Laguna II ili Megan II?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockwell
    CBC Član
    • 08.05.2006
    • 45
    • Kraljevo

    Laguna II ili Megan II?

    u dilemi sam izmedju ova dva auta.
    prakticno im je ista cena (polovnim) pa mi to nije jasno, obzirom da je laguna veca klasa.
    zanimaju me benzinci sa 1.6 motorom.

    koji je pouzdaniji sto se tice elktronike i motora ili je to sve isto?

    pozdrav
  • markofpi
    CBC Senator XXL
    • 27.07.2006
    • 1552
    • Bezanijska Kosa

    #2
    Re: Laguna II ili Megan II?

    Cene nikako ne mogu biti iste za dva auta koja pripadaju razlicitom segmentu. Sve zavisi od godista, opreme i stanja auta. Motori, oslanjanje, trap, sve im je isto. Sto se pouzdanosti tice razne price kruze ali nista manje kvarljiviji od konkurenata. Oba imaju karticu kljuc i brdo elektronike tako da ti je najbolje da sagledas svoje svakodnevne potrebe i zelje, sendes lepo u jedan i drugi, provozas i bice ti sve mnogo jasnije. Sto se tice benzinca, uzmi nesto jace.

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Re: Laguna II ili Megan II?

      Nemoj da te cudi sto ti nije jasno zasto je cena ta dva modela na ovdasnjem trzistu prakticno ista. Generalna situacija na trzistu, odnos cena po klasama a narocito cene pojedinih modela su jednostavno takve da nikom normalnom nije jasno o cemu se tu radi

      U principu, Megane je auto koji je popularniji u narodu od Lagune, pre svega zbog klase kojoj pripada a koja je najveca po ucescu na trzistu i odakle se i prodaje najvise automobila u proseku kad je ovdasnje trziste u pitanju. To vazi i za nove automobile. Druga stvar, odrzavanje "manjih" automobila je jeftinije od ovih iz visih segmenata (naravno gledajuci modele istih proizvodjaca) i to naravno igra veliku ulogu pri izboru prevoza prosecnog kupca kod nas. Mozda postoje tu jos neke stvari zasto je tako kako kazes, ali meni recimo samo ova dva razloga trenutno padaju na pamet. U svakom slucaju ostavimo po strani domace trziste...

      Laguna II sa 1,6 motorom u startu mi se ne svidja kao izbor, 110 KS za "onoliki auto" kez mi se ne cini dovoljnim. Na auto tezi od 1300 kg montirati motor koji nema 150 Nm obrtnog momenta mi je jednom recju za danasnje standarde neshvatljivo. Taj se motor mora stalno terati u visoke obrtaje iako nije napravljen sa tom idejom, sto mozda prvom vlasniku nece da pricinjava problem ali svim sledecim vlasnicima moze itekako. Laguna II se nije proslavila po pouzdanosti, dosta problema sa elektrikom i elektronikom, ne bas reprezentativan (za taj segment) kvalitet izrade, a interesantno je da upravo model sa 1,6 motorom je bio opozvan i fabricki je menjan softver na ECU jer su ti motori znali da "zatrokiraju" i cak se i ugase kad se ukljuci klima uredjaj. Sem toga, propust proizvodjaca u smislu slabe izolacije ECU-a je dovodio do cestih situacija gde je voda dopirala do istog i pravila ogromne probleme, uz cak sporadicno registrovane slucajeve pojave vatre na instalacijama. Na testovima pouzdanosti je uglavnom prolazila prosecno ili ispod toga a lista stvari koje su se javljale kao "standardni" kvar je poduza. Jos jedna stvar, kad budes menjao kais moraces u ovlasceni Renault servis jer jedino oni imaju specijalan alat kojim to moze da se odradi, posto ti nikakav "standardan" alat tu nece biti od pomoci.

      Megane II sa istom motorizacijom je donekle bolji izbor u smislu ogovarajuceg pogonskog agregata prema klasi automobila, tako na primer ubrzanje do 100 km/h kod Megane-a traje 10.3 sekundi u poredjenju sa Lagunom II kojoj treba 11,5 sekundi. Zbog tezine medjuubrzanja su daleko losija kod Lagune i tek se tu vidi koliko je ovaj motor "promasena tema" u autu te kategorije i tolike tezine. U smislu bezbednosti i Megane i Laguna su svojeveremeno osvojili po 5 zvezdica na EURO Ncap crash testu, tako da sto se bezbednosti tice oba su na vrhuncu zadatka. Medjutim, isto tako dele i veliki broj problema, tako da i Megane ima dosta problema sa elektrikom i elektronikom, a i akumulator je znao da se naprasno isprazni a njegovi kontakti cesto da korodiraju usled lose izolacije. I opet, problem sa vodom koja se podvlacila pod haubu i znala da dopre do ECU kutije i ovde ostaje, tako da nazalost Megane nije nista bolji utisak ostavio na testovima pouzanosti u odnosu na Lagunu. Iako je proglasen za Auto godine u Evropi 2003. godine, Megane je kao izbor preporucljiv tek od facelift modela, dakle od 2006. godine kad je predstavljen redizajnirani model. Stvari nisu samo u sminci, dosta se poradilo na kvalitetu, otklonjene su neke decije bolesti, poboljsan kvalitet materijala u unutrasnjosti, nivo zavrsne obrade poboljsan a izmenjeno je kompletno vesanje na prednjoj osovini. Sve u svemu, facelift model Megane-a II je naknadno belezio daleko bolje rezultate u pogledu pouzdanosti i evidentirano je srazmerno daleko manje vanrednih kvarova i defekata u poredjenju sa verzijom pre facelifta.

      Dakle, ako si izbor novog automobila vec sveo na ova dva modela, a posto vidim da ne naglasavas potrebe za dodatnim prostorom i nivoom komfora sto se naravno dobija sa vecom Lagunom, ja ti preporucujem Megane II ali facelift model. Jer u svakom drugom slucaju, radi se dva modela (Laguna II i Megane II pre-facelift) koji su mucili slicne probleme, imali slicne kvarove i propuste, i generalno se nisu proslavili po pouzdanosti. Megane II je sa faceliftom ispravio stvari znacajno, dok je Renault kod Lagune to izgleda odlucio da uradi tek sa ovim potpuno novim modelom iste. Dodatna stvar koja mi se ne svidja kod te Lagune je izbor motorizacije, jer je 1,6 atmosferac zaista premalo za nesta sto treba da predstavlja porodicnu limuzinu D segmenta. Inace se podrazumeva, da sa Lagunom dolazi nominalno bolja oprema, veci komfor, vise prostora u kabini i gepeku, za nijansu kvalitetniji materijali i zavrsna obrada u unutrasnjosti. Medjutim, ja bih ipak jurio Megane Ii facelift jer kao sto rekoh kompletniji je i daleko pouzdaniji automobil i od prethodnika pre facelifta a i od Lagune II.
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • Cherokee_NS
        CBC Senator XXL
        • 08.02.2009
        • 802
        • Novi Sad

        #4
        Re: Laguna II ili Megan II?

        Ako hoces Lagunu sa benzinskim motorom, taj 1.6 16v je slab.... Pravi izbor je 1.8 16v, i godiste da je minimum 2003.... 2.0 iDE motor izbegavaj u sirokom luku!
        Mesto za vasu reklamu, za samo 100 eura mesecno!

        Comment

        • kuntalo
          CBC Senator XXL
          • 02.03.2007
          • 342
          • Predgradje

          #5
          Re: Laguna II ili Megan II?

          Samo bih da se izvinim Over-u, svaki njegov "čaršaf" je milina čitati, čovek se toliko trudi da je sve sem pohvale jednostavno pogrešno, ali...

          Originally posted by overspeed
          Iako je proglasen za Auto godine u Evropi 2003. godine, Megane je kao izbor preporucljiv tek od facelift modela, dakle od 2006. godine kad je predstavljen redizajnirani model. Stvari nisu samo u sminci, dosta se poradilo na kvalitetu, otklonjene su neke decije bolesti, poboljsan kvalitet materijala u unutrasnjosti, nivo zavrsne obrade poboljsan a izmenjeno je kompletno vesanje na prednjoj osovini.
          ...boldovano jednostavno nije tačno. Od 2007. u firmi imamo Megane (berline i sedane) 1.6 benzin i 1.5 dizel i navedeno o tzv. kvalitetu ne može biti dalje od istine. Niti materijal niti izrada nisu primeti jednoj Astri, npr., o "viđenijim" markama i modelima da ne govorimo.
          Da me pogrešno ne razume postavljač teme, Megane i 1.6 u njemu je sasvim dobar izbor, ne pamtim ni jedan vanredan problem sa agregatom (osim merača ulja, zbog koga bi "inženjera" bacio medvedima), (i više nego) dovoljne snage za normalnu i neagresivnu vožnju, ali enterijer je druga priča.
          Eh da, farove su izgleda projektovali da ubijaju sijalice svakih mesec dana, ostalih vanrednih problema sa elektrikom nije bilo.
          Save the Panda!

          Comment

          • Cherokee_NS
            CBC Senator XXL
            • 08.02.2009
            • 802
            • Novi Sad

            #6
            Re: Laguna II ili Megan II?

            Ima nesto kod te opreme.... Mislim da sve zavisi od nivoa opreme koji auto poseduje... A znam da Laguna II i Megan II imaju mnogo tih nivoa ....
            Mesto za vasu reklamu, za samo 100 eura mesecno!

            Comment

            • kuntalo
              CBC Senator XXL
              • 02.03.2007
              • 342
              • Predgradje

              #7
              Re: Laguna II ili Megan II?

              Pa sad, šta znam... Čini mi se da su ovi naši "Rip Curl"- klima, podešavanje volana po dubini i visini i... to je to?
              Stvari o kojima ja govorim su tepisi, koje malte-ne nakon svakog izlaska moram da podvlačim pod "dihtung", jadna plastika, loš materijal presvlaka sedišta i tako to. Nije nešto što bi me odlučilo od kupovine, ali definitivno kvari opšti utisak, auto u kabini izgleda mnogo starije i "iznošenije" nego što bi trebalo.

              PS: Ako je potencijalni kupac krupniji (ja: 184cm i 110kg), neće se nauživati vožnje- sedišta su jednostavno preuska. I ne, nisam jedini- dosta konfekcijski kompaktibilnijih tipova iz firme se takođe žali na ista.

              PPS: Klio III je recimo, sudeći po dvoipogodišnjem iskustvu, a govoreći o automobilima ovog godišta, ubedljivo najbolje napravljen Renault (Laguna excluded), ali to je već druga priča. U svakom slučaju bih gledao taj auto, sa pravim motorom (1.5dci, 1.2 turbo, a možda i 1.4 i pomenuti 1.6 ako su uopšte išli u ovog Klia?), pre Megana. Ukoliko je zahtev porodični auto, onda (skoro pa) definitivno ispada iz priče a ja se izvinjavam na off-u.

              PS: Nivo opreme je izgleda "Extreme", što mu valjda dođe ekstremno klot.
              Save the Panda!

              Comment

              • markofpi
                CBC Senator XXL
                • 27.07.2006
                • 1552
                • Bezanijska Kosa

                #8
                Re: Laguna II ili Megan II?

                Kad se vec govori o unutrasnjosti moja Laguna ima Initiale paket opreme, sto ce reci da je i unutrasnjost na vrhunskom nivou. Locno ne znam koliko je auto pre mene vlasnika promenio niti koliko je zaista presao ali za njegocu starost u godinama unutrasnjost je izuzetno lepo ocuvana. kozna sedista, donji deo prednje kozole, vrata sve je bez ostecenja. Jedina mana te koze jeste sto redovno treba da se cisti i macka nekom kremom ili mlekom za kozu. Takodje potpisujem i ono o cemu sam mnogo puta citao i pre nego sto sam imao lagunu, a to je da je unutrasnjost veoma osetljiva. Takodje za megan ako je neko krupnije gradje imace osecaj stisnutosti mada to je opet relativno kad se nekad i ficom islo svuda .
                Ne znam koliko uopste pomazemo svojim komentarima ili odmazemo ali evo vec par stvari su jasne: ako se kupuje laguna 1.6 izbaciti iz izbora, bilo koji od ta dva modela pruza max udobnost u svojoj klasi, trenutna trzisna cena kod nas ih svrstava u modele koji su jeftiniji od konkurencije u nabavci. Sve ostalo je relativno i zavisi kakav auto kupis tj. u kakvom stanju. ne znam sta si vozio pre ali eto ja licno i pored ulaganja koja sam imao kada sam kupio Lagunu i dalje mislim da sam dobro izabrao sto se proizvodjaca i modela tice.

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #9
                  Re: Laguna II ili Megan II?

                  Originally posted by kuntalo
                  Samo bih da se izvinim Over-u, svaki njegov "čaršaf" je milina čitati, čovek se toliko trudi da je sve sem pohvale jednostavno pogrešno, ali...

                  Originally posted by overspeed
                  Iako je proglasen za Auto godine u Evropi 2003. godine, Megane je kao izbor preporucljiv tek od facelift modela, dakle od 2006. godine kad je predstavljen redizajnirani model. Stvari nisu samo u sminci, dosta se poradilo na kvalitetu, otklonjene su neke decije bolesti, poboljsan kvalitet materijala u unutrasnjosti, nivo zavrsne obrade poboljsan a izmenjeno je kompletno vesanje na prednjoj osovini.
                  ...boldovano jednostavno nije tačno. Od 2007. u firmi imamo Megane (berline i sedane) 1.6 benzin i 1.5 dizel i navedeno o tzv. kvalitetu ne može biti dalje od istine. Niti materijal niti izrada nisu primeti jednoj Astri, npr., o "viđenijim" markama i modelima da ne govorimo.
                  Da me pogrešno ne razume postavljač teme, Megane i 1.6 u njemu je sasvim dobar izbor, ne pamtim ni jedan vanredan problem sa agregatom (osim merača ulja, zbog koga bi "inženjera" bacio medvedima), (i više nego) dovoljne snage za normalnu i neagresivnu vožnju, ali enterijer je druga priča.
                  Eh da, farove su izgleda projektovali da ubijaju sijalice svakih mesec dana, ostalih vanrednih problema sa elektrikom nije bilo.
                  DakleM samo da iznesem svoju "pismenu odbranu" ovim povodom kez

                  Daleko od toga da sam ja automobilski novinar ili neko ko je sve automobile na svetu provozao, izvozao, imao u vlasnistvu i slicno, pa da sve sto napisem mogu da potvrdim iz LICNOG iskustva. Kad pisem o automobilima koje JESAM provozao i sa kojima jesam imao licnog iskustva, posrednog ili neposrednog, to i naznacim. Za "originalnog" Megane-a, kojeg sam imao prilike da vozim i budem vozen u istom, sam nekoliko puta pisao da je auto koji je jedan od losijih koje sam u poslednjoj deceniji imao prilike da "osetim" u rukama, a (ne)kvalitet plastike kojom je putnicka kabina inace veoma "bogata" u smislu obloga vrata, oplata centralne konzole i slicno, je kriminalan i kao sto sam negde napisao u autu koji je imao tek 3 ili 4 godine starosti a koji sam provozao licno je ta plastika toliko "krckala" da je to bilo za svaku osudu. To je uostalom bila i jedna od vecih zamerki kupaca/vlasnika Megana i "blizu je pameti" zakljuciti da je Renault to ispravio/poboljsao prvom prilikom, a to je upravo bio slucaj sa "facelifiting" verzijom Megane-a o kojoj sam i pisao u navedenom citatu. Dakle, ako fabrika radi neko unapredjenje modela moze se ocekivati samo napredak, narocito zbog sve jace konkurencije koja "stancuje" modele iz dana u dan, a nikako nazadak jer cemu onda sav trud. U tom smislu sam preneo/izneo izjave i utiske novinara koji su testirali "facelifted" model Megane-a, a kojima ja licno nemam razloga da ne verujem obzirom da ZNAM kakvog je kriminalnog kvaliteta bio materijal (platika) u unutrasnjosti i da gore od onoga tesko da moze da bude. Dakle ne znam kojeg su godista ti Megane-i koje imate u firmi, ali ako JESU facelifting i ako su tvoji zaljučci takvi kakvi jesu, onda vi niste jos videli nista jer niste provozali Megane pre faceliftinga... Mozda je zakljucak na mestu, ali je to definitivno bolje od onoga sto je "originalan" Megane (pre faceliftinga) bio. Dakle to treba imati na umu, napredak svakako postoji, a ako on nije zadovoljavajuci, onda ja nisam kriv. Ja sam samo napisao da je napretka bilo, kao sto su zakljucili mnogi afirmisani automobilski novinari koji su testirali "facelifted" model Megane-a i uporedili ga sa prethodnikom.

                  Izvinjavam se na jos jednom "čaršafu"...
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • mupe
                    CBC Senator XXL
                    • 05.10.2006
                    • 822
                    • bg
                    • Laguna 3 GT 2.0T 205

                    #10
                    Re: Laguna II ili Megan II?

                    Originally posted by Cherokee_NS
                    Ima nesto kod te opreme.... Mislim da sve zavisi od nivoa opreme koji auto poseduje... A znam da Laguna II i Megan II imaju mnogo tih nivoa ....
                    Unutrašnjost (kvalitet materijala, pa čak i izrade) kod renoa drastično zavisi od nivoa opreme. Ćaletov clio II dynamique ima unutra kvalitetniju plastiku nego bazni (authentique, expression...) megan.

                    Comment

                    • kuntalo
                      CBC Senator XXL
                      • 02.03.2007
                      • 342
                      • Predgradje

                      #11
                      Re: Laguna II ili Megan II?

                      Originally posted by overspeed
                      Izvinjavam se na jos jednom "čaršafu"...
                      Izvinjenje je izlišno, ako je prethodni Megane i "guzonja" pre facelifting-a zaista imao gori enterijer od ovog (neverica), onda sam ja pobrkao pojmove "kvalitet" i "kvalitetniji".

                      Originally posted by mupe
                      Unutrašnjost (kvalitet materijala, pa čak i izrade) kod renoa drastično zavisi od nivoa opreme. Ćaletov clio II dynamique ima unutra kvalitetniju plastiku nego bazni (authentique, expression...) megan.
                      Mislim da ne treba porediti nivoe opreme dva različita modela iste marke, tako možemo doći i do Modusa, koji je po mom mišljenju promašaj u svakom smislu. Kao što rekoh, Clio III je ubedljivo najbolje napravljen Renault, govoreći o vozilima sličnog godišta i cenovne klase. Sve, od plastike i štofa, ergonomije sedišta, položaja vozača, zvučne izolacije, sve je mnogo kvalitetnije izvedeno nego na Meganu. Uz pravi motor, odlična kupovina.

                      PS: Naša Renault vozila su 2007. godište, osim Twinga (još jedan promašaj, prim. aut.), koji je 2008.
                      Save the Panda!

                      Comment

                      • StudentBGD
                        CBC Senator XXL
                        • 18.12.2007
                        • 1027
                        • Beograd

                        #12
                        Re: Laguna II ili Megan II?

                        Samo da dodam da ne postoji Megane u Rip Curl ediciji. Prave se ClioIII i TwileII
                        Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

                        Comment

                        • kuntalo
                          CBC Senator XXL
                          • 02.03.2007
                          • 342
                          • Predgradje

                          #13
                          Re: Laguna II ili Megan II?

                          Hvala, video sam grešku, ali već sam je ispravio, pogledaj poslednji PS u tom postu...
                          Save the Panda!

                          Comment

                          • Rockwell
                            CBC Član
                            • 08.05.2006
                            • 45
                            • Kraljevo

                            #14
                            Re: Laguna II ili Megan II?

                            nije me bilo neko vreme online zbog obaveza ...

                            hvala puno na odgovorima, posebno overspeed-u na detaljnom objasnjenju

                            kao sto se vidi iz potpisa vozim ford fiestu xr2i, dakle, nemac ... iskreno, nikad nisam imao respekt prema francuskim automobilima zbog kako se pricalo preksupog odrzavanja. u poslednje vreme razmisljam o zameni auta, a fond za to je nekih max 6000€. zanima me konforniji auto, nikako troje vrata, dakle porodicna varijanta. ne interesuju me performanse jer sam se iskreno "izludeo" sa trenutnim autom, naplacao goriva i delova da mi je vise muka. hocu finu, udobnu i ekonomicnu voznju. otuda pomenuti 1.6 motori. gledajuci oglase, u slicnom cenovnom rangu je megan, laguna i sa druge strane astra koja mi je prva zapala za oko jer je nemac. mozda glupo razmisljam, ali eto, meni to nesto znaci. medjutim, gledajuci oglase, ova dva pomenuta reno modela imaju manju cenu u odnosu na astru (slicna oprema), a i izgled im je (po mom ukusu) atraktivniji, deluju savremenije. ondaje nastupila dilema izmedju lagune i megana i evo nas ovde.

                            nisam odlucio da definitivno sledeci auto bude neki od pomenutih, ali u ponudi nema bas neki izbor koji mi privlaci paznju za 5000-6000€

                            Comment

                            Working...
                            X