BMW 318CI e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markedjani
    CBC Senator XXL
    • 24.07.2007
    • 968
    • BG-Cerak
    • Ford Escort RS2000 M

    BMW 318CI e46

    Drugar hoce da kupi e46 318ci, 1.9 8v 118ks, zanima ga na sta treba da obrati paznju, kakvi su ti motori i sl.

    U pitanju je 2000 godište...

    Hvala unapred.
    fordclubserbia.org
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Re: BMW 318CI e46

    Taj motor može sasvim lepo i dosta ekonomično da vozi tih 1400+ kg tešku karoseriju E46-ice, u recimo sedan varijanti, dakle kao porodični auto, predstavlja dobru meru i neki balans. Maksimum performansi tog motora u tom smislu predstavlja prihvatljivu opciju obzirom na zamišljen radni vek odnosno način na koji će se automobil voziti.
    Medjutim, nemam pojma što su taj motor ugradjivali u coupe varijantu jer sa bilo kakvom sportskom ili makar "nadahnutom" vožnjom nema ama baš nikakvih dodirnih tačaka. Daleko od toga da je motor kao motor loš, ali jednostavno je tehnološki starije koncepcije i u toj verziji je iz njega izvučen maksimum, ali to jednostavno nije dovoljno za coupe, ili ono što on treba da bude.

    LM, radi se o M43B19 (B18TU) motoru, navedene snage od 118 KS i obrtnog momenta od oko 175 Nm. Motor vodi poreklo iz M43 motora predstavljenog 1994. godine sa unapredjenom kontrolnom upravljačkom jedinicom, izmenama u usisu, sa plastičnom usisnom umesto ranije metalne, i još nekim sitnim izmenama. Radi se o sasvim solidnom bloku i dosta dobrom motoru, imao sam iskustva upravo sa prvom verzijom istog u prethodnom autu (318i), i nisam imao nikakvih problema sa njim. Redovno održavanje i za oko 45000 km koliko sam prešao sa njim, od toga oko 35000 na plinu, nisam imao nikakvih troškova oko njega. Auto je kupio momak odavde, vozi ga i i dalje bez ikakvih problema konkretno vezano za motor, a auto se vozi uglavnom sve vreme na plinu...

    Motor kao motor nije imao nekih hroničnih i karakterističnih problema i ne spada u grupu lako kvarljivih i osetljivih, delom i zbog činjenice da nema na njemu nekih tehničkih novotarija i sistema koji se sreću u naprednijim jedinicama koje je BMW radio tog vremena. Dakle, prostija konstrukcija - manje glavobolje vlasnicima Motor je dosta ekonomičan za svoju klasu, uzevši u obzir i težinu E46-ice. Ipak, zbog same konstrukcije da bi pokazao zube mora dobro da se zavrti jer nema vučne sile na srednjem režimu ni u najavi, pa svako ko tako voli da vozi neće često biti zadovoljan ekonomijom... Sa opuštenom nogom na gasu, na otvorenom troši oko 8 litara a u gradu oko 11,5-12 litara. Drugar ima upravo E46 sa tim motorom i prenosim njegova iskustva, samo je ovde u pitanju sedan verzija.

    Motor najčešće nije sam po sebi uzrok nekih problema, nego je uglavnom na tim automobilima on kolateralna šteta nekih drugih kvarova... Benzinci tih godina su imali slabo rešen rashladni sistem, koji je znao da naprasno otkaže i ostavi motor bez vode, a posledice toga su naravno pregrevanje i preskupe havarije na motoru. Zato je najvažnije da drugar VRLO PAŽLJIVO pregleda kompletan rashladni sistem, stanje hladnjaka, ekspanzione posude, svih creva, račvi, svega... Ako primeti da je na njima nešta karabudženo (varena plastika, krpljena creva i sl.) onda to može dosta toga da kaže... Ako je sve tu u redu onda neka gleda dalje... Svećice neka povadi jednu po jednu i proveri njihovo stanje, i mali tragovi svežeg ulja na navoju asociraju na dva moguća uzroka: da ulje probija na semerinzima ventila, što je lakša ali malo verovatnija varijanta, i da su otišle karike, što je već skoro pa neoboriva potvrda sumnje da je motor u nekom momentu prokuvao... Dalje obratiti pažnju na stanje dihtunga, dobro prokontrolisati vizuelno stanje glave da nije radjena, skidana skoro i sl. Neka drugar baci pogled i na stane ulja i količinu istog u karteru, jer i to može dosta da kaže kako se vlasnik ophodio sa autom (po zadnjoj zameni ulja, prema njegovom stanju) i koliko je revnosan bio u održavanju (koliko uopšte ulja ima, ili vozi na rezervi), a ako je ulje na minimumu onda to dodatno može da ukaže na činjenicu da motor troši ulje što nas opet vraća na početak priče oko pregrevanja...

    U suštini najkritičniji je rashladni sistem, naročito ekspanziona posuda slabog kvaliteta koja je znala naprasno da prsne, neka počne odatle jer kvarovi sa njim su vodili ka skupim kvarovima motora koje mnogi i ne saniraju nego zatvore motor i auto iznesu na doboš... U tom smislu najpoželjnije je kupiti auto sa servisom knjižicom koja se može proveriti (ako je auto održavan ovde) ili sve dobro proveriti kod poverljivog majstora, jer ako se zatrči pa kupi auto sa tim problemom čekao bi ga vrlo neprijatan trošak od oko 1000-1500 evra...

    Mimo toga, neka proveri prednje vešanje, dvostruke viljuške su aluminijumske i sklonije ranijem propadanju a o tome je puno puta pisano po forumu, da ne ponavljam... Neka proveri i sve dugmiće, elektronski kontrolisane podizače prozora i retrovizora, i sve resto što se elektrike tiče, jer je od toga ponešta znalo da otkaže... Ventilator klima uredjaja je takodje sklon kvaru u smislu da prestane da duva na nižim stepenima, već "produva" samo na zadnja dva maksimalna stepena, a uzrok ovome je kvar na regulatoru klima uredjaja. Dakle, neka smanji intenzitet duvanja na najmanji i neka proveri... Otprilike to su najkritičnije stvari na tom autu...

    Kažem, po meni je jedini problem što taj 8V motor teško da može da zadovolji apetite pravih ljubimaca coupe-a, i zapravo to je njegova najveća mana u konkretnom slučaju. Za konkretno E46 coupe verijantu mnogo je bolja verzija sa "naslednikom" ovog motora, motorom N42B20 sa duplim Vanosom i Valvetronicom, koji ima nepuna dva litra ali se od 2001. godine ugradjivao u modele 318i i Ci, i koji razvija snagu od 143 KS i obrtni moment od ravno 200 Nm. Ako ortak razmatra ovaj tj. ovakav auto, mogu da mu samo preporučim da ozbiljno porazmisli o ovoj drugoj opciji... Jer, ako kupuje coupe zbog performansi, u ovom ih neće pronaći. To mu jasno stavi do znanja pre nego što odluči (ako odluči) da uzme taj auto, jer dobro kaže ona narodna da posle jeb.... nema kajanja...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • Markedjani
      CBC Senator XXL
      • 24.07.2007
      • 968
      • BG-Cerak
      • Ford Escort RS2000 M

      #3
      Re: BMW 318CI e46

      Nisu performanse na prvom mestu... prvenstveno je izgled i normalno kvalitet,izdrzljivost,potrosnja.

      I on bi vise voleo da uzme 2.0 4-cyl... ali nesto ih slabo ima kod nas.

      Najveci izbor je upravo 1.9 sa 118ks... pa zato pita kako se pokazao ovaj motor u coupe-u.

      Hvala na iscrpnom i kvalitetnom odgovoru... prenecu drugaru
      fordclubserbia.org

      Comment

      • JOCA88
        CBC Član
        • 16.05.2008
        • 16
        • Pozarevac

        #4
        GOLF III 1.6

        Imam Golf III 1.6 75ks i imam jedan problem i nije mi jasno sta se desava... Auto ide bez problema, pali, sve normalno ali mi se povremeno odjednom u voznji upali na instrument tabli crvena lampica za ulje i pocne da pisti !!! Ulje redovno menjam i ne trosi ga skoro uopste, proveravao sam kabal na onom davacu ulja i normalno stoji, jedino da nije taj davac ulja da zeza!?

        Comment

        Working...
        X