i ne mora bas intenzivo, ali je dovoljno i ovo za pocetak da psiholoski utice



                    jer ce narod znati da vise nema vadjenja ko je koga kada uslikao, ne zna se gde je kontrola, a i nece moci da se izvuku na par crvenih jer saobracajci ne mogu da izbrisu zapis.
                    Onda sledi lepa novcana kazna, par meseci zabrane, par negativnih poena....

                    I tako, eto i preventive, laksih nogu na gasu i manje nesreca.

                    Originally posted by mb12
                    ...na kraju krajeva, zamislite kakva bi ovo tragedija bila da je sa druge strane bio putnicki automobl a ne autobus?
                    To se nikad ne zna, mogao je i bus da zvekne u drvo, prevrne se, zapali....300 svasta se uvek moze desiti...
                    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                    Comment

                    • prolupator
                      CBC Senator XXL
                      • 02.09.2005
                      • 3968
                      • Zemun

                      #25
                      Originally posted by mb12
                      u pitanju je Kadet GSI
                      Bas sam slusao na Dnevniku o toj nesreci na dan kad se dogodila i rekli su samo "vozilo marke Opel" ... znao sam da je GSi ... limena kantica s previse snage i to puna ljudi kroz naselje ...

                      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                      prolupator.mojblog.rs

                      Comment

                      • Lucky
                        CBC Veteran
                        • 08.12.2004
                        • 184
                        • Prokuplje

                        #26
                        Poslednja vest je da je vozac imao 1.73 promila alkohola u krvi...

                        Comment

                        • mb12
                          CBC Senator XXL
                          • 06.11.2006
                          • 640
                          • Vrbas
                          • Mazda 626 2.0 TD

                          #27
                          ...da chuo sam i ja sada na RTV Backa ( Vrbaska lokalna televizija )

                          ...jezivo

                          ...josh me je vishe i razljutilo licemerje Vrbaskih saobracajaca u Kucuri.....danas su posle ko zna koliko meseci se dovukli u Kucuru i to da obezbedjuju glavnu ulicu tj da preusmeravaju ljude koji dolaze iz pravca Vrbasa ili iz Savinog Sela na sporedne ulice zbog sahrana....a ovako se nesete da izvrse kontrole

                          ..sta reci..zao mi je lika kao coveka jer ga znam od malena, ali nemogu se pomiriti sa cinjenicom da je lik pijan vozio....e sad, neznam da li su i ostali bili pijani, jer njima nisu uzimali uzorke krvi...ali ipak...mogu samo zamisliti kako je njegovim roditeljima i dvojici braca, kada znaju da ima je sin/brat oterao u grob 4 osobe

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            ...neko je naveo da vozaci nisu disciplinovani....ma dajte ljudi, znachi ako budemo disciplinovani nece nam ni trebati saobracajci...evo nemacki vozaci vaze za disciplinovane.....znaci njima netrebaju sabracajci, tj nemaju sabracajnu policiju? ....zar ne zvuci kao apsurd?
                            izvini ne znam kako tebi zvuci, ali to je (izmedju ostaloga) realnost nemackog odvijanja saobracaja.

                            nema patrola na svakom koraku, nema preventivnih zaustavljanja, maltene ne mozes da sretnes ili vidis saobracajnog policajca na putu.

                            kaznjavanje nije potrebno sprovoditi silom policije ako se ne vrsi krsenje propisa, tj nema se ni sta onda kaznjavati.

                            opet, Nemacka je zemlje ogromnog tranzita, i za nase uslove nepojmljivo velikog i gustog saobracaja.

                            i policija je uglavnom tu zbog stranaca koji ponekad nisu bas na visini postovanja saobracajnih pravila, da ne kazem discipline.

                            i kod njih se desavaju bas ovakve tipicne nesrece, u lokalnim malim mestima, na lokalnim uzanim putevima, obicno nocu i obicno bas u dane vikenda, i obicno bas sa mladim osobama kao ucesnicima.


                            ali niko nikada nije optuzio policiju za te i takve nesrece, a teznja se stavlja na obrazovanje nedovoljno saobracajno obrazovaniih, na preventivu PRE dobijanja zvanicnog odobrenja, tj vozacke dozvole, za upotrebu vozila.

                            stoga se i taj broj nesreca zadrzava na znatno nizem nivou nego kod nas.

                            tip auta, vrsta i kvalitet puta, postojanje ili nepostojanje policije...sve pada u vodu kada totalno pijana osoba preuzme volan u svoje stanje svesti.
                            osoba u pijanom stanju nije sposobna ni za sta, a kamoli da koristi razum tj mozak i vrsi tako kompleksne aktivnosti kao sto je upravljanje vozilom.

                            ne znam ni ko je taj momak, ni kako je ziveo, ni cime se bavio, ali naslucujem da mozda to nije bilo prvi put u zivotu da je popio alkohol.

                            a opste je poznato da alkohol i volan ne idu nikako zajedno, pa sve i da je u pitanju Sumaher licno.

                            nazalost to opste saznanje ovih 5 mladih osoba nije uspelo da spozna na vreme vec na sopstvenoj kozi.

                            ako ova tragedija mrdne iz letargije i navede na razmisljanje u tom mestu ostale mlade, za nadati je da se nece vise ponavljati citav niz gresaka, i vise nece dogadjati ovako tragican dogadjaj.

                            mediji bi ucinili veliku uslugu mladim vozacima, i generalno pomogli saobracaj kada bi posvetili emisije na TVu ovakvim dogadjajima, osvetlili temu, prikazali po pravilu tragicne posledice alkohola, podigli nivo javne paznje.

                            kod nas se loce alkohol nenormalno iako se zna da treba da se vozi, to je pocetni problem u glavi koji prolazi onako neprimeceno.

                            droga, lekovi su takodje u istom rangu opasnosti.

                            ovo pisem uopsteno, ako pijes ne vozi, i ako vozis ne pij.

                            sveto pravilo.

                            niko nas ne moze zastititi bolje od nas samih..

                            nazalost bilo je kod nas i slucajeva da su profesionalci pijani sedali za volan, bilo autobusa bilo kamiona, i obicno pre ili kasnije nastane tragedija posle takvog ucestalog ponasanja.

                            ne znam sta da kazem, mladi zivoti su nepovratno i bespotrebno izgubljeni...nema reseta, nije igrica, surova realnost
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • SAAB PoWeR
                              CBC Senator XXL
                              • 26.04.2005
                              • 1394
                              • tu iza coska(Milwaukee USA)

                              #29
                              ja bi na balkanu zabranio prodaju vozila sa jacom motorom od 800 cc ,nek imaju dovoljno snage da se ljudi mogu prevesti sa tacke A do tacke B , jer ta oblast ima previse ljudi koi ne postuju ono sto imaju , a sto je najgore ne postuju tudje ...
                              _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                              Comment

                              • prolupator
                                CBC Senator XXL
                                • 02.09.2005
                                • 3968
                                • Zemun

                                #30
                                Ako je 800cc po tocku (ukljucujuci i rezervni) onda se slazem.

                                Inace, boodala mozes biti i peske, na romobilu, trotinetu, bajsu, mopedu... ne treba ti auto...
                                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                                prolupator.mojblog.rs

                                Comment

                                Working...
                                X