Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lampica
    CBC Početnik
    • 09.06.2010
    • 5
    • Beograd

    Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

    Pozdrav svima!
    Upravo sam se učlanio na forum, mada čitam već neko vreme, sa jasnom namerom da se informišem što više o materiji, jer planiram kupovinu polovnjaka.
    Imam par pitanja na koja još nisam našao dovoljno dobar odgovor:
    -koliko je tačna priča da se po novom zakonu o saobraćaju, za vozila starija od deset godina obavezan tehnički pregled mora
    izvršiti dva puta godišnje ?
    -ako je to tačno, koliko se onda obesmišljava kupovina polovnjaka te starosti, ako je namera da to bude "ekonomska klasa" ?

    jasno mi je da ću retko gde naći tačnu i neprepravljenu kilometražu, ali ako govorimo o pravim kilometražama, šta je previše ?
    150k , 180k, 200k ... ?

    pri tome moram da naglasim da auto nameravam da uzmem da mi traje bar pet godina, i vožnja bi bila Beograd i šira okolina.

    (čisto radi informacije, moja namera je da uzmem malog benzinca, od 2002.god. cena do max4000 : punto, bravo, saxo, 106, twingo... , po mogućstvu motor sa 16v , i u dobrom stanju. Rečeno mi je da za ove pare samo navedene mogu naći u dobrom stanju)

    moji uslovi koje postavim na sajtovima sa oglasima polovniautomobili i mojauto su ovakvi:
    godište: od 2002 (zbog pomenuta dva tehnička godišnje)
    kilometraža: do 125000 (mada znam da ovo nema smisla)
    kubikaža: do 2000 (zbog cene dažbina)
    stranac i englez: ne
    gorivo:benzin
  • Davor
    CBC Senator XXL
    • 02.03.2005
    • 498
    • Novi Sad

    #2
    Re: Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

    Jos nije stupio na snagu taj pravilnik o tehnickom pregledu i zasad ostaje da je tehnicki 1 puta godisnje,nezvanicno se prica da ce biti krajem godine usvojen taj zakon.

    Cena za tehnicki o kojoj se ne zvanicno prica bice oko 4000din,ali za vozila starija od 15 god. placace po 2000 svaki tehnicki jer su to ljudi s amanjom plateznom moci(tako su govorili).

    Ako je auto pravilno odrzavan i vozen i vece kilometraze od navedenih podnosi normalno(istina auti koje gledas su pretezno gradski auti ili drugi u porodici pa su pretezno po gradu vozeni,ali dosta mogu da predju,jedino sto se na kilometrazi vecoj od 150hkm ocekuju vece popravke u vidu zamene sireg potrosnog materijala(kvacilo,amortizeri,diskovi,veliki servis,ali to se na skoro svakom auto mora pogledati i po potrebi zameniti ako se zeli imati isravan auto,a ne samo da se kupi auto i vozi dok ne stane).
    Marke i modeli auta koje si naveo se rtelativno lako i kasnije prodaju,servisa ima,delova takodje,najvise treba da gledas u kakvom je stanju konkretno vozilo,na tvom mestu bih gledao punta 1.2 16V,nije skup za odrzavanje, ide sasvim solidno,nije skup za odrzavanje,nije lep kao 206(makar mu mnogi pripisuju da je zenski auto),nije udoban ali je jeftiniji za odrzavanje i ima vise servisa i delova.

    Comment

    • sri98
      Admin od Trpeze
      • 24.10.2004
      • 7262
      • Republic of Konjarnik
      • Toyota Corolla E 210

      #3
      Re: Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

      svi bi sto mladji auto, sa sto vise opreme, sto manje km i za sto manje para, tako da su kriterijumi sasvim ok, samo ih treba nekako i ispuniti, a to je vec "mali" problem
      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

      Comment

      • dris
        CBC Veteran
        • 24.01.2008
        • 172
        • Novi Sad

        #4
        Re: Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

        Ne, to su standardi koji treba da ganjash, sa akcentom na legalnost i kakvu takvu servisnu istoriju auta, a ostalo zavisi od uslova eksploatacije auta tj. zavisi od primerka do primerka u kakvom su stanju.

        Koliko sam ja cuo KADA bude uslojen taj zakon/pravilnik granica ce biti 15 star auto ce morati 2 puta godisnje na tehnicki, e sad koliko ce to da kosta videcemo.

        Kao sto ti je vec savetovano najlogicniji izbor je punto zbog cene, cene odrzavanja, i cene opravki potencijalno "ozbiljnijih" kvarova ali svakako kazem zavisi od primerka do primerka. Ako se lepo odabere moze i "skupi Francuz" sasvim lepo da sluzi godinama bez problema, al mozda tu ima i malo faktora srece tako da uzmi ciljne modele, sedi i provozaj, vidi sta ti najvise odgovara pa proceni sta je "pametno" a sta "veci uzitak u voznji", to je svakako pocetna tacka prilikom kupovine.
        Popeo sam se svima vec na glavu, al i ja trenutno vodim borbu izmedju "logike-razuma Vs. zelja-luksuza i uzitka".

        Jednostavno, krenes polako obilazis placeve izgubis par dana-sati i naleteces vec na nesto sto ti se svidja i odgovara..

        Comment

        • srdjanissan
          CBC Senator XXL
          • 20.11.2008
          • 720
          • beograd

          #5
          Re: Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

          nije isto ovde 100 000km i negde gde se vozi po iole dobrim putevima,gledaj auto koje je ili do 70 000km ili oko 90 000km,tj da mu je odradjen veliki servis,jel se on radi na ,recimo ,toj kilometrazi,da odlozis sebi ulaganje ,sem naravno,ako nije toliko povoljnije,za cenu servisa, u odnosu na konkurenciju kojima je to odradjeno.
          kad koči,cepa gume i prevrće se!
          papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta

          Comment

          • Lampica
            CBC Početnik
            • 09.06.2010
            • 5
            • Beograd

            #6
            Re: Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

            Hvala na učestvovanju ! Kada je reč o tome da bih voleo da motor bude 16v, to je zato jer su mi rekli da kod većine
            modela ta razlika da li jeste ili nije 16v , znači donekle ali ne drastično veću potrošnju, ali osetno jači motor, pa se ta veća potrošnja isplati.
            To mi je posebno naglašeno za Punto.

            Sa druge strane, rečeno mi je da izbegavam Saxo VTS, jer je limarija (koja je po meni na njemu MNOGO lepša od osnovnog modela) osetno skuplja od običnog Saxa, i sav servis i delovi za njega takođe mnogo skupi , i osetno više troši goriva da bi uopšte bio razmatran za "malog gradskog iz ekonomske klase".

            Rekli su mi (iskusniji) da do 4000 ne mogu naći pristojne Corsu, Clio, Fiestu, Yaris... pa ih i ne gledam. Mada Clio ne gledam
            i zbog nekih ličnih tripova (vozi ga neko koga ne volim, pa mi ne pada na pamet da ga ja vozim, šta kažete koja tripčina ?)
            Gledao bih i Megana, ali se bojim da svojom veličinom i potrošnjom ne odskače previše od ove klase "malog gradskog benzinca".
            (usput, vidite ovu bombonicu, pa još kada bi bio onako dobar kako ga je opisao, ali godištem se opasno približio i onoj granici
            od 15 godina, ovo je jedan od onih oglasa gde se zapitam "zašto prodaje ovakav auto ako nema neki skriveni problem?" )

            Još jedan uslov, ali nije uopšte presudan, bih voleo kod auta, a to je troja vrata, obzirom da bih vozio sam. Od "šminke" mi se sviđaju tonirana stakla i alu-felne.
            Krovne otvore ne volim jer mi ulivaju sumnju da će mi ulivati kišu . Ne volim ni kada su dodati branici i bočne plastike koji su blizu tla, osećam da bi ih brzo negde oštetio na nekoj neravnini. O unutrašnjosti ne razmišljam jer nemam nikakvog iskustva sa time, vozio sam uglavnom yugo, i na poslu zastava pikap, a takođe na poslu ponekad(veoma retko) neki "bolji" autić (yaris, corsa).

            Seicento, Lupo, Micra i slične koji su nekako baš mali i deluju nekako ... svojom pojavom SLABO (uporedio bih taj osećaj, kao kada sretnete tunjavu osobu, pa iako je ne poznajete OSETITE da je tunjav čovek, i nemate nikakvu želju da širite prijateljstvo)
            e tako neki automobili ostavljaju utisak na mene. Ako u vezi nekog od njih grešim, i ako ima neki predlog za neke koje sam možda prevideo, zahvalan bih bio na ukazivanju.

            VW vozila ne razmatram iz razloga što mi je većina različitih ljudi rekla(ili sam pročitao) da ih preskočim, pogotovo za ovaj novac.Tu spada i Seat i Škoda (mada Škode ne gledam i zbog razloga estetike i utiska gore opisanog)

            Dakle kao što vidite, imam ja osnovne RACIONALNE uslove, ali i mnogo poduslova koji nisu presudni i pogazio bih ih lako.

            Ali bitno mi je da ste rekli da su oni glavni uslovi koje sam opisao u prvoj poruci , dobri i da nisu preterani(što bi značilo da sebe uskraćujem za neku priliku).

            Comment

            • Markedjani
              CBC Senator XXL
              • 24.07.2007
              • 968
              • BG-Cerak
              • Ford Escort RS2000 M

              #7
              Re: Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

              Za moju sestru smo kupili Fiestu 1.25 zetec,2001 godište za 2900 eur... registracija,veliki servis i set kvačila zamenili i auto sveukupno ispada 3400 eur.

              Auto ima klimu,el.podizače,servo,centralnu,maglenke,4x airbag,ABS... što bi se reklo ono standardno od opreme.

              Sa budžetom od 4k eur možeš da nabodeš sasvim pristojan Punto,Clio,Fiesta i sve u tom fazonu i da odradiš one osnovne stvari koje se rade po kupovini polovnjaka.
              fordclubserbia.org

              Comment

              • legenda
                CBC Senator XXL
                • 28.03.2009
                • 1345
                • Beograd

                #8
                Re: Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

                Preporucio bih ti clio 1.2 16v 75ks d4f motor,pa iako ga ima komsija...mali potrosac(prosecno 6 litara bezolovnog)...po mom misljenju najudobniji u klasi,enterijer kvalitetan...nije ni toliko skup za odrzavanje...evo cena nekih delova...vodena pumpa 3900,zupcasti+spaneri original set 10750,kanalni kais 800-1500din,kugla 800-1400,kraj spone 1200,sipka letve volana 1800,valeo kuplung set 8900,ulje elf 5w40 2980-4l,f.ulja 560,f.vazduha 800,f.klime 650,f.goriva 650din...inace renault ne preporucuje u ovaj motor ugradnju tng-a,zbog nekih problema sa ventilima,esad da li moze flash lube ili tune up ne znam...

                Comment

                • Lampica
                  CBC Početnik
                  • 09.06.2010
                  • 5
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

                  Juče sam u novinama (Novosti) pročitao da će se od 2011 dva puta godišnje raditi tehnički za vozila stara 15 godina

                  Da li da uzimam Corsu, od 3500 do 4000€ ? Jel ima tu leba ? Mnogi mi kažu da zaobiđem.


                  P.S. stvarno mi idu na nerve ovi što stave kategoriju "prvi vlasnik" a onda napišu "plaćena carina, uvezen iz...pm.."

                  Comment

                  • legenda
                    CBC Senator XXL
                    • 28.03.2009
                    • 1345
                    • Beograd

                    #10
                    Re: Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

                    Kako mislis ima li "leba" od corse...za 4000e mozes 2001-vo,da nadjes u pristojnom stanju...imas motor 1.2 i 1.4 ako ces benzinca,a isto tako i 1.7dti isuzu pa vidi sta ti odgovara

                    Comment

                    • Next
                      CBC Član
                      • 11.12.2006
                      • 48
                      • Beograd

                      #11
                      Re: Da li postavljam previsoke standarde kada gledam polovnjake

                      Corsa (C) je sjajan auto, jedini motor koji bi zaobisao u sirokom luku je 1.0 12v.
                      Ulice su brze pa smo i mi brzi...

                      Comment

                      Working...
                      X