sta kupiti do 12000eu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixeta
    CBC Početnik
    • 22.07.2008
    • 4
    • Novi Sad

    sta kupiti do 12000eu?

    Licno sam razmisljao:
    golf 4
    octavia
    Mazda 6 2.0CD
    bmw 320d 2001godiste---http://www.cartrade.co.yu/showcase/view.php?id=1498
    ili nesto drugo.......????
    kako su se gore navedeni modeli pokazali?odrzavanje?preporuke?
    ocekivanja: da netrosi puno, da je solidan, da nije ubiljen od kilometara, a da nije stariji od 2002god, da ima klimu
    Kupio bih u kesu, znaci nikakav kredit, lizing
    Porodicu nemam, samo bih ja vozio, prvenstveno auto nebih uzeo za trkanje, vec za opustenu voznju. Za jurcanje imam 190ku i twinga
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Prioriteti, zhelje, ochekivanja od auta...? Budi spreman da nakon kupovine u tom cenovnom rangu odma' spremish josh 300-500 evra za prva ulaganja, mali servis i eventualno josh neshta, a toga "neshta" ima skoro pa uvek kad se kupuje "polovnjak".

    Pomenuo si BMW 320d... Ako ne prelazish godishnje (dosta) preko 15000 km ne preporuchujem ti ovaj model. Za te pare mozhe da se uzme recimo solidan primerak, ali je problem shto ce (prava) kilometrazha biti minimum 150 k km, a u tom periodu vec mogu da polako stizhu potencijalni problemi. Turbina, pumpa, dizne, plivajuci zamajac... Da pomenem samo neke. Sve ovo krene da zahebava kod modernih common rail diesel motora negde na toj kilometrazhi, mozhda koju desetinu hiljada kilometara kasnije, ali u svakom sluchaju to je to... A cene popravki tih problema su tolike da cesh nakon njih sve beneficije zbog jeftinije vohznje koje si imao na umu kad si kupovao diesela - moci jednostavno da zaboravish, jer cesh platiti vishe na cupriji nego da si na mostu. Ne vazhi ovo za BMW, vazhi za ogromnu vecinu automobila koji se ovde uvoze, i koji su, redom, svi sa "pravih" 90000 kilometara na satu, ili na "chak" 120000 koji su, naravno, nakucani da bi uvoznik smanjio carinu na uvozu, a inache je auto imao originalnih 65000 km Nije nego...

    Umesto 320d ja ti iskreno preporuchujem restyling model 318i. Taj motor je odlichan, tehnoloshki vrlo napredan i mada oznaka zavarava radi se o dvolitarskom agregatu sa duplim Vanosom i Valvetronic sistemima varijabilnog razvoda ventila i elektronske varijabilne kontrole vremena otvaranja dizni i ubrizgavanja. Motor ima 143 KS i chak 200 Nm (preko 100 Nm po litri zapremine, odlichan podatak za atmosferac), a troshi u proseku 7,4 litra na 100 km (podatak proizvodjacha, rekao bih da je prosek oko 8, ali na otvorenom i 90-100 km/h troshi po bordu ispod 6 - uverio se lichno). Sa trendovima koji vladaju Evropom i koji ce i ovde ubrzo zavladati, diesel ce biti skuplji od benzina pa se postavlja pitanje isplativosti kupovine dieselasha, narochito ako se radi o tako mutnim prilikama iz uvoza kakve se vec prodaju po nashem trzhishtu. Sa druge strane, benzinci po defaultu prelaze daleko manje mada i tu ima muvanja sa kilometrazhama, ali u svakom sluchaju je opasnost od skupih popravki nemerljivo manja ne samo zbog ovoga nego i zbog samih cena. Odrzhavanje i manje popravke kod tih motora su smeshne u poredjenju sa CR zeldijem, kojem, samo da napomenem, recimo jedna dizna kosha oko 700 evra, zamena plivajuceg zamajca (u ovlashcenom servisu) oko 1400 evra itd itd Benzinac je po tom pitanju u debeloj prednosti, a narochito chetverci poput ovog Valvetronic agregata.

    Ja sam lichno "ganjao" upravo ovakav primerak skoro 7 meseci i na kraju odustao iz prostog razloga shto nisam naleteo na onaj pravi, mada je bilo interesantnih primeraka. Recimo imash u oglasima jedan u Jagodini, bar je bio u oglasima do nedavno. Meni se nije svideo zbog opreme (nije imao CD i multi-funkcionlani volan), ali je inache solidan primerak. Prolistaj internet oglase (novostioglasi), mozhda je josh uvek tamo. Elem, ja sam na kraju naleteo na ovaj auto u garazhi i jednostavno nisam mogao da ga propustim, ali mi je istinska zhelja ostao bash taj 318i restyling. Ne prenosim moje zhelje na tvoje trenutne potrebe, samo ti kazhem da je taj model odlichan kompromis izmedju ekonomichnosti sa jedne i opet dinamichne vozhnje sa druge strane. Poredjenja radi, shestak M52 iz devedesetih godina (320i, 520i) je razvijao 10 Nm manje obrtnog momenta iz dva cilindra vishe, a troshio i do 3 litra vishe u proseku, a verzija E36 320i i pored manje tezhine slabije ubrzava od E46 318i. Znachi, taj motor je sa chetiri cilindra nadmashio stari shestak po performansama, tako da sa njim dobijash odlichne performanse po, opet kazhem, zaista prihvatljivoj potroshnji koja je u vreme predstavljanja modela bila najmanja u zapremini od dva litra u poredjenju sa konkurencijom.

    Dakle, ja ti iskreno preporuchujem da dobro razmislish vredi li rizika kupiti tog diesela. Ako se bash "ne vadish" iz auta onda OK, ali ako prelazish 15 ili manje k km godishnje, onda mislim da bi napravio greshku izborom 320d. U svakom sluchaju, izbor je na tebi. Moje je da pokusham da budem od pomoci. Da ne bude posle: shto mi ne reche...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • mixeta
      CBC Početnik
      • 22.07.2008
      • 4
      • Novi Sad

      #3
      restyling model 318i
      kako taj izgleda?

      Godisnje ne bih prelazio vise od 25 000km-a
      vidim i sam imas 320icu?!

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Restyling je na seriji E46 odradjen semptembra 2001. godine. Glavne razlike su kozmetichke prirode, mada ima i odredjenih stvari koje su izmenjene "ispod kozhe". Ono shto je najbitnije je da su najslabije verzije 316i i 318i sa 1,9-litarskim M43TU motorom u verzijama od 105 KS odnosno 118 KS unapredjene i da su dobile potpuno nove agregate, vec pomenute Valvetronic motore snage 115 KS (316i, motor 1790 kubika) odnosno 143 KS (318i, motor 1995 kubika), a promene u motorizaciji idu i dalje od ovog, ali da ne shirimo prichu bzvz. Restyling modeli se najlakshe prepoznaju po izgledu svetlosnih grupa, prednjeg i zadnjeg branika, polozhaju bochnih migavaca (u krilima), i malo shirim "bubrezima" na poklopcu motora.



        Pa sad, ako cesh da prelazish izmedju 15 i 25 k km, mozhda i ima mesta za razmatranje dizela, ali kao shto ti napisah ranije, to je kupovina machke u dzaku i sa sobom nosi veliku dozu neizvesnosti i potencijalno velikih naknadnih troshkova. Ne pishem ti ovo iz malicioznosti, vec na osnovu iskustava nekih poznanika koji su morali da placaju one cene koje sam ranije napomenuo... Ali obzirom da cesh ipak da vozish auto dosta, ja bi recimo na tvom mestu kao opciju broj jedan razmotrio verziju 320i (2000ccm, 150 KS) koju mozhesh da uzmesh za recimo 11000, a onda lepo metnesh unutra LPG i vozish se jeftinije od diesela a ipak bolje od 318i sa 143 KS.
        Znachi, jednostavno spojish lepo i korisno
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • driverGT
          CBC Veteran
          • 29.09.2004
          • 154
          • Zemun

          #5
          Sve je to u redu ali mene interesuje jel mnogo 11.000 recimo za auto star 7-8 godina...Meni se cini da jeste...Bez obzira sto je to bmw...Mislim pricamo onako .... i meni se mnogo svidja e46....Da li je vredan tih para

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Postavio si hipotetichko pitanje, a odgovor koji ce da bude dovoljno racionalan i dovoljno dobar za svakoga pojedinachno - ne postoji. Ono shto za mene mozhe da bude racionalno, nekome drugom ce da zvuchi kao totalno pogreshan nachin razmishljanja, i obrnuto. I ponovo cu da citiram onu izjavu Winstona Churchill-a: "ne mozhesh zadovoljiti sve ljude u svako (isto) vreme"

            Realno gledano, polovni automobili su najbolji i najracionalniji izbor za kupovinu nakon tri do chetiri godine eksploatacije, kad devalviraju najvishe a opet su nakon tog perioda u tehnichki dobrom stanju. Naravno, pod uslovom da su dobro i propisno odrzhavani i da nisu u medjuvremenu vozheni kao rent-a-car, taxi, sluzhbeni auto i sl. odnosno da nisu proshli 1000000 km

            Ali, svi mi imamo dugachije poglede na pojam racionalnosti, i oko toga se vec ne mozhemo slozhiti. Trojka E46 318i u dobrom stanju, godishta 2001., na nashem trzhishtu vredi toliko i nekom ce to mozhda zvuchati kao mnogo para za auto tog godishta. Ali ne treba zaboraviti da recimo u Nemachkoj takav auto koshta 7-9 k eura (zavisno od opreme). Pa dodaj na to troshkove carine, uvoza, zarade prodavca i eto zashto taj auto toliko koshta kod nas. Znachi, proporcinalno je cena ista kao i tamo, resto su dazhbine drzhave koje su tolike kolike su i to vec nema veze sa cenom automobila kao takvog.

            Moje subjektivno mishljenje, kojim nishta ne tvrdim vec samo iznosim kao lichni stav: trojka je BMW-ov najisplativiji "proizvod" josh od osamdesetih godina proshlog veka, i to je serija gde je najmanje eksperimentisano sa dizajnom, gde su pochetne (uochene) greshke brzo ispravljanje u kasnijim godinama proizvodnje... ukratko, tu BMW nishta nije prepustao sluchaju jer blizu 40 % svih prodatih automobila koje je BMW prodavao shirom sveta su bili - serija 3 (podatak iz 2001. godine). Serija E46 je u pochetnim godinama imala nekih propusta, koji su u godinama koje su usledile ispravljeni, te "dechije bolesti" su brzo prelezhane i recimo od proleca 2001. godine to je vec potpuno "zreo" proizvod, koji se u neizmenjenoj formi proizvodio sve do predstavljanja nove generacije 2005. godine. Septembra 2001. godine je usledio restyling i to je vishe bila kozmetika, malo toga je izmenjeno osim motorizacije praktichno to je ostao isti auto, sve do prestanka proizvodnje. Moje je rezonovanje dakle da od 2001. godine prichamo o kompletiranom i tehnichki "zaokruzhenom" modelu, u medjuvremenu unapredjenim i poboljshanim tamo gde je to trebalo ili tamo gde su vlasnici u prvim godinama vlasnishtva to skretali pazhnju. Auto je takav kakav je, nekome se svidja a nekome i ne, ali niko ne mozhe da ospori generalo visok kvalitet izrade, zavrshne obrade i materijala. Upravljanje, lezhanje, torziona chvrtoca shasije i malo tvrdji trim odaju utisak kompaktnosti i chvrstine i slobode da se vozi onako kako je zamishljen da se vozi. Kod mene je ista pricha, auto je iz 2001. godine ali to spolja ne odaje nishta, ispod haube je situacija ista, maltene sve je fabrichko i iz prve ugradnje i mada sam sve proverio nakon kupovine nishta nije moralo da se menja (ne rachunam mali servis, filter za polen i sl. sitnice). U unutrashnjosti samo stanje volana (malo izlizana kozha sa leve, gornje strane oboda) odaje da je autu 7 godina, i nishta vishe. Nema nikakvih cvrchkova, shumova, lupkanja, sve je utegnuto i uklopljeno "u milimetar", nema povecanih zazora niti stvari koje ne rade ili rade problematichno. Svojih 7 godina starosti i 125+ k km na satu ovaj auto podnosi sa lakocom, i tehnichki i "vizuelno" je u odlichnom stanju.
            Sa druge strane, sedeo sam i vozio se vishe puta u pojedinim automobilima kalendarski mladjim, sa istim ili manjim kilometrazhama, i tragovi starosti su bili posvuda. Od pohabanog enterijera, preko olabavljenih ruchica i prekidacha, do kojekakvih zvukova i tonova koji su dopirali iz konzolne table i negde "duboko" iz ventilacionih otvora... To su stvari koje ja ne mogu da prihvatim i sa kojima ne mogu da se pomirim u autu sa 3-4 godine starosti, i to je jedan od razloga zashto je meni racionalnije kupiti neki premium auto pa makar i kalendarski stariji u poredjenju sa nekim "mladicem" na kojem je vec posle 4 godine sve pochelo da cvrchi, zazori na sklopovima u unutrashnjosti su zinuli, a tapacirung je vec pohaban... Ali, to sam samo ja. Kao shto rekoh, subjektivan stav.

            Dakle, da li je 11000 evra mnogo za 318i iz 2001. godine - po meni nije, ako je tehnichki u dobrom stanju, redovno i pravilno odrzhavan - vredi tih para. Kao shto rekoh, proporcionalno je cena ista i u Nemachkoj, "odbij" od ove cene carinu, pdv i zaradu prodavca i to je to. Kvalitet se placa svuda isto, i nema zemlje na svetu u kojoj je jeftino kupiti BMW.

            Za sve koji smatraju da ne vredi tih para - u potpunosti ih razumem. Za te pare se vec mogu kupiti pojedini potpuno novi automobili gradske klase, odredjeni polovnjaci stari 3-4 godine, izbor je stvarno veliki. Svako zhivi sa posledicama svojih odluka i to je to. Neko se od nas pokaje zbog nekih odluka, ali kao ono lepo kazhe nasha "narodna" poslovica: posle j....a nema k....a

            Ja mogu samo jedno da kazhem iz sadashnje perspektive: ako bi hteo neshta da promenim ili uradim drugachije, i da mogu da "premotam" vreme na 30. april tj. dan kad sam trebao da reshim da li da kupujem sadashnji auto, ponovo bi ga uzeo.
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • ToNcA
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2006
              • 868
              • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
              • Mazda 6 2.0d

              #7
              Pazi,
              od navedenih automobila bojim se da poredis neuporedivo. Octavio i G4 su za klasu ispod Mazde 6,a BMW je ipak klasa za sebe i nemoj nikada porediti BMW, Audi i MB sa ostalim "smrtnicima". Znas i sam da je 12 000 poprilicna cifra i dobro razmisli da li je racionalno dati toliki novac za popovan automobil. Nisi naveo da li kupujes za kesh ili na kredit niti koja ti je provenstvena namena automobila.
              koliko prelazis, da li vise u gradu ili na otvorenom, da li se vozis sam ili imas porodicu. Od navedenih BMW je ubedljivo najbolji i ne vredi puno diskutovati o tome ali moras da uzmes u obzir i ono sto je overspeed rekao - da sa dieselom kupujes macku u dzaku a vrlo cesto i sa benzincem.

              Ja bih za taj novac ipak pogledao neku KIA-u Cee'd ili Hyundai i30 koji se za tek nesto vise para mogu kupiti novi. Ipak je garantni rok garantni rok a nov auto nov auto. Naravno da su im vozne karakteritike daleko izpod BMW-a E46 ali nicime ne zaostaju za G4 niti za Octaviom.

              Kao sto rekoh sve zavisi od namene automobila i od tvojih zelja. Ako volis da jurcas po krivinama onda ti je E46 odlicna stvar ali moras da imas na umu da se svako zadovoljstvo placa - kako kroz odrzavanje tako i kroz to sto bi za inti novac dobio 7 godina star automobil...

              Mozda nije lose resenje okrenuti par brojeva leasing kuca i videti da li imaju nesto na prodaju od zaplenjenih vozila. Mada imaj na umu da su ta "zaplenjena" vrlo cesto bila sluzbena vozila koja su firme vratile posle godinu - dve kada je trebalo uloziti malo vise u odrzavanje (veliki servis...) a uzimale su ih jer je leasing jeftiniji nego rentiranje vozila.

              Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

              Comment

              Working...
              X