Pomoć oko izbora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vomac
    CBC Početnik
    • 20.06.2011
    • 2
    • Srbija

    Pomoć oko izbora

    Pozdrav svima.

    Već neko vreme istražujem (putem interneta) domaće i inostrano tržište automobila, i što više istražujem sve sam u većoj dilemi. Pa evo reših da se obratim članovima ovog foruma za pomoć.

    Evo ovako:

    Ovo mi je prva kupovina, zadnjih 10-ak godina vozim službeni, ali pošto potrebe rastu mora da se uzme auto u vlasništvo;
    -ne preveliki auto(c-segment), jer će morati da trpi pored moje i žensku ruku (nogu); hatch ili sedan nebitno;
    -benzinac 1.6-2.0, motor pogodan za ugradnju plina (imam besplatnu ugradnju odgovarajućeg uredjaja kao kompenzaciju u nekom poslu);
    -cena 6-7000€;
    -da ne bude stariji od 2002. god;

    Koji auto bi mi preporučili a da ispinjava gore navedene stavke?
    -samo ne astra (iako po svemu odgovara, nju vozim kao službeni...);
  • drako
    CBC Član
    • 18.05.2011
    • 67
    • Kragujevac

    #2
    Re: Pomoć oko izbora

    Evo, ja mogu da ti kažem za Škodu Octaviu 1,6 mpi.
    Troši u gradu od 10-11 l, na auto putu 7-8 l, i na magistrali 5,5-6 l. Auto je prilično nepregledan i spreda i odpozadi. Unutra mesta koliko hoćeš a to ti kaže glava porodice koja u zbiru tri člana (dete od 7g.) ima 240 kg, a u gepeku čudo jedno. Sasvim se pristojno vozi ali za neke egzibicije nije a u gradu se oseća kao riba na suvom (uzmi u obzir da ja nisam neki vozač). Za žene tek mislim da nije, pre svega zbog svojih gabarita. Malo je tvrđa ali ne i neudobna. Mali servis je, u ovlašćenom oko 10,000 din, veliki bogami oko 50,000. Set kvačila je u taush varijanti 22000, u ovlašćenom puna cena 32000, a po prodavnicama od 11000-20000 din. Kaiš se menja na 90,000-120,000 (tako mi rekli u servisu) i u principu se tada radi veliki serivis. Ovaj motor ima običaj da popije i do 1,5 l ulja na 10000 km (informacija iz ovlašćenog + komentari vlasnika sa različitih foruma) a bogami i da pravi u zimskim uslovima kondenzat, sa čime imam i ja iskustva.
    Sipa se ulje Castrol 5w40, bar u ovlašćenom i tu košta oko 1200 din. Unutra deluje sasvim pristojno i nemački hladno, sa pojedinim sirotinjskim rešenjima koja ne priliče autu ove klase (rukohvat vozača, volan, oskudna osnovna oprema) ali je sve utegnuto i precizno sklopljeno. Po onome što sam pročitao po netu, i iz priče sa par ljudi plin podnosi više nego korektno, što i nije čudo za motor koji se, sa malim modifikacijama proizvodi više od 15 godina.
    Ako ti treba auto pretežno za grad, onda ovaj auto, po meni nije rešenje.
    I mislim da bi 1,8 motor bio bolji izbor ali ih je jako malo i retko u ponudi.

    Comment

    • vomac
      CBC Početnik
      • 20.06.2011
      • 2
      • Srbija

      #3
      Re: Pomoć oko izbora

      Hvala na iscpnom pregledu oktavie.

      Pošto će auto biti mnogo više za grad (80%) nego za otvoren put, mislim da škoda otpadakao rešenje.

      Interesuje me kako japanci podose plin... toyota corolla i mazda 3 su mi interesantni automobili.

      Comment

      • hansf
        CBC Član
        • 01.08.2009
        • 68
        • Ns
        • Stilo MW MJet

        #4
        Re: Pomoć oko izbora

        Drako@,
        Koje je godiste tvoja Skoda? Da li je u njoj stari 8-ventilski ili 16-vent. motor? Postavio sam ovde temu o Leonu ali izgleda da malo ljudi ovde ima ovaj auto barem benzinca....U njih i u Golfove 4/A3 pocetkom 2000-tih poceli su ugradjivati 1.6/16v sa 105ks pa me zanima da li je i u Octaviu isao ovaj noviji ili su ostali verni starom 8-vent. motoru? Bio bih ti zahvalan na odgovoru
        Yugo- Das auto....

        Comment

        • legenda
          CBC Senator XXL
          • 28.03.2009
          • 1345
          • Beograd

          #5
          Re: Pomoć oko izbora

          16v

          8v
          Mislim da se u skodu,ubacuje ovaj stariji sr od 8v...16v se u golfa 4 poceo ubacivati od 2000-2003-ce...8v-102ks,16v-105ks...odlicni i jedan i drugi

          Comment

          • hansf
            CBC Član
            • 01.08.2009
            • 68
            • Ns
            • Stilo MW MJet

            #6
            Re: Pomoć oko izbora

            Thanks,
            razmisljam o necemu takvom sa plinom, pa skupljam iskustva korisnika
            Yugo- Das auto....

            Comment

            • drako
              CBC Član
              • 18.05.2011
              • 67
              • Kragujevac

              #7
              Re: Pomoć oko izbora

              Škoda je 2007 god, motor sa 8 ventila i 75 kw, početne oznake BSE.
              Veoma ih dosta ima, viđam ih svakodnevno ali ljudi po forumima vrlo retko pišu o ovoj Octavii, kao da je se stide. Ono malo što sam probao 1,9 TDI, sa njim ovaj motor ni u čemu ne može da se meri, ali sam ja za ova dva i nešto meseca zadovoljan. Octavia A5 je dosta težak auto, 1280 kg, ali može sa 1,6 pristojno da se vozi, naravno bez ikakvih egzibicija. Pri preticanju, više nego poželjno je da se ide u stepen prenosa niže i tada lepo povuče. Do 130 je prilično tih, obzirom da ova Octavia i nema neku posebnu zvučnu izolaciju.
              U gradu potroši zaista prilično, ali toga sam bio apsolutno svestan, a obzirom da mi na pamet ne pada da kupujem polovnog dizelaša, onda je ovaj motor po meni bio optimalan izbor.
              Takođe, važi za jako dugotrajan motor i uz redovno održavanje preći će i 300,000 km pa i više, a u servisu sam video Octaviu 1,6 sa 354,000 na satu na redovnom servisu.
              Inače, ono što sam uspeo da pohvatam po netu, u bilo kom autu VAG grupacije teško ćeš spustiti potrošnju ovom motoru ispod 10 l u gradu. Takođe, potrošnja ulja od 1 - 1,5 l na 10,000 km je za ovaj motor potpuno normalna. Sa plinom se lepo slaže i ne pravi puno problema ali je potrebno ugraditi dobar sekvent uređaj, a potrošnja gasa je za oko litar viša od potrošnje benzina.
              Dakle za nekakvu brzinsku vožnju svakako nije, ali za prijatno krstarenje (koliko se to može po ovim kaldrmama optimistički nazavnim put) je svakako dobar, a može i da pristojno povuče zlu ne trebalo.

              Comment

              Working...
              X