audi A4 turbo (potreban savet)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maxx79
    CBC Veteran
    • 21.02.2009
    • 106
    • Pancevo

    audi A4 turbo (potreban savet)

    pozdrav

    da li ima neko iskustava sa pomenutim automobilima (audi A4 1.8 turbo)?...........kakvi su za odrzavanje(tj koliko para je potrebno na godisnjem nivou)?......da li imaju neku narocitu manu na koju treba obratiti paznju?

    (napominjem da me zanimaju nesto stariji modeli audija A4 (B5),kojis u se proizvodili krajem 90tih,jer ovi noviji(npr B6) mi ruzno izgledaju,a oni jos noviji su preskupi za mene)

    evo,ja sam konkretno bacio oko na ovaj primerak,posto mi se (bar sa slika) cini da je to najocuvaniji(mada i najskuplji) B5 koji sam video u skorije vreme:



    sta mislite o istom?

    hvala
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #2
    Re: audi A4 turbo (potreban savet)

    prejaka cena... a za ostale informacije sacekaj da se javi IvanT posto ima najvise iskustva sa tim motorom. Generalno, ako je predhodni vlasnik vodio racuna, deluje da jeste, trosio kvalitetno ulje i menjao na vreme ne bi trebalo da imas problema. Po meni jedna od najboljih serija A4 pogotovo sto je poslednja iz B5, sto ce reci sve decije bolesti prelezane i uklonjene. Najveci neprijatelj ovom motoru je longlife servis tj koks. Sto se ostalog tice uvek mozes da biras da li ces da ga odrzavas sa originalnim delovima ili after market. Koliko mogu da primetim italijan je u pitanju, proveri u porscheu kad je kod njih radjen poslednji servis tj na kojoj kilometrazi pa uporedi sa tim datum kad je uvezen i koja je ralika u kilometrazi. posto je benzinac u pitanju vrlo lako moze da se desi da je km prava. Baci pogled na volan posto je kozni (leva strana), pedale i tepih gde dolazi peta ispred papucice gasa. Provozaj ga dok ne postigne radnju temperaturu pa trazi od vlasnika da ga digne malo u obrtaje a ti gledaj pozadi da li baca ulje na izduv. U 90% slucajeva ako je iole zakoksao cuje se varijator kad je motor hladan ( zvuci kao dizel sa bosch pumpom) pa takodje insistiraj da ga ne vozi pre nego dodjes da ga gledas. isto tako taj problem se uspesno resava ispiranjem motora pre zamne ulja. Sto se prenosa tice tu nema problema, eventualno pogledaj da neki semering na differencijalima nije procureo i da su manzetne na homozglobovima citave (na kardanu i poluosovinama ka diferencijalima ih nema). Izduvni sistem ume da traje boga oca mada nije iskljuceno da ako se auto vozio pretezno po gradu da je na zadjem loncu probio. Kad se vec budes zavlacio ispod gledaj da su sve plastike na svom mestu, znaci podkrila i zastita ispod motora da je citava sto ce reci da nije udaran. naravno, trap... ramena napred i pozadi, stabilizatori takodje. moj savet je uzeti iz originala a ne remontovane. Dobra je stvar sto neke delove tipa protokomer imas u takozvanoj tausch varijanti (dajes tvoj deo a uzimas fabricki repariran na koji imas garanciju i placas oko 50% cene novog dela). Drugo mi nista ne pada na pamet, elektoronika radi besprekorno (podizaci, prekidaci i ostalo...) Klima ako slabo hladi treba zameniti isusivac i zameniti freon i ulje (nije skupo). E jedino sto ne znam tacno to je koliko je veliki servis za njega ali racunaj tu do 500e ne bi trbalo da bude vise. inace neke stvari su smesno jeftine tipa komplet donjih lajsni za jednu stranu je oko 3000din ili blowoff ventil je 30e, mali servis 60-70e zavisno koje ulje sipas, ja preporucijem Mobil 1 5w-50 ili Castrol Edge 10w-60 i td... dakle, ako je sve kako treba i ako nema vecih ulaganja spusti cenu bar za 1500e posto mu uskoro istice registracija a i moraces da se otvoris i za prenos. zapamti, ne kupujes DVD, alufelne i gume ili ksenone vec auto koji nije jedini u ponudi. mozda jeste trenutno ali uvek se moze naci bolji pa cak i sa sekvent gasnim uredjajem. Od S opreme ima jedino volan i nista vise, cak ni sedista. S nije samo znacka, ima tu jos par stavki tipa vesanje, kocenje itd... potrosnju racunaj min 12l po gradu a na otvorenom 8l. dakle, prvo preko telefona trazis broj sasije i pravac porsche i tu ces saznati prvi deo price posle koje ces znati da li ces ici da ga gledas. meni deluje ocuvano i da ga je vozio ljubitelj e sad moze da bude da je picnut za prodaju ali i to se moze provaliti . eto, to je to... ako sam nesto zaboravio neko ce vec dodati ili ti ako imas neko pitanje pucaj. Srecno
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • quattro
      CBC Član
      • 02.08.2006
      • 61
      • BiH
      • Audi

      #3
      Re: audi A4 turbo (potreban savet)

      dosta dobar auto , taj motor je kazu jedan od najboljih motora od audija cak je i par godina uzimao titulu za najbolji motor.
      odrzavanje mislim da nebi trebalo biti problem . nesto na sto moras kod njeg obratit paznju jest prednji trap . kako se sjecam sastoji se iz nekih 20 tak djelova . kod modela do 99 godine pravljen je od neke legure pa se razklimaju . facelift nema tih problema . kod 1,8 t obavezno provjeriti stanje turbine ! treba izbjegavati tiptronik mjenjace i 2,5 tdi masine . ja bi ti isto preporucio iz vlastitog iskustva izbjegavat quattro pogon . bar meni je samo izvukao gomilu para i zivaca za odrzavanje , u opste mi nije potreban , ali na greskama se uci
      ovaj model iz oglasa ima jeftine zamjenske farove , moguce da je udaren bio , i neki motr sa 130 kw misli mda je to iz u.s.a uvoz . sve u svemu auto odise nekim sarmom i luksuzom , za mene idealno auto !

      i da potrosnja 1,8 t 11-12 normalne gradske , 8 otvorene i bez problema moze sekvent plin i imas auto san snova !
      um caruje ,snaga klade valja

      Comment

      • subicd
        CBC Senator XXL
        • 20.06.2008
        • 463
        • Novi Sad

        #4
        Re: audi A4 turbo (potreban savet)

        Zverko je uglavnom sve lepo opisao tako da ga ne bih se slozio sa njim.
        Sto se tice trapa ja vozim B5 i nemam nekih problema, a i na predhodnom nisam imao vecih ulaganja u trap-jedno krivo rame SWAG 40e(najskuplje), jedno gornje ono je mislim oko 25e isto SWAG i banane(stabilizatori) su oko 15e. Po meni SWAG je sasvim pristojna zamena za original i kosta 4 puta manje.

        Cena je prejaka bez obzira sto deluje cisto i uredno, jer se za samo malo vise para moze kupiti B6, ali ti rece da ti se ne svidja tako da OK.
        I jedno zapazanje limuzina B5 se nije pravila 2001. godine, samo karavan.

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          #5
          Re: audi A4 turbo (potreban savet)

          prednji trap je kod svih isti i ne sastoji se iz nikakvih 20 delova vec po dva poprecna ramena sa obe strane i po jednim stabilizatorom vezanih za balanstanglu (to je ono sto se menja u 99% slucajeva). pozadi takodje. materijal od kojeg se prave ramena je aluminijum a i to nije problem vec poddimenzionirani silent blokovi u njima. tiptronic menjaci su zakon samo treba malo znanja pri rukovanju i propisno odrzavanje istih.( ne vidim razlog za pricu oko atomatika i 2.5tdi kad je ovaj sa manulenim menjacem i benzinskim motorom). za mene licno je audi jedino i samo quattro i jedini problem koji se javljao u celoj istoriji od kad je izmisljen je centralni lezaj kardana, koji nakon 300000km maltretiranja , startovanja iz blokade i natezanja dobije luft pocne da se cuje tj da zvoni ali ko sto rekoh to je istorija. ovaj auto ima quattro cetvrte generacije. otvoreni centralni diff sa elektonskom kontrolom zakljucavanja takodje i prednji i zadnji su EDL. sve regulisano preko ABS senzora i nema nikakvih problema. Farovi na ovom jesu AM ali pitanje je zasto su zamenjeni (mozda iz meraka). dal su jeftini ni to ne znamo, mozda su in-pro papreno placeni u ganglandu no to je manje bitno. sve i da je lupan napred ako je uradjeno kako treba ne vidim neznam kakav problem u tome. ljudi ovde voze automobile sastavljane od tri komada a da to ne znaju pa nikom nista. Motor od 132kw je pojacana varijanta koja se ugradjivala i u TT. dakle, razlika u odnosu na slabiji od 150ks je u glavi sa vecim kanalima , drugoj turbini (K04), vecim diznama i drugom softveru koji sve to prati.

          @quattro: izvini druze ali mene bi bilo sramota da nosim ovaj nick. vozio si ili i dalje vozis audija quattro a nisi naso za shodno da se bar malo upoznas sa njim. znaci, ti si vozio qauttro sa 1.6 D motorom, pitao si se nedavno: "mozel se poredit po voznim svojstvima lezanje na cesti , ubrzanjem i tim stvarima astra 1,8 ili 20 sa a3 1,8 20v" i sad par ovih dezinformacija... mislim da nemamo sta vise da pricamo na tu temu, zar ne ? ako te vec mrzi da listas forum a na forumu ima dosta o svemu tome, ja licno pisao, onda listaj net, google je cudo

          @subicd:
          Zverko je uglavnom sve lepo opisao tako da ga ne bih se slozio sa njim.


          meni zapade za oko godin proizvodnje al sam se raspisao pa sam zaboravio to da kazem ali eto ti si dodao. u svakom slucaju, odlazak u porsche sa brojem sasije resava sve dileme
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • Williams
            CBC Senator XXL
            • 07.02.2006
            • 556
            • Beograd- Cerak

            #6
            Re: audi A4 turbo (potreban savet)

            Po mom nekom iskustvu nije bas jeftin za odrzavanje, narocito ako se odrzava originalnim delovima. Mali servis i nije toliko skup 200-280e (svecice su neke od 20 i kusur evra, ali se menjaju na 50k), ali vanredni kvarovi jesu. Naravno treba naci balans neki sta treba uzimati iz originala, a za sta traziti alternativu. Proveri jos displej na komandnoj tabli, ostalo su sve drugi napomenuli.

            Neke random cene iz originala:
            Diskovi i plocice- 250e
            Set kvacila: oko 500e
            Izduvna grana: 26500din
            Donje desno rame: 16 000din
            Hladnjak za ulje: 160e

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #7
              Re: audi A4 turbo (potreban savet)

              a koji je to auto jeftin za odrzavanje originalnim delovima ? svecice su platinum zasto su toliko skupe ali ne mora da koristi njih. moze i obicne od 500din ali ce da ih menja kad i ulje... nego williams, sta podrazumevas pod malim servisom, nesto mi mnogo 200+eur za ulje i filtere
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • maxx79
                CBC Veteran
                • 21.02.2009
                • 106
                • Pancevo

                #8
                Re: audi A4 turbo (potreban savet)

                hvala svima na odgovorima,a narocito Zverku na iscrpnom odgovoru i korisnim savetima

                palo mi je na pamet jos par pitanja,onako kao laik,jer se slabo razumem u audijeve motore......do sada sam uvek vozio (razne) opele....

                ako predpostavimo da je prethodni vlasnik odrzavao,manje-vise,normalno auto,do koliko mogu da ocekujem da ce trajati turbina,bez potrebe za nekom intervencijom? (obzirom da je auto presao 150.000-200.000 km,ako ne i vise).....mislim,kako su se pokazale turbine kod tih audijevih motora sto se tice pouzdanosti?......i koliko kosta neki remont te turbine?........pitam ovo onako orjentaciono,jer bih zeleo da auto koji kupim zadrzim sto duze u mom vlasnistvu...

                naravno da mi nije bitno no DVD,ni xenoni itd,itd(ja licno to sve ne bih ni stavljao u moj auto),vec mi je najbitnija ocuvanost i pouzdanost auta sto se tice motora,elektronike i limarije......a eto,ovaj sa oglasa mi deluje kao najocuvaniji koji se moze trenutno naci.........naravno,pokusao bih da ubijem cenu za bar 1000 eura,jer je zaista visoka....

                mada,malo baca u rebus to sto vlasnik tvrdi da je auto 2001 god,a proizvodio se do 2000te,ili to sto tvrdi da ima tu S opremu,a on je ustvari i nema..........videcu uskoro da se cujem sa covekom,pa da zatrazim broj sasije......ako to odbije,mozda i to nesto govori.....

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  Re: audi A4 turbo (potreban savet)

                  elem, jutros videh auto u sarajevskoj. quattro je bio u pravu auto je amerikanac a tamo se radio i u verziji limuzina i 2001god. To objasnjava i ovu gomilu opreme i kozna sedista ali me cud sto je manuelac. verovatno je kupac insistirao na tome. sto se turbine tice, upravo sam pticao sa IvanomT, trajanje vrlo relativna stvar. to je mala turbina i ako se nije vodilo racuna o hladjenju nakon cepanja 150000 joj je plafon ali, to nije razlog da se propusti auto ako je stvarno dobar. jer kao sto on rece, dobar auto uvek vredi para. remont te turbine je 250e u turbo servisu UZICE, garancija i sve full. Ovaj auto vec duze vreman stoji u oglasima i drzi ovu cenu sto ce reci da covek nece da ga da za mnogo manje para ali opet da se da i 8500 je ok ali pod uslovom da je auto sedi i vozi a ne odma u servis. za 9000 mozes uzeti pasat dve godine mladji 1.8T koji je veci, komotniji, druga platforma itd.
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • Williams
                    CBC Senator XXL
                    • 07.02.2006
                    • 556
                    • Beograd- Cerak

                    #10
                    Re: audi A4 turbo (potreban savet)

                    @zverko, jeste previse, ali od te cene, mislim da za ruke uzima oko 10-15e. Kantica ulja od 5l, neko VAG special plus ulje je 100e, svecice isto toliko, od filtera mislim da je samo za benzin ili polen skuplji, za ostale je ok cena. Meni je prosle godine majstor glavu ispirao sto je prethodni vlasnik stavio obicne svecice, a ne one koje je audi propisao...
                    Sve u svemu za taj mali servis mi nije zao da dam pare, ali za neke druge stvari jeste.

                    @maxx79 nova turbina je oko 800e ja mislim, reparacija oko 400-450e, na mom je riknula na 96000km. Moze i preko ebay-a da se poruci, ispadne jeftinije dosta. Po meni je poprilicno pouzdan i kvalitetan auto, neces pogresiti ako ga uzmes.

                    Comment

                    • quattro
                      CBC Član
                      • 02.08.2006
                      • 61
                      • BiH
                      • Audi

                      #11
                      Re: audi A4 turbo (potreban savet)

                      Originally posted by zverko
                      a koji je to auto jeftin za odrzavanje originalnim delovima ? svecice su platinum zasto su toliko skupe ali ne mora da koristi njih. moze i obicne od 500din ali ce da ih menja kad i ulje... nego williams, sta podrazumevas pod malim servisom, nesto mi mnogo 200+eur za ulje i filtere

                      jao jesi nesto nadrkan lik , izvini stavrno ako sam te uvrijedio u svom predhodnom postu . stvarno ne razumijem zbog cega nakav odgovor . ja ni u jedno mnavratu nisam reko da sma ja neki strucnjak , da radim u audija ili sta , samo sam iznjeo ono sto sam cuo i sto znam . dizel i tiptronik mjenajc sma onako pomenu jer je vezano uz taj model , nisa mnista konkretno reko vec sam oda su na losem glasu . nisam reko da je auto udareno vec da moze biti udareno je r su stavlejni neki angel eyas i neznam kakvi god da su nemogu bit ni blizu onim fabrickim lijepim sa socivima ! neznam sto si zapeo sto je u mom autu bio 1,6 d zar iam kakve veze sa pogonom . auto je bio kvatro i djelovi za zadnji trap su preskupi i najgore sto nisu dostupni ti pricas o nekom centralnom lezaju lupetas samo da budes u pravu . pogledaj koliko kosta zadnja kociona celjust za obicnog audiaj 80 a koliko za quattro samo to np. a da nepricam o amortizerima nekim semerinzima i tak oto . i lijep osam napiso za moje potrebe al znaci za moje potrebe nije mi potrebno auto sa pogonom na sva 4 tocka i da sam samo bacao pare u odrzavanje nisam reko da je quattro sranje . i ole neko ko zna sta je auto zan sta je i quattro pogon . i ne vidim stvarno kakve veze ima moje pitanje za astru . to stavrno nemogu da dokucim , sta ti hoces da postignes s tim sta da dokazes ?

                      lijep pozdrav !
                      um caruje ,snaga klade valja

                      Comment

                      • quattro
                        CBC Član
                        • 02.08.2006
                        • 61
                        • BiH
                        • Audi

                        #12
                        Re: audi A4 turbo (potreban savet)

                        i da da i ovo ne bude nako lupljeno za prednji trap . to sam gledao na ebay , kao da se sastoji od 20 tak djelova sto lafeta, sto kugli , krajnica ,nekih selena i tako to uglavnom ukupno ima 20 djelova !
                        um caruje ,snaga klade valja

                        Comment

                        • zverko
                          CBC Senator XXL
                          • 19.08.2005
                          • 7085
                          • BGD
                          • Audi A4

                          #13
                          Re: audi A4 turbo (potreban savet)

                          druze vrlo sam nadrkan lik i vrlo netolerantan kad je audi u pitanju a pogotovo prema onima koji ga voze a ne znaju sta voze. ali ko sto rekoh sa tobom nemam vise sta da pricam. quattro nije za svaku shushu, kupi ti lepo nekog GSIja i uzivaj ima prednji trap mnooogo vise delova nego sto si ti video na ebayu ali ne crkavaju svi

                          @williams: matori uz duzno postovanje prema nacinu na koji se ophodis prema autu mislim da previse para dajes tj da te neko zesce dere. 5L Castrola RS kosta 7000din u najskupljoj varijanti. Kod eMa je 1160din litar. Za taj motor je RS premija i nikakvo specijalno ulje nije potrebno. Ok ruke neka budu i 2000din, a filteri neka budu po 1000 stim da filter za gorivo i vazduh menjas na 20000 posto su ogromini i imaju veliku propusnu moc a filter klime svako drugo prolece. Svecice mozes da platis 80e i miran si narednih 50-60k ili ne mora da bude platinum moze i iridium a moze i V line. a sto se turba tice ja napisah koliko je reparacija, covek radio pre dve nedelje, 250e. Saberi-oduzmi mozes da prodjes dooosta jeftinije a da kvalitet ne izostane. Moj matori vozi B5 2.8 30v quattro pa ne puca tolike pare na njega a auto mu je tip top.
                          deutsche gemacht-gut gemacht...

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Re: audi A4 turbo (potreban savet)

                            Zverko ume da iznervira čoveka to je istina ali to nije razlog za vredjanje i svadju, zato quattro ne stanuje više ovde...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • maxx79
                              CBC Veteran
                              • 21.02.2009
                              • 106
                              • Pancevo

                              #15
                              Re: audi A4 turbo (potreban savet)

                              hej momci,pa nema sada razloga za bilo kakvim prepucavanjem ili svadjanjem.....

                              nego,pitanje za Zverka,da li mislis da si video bas onaj crni audi a4 iz oglasa?......a ako je "amerikanac" u pitanju,da li to komplikuje stvari sto se tice odrzavanja?....mislim,da li bi postojao neki problem oko nabavke delova ili tako nesto,posto je namenjen americkom trzistu?........uostalom,u cemu je razlika izmedju tih audija A4 namenjeni za americko i evropsko trziste?

                              i bas dok sam ja zaokupljen tako tim i slicnim pitanjima,naletim na ovaj oglas

                              http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... /A3/195281

                              jeste da nije ni turbo,ni a4 vec a3,ali najnoviji model sa 2.0 FSi motorom......noviji 3 godina od onog a4 turbo,a skuplji 700-800 eura...manje i presao....

                              sta mislite konkretno o tom a3?....odnosno kojem od ta dva audija bi dali prednost?......kakvi su inace ti noviji 2.0 Fsi motori sto se tice pouzdanosti?

                              Comment

                              Working...
                              X