Laguna I ili nesto drugo...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    Laguna I ili nesto drugo...

    Drugar i njegova zena razmisljaju o kupovini Lagune I za oko 5000 evra, ali nikad nisu imali francuza pa ih zanimaju neke osnovne stvari.

    znaci kako se pokazala, jesu li skupi delovi/veliki troskovi odrzavanja (ovo im predstavlja bauk s obzirom da francuze cesto bije takav glas),koji motor izabrati (zanima ih jedino varijanta benzinac+ plin bilo da ga vec ima ili da se tek ugradjuje),kakva je potrosnja, koje su joj slabe tacke...

    kakvu ima usisnu glavu, tj. mora li sekvencijalni plin ili moze i neki jeftiniji itd.

    Ako laguna nije za preporuku u obzir moze doci i neki drugi porodicni auto, benzinac, za 5000 evra... razmisljali su i o mondeu i vectri ali im se laguna mnogo vise svidja, pre svega zbog udobnosti, vozili su se u sva 3... nesto su pomenuli i daewoo nubiru kao alternativu jer znaju ljude koji imaju dobra iskustva s njom i navodno da su jeftini delovi, da je pouzdana. ali sve su to neke B varijante, laguna je pod A.

    da li neko moze da preporuci neki servis ili majstora za lagunu jer bi pre kupovine verovatno oterali auto da ga pogledaju a i kasnije ce im trebati za odrzavanje/servisiranje naravno...
  • Milorad90
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2007
    • 975
    • Beograd

    #2
    Mislim da ne mora sekvecijalni,po meni to je bolje resenje nego vectra i mondeo,a to da su skupi delovi to nek se raspitaju po prodavnicama to im je najtacnija informacija.a za ovo ostalo nek ti neko drugi kaze.

    Comment

    • krstin
      CBC Senator
      • 14.09.2007
      • 223
      • Novi Sad

      #3
      Laguna je jako lose prosla na crash testu, ako hoce renault bolje bi im bilo da uzmu megane produzeni, koji se mnogo bolje pokazao...

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Shto se servisa i cena odrzhavanja tiche, prijatelj bi mogao da pozove npr. neki od servisa po Bgd i da se raspita o cenama. Dobro mesto da zapochne neku "dublju" pretragu o svemu shto ga bude interesovalo, ukljuchujuci i alternativne servise i jeftinije nachine odrzhavanja je klub ljubitelja te marke (http://www.renaultklub.org/). Ono shto jeste uopshteno mishljenje je da je odrzhavanje "francuza" komparativno skuplje od konkurencije, ali to ne mora da znachi generalno nishta. Ono shto bi mene u konkretnom sluchaju vishe zabrinjavalo je problematichna pouzdanost Lagune iz prve generacije (ruku na srce, ni "naslednica" se po tom pitanju nije proslavila), barem sudeci po podacima nemachkog TUV-a i ADAC-a, i ne ulazeci u (ne)pristrasnost njihovih izveshtaja.

        Ono shto znam iz lichnog iskustva je da je vozhnja u Laguni prava milina, osecaj "lebdenja" koji karakterishe francuske limuzine je itekako prisutan i kod nje, ali mi se ne svidja preterana (za moj ukus) nestabilnost u krivinama, odnosno preveliko naginjanje karoserije uz iole brzhe ulaske u krivine. Valjda je to danak mekanom oslanjanju, tako da je to moralo da ima za rezultat neki kompromis.
        Po netu se nailazi na jako puno kritika na benzinske motore iz prvih serija, agregate sa 8 ventila, koje uglavnom "kude" kao velike potroshache za svoju klasu, a opet, kao poprilichno inertne i "kilave". Od maja 1998. godine se u Lagunu ugradjuje nova generacija motora sa 16-ventilskom tehnologijom glave, tako da vec agregat od 1,6 litara u 16v izvedbi dobija daleko bolje ocene i postavljaju ga po pitanju performansi chak i ispred veceg ali starijeg 1,8 8v motora.
        Vlasnici su chak u prvim godinama vlasnishtva imali puno primedaba na elektroniku, paljenje i samostalno gashenje kojekakvih lampica na instrument tabli, a kasnije su belezheni problemi sa "buchnim" menjechkim kutijama i problematichnim sinhronima brzina.
        Preporuchujem prijatelju da ako vec hoce Lagunu prve generacije, "ide" na model sa novijim motorom (16 v), bilo u 1,6 bilo u 1,8 izvedbi, jer o onim 8-ventilskim nisam chuo puno lepih rechi Sem toga, trebalo bi da obrati pazhnju da auto bude po mogustvu sa dva prednja airbag-a, zato shto je suvozachki bio dugo vremena samo na listi opcija. Ovo bi bilo pozheljno zato shto je i sa dva prednja airbag-a Laguna prve generacije na NCAP testu osvojila samo dve zvezdice za bezbednost, shto za auto koji se proizvodio sve do 2001. godine i nije rezultat za pohvalu. Sve u svemu, za tih 5 soma bi trebalo da naleti na Lagunu sa poduzhim spiskom opreme, i to u sasvim solidnom stanju.

        Pomenute alternative, tj. Vectra B i Mondeo su drugachije "filozofije", tvrdji su i stabilniji na putu, upravljiviji, a sve to zbog daleko tvrvdjeg trima odnosno veshanja. Medjutim, shto se udobnosti u vozhnji tiche, oni su daleko iza Lagune. Naravno, sve je to pitanje lichnih afiniteta i ochekivanja od auta... Vectra B je savremenije tehnoloshki gledano reshenje, i za pomenuti novac opet se mozhe naci sasvim pristojan primerak sa benzinskim motorom i podosta opreme. Mondeo je takodje dobar izbor, narochito ako mu je potrebno dosta prtljazhnog prostora, zato shto ga ima vishe od oba "konkurenta" u ovom sluchaju.

        U svakom sluchaju, poshto si vec napisao da su se vozili u sva tri modela i da im se najvishe dopala vozhnja u Laguni, onda mozhda i nema mesta dilemama i trilemama Za 5 soma, uz malo strpljenja i pregovarachkih sposobnosti, mogu da se domognu dobro ochuvane Lagune sa jako puno opreme. Shto se usisne grane/grana tiche, tu cesh vec sachekati na nekoga drugog da odgovori, poshto ja iskreno nemam pojma koji su motori u Laguni iz tog vremena imali kakve usisne grane

        U svakom sluchaju, po oglasima vec ima podosta Laguna sa plindzom, neke i sa sekvent sistemom, tako da... Puno srece tvom drugaru u potrazi
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          Laguna

          ja bih bežao od Forda i Opela iz 90tih, limarija im nije jača strana (korodiraju odozdo) a do sada su verovatno već dobrani načeti i istruleli vitalni noseći delovi.

          1,6 motor je premali i preslabi za tu karoseriju, 2 lit motor je sasvim ok i nije prejak.

          1,8 motor je sredina, više ekono usmeren što se tiče potrošnje.

          što se ostaloga tiče sve 3 marke su srednje nižeg kvaliteta izrade pa najviše zavisi od konkretnog primerka i dosadašnjeg života/ održavanja a neke popravke se mogu očekivati.

          naći bilo koji od ta 3 a da do sada još nije posetio servis/ nije se ništa do sada kvarilo i da je u fabričkom stanju prve ugradnje mislim da je nerealno pa se ne bih opterećeivao previše ako je karoserija limarijski besprekorna i motor zdrav tj nije na izdisaju.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            #6
            NEka traze restilizovanu varijantu Lagune I, od sredine 98 pa mladju. Isto tako 1.6 se odlicno pokazao, mali je potrosac i nema izrazenu potrosnju ulja od zamene do zamene. Eventualno 1.8 16v 120ks, ali su oni redji. Kao sto overspeed rece neka izbegnu varijante motora sa 8v jer su veci potrosaci.
            Alternativa Laguni moze da bude Peugeot 406, mislim da je nesto tvrdji i da bolje podnosi kilometre i nase puteve, a uklapa se u budzet.
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • 230
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2007
              • 775
              • Semberija

              #7
              Prilično često sam vozio Lagunu '96. 2.0 8v, ima je jedan moj prijatelj.

              Potrošnja na otvorenom putu je neverovatna, skoro dizelskih 6/100.
              U gradu je oko 9/100.

              Delovi su prilično skupi kod ovlaštenog dilera, ali i dosta jeftiniji kod ostalih prodavaca. Nije ih teško naći.
              Održavanje je prilično jednostavno.

              Njegova je prešla oko 350.000 km, i još uvek se jako dobro drži i ne pokazuje znake zamora.
              155+75=230
              VIVA LA VITA!!!

              Comment

              • CikaKure
                CBC Senator XXL
                • 14.08.2005
                • 668
                • Beograd

                #8
                U kom gradu?

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #9
                  Tu (izmerenu?) potroshnju u gradu bi valjalo prijaviti Renault-u, jer je chak i proizvodjach (ionako standardno optimistichki raspolozhen kad su ti podaci u pitanju) - dao vecu potroshnju za Lagunu sa tim motorom u gradskom saobracaju.

                  A za 6 litara na otvorenom, isto zbunjujuc podatak. Ti 8V motori su opshte poznati kao veliki potroshachi, a sa 350k km mogu da pretpostavim da srchu i vishe, a opet ako troshe 6 litara onda je to stvarno za Shta reci, prijatelj ti je veliki srecnik
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • 230
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2007
                    • 775
                    • Semberija

                    #10
                    6 litara je prosek na relaciji Bijeljina - Prijedor - Bijeljina.
                    Bio sam u autu, i vozio pola puta, inače ni ja ne bih verovao.

                    Prvo smo mislili da komp laže, ali se ispostavilo da je bio u pravu.

                    U Beogradu bi verovtno dosta više trošila nego u Bijeljini.
                    155+75=230
                    VIVA LA VITA!!!

                    Comment

                    • Marko001
                      CBC Senator XXL
                      • 09.09.2006
                      • 1070
                      • Belgrade

                      #11
                      Originally posted by Srdjan
                      Alternativa Laguni moze da bude Peugeot 406, mislim da je nesto tvrdji i da bolje podnosi kilometre i nase puteve, a uklapa se u budzet.
                      E vidis cudo da se ovoga nismo setili, svidja im se i 406 mada malu prednost daju laguni tako da tema komotno moze biti laguna I vs 406

                      Comment

                      • -Miki-
                        Moderator
                        • 09.11.2005
                        • 708
                        • Valjevo
                        • Honda Accord coupe cg4

                        #12
                        Laguna I i 406 su dobar izbor koji god da izaberu nece pogresiti ,moze biti presudno jedino oprema kao i naravno stanje doticnog primerka koji se pazari .


                        Pozz
                        Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

                        Comment

                        • click
                          CBC Veteran
                          • 13.09.2007
                          • 128
                          • Beograd

                          #13
                          Malo oko EuroNcap testiranja.
                          laguna iz 1997 godine (Laguna I) ima 2.5 zvezdica, bas kao i A4 iz iste godine. BMW 3 iz iste godine ima 1.5 zvezdicu, Mondeo 2.5, Merc C klasa 2.0, Vectra 2.5 zvezdice.
                          Testirana Laguna je iz prve serije (pre aprila 1997), dok su verzije proizvedene od kraja maja iste godine imale poboljsanu zastitu kolena vozaca. Eto, morao sam i ja da kazem koju, kao sto se vidi, Laguna nije nista manje bezbedna od drugih automobila njene klase tog vremena.

                          Vise na EuroNCAP

                          Comment

                          • Marko001
                            CBC Senator XXL
                            • 09.09.2006
                            • 1070
                            • Belgrade

                            #14
                            Ali recimo Megane 1998 ima 4 zvezdice... kao i npr. Volvo s 40 1998.

                            Comment

                            • sErGiO
                              Moderator
                              • 30.01.2007
                              • 2769
                              • Neko selo pored Beogr
                              • Alfa Romeo 156SW

                              #15
                              Drugar je pre neki dan bash prodao Lagunu 2.0 iz 1998. godine za 4800e. Prosle godine smo isli sa njom na more i mogu ti recji da je za duga putovanja izuzetan auto, tih udoban, dobro vuce i ne trosi previse. Izmerena potrosnja je bila oko 7 litara sto nije mnogo uzimajucji u obzir tezinu auta i cinjenicu da smo se vozili nas trojca sa stvarima. Covek je sa njom presao desetine hiljada bez vecjih problema, a problemi koji su se pojavili su bili najcescje ljudska greska. Sto se mene tice auto za preporuku

                              Comment

                              Working...
                              X