REPUBLIKA SRBIJA
MINISTARSTVO FINANSIJA
UPRAVA CARINA
01/4 broj D-20446/1
02.12.2005. godine
BEOGRAD
C A R I N A R N I C A
PREDMET: primena Uredbe o uvozu motornih vozila
U «Sl.glasniku RS», broj 106 od 02.12.2005. godine objavljena je Uredba o uvozu motornih vozila (u daljem tekstu: Uredba), kojom su propisani bliži uslovi za uvoz motornih vozila u Republiku Srbiju, a ista stupa na snagu dana 03.12.2005. godine. Tekst Uredbe sa klasifikacijom vozila Ekonomske komisije Ujedinjenih nacija za Evropu (UN/ECE) koja čini njen sastavni deo dostavljamo vam u prilogu akta.
Radi jednoobrazne primene obaveštavamo vas sledeće:
Navedenom Uredbom omogućen je uvoz samo onih vozila koja su proizvedena u skladu sa uslovima propisanim normom «EURO 3» i to na način utvrđen članom 4. Uredbe. Takođe, odredbama ovog člana Uredbe navedeno je da kontrolu istih vrši nadležni carinski organ u toku sprovođenja odgovarajućeg carinskog postupka i to:
1. pregledom
2. uvidom u prateća dokumenta vozila
3. upoređenjem vozila i pratećih dokumenata sa tehničkom specifikacijom za taj tip vozila
Dakle, pored uobičajene dokumentacije koja se prilaže prilikom uvoza vozila carinarnice će prilikom sprovođenja carinskog postupka, ukoliko iz priložene dokumentacije, odnosno saobraćajne knjižice ne mogu utvrditi propisane uslove, tražiti i deklaraciju proizvođača vozila u kojoj bi trebalo da budu navedeni podaci na osnovu kojih bi se mogla utvrditi ispunjenost uslova utvrđenih članom 4. Uredbe.
Skrećemo pažnju carinarnicama da se u belgijskom katalogu za utvrđivanje vrednosti putničkih motornih vozila (katalog poseduju sledeće carinarnice: Beograd, Subotica, Sombor, Niš, Šabac, Novi Sad i Zrenjanin), kao i u nemačkom katalogu (SCHWACKELISTE) za utvrđivanje vrednosti teretnih motornih vozila (katalog poseduju sledeće carinarnice: Novi Sad, Beograd, Šabac, Zrenjanin, Subotica, Niš, Kragujevac i Sombor) pored svakog tipa i modela vozila, ukoliko su ispunjeni standardi «euro 3» ili «euro 4», nalazi i oznaka koja ukazuje na tu činjenicu (EU3 ili EU4).
Carinarnice kojima nisu prosleđeni navedeni katalozi radi dobijanja neophodnih informacija mogu se obratiti direktno nadležnoj službi Uprave carina – Odeljenju za carinsku vrednost.
Ukoliko carinarnice ne budu u mogućnosti da na gore navedeni način utvrde ispunjenost propisanih uslova za uvoz vozila, shodno odredbama Uredbe kontrola ispunjenosti istih vršiće se u skladu sa odredbom člana 10. Uredbe o homologaciji vozila («Sl. list SRJ», broj 51/98) i uslovima koje utvrdi Zavod za standardizaciju.
Navedenom Uredbom nisu obuhvaćena vozila koja imaju manje od četiri točka, a po Zakonu o Carinskoj tarifi svrstavaju se u motorna vozila, te se podrazumeva da se odredbe ove Uredbe na ista neće primenjivati.
Takođe se napominje da će u primeni člana 3. stava 1. tačka 2. Uredbe carinarnice imati u vidu odredbu člana 1. Zakona o dopuni Zakona o donacijama i humanitarnoj pomoći («Sl. list SRJ», broj 36/02) kojom su izuzeti putnički automobili.
Napominjemo da će u primeni člana 5. Uredbe carinarnice postupati po ranijim instrukacijama datim za navedene situacije, zaključno sa 31.12.2005. godine.
O svim eventualnim problemima u primeni Uredbe potrebno je obavestiti Upravu carina kako bismo blagovremeno reagovali i tražili detaljnija objašnjenja od nadležnih organa.
POMOĆNIK DIREKTORA
Duško Marinković
Na osnovu člana 90. tačka 2. Ustava Republike Srbije i čl. 5., 6. stav 1. i 33. stav 1. Zakona o spoljnotrgovinskom poslovanju (“Službeni glasnik RS”, br. 101/05)
Vlada donosi
UREDBU
o uvozu motornih vozila
Član 1.
Ovom uredbom propisuju se bliži uslovi za uvoz motornih vozila u Republiku Srbiju.
Član 2.
Ova uredba odnosi se na motorna vozila (u daljem tekstu: vozila) kategorije M – vozila i
N – vozila, prema klasifikaciji Ekonomske komisije Ujedinjenih nacija za Evropu (UN/ECE), koja je odštampana u prilogu i čini sastavni deo ove uredbe.
Član 3.
Ova uredba ne primenjuje se na uvoz:
1) vozila od istorijskog značaja, kolekcionarskih primeraka i "oldtajmera";
2) vozila koje uvoze primaoci donacije i humanitarne pomoći, u. sk1adu sa članom, 1. stav 1. Zakona o donacijama-i humanitarnoj pomoći («Službeni list SRJ» br. 53/01,61/01 i 36/02).
U smislu stava 1. tačka 1. ovog člana, vozila od istorijskog značaja, kolekcionarski primerci i «oldtajmeri» su vozila:
1) proizvedena do 31. decembra 1970. godine;
2) uvedena u. proizvodnju kao model do 31. decembra 1970. godine, bez obzira na
stvarnu godinu proizvodnje pojedinog primerka,
3) koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture,
tradicije i društvenog nasleđa. .
Dokaz da se radi o vozilu iz stava 2. tač. 2. i 3. ovog člana je potvrda koju izdaje Muzej automobila u Beogradu.
Član 4.
Vozilo može da se uveze ako je proizvedeno u skladu sa uslovima propisanim normom „Euro 3“ i to da:
1. izduvna emisija vozila zadovoljava granice definisane pravilima UN/ECE i to Pravilnikom br. 83, serija amandmana 05, nivo A, odnosno direktivom Evropske unije 70/220/EEC, sa izmenom 98/69/EC, nivo A, ili pravilima UN/ECE Pravilnikom br. 49, serija amandmana 03, nivo A, odnosno direktivom Evropske unije 88/77/EEC, sa izmenom 1999/96/EC, nivo A, i
2. nivo buke vozila zadovoljava granice definisane pravilima kojima je propisan najviši dozvoljeni nivo buke, i to UN/ECE Pravilnikom br. 51, serija amandmana 02, odnosno direktiva Evropske unije 70/157/EEC sa izmenom 92/97/EEC.
Kontrolu ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana, vrši nadležni carinski organ u sprovođenju odgovarajućeg carinskog postupka, i to:
1) pregledom vozila;
2) uvidom u njegova prateća dokumenta, i
3} upoređenjem vozila i pratećih dokumenata sa tehničkom specifikacijom za taj tip vozila.
Ako se u kontroli u skladu sa odredbom stava 2. ovog člana ne može utvrditi da vozilo ispunjava uslove propisane normom "Euro 3", kontrola ispunjenosti tih uslova vrši se u skladu sa odredbom člana 10. Uredbe o homologaciji vozila ("Službeni list SRJ", br, 51/98) i uslovima koje utvrdi Zavod za standardizaciju.
Član 5.
Izbegla lica, koja su stekla državljanrtvo Republike Srbije i koja su imala vozilo pre sticanja statusa izbeglog lica u Republici Srbiji, Upravi carina mogu podneti zahtev za konačan uvoz tih vozila do 31. decembra 2005. godine.
Uz zahtev za konačan uvoz vozila iz stava 1. ovog člana prilaže se:
1) uverenje o državljanstvu Republike Srbije,
2) izbeglička legitimacija, i
3) saobraćajna dozvola ili druga isprava kojom se dokazuje vlasništvo nad
vozilom.
Član 6.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u «Službenom glasniku Republike Srbije».
U Beogradu, septembra 2005. god.
Vlada
Predsednik
Vojislav Koštunica, s.r.
ECE KLASIFIKACIJA VOZILA
(TRANS/WP29/78/Rev. 1/Amend. 2)
1. KATEGORIJA M – MOTORNA VOZILA SA NAJMANJE ČETIRI TOČKA
NAMENJENA ZA PREVOZ LICA
1.1 Kategorija M1 – Vozila namenjena za prevoz lica koja imaju, osim sedišta vozača, najviše
osam sedišta.
1.2 Kategorija M2 – Vozila namenjena za prevoz lica, koja imaju, osim sedišta vozača, više od
osam sedišta i najveću masu do 5 [t].
1.3 Kategorija M3 – Vozila namenjena za prevoz lica, koja imaju, osim sedišta vozača, više od
osam sedišta i najveću masu preko 5 [t].
1.4 Vozila kategorije M2 i M3 pripadaju:
a) jednoj ili više od navedenih klasa (klasa I, klasa II, klasa III) saglasno sa ECE Pravilnikom br. 36 i 107;
b) jednoj od dve klase (klasa A, klasa B) saglasno sa ECE Pravilnikom br. 52.
1.4.1 Klasa I: Vozila konstruisana sa prostorom namenjenim za putnike koji stoje,
dozvoljavajući nesmetano kretanje putnika;
1.4.2 Klasa II: Vozila konstruisana uglavnom za putnike koji sede, i projektovana za
prevoz putnika koji stoje u prolazu i/ili u prostoru koji nije veći od
prostora koji je namenjen za dva udvojena sedišta;
1.4.3 Klasa III: Vozila konstruisana isključivo za prevoz putnika koji sede;
1.4.4 Klasa A: Vozila projektovana za prevoz putnika koji stoje; vozila ove klase imaju
sedišta i mogu imati prostor za putnike koji stoje;
1.4.5 Klasa B: Vozila koja nisu projektovana za prevoz putnika koji stoje, vozila ove
klase nemaju prostor za putnike koji stoje.
1.5 Napomene
1.5.1 "Zglobni autobus" je vozilo sastavljeno od dve ili više krute celine zglobno spojene, prostori za putnike u svakoj od celina spojeni su među sobom tako da se omogućuje slobodno kretanje putnika između njih; krute celine su spojene među sobom tako da se mogu rastaviti samo u radionici.
1.5.2 Zglobni autobusi sastavljeni od dva ili više zglobno povezana nerazdvojiva dela smatraju se jednim vozilom.
1.5.3 U slučaju vučnog vozila namenjenog vuči poluprikolice (tegljač za loluprikolicu), masa sa kojom treba računati prilikom klasifikacije vozila je masa vučnog vozila spremnog za kretanje po putu, uvećana za odgovarajuću masu najvećeg vertikalnog statičkog opterećenja koju poluprikolica prenosi na vučno vozilo i, eventualno, najvećom masom tereta kojim je opterećeno samo vučno vozilo.
1.5.4 "Masa vozila spremnog za vožnju" je masa neopterećenog vozila sa karoserijom i uređajem za vuču u slučaju vučnog vozila ili masa šasije sa kabinom ako proizvođač ne ugrađuje karoseriju i/ili uređaj za vuču, uključujući rashladno sredstvo ulje, 90 % goriva, 100 % ostalih tečnosti osim "korišćene vode", alat, rezervni točak, vozača (75 [kg]) i za autobuse, i masu člana posade (75 [kg]) ako za njega postoji sedište u vozilu.
2. KATEGORIJA N – VOZILA NA MOTORNI POGON SA NAJMANJE ČETIRI
TOČKA NAMENJENA ZA PREVOZ ROBE
2.1 Kategorija N1 – Vozila namenjena za prevoz robe čija najveća masa ne prelazi 3,5 [t].
2.2 Kategorija N2 – Vozila namenjena za prevoz robe čija je najveća masa veća od 3,5 [t],
ali manja od 12 [t].
2.3 Kategorija N3 – Vozila namenjena za prevoz robe čija najveća masa prelazi 12 [t].
2.4 Napomene
2.4.1 U slučaju vučnog vozila namenjenog vuči poluprikolice (tegljač za poluprikolicu), najveća masa sa kojom treba računati prilikom klasifikacije vozila je masa vučnog vozila spremnog za put, uvećana za odgovarajuću masu najvećeg vertikalnog statičkog opterećenja koju poluprikolica prenosi na vučno vozilo i eventualno, najvećom masom tereta kojim je opterećeno samo vučno vozilo.
2.4.2 U robu takođe spadaju oprema i agregati na specijalnim vozilima (autodizalica, autoradionica, reklamna vozila itd.).
MINISTARSTVO FINANSIJA
UPRAVA CARINA
01/4 broj D-20446/1
02.12.2005. godine
BEOGRAD
C A R I N A R N I C A
PREDMET: primena Uredbe o uvozu motornih vozila
U «Sl.glasniku RS», broj 106 od 02.12.2005. godine objavljena je Uredba o uvozu motornih vozila (u daljem tekstu: Uredba), kojom su propisani bliži uslovi za uvoz motornih vozila u Republiku Srbiju, a ista stupa na snagu dana 03.12.2005. godine. Tekst Uredbe sa klasifikacijom vozila Ekonomske komisije Ujedinjenih nacija za Evropu (UN/ECE) koja čini njen sastavni deo dostavljamo vam u prilogu akta.
Radi jednoobrazne primene obaveštavamo vas sledeće:
Navedenom Uredbom omogućen je uvoz samo onih vozila koja su proizvedena u skladu sa uslovima propisanim normom «EURO 3» i to na način utvrđen članom 4. Uredbe. Takođe, odredbama ovog člana Uredbe navedeno je da kontrolu istih vrši nadležni carinski organ u toku sprovođenja odgovarajućeg carinskog postupka i to:
1. pregledom
2. uvidom u prateća dokumenta vozila
3. upoređenjem vozila i pratećih dokumenata sa tehničkom specifikacijom za taj tip vozila
Dakle, pored uobičajene dokumentacije koja se prilaže prilikom uvoza vozila carinarnice će prilikom sprovođenja carinskog postupka, ukoliko iz priložene dokumentacije, odnosno saobraćajne knjižice ne mogu utvrditi propisane uslove, tražiti i deklaraciju proizvođača vozila u kojoj bi trebalo da budu navedeni podaci na osnovu kojih bi se mogla utvrditi ispunjenost uslova utvrđenih članom 4. Uredbe.
Skrećemo pažnju carinarnicama da se u belgijskom katalogu za utvrđivanje vrednosti putničkih motornih vozila (katalog poseduju sledeće carinarnice: Beograd, Subotica, Sombor, Niš, Šabac, Novi Sad i Zrenjanin), kao i u nemačkom katalogu (SCHWACKELISTE) za utvrđivanje vrednosti teretnih motornih vozila (katalog poseduju sledeće carinarnice: Novi Sad, Beograd, Šabac, Zrenjanin, Subotica, Niš, Kragujevac i Sombor) pored svakog tipa i modela vozila, ukoliko su ispunjeni standardi «euro 3» ili «euro 4», nalazi i oznaka koja ukazuje na tu činjenicu (EU3 ili EU4).
Carinarnice kojima nisu prosleđeni navedeni katalozi radi dobijanja neophodnih informacija mogu se obratiti direktno nadležnoj službi Uprave carina – Odeljenju za carinsku vrednost.
Ukoliko carinarnice ne budu u mogućnosti da na gore navedeni način utvrde ispunjenost propisanih uslova za uvoz vozila, shodno odredbama Uredbe kontrola ispunjenosti istih vršiće se u skladu sa odredbom člana 10. Uredbe o homologaciji vozila («Sl. list SRJ», broj 51/98) i uslovima koje utvrdi Zavod za standardizaciju.
Navedenom Uredbom nisu obuhvaćena vozila koja imaju manje od četiri točka, a po Zakonu o Carinskoj tarifi svrstavaju se u motorna vozila, te se podrazumeva da se odredbe ove Uredbe na ista neće primenjivati.
Takođe se napominje da će u primeni člana 3. stava 1. tačka 2. Uredbe carinarnice imati u vidu odredbu člana 1. Zakona o dopuni Zakona o donacijama i humanitarnoj pomoći («Sl. list SRJ», broj 36/02) kojom su izuzeti putnički automobili.
Napominjemo da će u primeni člana 5. Uredbe carinarnice postupati po ranijim instrukacijama datim za navedene situacije, zaključno sa 31.12.2005. godine.
O svim eventualnim problemima u primeni Uredbe potrebno je obavestiti Upravu carina kako bismo blagovremeno reagovali i tražili detaljnija objašnjenja od nadležnih organa.
POMOĆNIK DIREKTORA
Duško Marinković
Na osnovu člana 90. tačka 2. Ustava Republike Srbije i čl. 5., 6. stav 1. i 33. stav 1. Zakona o spoljnotrgovinskom poslovanju (“Službeni glasnik RS”, br. 101/05)
Vlada donosi
UREDBU
o uvozu motornih vozila
Član 1.
Ovom uredbom propisuju se bliži uslovi za uvoz motornih vozila u Republiku Srbiju.
Član 2.
Ova uredba odnosi se na motorna vozila (u daljem tekstu: vozila) kategorije M – vozila i
N – vozila, prema klasifikaciji Ekonomske komisije Ujedinjenih nacija za Evropu (UN/ECE), koja je odštampana u prilogu i čini sastavni deo ove uredbe.
Član 3.
Ova uredba ne primenjuje se na uvoz:
1) vozila od istorijskog značaja, kolekcionarskih primeraka i "oldtajmera";
2) vozila koje uvoze primaoci donacije i humanitarne pomoći, u. sk1adu sa članom, 1. stav 1. Zakona o donacijama-i humanitarnoj pomoći («Službeni list SRJ» br. 53/01,61/01 i 36/02).
U smislu stava 1. tačka 1. ovog člana, vozila od istorijskog značaja, kolekcionarski primerci i «oldtajmeri» su vozila:
1) proizvedena do 31. decembra 1970. godine;
2) uvedena u. proizvodnju kao model do 31. decembra 1970. godine, bez obzira na
stvarnu godinu proizvodnje pojedinog primerka,
3) koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture,
tradicije i društvenog nasleđa. .
Dokaz da se radi o vozilu iz stava 2. tač. 2. i 3. ovog člana je potvrda koju izdaje Muzej automobila u Beogradu.
Član 4.
Vozilo može da se uveze ako je proizvedeno u skladu sa uslovima propisanim normom „Euro 3“ i to da:
1. izduvna emisija vozila zadovoljava granice definisane pravilima UN/ECE i to Pravilnikom br. 83, serija amandmana 05, nivo A, odnosno direktivom Evropske unije 70/220/EEC, sa izmenom 98/69/EC, nivo A, ili pravilima UN/ECE Pravilnikom br. 49, serija amandmana 03, nivo A, odnosno direktivom Evropske unije 88/77/EEC, sa izmenom 1999/96/EC, nivo A, i
2. nivo buke vozila zadovoljava granice definisane pravilima kojima je propisan najviši dozvoljeni nivo buke, i to UN/ECE Pravilnikom br. 51, serija amandmana 02, odnosno direktiva Evropske unije 70/157/EEC sa izmenom 92/97/EEC.
Kontrolu ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana, vrši nadležni carinski organ u sprovođenju odgovarajućeg carinskog postupka, i to:
1) pregledom vozila;
2) uvidom u njegova prateća dokumenta, i
3} upoređenjem vozila i pratećih dokumenata sa tehničkom specifikacijom za taj tip vozila.
Ako se u kontroli u skladu sa odredbom stava 2. ovog člana ne može utvrditi da vozilo ispunjava uslove propisane normom "Euro 3", kontrola ispunjenosti tih uslova vrši se u skladu sa odredbom člana 10. Uredbe o homologaciji vozila ("Službeni list SRJ", br, 51/98) i uslovima koje utvrdi Zavod za standardizaciju.
Član 5.
Izbegla lica, koja su stekla državljanrtvo Republike Srbije i koja su imala vozilo pre sticanja statusa izbeglog lica u Republici Srbiji, Upravi carina mogu podneti zahtev za konačan uvoz tih vozila do 31. decembra 2005. godine.
Uz zahtev za konačan uvoz vozila iz stava 1. ovog člana prilaže se:
1) uverenje o državljanstvu Republike Srbije,
2) izbeglička legitimacija, i
3) saobraćajna dozvola ili druga isprava kojom se dokazuje vlasništvo nad
vozilom.
Član 6.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u «Službenom glasniku Republike Srbije».
U Beogradu, septembra 2005. god.
Vlada
Predsednik
Vojislav Koštunica, s.r.
ECE KLASIFIKACIJA VOZILA
(TRANS/WP29/78/Rev. 1/Amend. 2)
1. KATEGORIJA M – MOTORNA VOZILA SA NAJMANJE ČETIRI TOČKA
NAMENJENA ZA PREVOZ LICA
1.1 Kategorija M1 – Vozila namenjena za prevoz lica koja imaju, osim sedišta vozača, najviše
osam sedišta.
1.2 Kategorija M2 – Vozila namenjena za prevoz lica, koja imaju, osim sedišta vozača, više od
osam sedišta i najveću masu do 5 [t].
1.3 Kategorija M3 – Vozila namenjena za prevoz lica, koja imaju, osim sedišta vozača, više od
osam sedišta i najveću masu preko 5 [t].
1.4 Vozila kategorije M2 i M3 pripadaju:
a) jednoj ili više od navedenih klasa (klasa I, klasa II, klasa III) saglasno sa ECE Pravilnikom br. 36 i 107;
b) jednoj od dve klase (klasa A, klasa B) saglasno sa ECE Pravilnikom br. 52.
1.4.1 Klasa I: Vozila konstruisana sa prostorom namenjenim za putnike koji stoje,
dozvoljavajući nesmetano kretanje putnika;
1.4.2 Klasa II: Vozila konstruisana uglavnom za putnike koji sede, i projektovana za
prevoz putnika koji stoje u prolazu i/ili u prostoru koji nije veći od
prostora koji je namenjen za dva udvojena sedišta;
1.4.3 Klasa III: Vozila konstruisana isključivo za prevoz putnika koji sede;
1.4.4 Klasa A: Vozila projektovana za prevoz putnika koji stoje; vozila ove klase imaju
sedišta i mogu imati prostor za putnike koji stoje;
1.4.5 Klasa B: Vozila koja nisu projektovana za prevoz putnika koji stoje, vozila ove
klase nemaju prostor za putnike koji stoje.
1.5 Napomene
1.5.1 "Zglobni autobus" je vozilo sastavljeno od dve ili više krute celine zglobno spojene, prostori za putnike u svakoj od celina spojeni su među sobom tako da se omogućuje slobodno kretanje putnika između njih; krute celine su spojene među sobom tako da se mogu rastaviti samo u radionici.
1.5.2 Zglobni autobusi sastavljeni od dva ili više zglobno povezana nerazdvojiva dela smatraju se jednim vozilom.
1.5.3 U slučaju vučnog vozila namenjenog vuči poluprikolice (tegljač za loluprikolicu), masa sa kojom treba računati prilikom klasifikacije vozila je masa vučnog vozila spremnog za kretanje po putu, uvećana za odgovarajuću masu najvećeg vertikalnog statičkog opterećenja koju poluprikolica prenosi na vučno vozilo i, eventualno, najvećom masom tereta kojim je opterećeno samo vučno vozilo.
1.5.4 "Masa vozila spremnog za vožnju" je masa neopterećenog vozila sa karoserijom i uređajem za vuču u slučaju vučnog vozila ili masa šasije sa kabinom ako proizvođač ne ugrađuje karoseriju i/ili uređaj za vuču, uključujući rashladno sredstvo ulje, 90 % goriva, 100 % ostalih tečnosti osim "korišćene vode", alat, rezervni točak, vozača (75 [kg]) i za autobuse, i masu člana posade (75 [kg]) ako za njega postoji sedište u vozilu.
2. KATEGORIJA N – VOZILA NA MOTORNI POGON SA NAJMANJE ČETIRI
TOČKA NAMENJENA ZA PREVOZ ROBE
2.1 Kategorija N1 – Vozila namenjena za prevoz robe čija najveća masa ne prelazi 3,5 [t].
2.2 Kategorija N2 – Vozila namenjena za prevoz robe čija je najveća masa veća od 3,5 [t],
ali manja od 12 [t].
2.3 Kategorija N3 – Vozila namenjena za prevoz robe čija najveća masa prelazi 12 [t].
2.4 Napomene
2.4.1 U slučaju vučnog vozila namenjenog vuči poluprikolice (tegljač za poluprikolicu), najveća masa sa kojom treba računati prilikom klasifikacije vozila je masa vučnog vozila spremnog za put, uvećana za odgovarajuću masu najvećeg vertikalnog statičkog opterećenja koju poluprikolica prenosi na vučno vozilo i eventualno, najvećom masom tereta kojim je opterećeno samo vučno vozilo.
2.4.2 U robu takođe spadaju oprema i agregati na specijalnim vozilima (autodizalica, autoradionica, reklamna vozila itd.).
Comment