Kupovina Opel Calibre...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niske88
    CBC Početnik
    • 07.11.2010
    • 3
    • Loznica

    Kupovina Opel Calibre...

    Imam u planu da kupim Opel Calibru. Zaljubljenik sam u Opelove automobile, a posebno u Calibru, ali me interesuje vase misljenje. Nasao sam nekoliko Calibri do 2500e u solidnom stanju. Voleo bih da cujem od onih koji ih voze ili bar poznaju nekoga ko ih vozi, da mi daju svoje sugestije u vezi ovog auta. Interesuje me postrosnja, odrzavanje i ostale pojedinosti i naravno cena, ima li ih jeftinijih od ove svote... Unapred hvala...
  • ZuleGSI
    CBC Član
    • 02.07.2007
    • 38
    • Beograd - Karaburma
    • Calibra Turbo

    #2
    Re: Kupovina Opel Calibre...

    Ovako stoje stvari druze
    1. Glavna mana svakog Opelovog automobila iz 80-ih i 90-ih jeste LIMARIJA to svi znaju. E sad sto se Calibre tice sve sto je starije od 1993 to odmah zaobidji jer je trulo garantovano, tek od 1993 Opel je stavio u njih malo jaci lim, pa su one u malo boljem stanju. To znaci da im i dalje crkavaju rubovi i sajtne, ali ipak se moze naci Calibra 94-95 godiste koja je generalno gledano zdrava.
    2. Moj savet ti je da sve to sto je ispod 2500e zaobidjes, to su ili trulezi ili imaju na satu preko 280k km sto znaci da je motor ubijen i da ti generalna ne gine. A generalna za 2.0 16v kompletna kosta oko 1500e. Po meni ono sto vredi od Calibri u oglasima krece se oko 3000e, i ako oduzmemo malo na racun ubijanja cene to je oko 2800e za neki pristojan primerak.
    3.Ako hoces da ti auto i ide u skladu sa svojim izgledom ja bih ti preporucio 16v varijantu. Svi opelasi znaju kolika je razlika izmedju c20ne i c20xe
    4.Potrosnja za 16v varijantu ti je 8-10L, odrzavanje nije neka velika stavka, mada moram da kazem da je odrzavanje 8v motora ipak jeftinije. Sve se svodi na pitanje hoces li da se vozis brzo ili jeftino. Moje misljenje je ako hoces da se vozis dzabe ipak kupi juga/punta, ali ako si zaljubljenik brzine onda budi spreman da das malo vise para na potrosnju i odrzavanje auta kao sto je Calibra.

    Comment

    • gorans
      CBC Senator XXL
      • 09.03.2010
      • 1525
      • Beograd

      #3
      Re: Kupovina Opel Calibre...

      Lepo ide i odlicno lezi na putu.Ako bas hoces Calibru onda uzmi naj slabiju verziju 2.0i 115ks.Za odrzavnje je kao i svaki drugi Opel te generacije.Ja licno ne bih uzimao Calibru jer gotovo da ne postoji primerak koji nije bio havarisan ili truo kao dinja pa onda sredjen ko zna kako i gde.U familiji imam dosta limara i farbara pa sam svasta vidjao ali vece krseve po pitanju limarije nisam video pored Astre F i Calibre.

      Comment

      • m.trivic
        CBC Član
        • 06.09.2008
        • 88
        • Beograd

        #4
        Re: Kupovina Opel Calibre...

        Nisam imao taj auto, ali moje je misljenje da ces calibru u ocuvanom i bezbednom stanju zaista tesko naci.
        Pritom nikako ne mislim da je calibra ne kvalitetna, bas naprotiv smatram da je vrlo robusno napravljena, a pored toga deluje vrlo atraktivno za svoje godine.
        Najveci problem je upravo taj sto su calibru vecinom izvozale mladje generacije (citaj napaljeni klinci koji vole uzbudljivu voznju za male pare) koji uglavnom
        ne znaju nista o mehanici, niti ih to interesuje. To je voznja po sistemu "Brate sipaj corbu i samo pun gas" i "Sine ovo ide kao zmaj i ne kvari se".
        E onda lepo ti dodjes i pazaris auto kojem je izvadjena dusa i razvaljeni trapovi i onda krene igranka sa popravkama, ulaganjem i kidanjem zivaca.
        Najbolje bi bilo ako vec ne planiras da siris izbor da okrenes par oglasa, odes i pogledas nekoliko primeraka. Vec po samom vlasniku mozes zakljuciti kako se ophodio prema vozilu.

        Mozda je moj odgovor bio malo offtopic, ali se nadam da sam ti ipak malo pomogao.
        Sve sto sam napisao je iz najbolje namere, zelim ti srecnu kupovinu.

        Comment

        • niske88
          CBC Početnik
          • 07.11.2010
          • 3
          • Loznica

          #5
          Re: Kupovina Opel Calibre...

          Momci, puno vam hvala. Ja sam imao u planu da uzmem i 8v zato sto na Calibri mi se pre svega svidja izgled, linija mi je fenomenalna. Ja cu taj auto sto kupim koristiti za posao najvise, ne planiram ni tuning, mozda neki malo laksi, ali ce mi uglavnom za to sluziti. Znam da je za to najbolje uzeti yuga, ali vozio sam 4 dine yuga i smucio mi se, a sada vozim kadetta 1.6 i odusevljen sam koliko mator auto moze da bude dobar. Hvala vam na savetima, ali ce ipak biti ono sto sam se i plasio, moracu da uzmem yuga... Hvala vam jos jednom... pozz

          Comment

          • Durango
            CBC Senator XXL
            • 01.02.2006
            • 590
            • Zemun, Srbija

            #6
            Re: Kupovina Opel Calibre...

            Polako, nemoj da se predajes bez borbe... Calibra je po mom misljenju, genijalno dizajniran auto, totalno van svog vremena.... Cak i posle dvadeset godina od kada je predstavljena, izgleda skroz atraktivno... Kao i svaki auto, ima svojih prednosti i mana, ali pocni polako da obilazis ove primerke iz oglasa, pa ima sanse da ces naleteti na auto koji tebe zadovoljava... Ja bih licno pre uzeo neku kojoj je limarija naceta, tj. koja nije radjena pa je onda sam uradis kod limara kako treba i potom je zastitis... Trajace dovljno dok je ne izgustiras...
            Mehanika je prilicno pouzdana, nije skupa za odrzavanje, narocito 2.0 8v koji tebi i odgovara...
            MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              #7
              Re: Kupovina Opel Calibre...

              Da bi našao jedan takav auto u solidnom stanju moraš da se naoružaš strpljenjem. Naleteće jedna da valja samo moraš da budeš strpljiv Ja sam jedno kratko vreme gledao Calibre i sve koje sam ja video (3 ili 4) su bile težak krš isto kao kad sam krenuo da tražim Alfu 155 za koju sam imao veliku želju da je posedujem ali sam na kraju posle skoro 2 meseca izgubio strpljenje a i naletela je dobra 164 i ne kajem se ali bi voleo da sam mogao da nađem 155. Samo strpljivo, to je jedini način

              Comment

              • ciklon
                CBC Senator XXL
                • 11.08.2008
                • 362
                • Beograd

                #8
                Re: Kupovina Opel Calibre...

                viewtopic.php?f=223&t=43850&hilit=calibra

                Ili malo c/p na tu temu....

                "Limarija, slabe tačke, koje mogu da se vide bez rasturanja kola:
                1.- Zadnji rubovi, moguće da su sa prednje strane samo prešpricani zato opipaš sa rukom sa unutrašnje da vidiš da li su nabubrili ili se rascvetali.
                2.- Limarija ispod plastičnih lajsni na koje se kači zadnji branik koje se nalaze izpod zadnje tablice. Ako je tu počelo da rđa, onda je najverovatnije probilo preko žlebova za njihove žabice sa unutrašnje strane gepeka, zato zaviri u gepek i podigni tepih. Gledaj limariju u pojasu od zadnje stranice do rupe za rezervni točak. Veoma često mesto rđanja kalibre.
                3.- Pogledaj ispod zadnjeg branika, na limariju od rezervoara pa do zadnjeg branika, i pogledaj grede, mada one dok istrule ima mnogo vode da proteče Dunavom ali da rđaju - rđaju.
                4.- Prednji pragovi teško propadaju a i ako se desi, obično je to kod kalibri sa plastičnim dodacima na pragovima, pa se zato zadržava blato i voda u šupljinama. Zadnji deo pragova, koji ulazi u šupljinu zadnjih koševa je daleko podložnji rđanju i na to obrati posebnu pažnju. Zapuše se odvodi u pragovima jer se vremenom nakupi koješta u njima i to niko ne čisti a kamoli da zalije uljem pa truli.
                5.- Prednja krila nikad nikome nisu istrulila, moguće je da postoji malo korozije u najnižem delu krila, tamo gde se kači za sajtnu ( dokazano ), ali to je retko.
                6.- Pod, jedna od glavnih slabih tački kalibre. Najviše truli deo poda ispod prednjih sedišta jer je tu najviše izložen vlagi tj., vodi koja se sliva zbog nedihtujuće šoferke, zapušenog odvoda iznad protivpožarnog zida ( pa se sliva kroz ventilaciju kabine ) i od curenja hladnjaka kabine. Truli i kod zadnjih nogu, na spoju horizontalne i vertikalne limarije poda.
                7.- Hauba, isključivo ispod prednje ivice.
                8.- Poklopac šibera, oko dihtunga.
                9.- Vrata u donjem delu, uzrok začepljen odovod.
                10.- Prednji koševi sa motorne strane, ne znam zbog čega, ali naročito desni koš rđa i to veoma uspešno. To obavezno gledaj!

                E sad, sve ovo je malo ili nikako prisutno kod Calibri 94 i mlađe, tako da ako kupuješ stariju računaj na ovakve probleme.

                Ovo upamti, na Calibri je najskuplja stavka limarijia.

                Što se tiče lupanja, ne postoji Calibra koja nije udarena, bitno je da izabereš manje lupanu.
                Gledaj zazore, da li su ujednačeni, krila i koševe da li talasaju, vrata kako naležu pri zatvaranju...

                Što se tiče motora, najboli izbor ti je C20XE sa 150 konja, ako je dobar. Premeri pritisak u cilindrima, ono što možeš sam na licu mesta - gledaj da li na prvom paljenju baci dim na auspuh, izvuci trsku za nivo ulja i daj gas da vidiš da li dimi....da li je mastan, kako odvaja kvačilo, da li pali sve lampice na tabli, očitaj trep kodove ( i za motor i za ABS ), da li ujednačeno radi, da li ima vode u rashladnom sistemu a ako nema kuda je otišla... No, pretpostavljam da to znaš."


                A malo i da dodam...Trapovi su joj izuzetno izdržljivi a jedina mana je fabrički minus zadnjeg mosta pa se zadnje gume neravnomerno troše. Prednji trap, kompletan se sređuje za nešto više od 100 evra ( nove viljuške, krajevi spona, krajevi balans štangle i obe šolje ). Na zadnjem mostu jedino odlaze veliki selen blokovi koji su ukupno 1600 dinara. Set zupčastog ( Hutchinson zupčasti kaiš, Hepu vodena pumpa, Ina španer i dva rolera ) košta 11.000 dinara. 5L GM polusintetike i filter ulja izađu 2000 dinara. Sve u svemu veoma izdržljiv auto i jeftin za održavanje. Veoma stabilan na putu.

                Mana su joj i premali farovi, ali pošto uglavnom sve danas imaju nabudžene ksenone, ni to više nije problem.

                Nadam se da sam pomogao. Imam 150.000km u raznim kalibrama...
                ponika marke ROG :-)

                Comment

                • niske88
                  CBC Početnik
                  • 07.11.2010
                  • 3
                  • Loznica

                  #9
                  Re: Kupovina Opel Calibre...

                  Puno Vam hvala, imacu sve ovo u vidu kada budem isao da gledam auto, zaista ste mi dosta pomogli... Puno pozdrava i hvala jos jednom...

                  Comment

                  Working...
                  X