BMW Z3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ToNcA
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2006
    • 868
    • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
    • Mazda 6 2.0d

    BMW Z3

    Skoro sam gledao malo cene na mobile.de i nasao da se za neke "relativno normalne" pare moze kupiti Z3 sa EURO3 motorom.
    Jel moze neko da mi kaze nesto vise o ovom automobilu?
    Naravno po ovoj ceni se prodaju osnovne verzije sa 1.9 motorom dok su sestaci a narocito u M varijanti paprenio. Da li je mozda caka u motoru koji bas nije za preporuku ili je nesto drugo, pa je raspon cene takav?

    Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Raspon cena je takav iz razloga što se roadster i kupuje za gušt i užitak u vožnji, jer takvi automobili se ne kupuju za vozikanje porodice unaokolo ili odlazak u šoping. Ovi automobili nemaju veliku praktičnu upotrebnu vrednost, i nisu izbor za porodičan auto, odnosno ne kao jedini auto u garaži... Oni treba da se voze dobro i brzo, da lako dižu adrenalin i po želji i raspoloženju razvlače osmeh na licu osobe za volanom...

    Z3 je u tom pogledu u verzijama sa slabijom motorizacijom bio žestoki promašaj, ali ne i za BMW. Oni su sa idejom "ekonomik" roadstera kojeg je promovisao niko drugi do 007 namlatili poprilično para, a sam Z3 nije mogao biti plasiran u bolje vreme jer je taj segment u to vreme bio poprilično mršav, zapravo jedino je već vremešni MX5 bio aktuelan. Tako da, dok su se konkurenti probudili Z3 je već debelo isplatio investiciju, i to ironično, ponajviše upravo u varijantama sa slabijom motorizacijom. Kažem "ironično" zato što te verzije teško mogu da probude adrenalin u vožnji ili impresioniraju performansama. Dakle, ako ovaj auto kupuješ iz tih razloga, ne bih ti savetovao da ideš na verziju sa "četvercem". Obzirom na to šta treba da bude, ovaj auto vredi kupiti jedino sa nekim "šestakom" pod haubom, jer sve ispod toga je samo kupovanje dobre reklame plasirane u pravo vreme.

    Kad smo već kod tih "četveraca", ne bih rekao da je bilo koja od dve varijante koje su ugradjivane zadovoljavala Euro3 standard, tako da budi oprezan pri izboru, ako ostaneš pri svojoj ideji i nameri. Naime, M43B18 koji je prvobitno ugradjivan definitivno nije Euro3 jer potiče iz 1994. godine, imao sam takav motor u prethodnom autu (E36 318i). Kasnije je kao bazna ponuda ugradjivan M44B19 koji je prestao da se ugradjuje 2001. godine, tako da teško da i on zadovoljava Euro3. U svakom slučaju, prvi razvija 115 KS, ovaj drugi 138 KS, što je dovoljno za neki porodičan auto srednje klase, ali kao izbor motorizacije za jedan coupe/roadster - teško da može da zadovolji bilo koga.

    Šestaci su, sa druge strane, daleko bolji izbor jer tek sa njima ovaj auto dobija smisao što se performansi tiče. Verzije sa njima nisu skuplje samo i jedino zbog motora, već i zato što su i daleko bolje opremljeni. Ne treba da pominjem da je M verzija najbolja po tom pitanju, ali su postojale i mnoge verzije sa slabijim šestacima pod haubom ali sa "M" opremom, dakle ne samo stylingom nego i M vešanjem i sl. i one su odličan izbor kad je Z3 u pitanju.

    Auto kao auto nije bio na nivou BMW-a, od kvaliteta enterijera i upotrebljenih materijala pa do činjenice da se štedelo i na banalnim stvarima tipa plastika u gepeku. Četverci su imali probleme sa vodenom pumpom što ne čudi obzirom da su te probleme "nasledili" od E24 (518i) i E36 (318i) verzija sa tim motorima. Osim toga, zadnji nosači amortizera su bili slaba tačka naročito kod jačih verzija koje su imale teži posao u praksi... Tek od 1999. vredi uopšte razmatrati ih kao kupovinu jer su u medjuvremenu dobili kontrolu trakcije, zaštitu za glave putnika kod prevrtanja i bočne vazdušne jastuke integrisane u vrata. U svakom slučaju, veliki nedostatak je to što zadnja osovina nije multilink kao kod E36 jer za nju jednostavno nije bilo mesta. Po meni, možda i najveći minus kod ovog modela.

    Meni lično, Z3 je totalno neinteresantan i auto koji teško da bih mogao da preporučim nekome. Možda M verzija ispunjava onaj zadatak što se performansi tiče, ali ipak ostaju oni drugi nedostaci - odsustvo multilinka pozadi, sumnjiv kvalitet materijala i uradjenog posla, a to jednostavno ne sme da se dešava bilo kome u premium segmentu.
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • mirdza
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2005
      • 2437
      • Katowice (PL) / Banja Luka
      • AGP / W126

      #3
      Prepotentan, tijesan i nervozan - takav je u kratkim crtama. Uz sve to ima "frizerski" imidz

      M-verzija pruza mnogo zadovoljstva u voznji ali stalno moras da pazis da te gepek ne prestigne Ali zvuk joj je fenomenalan

      Definitivno nije za svaki dan, pogotovo u Roadster varijanti. BTW Zanimljivo je da je M-Coupe koji sam vozio prije koju godinu, iako veoma nizak i tvrd, prilicno udoban u voznji. E, jos da sam mogao posteno da se smjestim u sjediste i da ne udaram nogama, sto u kontakt bravu sto u kvaku...
      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

      Comment

      • ToNcA
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2006
        • 868
        • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
        • Mazda 6 2.0d

        #4
        Posto mi josuvek ne treba porodicni auto, a i Megane bi mi dobro obavljao tu ulogu u pocetku, razmisljam o Z3 kao varijanti za vozikanje po lepom vremenu. A sto se motora tice - kabriolet po meni nije auto za jurcanje - za jurcanje je pre neka trojka coupe .

        Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          OK, samo nemoj da bude posle da nisi bio upozoren

          Nije samo poenta u tome da verzije sa tim četvercima nisu za jurcanje, nego jednostavno po meni nije to ono što jedan roadster treba da bude.

          Ja ti u svakom slučaju ne preporučujem četverac jer realno ne vidim smisao u tome. I to ne samo što se performansi tiče, iako je to možda i najbitnije kad se priča o ovakvom jednom automobilu i onome što on treba da bude.

          Ja ti recimo kao neki optimum preporučujem da juriš model sa M52B20 motorom ali sa oznakom TU (technical upgrade). U pitanju je revizija M52 motora koji je unapredjen poprilično, ali najbitnije je da u njemu nije više korišten nikasil za "košuljice" cilindara tako da on nije iz "kritične" grupe, a motor je umesto jednog dobio dupli Vanos varijabilni razvod ventila. Elastičnost je poboljšana primetno, potrošnja je smanjena u poredjenju sa prethodnom verzijom motora, motor je ekološki "čistiji" i sveukupno gledano jednom rečju dosta bolji od verzije sa Vanosom samo na usisnoj bregastoj.

          Cena registracije za auto sa ovim motorom pod haubom bi ti praktično bila ista, odnosno zanemarljivo veća nego kad bi kupio Z3 sa četvercem pod haubom. Razlika je samo po premijskoj grupi osiguranja a onaj "harački" porez te ne "kači" jer motor ne prelazi 2000 kubika, znači tu plaćaš isto za 1,8 i 2,0 litra. Dakle, razlika u ceni godišnje registracije od nekih 5 % mislim da je apsolutno prihvatljiva obzirom na ono što zauzvrat dobijaš.

          Cena održavanja je recimo 30% veća za šestaka, ali obzirom da bi to bio drugi auto u porodici i da se ne bi vozio puno, servisni intervali bi bili vremenski dosta retki tako da i tu neke velike uštede ne bi bilo. Opet kažem, i taj kompromis je prihvatljiv obzirom da dobijaš auto sa ne samo više sirove snage na papiru, nego i jednostavno sa daleko više karaktera i osobina pravog roadstera ili kupea koji je pravljen za uživanje u vožnji.

          Što se potrošnje tiče, ja bih recimo rekao da pod podjednakim okolnostima i uslovima vožnje neke primetne razlike i nema. Četverci se više gaze i češće vrte u višim obrtajima, dok su šestaci opušteniji i sa manje muke odradjuju posao, što znači manje gaženje pedale, odnosno manju potrošnju. Ovaj šestak sa duplim Vanosom je stvarno ekonomičan za svoju zapreminu i sa umerenom nogom na gasu potrošnja u mešanom režimu može da se vrti izmedju 9 i 10 litara. Meni je recimo E36 318i u tom režimu trošio 10 litara, a sad recimo 320i oko 9. Iako je kod mene u pitanju drugi motor (M54) samo ti radi poredjenja navodim iskustva sa četvercem i šestakom kad je potrošnja u pitanju. Naravno, kad se zgazi šestak može bez problema da popije mnogo više nego četverac, ali je greh da se taj motor ponekad ne stisne...

          Na kraju krajeva, ako si zameračio BMW u tom "izdanju", pogrešićeš ako ne uzmeš šestaka i to principa radi Iako i verzija sa M44 motorom i 140 KS u Z3 mora da ide dosta dobro, a to znam jer sam vozio 318iS i imam predstavu o mogućnostima tog motora + je Z3 lakši, on ni izdaleka ne može da zameni lineran razvoj snage, elastičnost i potentnost šestaka. A tu je i onaj subjektivan ali itekako važan momenat - nenadhebiv zvuk kad zavrtiš šestaka preko 4000 rpm. Tu melodiju kad čuješ zaboravićeš na sve što u prefiksu ima broj 4...

          Sorry na smoru, samo pokušavam da te razuverim u neke i uverim u neke druge stvari, onako, objektivno...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          Working...
          X