Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bigfoot
    CBC Senator
    • 13.04.2005
    • 224
    • Lower Hutt, New Zealand

    Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

    Gledam da kupim BMW E36 328i 1997 koji je presao 158kkm kao drugi auto koji bi prelazio malu kilometrazu. Ono sto mi treba kao pomoc je sta da obratim kod ovog auta? Sta je tipicna boljka ovog modela? Da li je ovo povelika kilometraza za ovaj auto ili ne? Koga interesuje auto moze ga pogledati na ovom linku. Ovde su papreno skupe mehanicarske usluge, pa gledam da prodjem sa sto je moguce manjim ulagenjem. Hvala unapred.
    “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”
  • Lucas
    CBC Član
    • 24.08.2009
    • 35
    • Ivanjica
    • BMW 320d

    #2
    Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

    Motor 6 cilindara u liniji, 2793 cmm sa 193 ks pri 5300 obrtaja u min., tacnije odlicna zujalica i predobar auto. Nije to velika kilometraza za njega.
    Mali savet, mana im je prednji trap jer je aluminijumski, a pri tom nosi tezak motor napred. Generalno sve E36-ice sa 6-o cilindricnim motorom kubure sa trapovima. Elektronika solidna. Nije bas papren za odrzavanje. Sa druge strane, registracija sa porezom na luksuz je negde oko 750 evra (50 evra gore-dole, nisam 100 % siguran). Sad razmisli da li ga je vredno uzimati kao drugi auto
    BMW pravi automobile, ostalo su samo prevozna sredstva!

    Comment

    • zverko
      CBC Senator XXL
      • 19.08.2005
      • 7085
      • BGD
      • Audi A4

      #3
      Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

      prvo, ne vidis odakle je covek. drugo ni malo nije jeftin za odrzavanje a kad si vec pomenuo trap jedna viljuska je 100e kod nas. ne znam kako je tamo a ako su delovi kao u US onda nije skupo.
      E36 nema aluminijumska ramena nego celicna !!! Ako je aluminijumski blok u pitanju ima jos 50ak K km do pocetka zezanja sa potrosnjom ulja...
      deutsche gemacht-gut gemacht...

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #4
        Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

        tacnije odlicna zujalica
        taj auto je sve samo ne zujalica
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • ///M_Power
          CBC Senator XXL
          • 05.05.2008
          • 335
          • Beograd - Minhen

          #5
          Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

          1. To je M52 motor, znaci ako je blok nikasil - izbegavaj to... ako je alusil, onda je OK. Sta je u pitanju moze da ti kaze samo BMW dealer i to po serijskom broju.
          2. E36 ima celicna ramena - alu ramena se pojavljuju tek na E46. Proveri da nema lufta napred i nazad.
          3. Obrati paznju na diferencijal i menjac - takodje vidi da li curi ulje bilo gde (semerinzi).
          4. Visko i elektro ventilator klime ispravni?
          5. Pogledaj da su sve plastike ispod branika, prednjih krila i oko hladnjaka/ventilatora na broju - ako fale delovi, moguce je da je auto bio udaren, pa je nesto od toga izlomljeno ili fali. Cest primer kada se auto popravlja nestrucno...
          6. Proveri elektriku - kontrola klime hoce da zeza
          7. Proveri stanje izduvnog sistema

          Comment

          • bigfoot
            CBC Senator
            • 13.04.2005
            • 224
            • Lower Hutt, New Zealand

            #6
            Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

            Posto je taj auti kupljen nov ovde, tj. nije uvezen onda nije lupan. Jer prvo ovde je servisna evidencija tacna 100% a i popravka bilo cega se ne isplati jer je jeftinije kupiti drugi auto nego krpiti isti.
            Da li mi neko moze reci kako se kaze na Engleskom alusil ili nikasil? Ili samo da pitam dilera od cega je napravljen blok?
            Imam jos jednu E36 ali 316i 1997g. sa 146kkm i Audi A3 1.8T 1998g. sa 140kkm uopciji, sta mislite jel 316i bolja opcija od ovog 328i? Sta su mane 316-ice? Ili je mozda da gledam u pravcu A3? Ja bi vise voleo uzeti BMW ali ovde je samo bitno sta je jeftinije za odrzavanje i koji se auto manje kvari.
            Hvala na savetima.
            “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #7
              Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

              blok je prvljen ili od gusa (legura gozdja i ugljenika) ili od aluminijuma .nikasil je nikasil nema tu na engleskom srpskom... i problem sa njim se desava onda kada se koristi gorivo sa visokim procentom sumpora. dolazi do ljustenja nikasila sa hilzni. nikasilom se oblazu hilzne (mahleov izum) a alusil je Kolbenschmidtov patent. u svakom slucaju nikasil je los samo kad je gorivo puno sumpora sto mislim da nije slucaj na novom zelandu bar ne poslednjih godina. Nikasil nikad nije iso na US trziste tj za njih je radjen gusani blok a za EU alu blok. Uglavnom ranije varijante M52 (1993-1996) sa singl Vanosom i to samo za EU trziste su imale taj problem. posle su svi radjeni sa aulusilom. kapiram da ne bi trebalo da bude tih problema posto je auto 98god a i nije radjen za EU trziste vec za australiju. evo jedan link gde se mozes malo blize upoznati sa tim sta mozes da ocekujes od tog automobila

              The coolant pump (water pump) will either fail or start leaking around 75k. The upper radiator hose from the thermostat housing will break. The cooling system may require several bleed sessions to completely rid the system of air. The coolant low indication will appear on the OBC. The VANOS...


              u svakom slucaju, 316i je manji potrosac novca u svakom pogledu. pocev od potrosnje goriva pa sve ostalo. posto si pomenuo i A3, on u ovom slucaju moze biti kompromis posto je velika razlika u snazi izmedju 316 i 328. A3 1.8T je skroz ok pogotovo ako je quattro varianta.
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • bigfoot
                CBC Senator
                • 13.04.2005
                • 224
                • Lower Hutt, New Zealand

                #8
                Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

                Da li je lampica airbaga kod E36 poznata kao problem ili ne? Jer sam to primetion kod par E36 i ovaj 316i je imao problema sa tim pa je vlasnik to sredio? Jos jednom napominjem da ovde ljudi sve malo ozbiljnije havarije ne sredjuju jer im se to ne isplati, tako da ne mislim da je ijedan od tih e36 bio lupan. Citajuci na netu vidim da je ustvari problematican neki senzor na pojasu?
                “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”

                Comment

                • ///M_Power
                  CBC Senator XXL
                  • 05.05.2008
                  • 335
                  • Beograd - Minhen

                  #9
                  Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

                  Nije bas cest slucaj ali desava se. Dijagnostika air bag sistema u servisu ce otkriti sta je problem. Ponekad je dovoljno obrisati gresku da se lampica ugasi.
                  Da, izmedju ostalog ukoliko pirotehnicki zatezac pojasa prijavi gresku to ukljucuje air bag lampicu.

                  ...sistem zatezaca pojasa i cene u USA:

                  http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=72&fg=05

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #10
                    Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

                    Dobro ti je rekao Zverko, nicasil i alusil su nazivi legura, koje su patentirali Mahle i Kolbenschmidt. To im je medjunarodna oznaka i ona se ne prevodi.

                    Medjutim, nema potrebe da se uopste raspitujes u tom pogledu jer ti motori jesu sa nikasil blokom (iako zapravo nije u pitanju blok nego samo "kosuljica" cilindra, takav im je neki uopsten naziv). Nikasil blokovi su radjeni sve do kraja 1997. godine a po nekim podacima do kojih sam dosao sve do desete nedelje 1998. godine (znaci do sredine marta te godine). Medjutim, pricajuci konkretno o M52 motorima, problem sa nikasilom na njih se odnosio samo na evropsko trziste, tacnije samo za neke zemlje evropskog trzista, tako da po tom pitanju ne treba da brines, ali nikad ne reci nikad Elem, ako hoces bas da budes siguran, prati rad motora na hladnom startu, znaci prvo jutarnje paljenje - ako se motor "dvoumi" i ne upali iz prve, to je vec prvi znak. Na drugi moze da ukaze rad motora u leru, ako je neravnomeran i ako obrtaji osciliraju ili padnu do te mere da se auto bukvalno zatrese ili cak motor totalno ugasi. Treca stvar koja moze opravdati sumnje u tom pogledu je ona koju vecina njih koji kupe "polovnjak" sa ovim motorom zapravo prvo saznaju, ali onda kad je vec kasno Ti motori trose ulje kao nenormalni i na jakom opterecenju dime na izduvu. Naravno, provera u ovlascenom servisu i merenje kompresije je najbolja stvar jer taj ulozen novac ti kupuje miran san, a on nema cenu

                    Navedena kilometraza je apsolutno smesna za ovaj motor ALI pod uslovom da je, kako kazes, pravilno i redovno odrzavan i servisiran. Na tvom mestu bih paznju posvetio stanju rashladnog sistema, jer je on znao da zakaze bez najave sto je ukoliko se nije brzo reagovalo rezultiralo teskim havarijama na motoru. Zato je preventive radi bila preporucena zamena pumpe za vodu i redovna kontrola (i zamena po potrebi sa prvim znakom sumnje) kompletnog sistema, hladnjaka, creva, ekspanzione posude... Ako je taj motor prokuvao onda mu sledi polugeneralna (iliti ono sto ovde zovu "generalka" ) a to ispadne na kraju mnogo kume Dakle motor kao motor je daleko od problema na ovoj kilometrazi i to za jos duzi period, narocito zato sto kazes da ce se voziti kao drugi auto i da nece prelaziti puno. Ako je redovno servisiran daleko je on jos od bilo kakvih vecih ulaganja ili problema, ali prvo treba biti siguran da nije "stradao" posledicno zbog otkaza pumpe za vodu npr. jer je bas ona znala da bez najave crkne. Problem su bile plasticne lopatice na njoj, koje se nisu pokazale kao pametno resenje, pa je u revidiranoj verziji pumpe materijal lopatica zamenjen i umesto plastike upotrebljavala se neka laka legura metala. Narocito na ovo bi trebalo da obratis paznju. Ova trojka nema alu vesanje tako da ni na te brige ne treba da trosis vreme. A i da ima, opet ne bi trebalo da brines sa ovom kilometrazom, vi tamo vozite po putevima za razliku od nas

                    Meni licno se ne svidja sto konkretan primerak ima automatski menjac, i to iz dva razloga. Prvi je sto je manuelni Getragov menjac koji se ugradjivao u tu seriju jednostavno bio bolji od Steptronica kojeg je u najvecoj meri razvio ZF. Kad kazem "bolji" mislim da je bolje bio uskladjen sa tim motorom, bolje je i ravnomernije prenosio snagu a opet je mogao da daleko vise agresivnosti izvuce po potrebi iz tog motora. Sa tim menjacem je auto poprilicno ubiVen i jedini razlog zbog kojeg se uglavnom ne stice utisak da je tako je podosta sirove snage i radne zapremine (obrtnog momenta) koji kompenzuju efekat. Medjutim, kad se sedne u isti model sa manuelnim menjacem, tek se stekne slika i uvidi razlika. I nisu samo performanse u pitanju, tu je i za oko litar veca potrosnja kod automatike. I konacno, potencijalni troskovi oko popravke automatike mogu da budu vrlo neprijatni a to je razlog vise za brigu jer se ionako te prve generacije Steptronica nisu "proslavile" sto se pouzdanosti tice. Ne kazem da su se kvarile na 160000 km, vec skrecem paznju na potencijalnu opasnost koju taj menjac moze da nosi sa sobom. Daleko su bile automatike tog vremena od ovih danasnjih, i po pitanju rafinisanosti rada, i po pitanju uticaja na potrosnju, i po pitanju performansi. Tako da, meni licno ovde "smeta" taj automatski menjac vise nego nikasil i aluminijumske viljuske zajedno

                    Salu na stranu, ponavljam da ukoliko je ovaj auto redovno servisiran i odrzavan, ova kilometraza je smesna za taj sestak jer oni znaju da predju po 3 puta toliko bez problema. Opet, ima primeraka koji nisu "idrzali" ni 100 k, ali su uglavnom stradali kao posledica nekog drugog kvara ili otkaza, pre svega te hebane pumpe. Zato paznju obrati na navedene stvari daleko vise nego na sam motor. Od drugih karakteristicnih problema ljudi su ti uglavnom vec naveli, da ne ponavljam... Medjutim, ako su ti cena odrzavanja i troskovi najbitniji onda ovaj model mozda treba da preskocis jer nijedan sestak nije jeftin za odrzavanje pa ni ovaj, u principu "mali servis" je za 40-50 % skuplji nego da je u pitanju "cetverac", sto nije malo, narocito obzirom na cene servisiranja i cenu radnog sata tamo. Nije sa znam o kojim ciframa se radi, ali pretpostavljam da nisu jeftiniji od ovih ovde U tom pogledu dakle taj 316i bi kao alternativno, drugo vozilo mozda bio pametniji izbor. Manji potrosac, manje muke sa odrzavanjem, taj motor (M43) u njemu je proveren i jedan je od pouzdanijih koje je BMW ugradjivao u svoje modele poslednjih par decenija (doduse, za njih ga je pravio Steyr u Austriji), prost konstrukcijski sa "samo" 8 ventila, nije imao puno modernih "dzidza-bidza" gedzeta pa zato nije imalo sta toliko ni da crkava na njemu. Za odrzavanje, prava milina. Imao sam 318i sa upravo tom generacijom motora, milina. Vozio ga oko 40000, od toga oko 30000 na plinu i nikad nijedan problem sa njim. I danas se vozi, opet uglavnom na plin, a broji uveliko preko 180000 km. Dakle, sa te strane gledano daleko bolji izbor. Medjutim, po pitanju performansi i jednostavno uzitka u voznji je razlika ogromna, jer kad jednom sednes za volan tog sestaka...

                    PS. Problem sa lampicama za airbag su "nasledjene" i u seriji E46. Uglavnom je dovoljno ocistiti gresku kacenjem na lap, ako se ona ponavlja po davanju kontakta onda je mozda diskonektovan senzor koji se mora ponovo prikljuciti i onda opet resevati memorija. U nekim "tezim" slucajevima moze da "ode" i sam senzor, ili da je problem sa airbag modulom. Problem je zapravo sto je projektovani "radni vek" sistema od 10-12 godina (zavisno od proizvodjaca i modela), tako da su modeli tih godista vec dostigli limit i preporucljivo je da se zapravo zamene kompletno svi moduli i svi senzori jer samo tako se moze biti 100 % siguran. Znam, lako je to reci ali nikome takve stvari ne padaju ni na pamet, ali samo kazem da jedino tako se moze biti 100 % siguran.
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • bigfoot
                      CBC Senator
                      • 13.04.2005
                      • 224
                      • Lower Hutt, New Zealand

                      #11
                      Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

                      Citajuci po netu i ovde, dosao sam do nekog zakljucka da je u mom slucaju skoro jedini poveci izvor problema moze biti ta glupa vodena pumpa. Ono sto me interesuje, da li problem sa to pumpom ima samo ovaj 328i ili sve e36-ice?
                      “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”

                      Comment

                      • zverko
                        CBC Senator XXL
                        • 19.08.2005
                        • 7085
                        • BGD
                        • Audi A4

                        #12
                        Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

                        ja ti postavih link gde mozes da procitas vrlo zanimljive stvari o E36 i prva stavka tj recenica se odnosi bas na taj problem
                        deutsche gemacht-gut gemacht...

                        Comment

                        • Transporter
                          CBC Senator XXL
                          • 12.03.2006
                          • 568
                          • Avala BGD

                          #13
                          Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

                          Uzmes 50e, kupis sa metalnim perajima zamenis za pola sata i uzivas

                          Comment

                          • bigfoot
                            CBC Senator
                            • 13.04.2005
                            • 224
                            • Lower Hutt, New Zealand

                            #14
                            Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

                            Dok jos razmisljam o ovom 328i uletela mi je kombinacija za 318i 1994 ali sa 103kkm. Ono sto me interesuje da li ovaj 318i ima motor M43B18 ili M40B18. Trazeci po netu negde sam video da M43B18 poceo da se ugradjuje od 1993 a negde od 1994. To me samo interesuje jer sam video da M43B ima lanac a ne kais i voleo bih uzeti auto sa lancem.
                            Auto je veoma povoljan ali ima jednu manu, klima ne radi. Posto ce to biti auto za zenu po gradu, a ovde vrucine nisu kao u Srbiji i moja zena bas nesto mnogo ne voli klimu, nije nam to uopste bitno. Ali me samo interesuje da li neispravna klima moze prouzrokovati? Prethodni vlasnik je kupio takvo auto i vozio ga 3 godine bez problema (ziveo je na juznom ostrvu NZ gde samo treba grejanje).
                            Inace auto ide prelepo, dobro se ponasa u krivinama, za 1994 godiste moglo bi se reci bombona. Da li se uopste uzbudjavati zbog klime i da li ovaj model ima kais ili lanac? Hvala vam unapred.
                            “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”

                            Comment

                            • overspeed
                              CBC Senator XXL
                              • 24.05.2005
                              • 2779
                              • Kosovska Mitrovica

                              #15
                              Re: Savet u vezi BMW E36 328i 1997 HITNO!!!!

                              Motor M43 je poceo da se proizvodi i ugradjuje krajem 1993. godine ali se M40 motor ugradjivao u "trojku" za evropska trzista sve do sredine 1994. godine. M40 se ugradjivao u "trojku" jos neko vreme nakon toga ali samo u BMW-ovoj fabrici u Roslinu, Juznoafricka Republika. Zato samo na osnovu godine proizvodnje automobila ne moze se tacno reci o kom motoru se radi, jer moze biti bilo koji od ta dva. Iz saobracajne mozes da saznas o kom motoru se radi jer M40 razvija 83 kW dok M43 razvija 85 kW. Ili jednostavno otvoris haubu i pogledas, M43 ima lanac umesto kaisa kod M40, a postoji i vizuelna razlika medju njima. Ili jednostavno daj VIN pa da saznamo tacno o cemu se tu radi. Pa ti sad vidi sta ces

                              Sto se tice pitanja u vezi klime ne razumem sta si imao na umu. Da li neispravna klima moze prouzrokovati ŠTA? Ostao si nedorecen, zavrsi pitanje.

                              Od ova tri pomenuta modela "u igri", mislim da bi obzirom na tvoje potrebe i zelje koje si naveo bas 318i bio optimalan izbor. Ima prilicno nisku kilometrazu sto znaci da je daleko od nekih bitnijih ulaganja. Ako je redovno servisiran to ti je odlican izbor za drugi auto, najbolji od ova tri koja su u opciji. Tacno je da ne ide kao 328i ali isto tako i ne trosi i ne kosta kao on, tacno je da je "samo" cetverac ali za razliku od 316i moze lepo da potegne tu karoseriju, doduse tek kad se malo bolje zavrti ali daleko je to od osecaja bespomoci i tuuge koju vozac oseti za volanom 316i A opet, 318i prakticno isto kosta sto se odrzavanja tice, a sto se potrosnje tice zavisi od nacina voznje, a moze da trosi cak i manje od 316i jer je motor rastereceniji i ne mora se bas stalno gaziti. Narocito ako je u pitanju M43 motor jer ima DISA sistem odnosno "duplu" usisnu granu, jednu sa kracim i sirim a drugu sa duzim i uskim kanalima, i klapnu koja je izmedju njih i vazduh usmerava u jednu ili drugu stranu obzirom na trenutan broj obrtaja. Na malim obrtajima vazduh se usmerava u duze i uske kanale u usisnoj, sto pogoduje boljem odzivu na nizim obrtajima i daleko umerenijoj krivoj obrtnog momenta kod ovog motora u poredjenju sa M40. Kad obrtaji predju 4400-4500 rpm, solenoid pomeri klapnu koja vazduh pocne da usmerava kroz deo usisne sa kratkim i sirokim kanalima, cime se obezbedjuje brzo dopremanje vazduha neophodno na visokim obrtajima motora, kad taj motor itekako moze dobro da povuce tih 1250-ak kilograma tesku "trojku". Ovaj sistem je "imitacija" pravog varijabilnog u**** vazduha ali je i pored toga vrlo efikasan i njime je sa M43 motorom BMW u odnosu na M40 napravio veliki pomak ne po pitanju snage jer je razlika nekih 3 KS i 7 Nm, ali je poenta da je taj obrtni moment ranije dostupan i ima blazi pad sa porastom obrtaja, motor je mnogo elasticniji, narocito na nizim obrtajima, i daleko brze sposoban da se zavrti do limita. Na ovaj nacin je smanjena potrosnja za dobrih litar na 100 km u poredjenju sa prethodnim motorom, poboljsana su medjuubrzanja i generalno vozne osobine automobila. Sem toga, M43 je pouzdaniji i jeftiniji za odrzavanje od M40 tim pre sto ima lanac koji je prakticno "sahranjivao" auto pre potrebe za zamenom. Sve u svemu par sitnica koje su jako puno znacile i pravile bitnu razliku u odnosu na prethodni motor. Nego, ja opet razvez'o... Daj taj VIN pa da vidimo sta dalje, inace cu ja ovako do ponoci
                              http://www.bmw.tv

                              Comment

                              Working...
                              X