BMW 3 E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW 3 E36

    Interesuje me kakvo je odrzavanje za BMW-a 3 E36 (sve sem M3), utisci u voznji, potrosnja....
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Odrzhavanje, potroshnja, utisci... sve se to drastichno razlikuje zavisno od motorizacije. Poshto nisi konkretno naveo za shta si zainteresovan, koliko ti je bitna snaga i shta ti je po tom pitanju minimum... Ali 'ajde da pokusham.

    Iz lichnog iskustva (imao sam E36 318i) mogu da ti kazhem da je E36 odlichan auto i vredan kupovine, ali to kazhem uz veliku "klauzulu" da je poenta naci neki u dobrom stanju i redovno odrzhavan, a to je vec tezhi deo posla, bar na nashem trzhishtu. Najveci broj trojki je akan i gazhen, odrzhavan kako kad i kako gde, uglavnom kad mora i nikad kad treba, mnogo njih je spushtano, stavljano na (pre)velike tochkove, chipovano ko zna kako i ko zna chime, budzeno kojekakvim pechurkama itd itd Znachi, od 10 trojki koje mozhesh sresti kod nas 7 ili 8 su u takvom stanju, i kao takve nisu vredne ni razmatranja ni kupovine, jer predstavljaju nevolju u najavi... Da nadjesh neki dobar primerak, koji nije unishten inventivnoshcu ili mashtovitoshcu nekog od prethodnih vlasnika, mozhesh, ali za to treba nerava, vremena, i puno aktivnosti i inicijative. Za takvu trojku se vec moraju zavrnuti rukavi i zhrtvovati vremena, energije i para, ali ako si reshen da kupujesh takva upornost ce ti se na kraju isplatiti.

    Moja preporuka ti je da jurish pre svega modele proizvedene nakon aprila 1996. godine. Tad je E36-ica dozhivela restyling sa kojim su ispravljeni brojni propusti, izlechene dechije bolesti, poboljshana je oprema i kvalitet materijala, pouzdanost podignuta na vishi nivo, poradilo se i na pasivnim elementima bezbednosti... Sve u svemu modeli od aprila '96 su pouzdaniji, bezbedniji, opremljeniji, jednom rechju - bolji, i ako nameravash da jurish ovaj auto, moj ti je prvi savet upravo da gledash da bude mladji od pomenutog datuma.

    Shto se motorizacije tiche, ne bih ti savetovao da se akash sa dieselashima jer su stariji diesel motori (325td) bili daleko od prefinjenosti, ekonomichnosti i performansi modernih CR dieselasha, a opet placash visoke poreze i premije za godishnje osiguranje. Verzije ovih motora sa interkulerom su neshto bolja opcija, ali opet nishta revolucionarno: model 318tds je previshe inertan i trom sa svojih 90 KS, i definitivno nije nikada ni trebalo da se nadje u proizvodnom programu BMW-a. Jacha verzija 325tds je daleko bolja, dobijash oko 140 KS i dobar obrtni moment, ali opet ostaje pricha o visokoj godishnjoj registraciji a tu su i visoki troshkovi odrzhavanja, narochito obzirom na chinjenicu da se radi vec o 10+ godina starim automobilima, tako da... Zaobidji diesele...

    Od benzinaca imash shirok spektar, i obzirom da si "diskvalifikovao" M3 ja bih ti takodje savetovao da uradish isto i sa najslabijom verzijom bezninca iz tog vremena. Model 316i je sa oko 100-tinak KS bio na donjoj granici shto se ikakvog "driver's car" osecaja u vozhnji tiche, i taj motor je ishao nekako samo dok se konstantno vrteo na 5000+ rpm. Sa druge strane, zbog nachina vozhnje na koji je prisiljavao vlasnike, troshio je isto kao i verzija 318i, tako da se pitam zashto je i ta verzija uopshte doshla na trzhishte? Elem, zaobidji i njega...

    Nakon ovih eliminacija , "u sredini" ponude benzinaca ti ostaje jedan chetverac (318i), kao i nekoliko shestaka (320i, 325i, 328i). Dobro, bilo je tu josh nekih modela sa chudnim oznakama tipa CSL ili 316g ali da ne komplikujem stvar...

    Pitanje koje morash sam sebi da postavish je hocesh li chetverca pod haubom, odnosno hocesh li 318i, ili cesh da jurish shestaka? Od shestaka ti preporuchujem 320i iz prostog razloga shto su ovi veci preskupi za godishnju registraciju, jer mislim da su cene od oko 500 odnosno 750 evra za godishnju registraciju auta starog 10-12 godina preterane i ja bar ne vidim u tome ikakvu racionalnost. Ako tebi to ne smeta, onda naravno "pucaj" na vrh - 328i je pravi auto za tebe

    Chetverac sa oznakom 318i je odlichan kompromis izmedju ekonomishnosti i niskih cena odrzhavanja i kakve-takve dinamike u vozhnji. U ovom pogledu imaj na umu da su do 1993. godine u model 318i ugradjivani M40 motori sa kaishem, a nakon toga su pocheli sa ugradnjom motora oznake M43 koji su sa lancem za razvod ventila, elastichniji su, ekonomichniji, i jeftiniji za odrzhavanje. Upravo taj motor (M43) sam imao u svom autu i utisci su mi odlichni. Pouzdan agregat, snage 116 KS i oko 170 Nm obrtnog momenta, ne puca bash od snage ali sasvim dobro zna da potera karoseriju trojke narochito kad se zavrti preko 4200 rpm, a inache jako voli da se vrti Ja sam ugradio LPG i radio je na plinu bez problema, vozhen je blizu 40 k m tako pre nego shto sam prodao auto. I dan-danas se vozi bez problema, auto sam prodao na 3 kilometra od kuce i redovno ga vidjam po gradu. Sadashnji vlasnik nema vecih problema, redovno odrzhavanje je u principu sve na shta treba da mislish. Cene odrzhavanja su sasvim primerene, primera radi zamena ulja i svih filtera koshta 100 evra (koristio sam Motul 8100 5W-40, filteri Mahle i Knecht), kablovi 50 evra, set svecica 20-ak evra (NGK), set prednjih kochionih plochica (Jurid) 40 evra. Dakle nikakav bauk, u skladu sa klasom i kategorijom. Meni su tokom oko 40000 km, koliko je auto bio kod mene, osim redovnog odrzhavanja tj. potroshnog materijala, vanredni troshkovi iznosili 4 evra. Crkle mi dva puta sijalice u faru

    Shestak je u poredjenju sa ovim shto sam napisao skuplji za odrzhavanje za oko 50%, ugrubo recheno. Ako naletish na model pre 1994. godine onda se radi o M50 motorima, veoma pouzdanim, koji nisu imali puno tehnoloshkih zahebancija i samim tim je imalo manje shansi da im neshta rikne Od 1994. godine su ovi motori zamenjeni M52 motorima sa Vanos sistemom, a njih je pratila kontroverza sa nikasilom. Da ne pishem opet roman, prolistaj forum, prichalo se o tome...
    Od shestaka je moja preporuka 320i, registracija je u klasi sa 318i (cca 270 evra), dobijash odlichan i proveren agregat, 150 KS i 190 Nm, i naravno, neponovljiv zvuk rednog shestaka pod haubom...

    E sad, na tebi je da odluchish koliko snage ce da zadovolji tvoje apetite Ja ti mogu reci da je 318i sasvim dobra mera, solidno ide, nije nikakav trkach ali cesh bez problema da parirash svim konkurentima u klasi iz tog vremena sa motorima 1,8 ili 2,0, pa chak i mnogo mladjim automobilima sa slichnom motorizacijom. Been there, done that
    Shestak, sa druge strane, je vec neshta sasvim drugo. Daleko bolje potezhe, narochito iz nizhih obrtaja, daleko je elastichniji, treba manje akanja sa menjachem, krstarece brzine su daleko prijatnije narochito na duzhim putovanjima jer motor radi na malim obrtajima i praktichno se ne chuje u kabini. A kad se zabrinesh da li je motor josh uvek tu sve shto treba da uradish da proverish je da patosirash pedalu i oglasice se svojim prefinjenim i barshunastim, dubokim baritonom

    Nego, da zavrshavam sa prichom...

    Dakle, kao prvi izbor savetujem ti da jurish 320i, posle njega 318i. Na oba mozhesh da stavish lpg jer ti motori "vare" plinchugu odlichno i ne prave probleme u radu sa istim. S tim u vezi imaj na umu da na shestaka mora sekvent zbog plastichne grane, na 318i mozhe i venturi jer ima aluminijumsku usisnu granu. Ja sam imao sistem Lovato Loveco sa lambda kontrolom i radio je za sve pare.

    U svakom sluchaju juri shto ochuvaniji, shto originalniji model bez kojekakvih pechurki, chipova, silikona... To bi trebalo da ti bude prioritet, sve ostalo pa i pitanje motorizacije neka dodje nakon toga. Ja kad sam svojevremeno uzimao E36 rukovodio sam se takvom "filozofijom" i na kraju se nisam pokajao. Naravno da ubrzo nakon 318i zapitash sebe shto nisi jurio 320i, ali veruj mi da se to ludilo ne zavrshava nikad. Pricham ti iz iskustva, trenutno vozim 320i i ponekad se pitam shto nisam jurio 325i Dakle, to je spirala ludosti i odatle nema izlaska Ono shto je bitno da treba da jurish neshta shto je dobro odrzhavano i servisirano, pa neka to bude i 318i. U suprotnom, mozhesh se radovati nekom shestaku ali to mozhe da potraje samo dva dana, dok ne zagrebesh ispod povrshine. Samo shto tad vec mozhe da bude kasno... A ako nadjesh dobro odrzhavan i servisiran 320i - onda spoji dobro i korisno...

    Dakle, samo oprezno i uporno, mozhe se naci dobra trojka, samo shto je definitivno necesh naci lako.

    Ako se setim josh necheg pametnog dopisacu...

    (ako sam uoshte i napisao neshto pametno... )
    http://www.bmw.tv

    Comment


    • #3
      Overspeed, hvala puno, puno si mi pomogao. Izlaganje je zaista detaljno i korisno... M3 sam odstranio jer mi tako nesto ne treba... Videcu na sta naletim, stvarno mi se auto svidja.... Performanse mi nisu toliko bas bitne, tako da bi mi 318 bio sasvim dovoljan, mada mozda cak i 316.

      Pozdrav

      Comment

      • gt nebojsa
        CBC Senator XXL
        • 11.05.2007
        • 348
        • Preljina,Cacak

        #4
        Ako vec trazis e36,sto sebe uskracivati za neki 318is,npr.M44;ili 320?
        Toyota Čačak

        Comment

        • mirdza
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2005
          • 2437
          • Katowice (PL) / Banja Luka
          • AGP / W126

          #5
          318is - oh daaa!
          Gledao sam neki dan jedan E36 coupe sa M44 i M-paketom Sjajan auto, mada bih volio ipak nesto malo jace
          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

          Comment

          • gt nebojsa
            CBC Senator XXL
            • 11.05.2007
            • 348
            • Preljina,Cacak

            #6
            Da.Samo treba to jace kod nas i napojiti,registrovati,...
            Toyota Čačak

            Comment

            • Hermes
              CBC Senator XXL
              • 14.02.2006
              • 1306
              • https://t.me/pump_upp
              • bemve

              #7
              Samo da dodam- ako se ne varam, tvoj budzet je oko 4000 evra?
              Ako je to tacno, nema sanse da za te pare nadjes dobar E36. Za 5000 mozda, za 4000 moze samo da lici da je dobar, a dobar i mladji od 1996. ne moze nikako da kosta manje od 6000 - cisto da imas neke orijentacione cene.
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • zverko
                CBC Senator XXL
                • 19.08.2005
                • 7085
                • BGD
                • Audi A4

                #8
                ja sam prezadovoljan sa M44.
                deutsche gemacht-gut gemacht...

                Comment

                Working...
                X