Pomoc pri kupovini polovnih automobila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HotDog
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 965
    • BSG 75 (011)

    Pomoc pri kupovini polovnih automobila

    Sta kazete na ideju o sastavljaju neke vrste checkliste za pomoc pri kupovini polovnjaka ?(ovde ide upitnik ali mi krepao taster a tastaturi )
    nesto sto i dobro doslo nekome ko nema iskustva u tome, a zeleo i da ga stekne, ili nema u mometu na raspolaganju nekog od poverenja da ga posavetuje..pa da ne i mozgao i prisecao se delica informacija koje je cuo tamo ili ovamo..nesto kao uobicajene cake kojima se sluze prodavci kada zele nesto da sakriju, neki osovi koraci za proveru mehanike, elektrike, limarije, sve a jednom mestu...


    edit: Black Knight eto upitnik
  • Vlada_nbgd
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2005
    • 1066
    • Novi Beograd/Topcider
    • ford focus sport pack

    #2
    Mislim da je to odlicna ideja,mnogo ljudi znam koji su na rec kupili auto preko "prijatelja" po principu nebi on mene z... i posle kuku lele.Ja sam relativno skoro imao tu cast da se natezem sa preprodavcima,kavih sam se ja glupost i lazi sve naslusao.Prvo sto sam primetio da je dosta automobila podmladjeno i to po par godina.Drugo vecina kola je imala vece havarije koje se prikrivaju pricom bio malo izgreban pa ga ja ofarbao celog da se ne poznaje Kilometraza je prica za sebe...
    Po meni je najbolje da covek ne bude skrt i plati kompletnu proveru auta u nekom dobro opremljenom servisu.
    FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

    Comment

    • Wartburg
      CBC Senator XXL
      • 01.02.2005
      • 663

      #3
      Najbolje da svako pita za odredjeni tip auta.
      Jer ne moze se bas sve generalisati.

      Comment

      • HotDog
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 965
        • BSG 75 (011)

        #4
        Dobro, ne moze se bas sve generalizovati, ali ono sto moze bilo i lepo nabrojati po stavkama, pa posle imati dodatke karakteristince za neke odredjene tipove i proizvodjace, recimo...

        Comment

        • *Egon*
          CBC Senator XXL
          • 31.12.2004
          • 1232
          • Beograd, Dorcol, N 44

          #5
          Pa ima dosta stvari koje vaze za sve automobile.
          Garaza
          1996 SAAB 900 NG Cabrio

          Comment

          • TETAK
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3034
            • Čačak, Srbija

            #6
            Za ono što sam vozio mogu da pričam ali za one druge....mada ima i u ovom "poslu" nešto opšte, što može da se primeni u svakom slučaju!
            Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Ovo sve važi bez provere u nekom servisu....

              Prvo nema auta koji je vozila neka baba i bio je stalno garažiran i samo je čekao da ga baš vi kupite. Bar nema u većini slučajeva. Ko misli da ima sreće na Lotou nek veruje da je on taj.

              Nema prijateljstva kad se prodaju kola...

              Svaki auto iz inostranstva je kupljen da se vozi a ne da stoji, zašto je baš vaš vožen samo 30K za tri godine kad je tamo znatno veći prosek za godinu. Ima izuzezataka kojih sad ne mogu da se setim.

              Prodavac će naći milion prostih i primamljivih objašnjenaj zašto auto teže pali ili radi loše na leru, uvek je kriv neki jeftin rele koji nije stigao da zameni....

              Radim sa kolima 30 godina i ove priče slušam svaki put...


              Sad malo konkretno.

              Pedale, ako su izlizane sve je jasno.
              Brave na vratima vidi se upotreba, udubljenja ispod njih su uvek ogrebana noktima, proverite koliko.

              Na svakom krštenom staklu piše godina proizvodnje.

              Motor ako je super čist posle tri godine znači da je juče pran. Upitaj se zašto.

              Spojevi u kabini na instrument tabli su jako čisti? Ima pedantnih ljudi ali što baš juče?

              Blatobran, vrata ili neki deo su farbani, to je zato što ga je vrabac odero u niskom letu. Ako su cela kola farbana iz tih estetskih razloga, e onda...
              Bio je velik vrabac....

              Staneš sa strane iza kola, čučneš i gledaš prema svetlu, lepo se vidi gde je nešto radjeno a gde nije.

              Kederi oko prozora se u svakom krštenom servisu skidaju pre farbanja. Ako ima farbe znači da je popravka bila ispod cene. Ako nema farbe a farban je, makar su ga pošteno odradili.

              Ima toga još ali NE BUDI STIPSA ako nemaš kolegu majstora, plati pregled, manje boli glava posle.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #8
                Evo ja cu malo o motoru,
                Uvek upalite auto i zagrejte ga na radnu temperaturu, znaci izadjite iz auta pootvarajte vrata i gepek, pregledajte enterijer, neka vam vlasnik prica sta je sve radjeno na autu. Ima onih koji se prave ludi, kao nista nije pipano, redovno servisirano i nerazumeju se nesto mnogo, i ne navode nista. Oni uglavnom pokusavaju da stave do znanja da nisu nista cackali tj da je auto samo redovno servisiran i da je u dobrom stanju jer je malo presao, I nista nije trebalo da se menja.
                Dok se auto greje pogledajte plastike, tapacirunge I rukohvate u enterijeru. Oni su najbilji pokazatelj, jer se desi da se gume na papucicama zamene, volan se zameni kao I rucica menjaca ali uvek nesto drugo ostane sto pokazuje realnu kilometrazu tog auta.
                Motor se zagrejava da bi se videlo da li smanjuje ler gas kako treba ako je sa karburatorom, da li radi na leru kako treba, da li pali ventilator na vreme jer auto stoji dok ga razgledate. Dobar motor je tih, nema klepetanja i lupkanja, odziv na gas pokazuje nastelovanost auta tj da li je prethodni vlasnik bio obziran prema njemu i redovno ga servisirao, kao i cist filter za vazduh koji se najcesce menja. Motor koji ne pusta ulje je suv i uglavnom prasnjav, ako sav sija, znaci da je sveze opran jer negde nesto curi po malo. Hladnjak ne bi trebao da ima tragova curenja koji su prepoznatljivi jer je antifriz obojen, creva za hladjenje bi trebalo da su meka i elasticna, ako su tvrda i kruta znaci da su stara ili nekvalitetna. Ako ima posudu za sipanje antifriza otvorite je i pogledajte, ne bi trebalo da ima masnoca i tragova ulja. Dok radi na leru odignite cep za sipanje ulja ali ne skroz da ne bi izbacio malo ulja, mada neki imaju stitnik ispod pa ne prskaju, ako mu se promeni broj obrtaja znaci da gumena creva dihtuju i protokomer reguje. To se isto moze videti i skidanjem creva za iberlauf, i tad ga malo isturirajte, ni slucajno ne bi trebalo da ima vodene pare niti obojenih dimova. Turiranjem po malo motor se pomera u stranu, ali ako je to pomeranje vece znaci da je neki od nosaca motora oslabio, a ako se cuje klik ili klak znaci da je skroz dotrajao pa je za zamenu. Zagrejan motor pokazuje svojim zvukovima slabe tacke, znaci treba da sapuce. Opasnji su zvukovi koji prate broj obrtaja, nego oni koji se javljaju na odredjenim obrtajima. Kad ga ugasite izvucite merac za ulje, kod dobrih i odrzavanih motora ulje je zuckasto iako ima kilometraze iza sebe. Pomirisite ulje, neki znaju da sipaju menjacko ulje, skroz ili u nekoj razmeri kao pola- pola, da bi se neutralisali i ublazili zvukovi iz motora. Ako je braon-sive boje znaci da ima vode u njemu sto nikako ne valja. Dodajte mu jace gas vise puta, ne bi trebalo da ima crnog a pogotovo plavog dima pozadi.
                Ne mogu sad svega da se setim ali na kraju obavezno proba auta, tu se vidi da li ima lufta u volanu, trapovima, stanje amortizera, kod prednjeg pogona namotajte pun volan u jednu I drugu stranu, ako krcka znaci homokineticki zglobovi pri kraju, na oduzimanje I dodavanje gasa ne bi trebalo da ima udaraca, to znaci luft u nosacima ili selen blokovima ili cak kardanu kod zadnjeg pogona? Proba kocnica, kvacila tj kako hvata...
                Najbolje je u kupovinu krenuti sa nekim koga mozete ostaviti sa prodavcem a u probnu voznju otici sam i zamaknuti sa vidika, tako se najbolje proba .

                Comment

                • Wartburg
                  CBC Senator XXL
                  • 01.02.2005
                  • 663

                  #9
                  Dodao bih da se obavezno pogleda u kakvom je stanju pod. Jer i on dosta govori o stanju auta.

                  Comment

                  • dukili
                    CBC Veteran
                    • 29.08.2005
                    • 104
                    • pancevo

                    #10
                    poucen mojim iskustvom, ni servisi nisu pouzdani kad je ispitivanje kvaliteta automobila u pitanju.

                    ukratko: kupujem svoj prvi auto, nissan micra '89, odem u LF NISSAN servis (shatro ovlashccen) i tamo mi kazu "dobar je, nije udaran, lepo radi.. posto je? uuu.. kupuj!" i ja kupim + dogovorim da dodjem kod njih na zamenu ulja, filtera i sranja.....

                    za 5 dana dodjem, i cujem "pa ovaj je lupan, pusta ti ulje negde, karter je puk'o... 600 dem popravka minimum..." ... sta reci? svadjao sam se sa njima da su mi samo pre par dana rekli za taj isti auto da je odlicna kupovina... pojavio se i gazda, ustogljeni krpiguz, da mi objasni kako "da sam ja bio tada, ja bih vam rekao pravo stanje, ovi majstori su neiskusni...."

                    mislim.... da se ne nerviram sad pred spavanje....

                    treba gledati: volan, menjac i kozicu menjaca, papucice, kvalitet patosa ISPOD patosnica (a najcesce ih svaki diler stavi nove), srafove na spojevima, varove (da ne bude jedna strana punktovana a na drugoj var k'o zila na....), provozati po kaldrmi lagano, motor kako su vec prethodnici rekli i naravno - podici auto na dizalicu.

                    e sad, ako prodavac sve ovo dozvoli, a tebi se auto dopadne - ili je odradjen perfektno - ili je stvarno k'o chasha


                    sad se izjedoh... pu, je*em ti prevarante...
                    "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
                    da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #11
                      Pravilo broj 1 po mogucnosti kupovati od vlasnika

                      Comment

                      • TETAK
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 3034
                        • Čačak, Srbija

                        #12
                        Neke stvari je teško i opisati na ovako malom prostoru.Najbolje se uči uz nekog iskusnijeg a najgore je učiti na sopstvenoj koži!Sobzirom da sam do sada promenio oko 30 automobila(u vlasništvu) i vozio redovno još 15-tak službenih vozila(nisam jedino helikopter) mislim da sam prilično apsolvirao ovu temu, a opet redovno nešto novo saznam pogotovo kad se radi o autima Francuske proizvodnje a i nekoliko drugih marki....Zato bih se složio sa napomenama koje su drugi napisali pre mene uz ogradu od Dorine tvrdnje da nema dobro očuvanih vozila.Ja sam lično imao(hvala Bogu) nekoliko takvih.Npr. Audi 90 2,0 iz 90-te koji je kada je došao kod mene posle 8 godina kod prvog vlasnika(Italijan) imao na brojaču 49000 km a auto je tada a i sada kod moje rodjake(na 90000 km.) izgledao i izgleda kao nov.Da ne pominjem Golfa 3(video ga Dora i Luka1) i Volvoa S-40(kupio ga od mene Boban iz BGD,momak sa VG) koji su bili bukvalno kao novi.....Znači ima ih ali pre svega ne treba žuriti sa odlukom.Keš je uvek bolji od bilo kog auta!
                        Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Originally posted by TETAK
                          drugi napisali pre mene uz ogradu od Dorine tvrdnje da nema dobro očuvanih vozila.Ja sam lično imao(hvala Bogu) nekoliko
                          Pa nisam rekao da ih nema, ali svi koji su kupljeni su takvi po rečima prodavca a to nije moguće. Naravno da postoje na zapadu treći automobili koji se malo voze a i kod nas prvi automobili koje voze neki penzioneri jednom nedeljno do pijace. Ali je to generalno retkost. Priča je bila u koontekstu da čim čuješ takvu priču udvostručiš oprez...
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #14
                            Malo i ja...

                            Pre svega mora se biti siguran u legalnost dotichnog vozila! Zato pre svake kontrole ovog ili onog tipa treba proveriti prvo neke bitnije stvari jer mala vajda ako je auto 100% ochuvan i vozhen od strane neke babe, a istovremeno je na listi ukradenih vozila

                            Prvo treba dobro ochitati brojeve sa shasije (sa vishe mesta, zavisi od modela/tipa auta) i bloka motora, pri chemu se mora dobro ispitati mesto na kom su otisnuti brojevi shasije! Pri tome imam na umu "navarivanje" broja sa drugog auta, "struganje" ili "glodanje" postojecih brojeva u smislu vrshenja prepravke i manipulacije slichnog tipa. Dakle, nije dovoljno uveriti se da saobracajna vazhi za dotichno vozilo, vec treba biti 100% siguran da su brojevi na shasiji/motoru identichni! Ako je sve OK, tek onda saobracajna u ruke pa u oblizhnji SUP na proveru (koja je doskora koshtala nekih 30-ak dinara).

                            Ako je to OK, onda se mozhe preci na ispitivanje stanja i funkcionalnosti samog vozila, a o tome je dato dosta praktichnih saveta u ranijim postovima. Manje-vishe se sve svodi na prethodnu vizuelnu kontrolu motora i motornog prostora, unutrashnjosti, i narochitu detaljnu inspekciju oko instrument table (tragovi nedavnog skidanja, shrafovi neravnomerno zategnuti, izgrebana povrshina oko shrafova/klipova su jako opasan znak jer ukazuju na potencijalne manipulacije oko kilometrazhe). Tek nakon toga slede raznorazni "testovi" za hladnim i zagrejanim motorom, provera ler gasa itd itd, shto je vec opisano ranije...

                            Ono shto je u ranijim postovima izostavljeno je da odmah nakon ispitivanja legalnosti treba prevashodno izvrshiti detaljnu vizuelnu inspekciju same karoserije. Dakle, obratiti izuzetnu pazhnju na razmak izmedju pojedinih sklopova/delova karoserije (zazor), na primer na razmak izmedju prednje haube i krila - ako postoje vizuelno uochljive razlike u shirini razmaka ukazuje na potencijalno "chukanje" i krpljenje jer je i najboljim auto-limarima teshko da "pogode" fabrichko stanje i fabrichki zazor. Isto treba proveriti i na mestima gde se krilo "srece" da vratima, zadnja hauba/poklopac gepeka sa zadnjiim krilom itd itd Znate na shta mislim... Sem toga, treba vizuelno prokontrolisati i sva stakla na vratima, ako su razlichita ukazuje na verovatno "chukanje" dotichnog krila auta, pa isto treba detaljno proveriti. Kad ste vec kod stakala pogledajte i datum proizvodnje utisnut na njima, u najvecem broju sluchajeva ukazuje i na datum/godinu proizvodnje auta. Isto vazhi i za prednju i zadnju svetlosnu grupu - razlike izmedju levog i desnog fara koje se manifestuju u "svezhini", chesto i u zatamnjenosti stakla takodje navode na potencijalno chukanje i zamenu oshtecenog/oshtecenih stakala... Jednostavno, odvojite nekih 15-ak minuta samo za "razgledanje" auta spolja, razlike se lako daju uochiti ako se obrati puna pazhnja. U tom "procesu" treba ignorisati prodavca koji ce svim silama i "zhvakom" pokushavati da vas "odvuche" sa "kritichnih" mesta. Kad pri razgledanju/inspekciji postane narochito prichljiv i nervozan, znajte da ste blizu nechega shto on pokushava da sakrije

                            Dalje, boja je jedan od najboljih pokazatelja eventualnih chukanja auta. Treba obratiti pazhnju na boju na svakom delu karosrije, uopredjivati ih medjusobno, posmatrati jedan te isti deo (npr. krilo) iz vishe uglova i po mogucstvu naspram suncheve svetlosti jer svetlost sijalice/ulichne rasvete mozhe da "prevari" oko. Dakle, ako npr. posmatrate auto iz prednjeg levog ugla chuchnite i pratite liniju karoserije, dakle, prednje levokrilo, pa leva vrata napred, obavezno retrovizor (ako je ofarban u boji karoserije) vrata nazad (ako ih ima), zadnje krilo. Dok to radite oko se navikne na nijansu koja preovladjuje (originalna boja), pa ce i najmanje odskakanje od te nijanse "zapasti za oko" i verovatno ce to biti deo koji je nedavno farban. Chak i sa kompjuterskim podeshavanjem boja/nijanse se razlika od pazhljivog oka ne mozhe sakriti jer svezhina boje ostaje evidentna i pored iste nijanse. Potrebno je vishe meseci dok se "svezhina" nove boje donekle ujednachi sa originalnom bojom, sve i da je nijansa 100% ista. Sem toga, treba se proveriti i boja sa unutrashnje strane (vrata, haube) jer je to mesto gde i najpedantniji auto-lakireri i farbari "zbrzaju" i najcheshce "ofushare" shto se da lako "provaliti". Manje bitno, ali ipak preporuchljivo je pre razgledanja biti detaljno upoznat sa izgledom i detaljima u izradi eksterijera auta kao tog za koji ste zainteresovani. Na primer, ako idete u kupovinu Fieste XR2i (malo verovatno ), skinite par slika i prospekata sa neta, pogledaje kako izgledaju originalni retrovizori, sajtne, plastichni zashtitnici "polumeseca" i slichno. Ako sa auta "fale" sajtne, drugachiji su retrovizori ili nema plastichnih polumeseca verovatno je u igri potencijalno chukanje jer se oni teshko pronalaze chak i polovni, a kad se slome teshko da se mogu navariti i zakachiti u originalnoj izvedbi. Malo stylinga je OK, ali ako fali neki deo koji je funkcionalan ali ne narushava izgled, onda je vec pitanje zashto je ukonjen. Znate na shta mislim...

                            Toliko od mene, ako se nechega setim kasnije dodacu... =]

                            Pozz
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              kada smo vec kod limarije...

                              za klasicno pravljene automobile (od celika) zgodno je imati pri ruci mali magnet. gde god je oku nesto sumnjivo magnet ce nepogresivo pokazati da li je ispod boje lim ili git.

                              na novijim plasticnim automobilima to ne vazi a ne mogu da se setim kako bi se to proveravalo.

                              limarija auta je pojedinacno najvazniji deo u proceni ocuvanosti i vrednosti auta. ujedno to je i najskuplji kvar, odnosno limar je nasjkuplji moguci majstor koji ce ikada bilo sta raditi na vasem autu.

                              mehanika se mnogo jeftinije i trajno moze popraviti, limarija se vrlo tesko popravlja (kvalitetno i trajno) i vrlo je skupa.

                              takodje od limarije zavisi direktno i bezbednost vozaca i putnika u slucaju nuzde, los lim/nacet korozijom ili peglan posle guzvanja nemaju nikakvu funkciju pri potencijalnom sudaru.

                              moj stav je da auto vredi onoliko koliko mu je zdrava limarija.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X