da li da kupim volvo 360

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mickez
    CBC Početnik
    • 07.11.2008
    • 1
    • Banjaluka

    da li da kupim volvo 360

    naslov sam kaže. Volio bih da mi neko kaže bilo kakvo iskustvo sa tim automobilom.

    Želim da kupim vovlo 360 sa 1,4 renoovim motorom. Zanima me kakav je za održavanje, vozne karakteristike itd...

    Svaki savjet je dobrodošao
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    #2
    Ako je auto u normalno "poderanom" stanju, što da ne ?

    Ja sam ih jako malo viđao da su u "normalnom" stanju... Obično sam ih viđao zadnjih godina kada su već bili "urnisani" lošim održavanjem...

    Nije lijep (mada je meni samim tim simpatičan), ali mislim da za cijenu za koju se može kupiti nema puno boljih varijanti... Sve ovo naravno ukoliko je ispunjen prvi uslov, da auto nije već živ sahranjen...

    Dijelovi (bar potrošni) ne bi smjeli biti problem, možda malo limarija, ali nemoj da praviš karambole...

    Comment

    • deki-ascona
      Bio nam je drug! RIP
      • 10.04.2007
      • 2118
      • NI , Trosharina

      #3
      drug clan sa nickom @povratnik vozi Volvo 360, pa se ispricaj s njim.
      Originally posted by Valent Vudriga
      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        model 360 iz fabrike ne postoji sa Renoovim 1.4 motorom, proveri da nije neka muljavina sa papirima ili prepakivanjem.

        360 je dolazio sa 2.0 Volvo motorom u raznim podvarijantama karb ili ubrizgavanje.

        340 je dolazio sa 1.4 Reno motorom, karburator. (takodje i 1.7 odnosno 1.6/1.7 dizel, svi Renoovi)

        isti onaj motor kao u Renou 5, 9,11, 18,14 itd.

        taj motor je do 150.000km prosecno izdrzljiv.
        moze i duze bez popravke (generalne) naravno ali nije mnogo verovatno.

        sto se limarije tice, otpornost limarije zavisi od godista proizvodnje.

        modeli iz 70tih godina sada imaju oko 30godina pa ih je korozija nacela i gotovo sigurno je potrebna neka sanacija.

        modeli sa kraja proizvodnje (kasne 80te) su pocinkovani i jos bi trebalo da su u stanju gotovo kao novi sto se tice korozije na vitalnim delovima sasije.
        mozda od cukanja i slicno ponegde povrsinski korozija.


        ne treba zaboraviti da su najmladji modeli 340 oko 20godina i da iza sebe Volvoi obicno imaju bar 200-300.000km kod prvog vlasnika pre nego sto se pojave u ponudi kao polovni.

        shodno tome kao i za svaki auto posle 20-30godina upotrebe mnogo sto sta se moze neispravno pojaviti pa nema nekog generalnog zakljucka.

        proveriti detaljno taj primerak kako je odrzavan od strane prethodih vlasnika pa ako je iole to korektno stanje danas nema razloga da se izbegava.
        pogotovu ako je cena prihvatljivo niska.

        modeli proizvedeni 80tih imaju za ono vreme dosta bogatu opremu- elektro prozore, ogledala, grejanje sedista, klima je takodje bila dostupna i citav niz bogate dodatne opreme.

        ali, jedno upozorenje u vezi menjaca.

        model 340 je prodavan u varijanti sa 4 brzine rucni (dosta redak, uglavnom modeli proizvedeni 70tih), sa 5 brzina rucni (cest) i sa 2 brzine automatik CVT (zapravo to je automatik sa beskonacno brzina prenosa ali sa 2 unapred programirana nacina rada)

        menjac u 340 je poreklom iz DAF-a kao uostalom i ceo model 340 je zapravo DAF u osnovi (a i pravio se u pogonima nekadasnjeg DAFa) i preteca je ovih danasnjih multitronic, sekvencijalnih i kako se vec ne nazivaju varijante sa CVT prenosom kao nacinom rada).

        taj menjac koristi kaiseve koji imaju ograniceni radni vek i zahtevaju redovno odrzavanje tj podesavanje zategnutosti i povremenu zamenu slicno kao sto zahteva odrzavanje zupcastog.

        Volvo 340 sa tim CVT menjacem je najbrzi auto na svetu u voznji rikverc, tj ista je maksimalna brzina i unapred i unazad usled takve konstrukcije menjaca...


        360 model ima klasicni 5stepeni rucni menjac.

        jos 2 bitne karakteristike koje ga izdvajaju-

        auto je veoma okretan za voznju u gradu i ima samo 9.2m precnik okretanja iako je u segmentu C klase (odnasnji BMW3, Mercedes 190, VW Pasat, Reno 21, Pug 309/405, Citro BX i slicni su mu konkurenti).

        uz Alfa Romeo modele jedan od retkih predstavnika transaxle skole postavljanja motora napred a menjaca pozadi.


        340 /360 su modeli sa zadnjim pogonom, sa gotovo idealnim rasporedom masa ali i tipicnim osobinama zadnje vuce (na koje se treba navici).


        generalno-

        -limarija ne bi trebala da bude poseban problem osim na ranijim modelima
        -motor 1.4 je francuske skole, Reno izrade sto ce reci prosek.
        malo je cudne konstrukcije ali je izradjen i prodat u milionima komada pa je i delova takodje i dalje vrlo mnogo u aftermarket ponudi
        - elektrika ne pravi probleme
        -menjac manuelni ne pravi probleme, automatik zahteva od vlasnika korektan odnos odrzavanja inace se lako pokvari kada se to zanemari
        -enterijer je bogato opremljen i prilicno kvalitetno izradjen i trebao bi da bude u odlicnom stanju
        -trapovi su specificno napravljeni, pogotovu zadnji i ne bi trebalo da prave probleme
        -kocnice su pozadi dobos a to povlaci za sobom citav niz problema kao i kod slicnih vozila tog doba sa dobos kocnicama (moze da procuri kocioni cilindar, da se zaglavi neka od poluga samopodesavanja, da se rucna zapekne i blokira itd). uglavnom nista vise ni ozbiljnije nego inace sa takvom konstrukcijom kocnica.
        - sa 1.4 motorom i 60-70KS zavisno od godista auto je relativno trom za danasnje pojmove, prosek ondasnjih vozila te kategorije motora i ondasnjih godina.

        i da, treba se cuvati modela koji su promenili mnogo vlasnika i sa 300-400.000 km iza sebe ma kako ulickani bili.

        340/360 model se pravio u Holandiji na bazi DAFa i ta serija je poznata kao nesto nizeg kvaliteta izrade u odnosu na tzv velike Volvoe (serije 100/200/700/900) tako da velike kilometraze nisu bas uobicajena pojava kod njih.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Milorad90
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2007
          • 975
          • Beograd

          #5
          1.4 motor je moj stric imao u Renou 21.Presao je sa njim 260000km,drugi stric u renou 11 350000km,tako da ti podaci o 150k km mi ne piju vodu.
          Motor je kvalitetan i nemas sta da brines.

          Comment

          • click
            CBC Veteran
            • 13.09.2007
            • 128
            • Beograd

            #6
            Brick, mislim da opasno gresis u vezi Renault motora. Taj motor ima nadimak "celicni" kod nas, a u svetu je poznat kao Cléon.
            Cléon je mesto u Francuskoj (u blizini Rouen-a) u kome se nalazi velika fabrika Renault motora, u kome je pomenuti motor zapoceo svoj zivot.. Medjutim, taj motor ( ili je bolje reci citava serija motora) je kasnije izradjivana u Spaniji, Portugalu, Turskoj, Rumuniji, Kolumbiji i Argentini.
            Motor se proizvodio tokom 42 godine, i za to vreme postao je nadaleko poznat po svojoj izdrzljivosti, robusnosti, te svojim karakteristicnim zvukom koji se moze prepoznati u 1.000 drugih.
            Rodjen je daleke 1962 godine, po nekima je prvi put ugradjen u R8, po drugima u jednu verziju Floride. Poslednji put je ugradjen u jednu Daciu 29.11.2004. godine. Za to vreme je proizvedeno oko 27.000.000 cléon motora.
            O cemu se radi? dakle, malo tehnike
            1. Blok motora je od sivog liva, dok je glava motora aluminijumska (sto je dobro, jer se tako brze dostize radna temperatura)
            2. vlazne kosuljice cilindara
            3. Bregasta sa strane, pokrece je lanac (nisam cuo da se menja), ventili stojeci nad glavom motora. Radilica ulezistena u 5 lezajeva. Ovo resenje se smtra prelazom ka savremenijem, gde je radilica u 5 lezajeva i bregasta u glavi i predstavlja zlatnu sredinu izmedju ovog resenja i nekada popularne "kent" konstrukcije (3 lezaja radilica i bregasta sa strane, primenjivana kod nor Juga 45 i Fice).
            4. Zapremina motora od 956 ccm do 1557 ccm.
            5. Maksimalne snage od 27 ks do 160 ks (R 5 turbo 2).
            6. Napajanje gorivom jednogrli, zatim dvogrli karburator, injection
            7. Turbokompresor na izduvne gasove
            8. Ugradjivan u automobile napred, pozadi i centralno.

            ugradjivan u sledece :Floride, Caravelle, Alpine A110, R4, R6, R8, R12, R15, R17, R18, R19, Estafette, Trafic 1 (!!!), Super 5, Fuego, Twingo, Clio 1, etc.
            Ugradjivan i u druge automobile, kao npr Volvo 343 (kasnije 340), Daciae 1310, 1313 i etc.
            Kod nas u zargonu nazivan "celicnim motorom".
            Eto, nesto sam morao i da napisem. To je ukratko saga "Cléon".
            Kilometraze mogu biti jako velike. Sam motor trazi jako malo paznje

            evo i dokaza - http://ptikem.free.fr/endurance.htm

            Obratiti paznju na R18 vlasnika Mirande (5 od vrha) koji je presao 585 113 km sa originalnim motorom. Uostalom, da su ti motori bili tako losi kao sto Brick kaze, siguran sam da ih Volvo ne bi preuzeo i kasnije nastavio sardnju sa Renaultom u pogledu motora F serije.

            @Brick
            Tvoje znanje o automobilima je vredno respekta, i sa zadovoljstvom uvek procitam tvoje postove. Ali, ovo je istina o jednom malom motoru Renaultove serije "C"

            Comment

            • Milorad90
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2007
              • 975
              • Beograd

              #7
              Bravo Click sa postom,svaka cast na objasnjenju,samo da ti dodam da se taj motor i u R21 ugradjivao. =]

              Comment

              • click
                CBC Veteran
                • 13.09.2007
                • 128
                • Beograd

                #8
                Da, tako je, bravo. Model 21 TL, prodavan u SFRJ i mislim jos Grckoj, motor ubacivan u IMV-u u Novom Mestu u vec gotovu karoseriju

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  pa zar nisam lepo napisao da je taj motor pravljen i prodan u milionima komada.

                  150.000km je navedeno, i tako napisano, kao prosek do pojave kvara motora.
                  to ne znaci da ne moze motor da se popravi (zameni neispravno ili sta vec) pa da se nastavi.
                  znam i ja Renoe 4 sa 250.000km, ali ne znam nijednoga koji se do tada nije pokvario u necemu, poceo da trosi ulje i slicno sto je zahtevalo usluge mehanicara.

                  za Volvo marku je 270.000km koje je pomenuto mala kilometraza, obicno se tek tada motor (Volvo original) razradi, i naravno niti ne vidi servisiranje a kamoli nesto tipa generalne i/ili slicno.

                  a imao sam prilike da vidim taj motor i sa 110-120.000 km koji je zreo za generalku.

                  moj post je bio usmeren da upozori potencijalnog kupca, da kupujuci taj model Volvoa kupuje motor koji nije uobicajene izdrzljivosti i trajnosti po Volvo normama.
                  po meni, i dalje, motor prosecnog radnog veka tipicnog za modele 70tih godina (ta revizija motora koja je u Volvou 340, sa elektronskim paljenjem koje ukljucuje vakuumski modul korekcije na sebi, itd)

                  to znaci da danas nakon 20-30godina taj motor je malo verovatno da je blizak stanju novoga po zazorima, perfomansama i procenjenom buducem radnom veku pa ga treba dobrano prekontrolisati.

                  opet, klasicni Volvo motori (koji su inace poznatiji pri upotrebi kao Volvo Penta u nautici) kao sto je tipican motor u modelu 360 su takvi da ih ne bi trebalo niti pogledati.

                  tek nakon 500.000+km bi mozda mogli da se pojave zazori i da pocne lagano potrosnja ulja, eventualno gumice ventila i slicno da se zameni kao popravka.

                  poredim takav tipican Volvo motor sa tim Reno 1.4 motorom.

                  prodavci Volvoa tog tipa znaju da "sugerisu" da je to pravi VOlvo motor, i sa time pomenute osobine dugovecnosti, a sto je netacno.
                  sad, da li iz neznanja ili iz namere ne bih spekulisao.
                  tek, 340 uz 1.4 motor treba dobro pretresti pre kupovine.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Uostalom, da su ti motori bili tako losi kao sto Brick kaze, siguran sam da ih Volvo ne bi preuzeo i kasnije nastavio sardnju sa Renaultom u pogledu motora F serije
                    tu gresis, u startu u vezi razloga otkuda se nasao taj motor u modelu 340.

                    Volvo je bio integrisan u zajednicku firmu sa Renoom i zajedno je pravljen razvoj motora, u jednom delu je tu ucestvovao i Pezo.

                    Volvo nije pravio, niti razvijao sopstvene motore malih zapremina pa je negde kupovao.

                    igrom politickih odluka francuske drzave koja je vlasnika Renoa kao drzavne firme (onda, sada ne znam trenutno stanje) i koja je bila suvlasnik DAFa Volvo je hteo ili ne morao da nesto kupuje od Renoa nevezano od kvaliteta ili nekvaliteta.

                    Volvo je tako preuzeo taj motor 1.4, ucestvovao u konstrukciji 1.7 motora i napravio turbo 1.7 na toj bazi uz obimne izmene (pre svega uvodnjem Heron glave, i resavanjem pregrevanja tog motora sto je notorna mana kod Reno verzije motora) a takodje jos pocetkom 70tih u trojnom "paktu" Pezo Reno Volvo konstruisan i napravljen danas vec legendarno siroko primenjivan tzv PRV V6 motor u raznim inkarnacijama.
                    neki ga zovu i Euro V6.

                    inace originalna verzija 2664ccm u Volvo modelim 264, pa Pezo 604 i 505, pa Reno 30...kasnije i naslednici tih modela kod te 3 firme a zatim i u jednom De Lorean-u, pa u Fiat/ Lancia modelima, gotovo svi francuski V6 tokom 80 i 90tih su na bazi toga itd.

                    taj motor se pokazao kao najbolji u Pezo varijanti (nesto je izmenjena konstrukcija glave) kao najizdrzljivija verzija.

                    ali mali motor 1.4 Renoa nije taj kalibar, ta klasa izdrzljivosti i nikako se ne moze porediti sa klasicnim Volvo motorima po tome dobar-los kriterijumu.
                    jedno 3 kategorije je losiji, praksa pokazala.

                    da stvar bude zanimljivija, Volvo je kompletnu seriju 400 bazirao na Reno motorima.

                    saradnja Volvo -Reno ukljucuje i Reno dizele 1.596/1870 opet u raznim varijantama, cak i u godinama nakon razlaza Volvoa i Renoa kao recimo primena 1870ccm turbo dizela u S/V 40 kasnih 90tih godina.

                    iz drugog ugla, Volvo je podario Renou razvoj karoserija za Laguna 1 model, i to je bio prvi Reno koji je imao karoseriju koja je prolazila glatko sve (tada aktuelne) kres testove.

                    Reno Laguna vs Reno 21 je ocigledan napredak na polju bezbednosti karoserije.

                    i kasnije, je Reno koristio Volvo usluge projektovanja karoserije i Volvo kres test centra za ispitivanja.

                    uostalom, nema crno bele podele...odavno skoro svaka fabrika saradjuje sa svakom fabrikom u Evropi po nekom pitanju na nekom razvojnom projektu.


                    inace, ima i losijih stvari od tih F motora koje je Volvo preuzimao od drugih proizvodjaca motora

                    primerci motora 1.4 sa 500.000+ pre otvaranja su u Volvo svetu jako retki, takoreci rariteti.

                    ne znam za Reno varijante tog motora, ako ima nekih linkova sa verodostojnim kilometrazama tipa 1/2 do 1 milion km i servisnom istorijom da su vozeni bez generalke spreman sam ko zapeta puska za dopunsko informisanje, i popravni

                    pri kupovini polovnog Volvoa 340 i 1.4 motora ja i dalje preporucujem oprez, i sveobuhvatni pregled.
                    dok se ne uverim u drugacije na bazi podataka.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Obratiti paznju na R18 vlasnika Mirande (5 od vrha) koji je presao 585 113 km sa originalnim motorom
                      i to je na toj listi jedini benzinac sa 500.000+ km, koliko vidim.

                      a moze se obratiti paznja i na kraj liste, cak 4 komada sa <100.000km.
                      a tu na listi ima cak i zamenjenih motora, koji nisu original
                      (koja je svrha objaviti kilometrazu kao ponos vlasnika a pri cemu je morao motor iz fabrike da se menja je van domasaja mog nagadjanja)

                      ali, ja ne pricam o izuzecima i tek neki komad na prste jedne ili 2 ruke, vec opste pravilo, prosecni radni vek.

                      prosek, ponovljiv u praksi na desetinama i stotinama hiljada primeraka motora.

                      sto bi rekli MTBF, ocekivani vek do pojave kvara.

                      kao sto se vidi sa liste, motor moze ali i ne mora da prelazi velike kilometraza, nije pravilo tog tipa motora nesto ranga 500.000km.
                      ako je lista verodostojan odraz prakse, tj stvarnog stanja prosecnog vlasnika i prosecnog vozila.
                      mozda ima i motora sa vecim kilometrazama koji nisu obuhvaceni niti prezentovani na ovoj listi, da poprave prosek ?
                      no mi to za sada ne znamo kao podatak ovde iznet, zar ne.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • click
                        CBC Veteran
                        • 13.09.2007
                        • 128
                        • Beograd

                        #12
                        Vidi, ja nisam pricao o licnom iskustvu sa tim motorom ( a mogao sam, ali bi mi onda prebacio da pisem romansiranu biografiju). Znam da taj motor prelazi po 300.000 km bez problema. Druga je stvar sto su ti automobili generalno prebacili tu kilometrazu odavno.Morao sam da reagujem na onih 150.000 km kao nesto sto mi je zaparalo usi i sa cime se nikako ne slazem, na osnovu licnog iskustva, onoga sto sam sam video, a ne rekla-kazala. Imam auto koji je odavno prbacio tu kilometrazu na kojoj je trebalo da se radi generalna, a nikada nije na njemu nista zamenjeno. Necu sada o tome, da ne zagadjujemo coveku temu.
                        Sledece, Volvo je sam napravio turbo varijantu F3N motora, Renault je nikada nije imao ni u jednom svom modelu. Renault je ugradjivao motor od dva litra sa turbinom u 21, a u 18-icu i Fuego je isao od 1.6 litara.
                        Za male automobile/motore, kakav je pomenuti Cleon, 270.000 km nije malo.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Imam auto koji je odavno prbacio tu kilometrazu na kojoj je trebalo da se radi generalna, a nikada nije na njemu nista zamenjeno
                          i na osnovu tog primerka auta izvodis generalni zakljucak koji vazi za sve primerke motora

                          znam i ja bar 10 primeraka koji su presli 200.000+ tog motora bez problema, a znam i bar 10 primeraka koji nisu dogurali do 150.000km.

                          iskustva na velikom broju uzoraka, statistika nam pokazuje da treba ocekivati pojavu problema i kvarova kao izvedeni prosek.

                          kao sarma, nekome kupus nekome meso.

                          da li ti mozes da preporucis kupovinu tog konkretnog auta (tog 340) sa tim motorom sa sigurnoscu da ima ocekivani radni vek motora od recimo 270.000km ?

                          a sta ako se pokvari na 255.000km ?

                          kada se prica o nekom prosecnom radnom veku, MTBF, ne uzima se podatak o jednoj izdvojenom slucaju jednog primerka vec se procenjuje najveca verovatnoca da ce najveci broj primeraka imati bar minimalno taj neki radni vek.

                          ako se kaze cifra od 150.000km do pojave kvara, onda to podrazumeva da je verovatnoca nastanka kvara u tom okviru minimalna, neocekivana i da je shodno tome mali rizik pri kupovini.

                          to ne negira mogucnost da ce motor preci i 270.000 ili 470.000km, samo sto verovatnoca da ce prosecan primerak dostici te cifre opada.

                          shodno tome, pricati da je taj motor toliko dobar da ce kao pravilo dostici 270.000km ili 525.000km (kao sto postoji konkretan primerak iz tabele sa datog linka, hvala na tome) i to prebaciti na svaki primerak motora moze lepo da zvuci ali je pitanje ponovljivosti tih kilometraza u praksi.

                          recimo da je napravljeno 42 miliona tih motora u raznim verzijama.

                          da je recimo samo 33% motora ( a to je manjina motora od ukupnog broja) dozivela 500.000+km mogli bi da pricamo da je ocekivano da ce i nas polovan motor koji procenjujemo takodje imati realnu sansu da pretrci 500.000km bez potrebe za generalnom.

                          a tih 33% je okvirno 15 miliona komada.

                          da li ima 15 miliona komada motora sa bar 500.000km iza sebe bez generalne ?

                          inace, podatak od 150.000km za prosecni radni vek uopste nije los, cak stavise vrlo dobar za ondasnje konstrukcije motora i ondasnja vremena.

                          Za male automobile/motore, kakav je pomenuti Cleon, 270.000 km nije malo
                          nije malo, ali za takav motor se ne moze ocekivati da ce preci jos 270.000km, da ima jos toliki radni vek kao opste pravilo.

                          mozda se pokvari nesto na 290.000km, pa je onaj koji ga je kupio koristio bez kvara samo 20.000km.
                          a tada je to promasena investicija, promasena kupovina.

                          velika je razlika kupovina novog auta/ motora i njegov ocekivani radni vek i procena preostalog radnog veka polovnog auta/ motora.

                          Volvo je sam napravio turbo varijantu F3N motora, Renault je nikada nije imao ni u jednom svom modelu
                          Volvo je zajedno sa Renoom pravio taj motor.
                          Reno je pokusao da postavi turbinu, i nije uspeo.
                          taj motor je poznat po pregrevanju, u turbo varijanti je problem bio jos izrazeniji. Reno je odustao od resavanja problema u konstrukciji i okrenuo se drugim motorima da bi dobio turbo varijantu.

                          Volvo je vec imao odlican 2.0 turbo motor a trebao mu je mali motor za mali auto kakav je 440/460/480.

                          Volvo je doradio motor, pre svega glavu motora i pri tome ako cemo bas precizno, to je uradio Porse.
                          Porse je resio problem glave, Volvo je resio problem pregrevanja ugradnjom silne zastitne elektronike, posebne cirkulacione elektricne pumpe za dopunsko hladjenje nakon gasenja motora i citav niz izmena na i oko motora.

                          za Reno je takav obim prepravki bio preskup da bi se primenio u veliko serijskoj proizvodnji.
                          Volvo je mali proizvodjac, pravi male kolicine vozila i ne gleda na trosak proizvodnje kao primarni kriterijum (nekada, u to doba), pa je progutao i skuplju izradu motora sa ciljem da se zadrzi pouzdanost.

                          sto se tice Cleon motora, ja sam i naveo da je prednost sto je proizveden u milionima komada pa je cena odrzavanja (i popravke ako zatreba) povoljna ali i da treba obratiti paznju na stanje motora sada nakon 20 ili 30 godina upotrebe i kilometraze koju obicno ima iza sebe.

                          taj motor se moze pokvariti a 20 godina.
                          Volvo "red block" se uz veliku verovatnocu moze smatrati da se ne moze pokvariti za tih istih 20 godina i slicnu kilometrazu.

                          ti original Volvo ""red"" motori naveliko prelaze 1.000.000+ km i prakticno su nepoderivi pa je rizik pri kupovini modela sa takvim motorom uobicajenih kilometraza 250-300.000km prakticno zanemariv.

                          ti motori se pri kupovini ne moraju pregledati posebno, niti meriti kompresija i slicno.

                          razlikuju se od uobicajenog, prosecnog motora u prosecnom autu.

                          vec sam naveo, pa da ponovim.

                          1.4 motor nije los sam po sebi, ali nije Volvo motor i nije na tom nivou sto pojedini prodavci mogu da pokusaju da zloupotrebe.

                          ne jednom sam cuo, Volvo 340 ima Volvo motor pa je to garant da ce preci bar 1/2 miliona km.

                          a to je netacno, taj 1.4 motor treba detaljno proveriti kao i svaki uobicajeni motor.

                          ako je dobar uzeti auto, ako je los motor traziti sledeci primerak.

                          to sam zeleo da istaknem, ne da ocrnim 1.4 motor ili Reno.

                          (napisao sam u prvom postu, prosecan motor uobicajen za to doba ali nije klasa izdrzljivosti tipicnog original Volvo motora).
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Manfred
                            CBC Senator XXL
                            • 04.08.2007
                            • 905
                            • Beograd

                            #14
                            ponekad se pitam ima li kraja....

                            ali svaki dan se uveravam da nema

                            Comment

                            • Hermes
                              CBC Senator XXL
                              • 14.02.2006
                              • 1306
                              • https://t.me/pump_upp
                              • bemve

                              #15
                              Originally posted by sw.brick
                              ako je dobar uzeti auto, ako je los motor traziti sledeci primerak.
                              Samo ovo si mogao da napises, ovako rizikujes ban
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              Working...
                              X