Koji Saab 9-3 kupiti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bingodalton
    CBC Senator XXL
    • 12.11.2012
    • 316
    • Novi Sad
    • GP 1.9 JTDM Sporting

    Koji Saab 9-3 kupiti?

    Mozda je slicna tema bila na forumu, ali svakako mi je potreban savet od vise clanova, pogotovo onih koji servisiraju i voze Saab.

    Sam po sebi volim specificne automobile, ne toliko izvikane, a takav je Saab. Jos kad sam polozio (2001.) otac je vozio Saab (dok nije izleteo iz krivine po sljaci sa 140+ kmh), i to koliko ja znam prilicno redak model 9000 CDE 2.0 Turbo (1995.), vise ni sam nisam siguran jel motor sa 185 ili 200 konja, ne secam se oznake motora. A i pre tog Saab-a smo imali Rover 820 Ti (Coupe) Vitesse, 2.0 turbo 200 konja. U to vreme zanimljivo je bilo stati pored neke BMW petice i na sledecem semaforu posmatrati njihova pogubljena lica ne znajuci sta ih je snaslo nakon besomucnog turiranja istog na prethodnom semaforu.

    I eto, nekako mi je Saab prirastao za srce, kao veoma cvrst automobil u kom je otac imao samo ogrebotinu na glavi od udarca u sofersajbnu nakon udesa, a osecaj koji pruza turbo benzinac ne moram da opisujem onima koji to znaju.

    Sada imam Fiat Stilo 1.9 JTD, ali bih zeleo da se ponovim necim novim. Zadrzao bih se na kubikazi do 2000 kubika zbog registracije, tako da Saab 9-5 2.3t Aero izlazi iz igre, iako mi se dopada.

    Imam neke smernice, uzimao bih 9-3, model od 2002. godine pa nadalje, dizel uz odredjeni tuning ili benzin uz gas, tako da je potrosnja mala, a da performanse budu recimo oko 7s do 100, i sve to naravno uz sto manju cenu odrzavanja, pa imam nekoliko pitanja.

    1. Ako bih se odlucio za 1.9 tid (150 konja), taj motor je proveren i kao Fiat verujem da bi dobro sluzio. Radio bih Chip tuning, pa me zanima ako neko ima iskustvo i na koliko se moze spustiti ubrzanje i koliko je potrebno ulaganja (nesto dodatno sem reprogramiranja?). Takodje me interesuje cena malog/velikog servisa i nekih potrosnih rezervnih delova (diskovi, plocice, ramena, amortizeri, opruge,...) ili neko poredjenje recimo sa Fiat Stilom.

    2. Ako bih se odlucio za benzinca, sta mi preporucujete?
    1.8 turbo 150 konja mi je slab vec sam po sebi i ne znam zasto ali taj motor mi se ne svidja.
    2.0 turbo 175 konja ili 2.0t Aero?
    Ako sam dobro upucen druga dva su isti motori, ali pretpostavljam da je razlika u turbini i ECU. Aero ispunjava uslove ubrzanja i vidim da bez problema moze da se ugradi gas. Zanima me sta je potrebno da se verzija od 175 konja dovede na ubrzanje od 7s, pa da u njega ugradim gas. Iako mi se Aero oprema svidja, i volim ostriju voznju, bojim se da bi na ovim nasim putevima brzo nastradalo ogibljenje.
    I za benzince me interesuje cena malog/velikog servisa i ostalih potrosnih delova.

    3. Koje su sledece opcije pojacanja verzije 2.0 Aero, koje ne iziskuju previse ulaganja, stim da se odrzi dugotrajnost i svakodnevna upotrebljivost, kao i upotreba gasa. Do nekih razumnih 300 konja bih isao

    Mislim da je ovo dosta teksta za pocetak.
    Zahvaljujem unapred na svim sugestijama, odgovorima, predlozima.
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    Ajde nesto sto znam. Sa trapom nema nekih problema, u principu to je nesto slicno kao Opel Vectra. Potpuno je celicni, nema aluminijumskih delova. Ti turbo benzinci su ista osnova, sva 3. 1.8t chiptuningom dolazi lagano na 210ks i nema razloga da ga izbegavas. B207 motor je dobar ali ne i za 300ks, dosta stvari bi se moralo tu promeniti. Daleko su ti motori u odnosu na stare b204 generaciju. Racunaj 210ks bez problema i solidan obrtni moment za svakodnevnu voznju. Nisu ni veliki potrosaci, plin moze bez problema. Sto se dizela tice, moze chip na 150ks i dobijas negde oko 180ks, ide bas dobro. Jedino je upitno da li uopste uzimato Saab kad ta fabrika manje/vise ne postoji.
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • Bingodalton
      CBC Senator XXL
      • 12.11.2012
      • 316
      • Novi Sad
      • GP 1.9 JTDM Sporting

      #3
      Srdjane, hvala na odgovoru, za sada jedinom. Jel to govoris iz licnog iskustva?

      Sada sam tek malo pogledao i ukapirao da je to sve isti motor, tj 2.0 sa Low, Mid i High Pressure Turbom. Naravno, sumnjam da se tu razlikuje samo ECU, vec i turbina i druge komponente motora, pa se tako i obicnim chip tuningom snaga srazmerno povacava za svaki od njih.
      Sto se tice mog izbora, recimo da je Saab nekako poseban, i kao sto je neko ovde na forumu rekao, brige oko kradje ne bih imao. Problem ostaju delovi, to je istina, ali ima i drugih vlasnika, necemo ostati bez delova. Srbija je sa druge strane sama po sebi specificna jer je Saab nepoznanica za mnoge. Ali i time sto se fabrika zatvara, cene su pale, tesko je recimo naci Audi A4, slicne snage i opreme i godista kao Saab 9-3 cak i za 1000-1500 eur vise (ako gledamo 2003. god recimo).

      Zanima me vise oko odrzavanja, redovan servis, mali servis, cudi me da niko od vlasnika na forumu nikad nije pomenuo neku konkretnu cifru, pretrazivao sam sve teme sa Saab u naslovu. Za Stilo JTD se zna da je redovan servis 60-80 eur recimo, da je veliki recimo 220-250. Kod nas se radi servis na 10.000km za Fiat zbog loseg goriva,... Tako nesto me zanima i za Saab. Cene diskova, plocica, ramena,... Koje su to boljke, sta se kvari u toku 100.000. Za Stilo mogu da nabrojim sve sta moze da te zadesi u toku 100.000 kod polovnog vozila.

      Ajd da ne duzim sada, nadam se da ce se jos neko javiti.

      Comment

      • stevak
        CBC Senator XXL
        • 31.05.2009
        • 1215
        • Zemun
        • Saab 9000 cs 2.0T

        #4
        Osećam se prozvanim u neku ruku mada baš nisam neka persona koja bi mogla da odgovori na tvoja pitanja jer vozim 9000-rku iako imam i jednog 93 koji skuplja prašinu. Čak ne znam ni da li mogu da ti prenesem svoje iskustvo jer je: 1- specifično, 2- ne vozim taj model koji ti želiš. Ali, eto da se javim, tek da znaš da još neko prati temu.
        ex SAABotražitelj

        Comment

        • Bingodalton
          CBC Senator XXL
          • 12.11.2012
          • 316
          • Novi Sad
          • GP 1.9 JTDM Sporting

          #5
          Stevak, slobodno se izrazi, svaki savet koristi. Citao sam dosta postova od Boost-a, a vidim da ima i drugih clanova koji poznaju Saab. Interesuju me iskustva, pogotovo oko servisa, nabavke delova,... Sad sam malo gledao oglase, ima povoljnih 9-5 2000. god, ali to je vec 12 godina star auto, i znam kako je to kad pocne auto da se ucestalo kvari, nakon 200.000km. A recimo procitao sam da je Boost u nekom postu napisao da ce imati u Vrbasu na lageru par motora 2.3 (deklarisanih kao 2.0), pa zavisi od cene motora, mogao bih i tu opciju da razmotrim. Registracija bi bila manja, snaga ekstra, i pride gas.

          Comment

          • stevak
            CBC Senator XXL
            • 31.05.2009
            • 1215
            • Zemun
            • Saab 9000 cs 2.0T

            #6
            Ja generalno imam pozitivna iskustva sa majstorima (jer sam sa njima u startu napravio dogovor), bar sa ova dva od kojih mi je jedan održavao auto dok se nije preselio van Bgd, a drugi nastavio posle toga. To opet, tebi može da znači nešto a i ne mora jer, kao što rekoh, ja vozim 9000. Ovo kažem jer sam imao ponudu i priliku da pravim neku zamenu za 95 aero karavan ali posle malo raspitivanja o ceni delova i održavanja za taj model, nonšalantno sam odustao od zamene iako mi se auto dopao ali ne toliko da bih otrpeo toliko veliku cenovnu razliku u održavanju

            Inače, mogu da se nađu delovi za njih, bilo kod nas, bilo da se naruče iz inostranstva. Takođe ima originalnih, a ima i aftermarket koji su višestruko jeftiniji ali je i kvalitet takav. Jedino ne bi valjalo da ti majstori ugrađuju AM delove a naplaćuju kao original.
            Neke delove koji mi nisu hitni, ali računam da će mi trebati u prespektivi, nabavljam ja sam iz Engleske online porudžbinom. Stalno imaju neka akcijska sniženja pa mogu da se nabave po zaista pristupačnim cenama, samo je pitanje da li to tebi baš tada treba. Recimo, prošle godine sam kupio ceo original komplet za veliki servis koji je bio svega 153-4 evra iako mi nije trebalo tada. Naravno na to idu transportni troškovi i naša carina ali je opet bilo izuzetno povoljno. Inače je kod nas veliki servis bio 500-600 evra sa njihovim delovima. Neki AM delovi su kod nas jeftiniji nego u Engleskoj(!) i to gledajući samo njihovu prodajnu cenu bez trnsp. troškova.

            Originally posted by Bingodalton View Post
            znam kako je to kad pocne auto da se ucestalo kvari, nakon 200.000km.
            Ja sam moj kupio sa 260.000 i bez stida i srama sam ga nabudžio a koliko, možeš da vidiš na avataru Mislim da nema mnogo veze kilometraža ako ga zaista redovno održavaš i menjaš sumnjivo pre nego što crkne
            Last edited by stevak; 13.11.2012, 19:54.
            ex SAABotražitelj

            Comment

            • CikaKure
              CBC Senator XXL
              • 14.08.2005
              • 668
              • Beograd

              #7
              Ajd prvo da rascistimo nesto: Bez obzira sto se auto ne proizvodi trenutno, rezervnih delova za ta vozila delova IMA, jer i dalje funkcionise njihova proizvodnja i prodaja. Dobar reper bi bilo sledece: Bez obzira sto zivimo u Srbiji, i sto se Yugo, Skala 55 (Stojadin) ili Florida ne proizvode, ali rezrvnih delova ima. Svedska je daleko ozbiljnija i uredjenija zemlja, sa daleko odgovornijom vlascu i trzisnom ekonomijom, nego sto je to slucaj u Srbiji, i pitanja o delovima i proizvodnji istih su izlisna.
              Mozda cu nekog uvrediti, ali smatram da je jako dobro sto nepismeno stanovnistvo kojekuda po vasceloj Srbiji ima odredjena predubedjenja pa se Saab vozila mogu nabaviti prilicno povoljno.
              Kao kontra-pitanje, evo da ja pitam: Kako stoje stvari sa delovima za Peugeot ili recimo Subaru, obe fabrike solidno rade? Moje iskustvo sa Peugeot 406 vozilom i ovlascenim uvoznikom/serviserom je blago receno katastrofalno, i o tome sam pisao u par navrata ovde. Subaru sam uzeo kao slucajan primer, jer eto nije na ovim prostorima obozavani VW. I jos nesto, ajd da se odmaknemo od Golfa 2, da pogledamo neki aktuelni ili prethodni (u odnosu na aktuelni) model vozila.

              Elem, ne znam da li ti je relevantno, evo iskustva sa 9-5, 2006. godiste, bar u vezi sa nabavkom delova i nekim odrzavanjem.
              Potrosni materijal se relativno lako nalazi, ostatak se uglavnom porucuje i dobavlja. Ako imas nekoga u inostranstvu ili putujes tamo, imas mogucnost da ustedis nekih 20-40% na ceni delova. Cena odrzavanja skroz korektna u poredjenju sa automobilima slicne klase. Jeftinije nego BMW i Mercedes, kako god da okrenes. Meni je nesto skupo, drugom je to jeftino, i obratno zavisi od ugla iz kog se gleda (i debljine novcanika).
              Racunaj da ces svaki deo limarije, enterijera ili nekog znacajnijeg dela mehanike ili elektrike porucivati, osim ako ne odlucis da juris polovan deo, te da isti nadjes. Uvoznici skoro pa ne drze lager, ni za druge marke vozila, pa tako ni za Saab.
              Za preethodne 2 godine nisam imao nekih ozbiljnijih otkaza/kvarova na 9-5. Od ozbiljnih vanrednih izdataka, imao sam napad narkomana na vozilo sa idejom da izvade navigaciju (ne ulazim u motive), gde su ozbiljno ostetili auto (razbijena stakla, iseceni kablovi, unisten deo enterijera i komandne table). Za tvoju orijentaciju, cifra za popravku je bila takva da mogu da ti kazem da je jedino razumno resenje da je pokrivas iz kasko osiguranja. Sve ostalo je scenario u kome se vise isplati prodati automobil.
              Verujem da je za 9-3 slicno, mozda za nijansu jeftinije za odredjene delove.

              Evo ti kalkulacije cene redovne zamene ulja za 9-5:
              - Omega 907, jedna bocica, za tretman pre izbacivanja starog ulja je 20 eur u Svedskoj, ovde je ranije bilo dobavljivo u nekim kombinacijama, sad ne znam kako stoje stvari.
              - 5 litara Shell helix ili slicne krstene sintetike ti je na nivou od 70 eur. Obicno uzmem litar viska da imam u rezervi pa tu jos dodaj 14-15 eur.
              - Filter ulja je na nivou od 7-8 eur u Austriji, orginalni, po kataloskom broju GM ima u ponudi (ne secam se vise precizno cene, uzeo davno par komada, bilo jeftinije nego da kupijem neki drugi brand)
              - Oil-catch can je oko 20-25 eur.
              Podvuces crtu i dodjes na oko 120-130 eur plus ruke za majstora. Malo ili mnogo? Prosudi sam. Za poredjenje, dok sam cekao u redu u prodavnici da kupim ulje, dosla je zena da kupi ulje sebi (4 litra). Na ponudu za ulje od cirka 300 dinara za litar je pitala prodavca da li ima jeftinije.

              Za Saaba postoji dosta servisnih uputstava, raspolozivih na internetu i u okviru saab community. Generalno, moze da ga radi dosta majstora, barem neke opste stvari, ne zahteva neke specijalne sisteme za servisiranje poput Volvo Multiplexa (procesljaj forum da vidis o cemu se radi). Ja sam majstor Raki (moj poznanik) nosio skice gde i kako se ispusta antifriz, kao se dolazi do polen-filtra, sve sa slikama, i to je za njega bio OK posao. Zamena ulja - isto tako. Paknovi rucne - ista prica. Zamena menjackog ulja- opet isto (ovo sam radio preventivno, sip'o RedLine ulje po savetu daleko iskusnijih). Dakle, redovno odrzavanje nije neka nauka. Sa druge strane jedan fini covek poreklom iz Vrbasa je bio ljubazan da mi promeni dihtung poklopca motora (sam dihtung je kostao 30 eur), kao preventivnu akciju.

              Da se ogradim od eventualnih nesporazuma: gore napisano je MOJE iskustvo sa MOJIM autom, i ne znaci da je tako i da ce tako biti sa nekim drugim Saabom koij bi ti ili neko drugi kupio ili vec poseduje. Smatram da sam kupio dobar auto, sa malo manje od 4 godine starosti i nesto oko 120.000 km predjenih, uvezao ga iz Belgije, i da je to jedan od razloga sto sam imao relativno malo poseta servisu.

              Moram da napisem jos nesto na temu Saab benzinac vs. Saab dizel. Da zivim u civilizaciji (a ne u Srbiji), ili barem blizu civilizacije, uvek bih birao Saaba BENZINCA sa flexi fuel opcijom u poredjenju sa dizelom. Cena bio etanola (E85) u Nemackoj je na nivou od 1.18 eur za litar (benzin je bio 1,69 eur/litar), u Austriji 1,23 eur za litar (benzin oko 1,6 eur/litar). Potrosnja na otvorenom putu je veca za oko 10%, barem ono sto automobil pokazuje na displeju, u poredjenju sa benzinom. Racunica je prilicno jasna. Bar po napisima na internetu u Segedinu ima 6 pumpi koje toce E85 (nisam proveravao, al sam se za Nemacku i Austriju oslanjao na isti spisak, i bio je korektan). Ko zivi blizu granice sa Madjarskom, verovatno mu se isplati da tu i tamo predje granicu, obavi soping i napuni pun tank E85. Inace, podatak o cenama je iz prve nedelje oktobra 2012. E sad, posto zivim u Srbiji, moja odluka nije bila bazirana na toj cinjenici, nego je bila zasnovana na nekim drugim motivima koji verovatno nisu relevantni jer su prilicno subjektivni.

              Comment

              • Bingodalton
                CBC Senator XXL
                • 12.11.2012
                • 316
                • Novi Sad
                • GP 1.9 JTDM Sporting

                #8
                Polako pristizu informacije. Hvala vam na tome.

                Gledao sam malo Maptun sajt, cak me neke stvari i bune tamo.
                Recimo tuning 1.8t i 2.0t (175) motora na 210ks zahteva promenumape, ali je neverovatno da je mapa za jacu verziju skuplja. Sta vise, iste konverzije za 1.8 su jeftinije nego za 2.0, a izvlaci se ista snaga. Malo mi je nejasno, ispadne da je bolje da pazarim 1.8t ciji je izbor na trzistu veci. Zeleo bih da mi neko ko se vise razume da komentar o tome.

                Inace CikaKure, na Maptun sajtu takodje postoji opcija za konverziju na E85, pa jednom, kad pozelis, to mozes uraditi i na svom automobilu kad si vec rekao da ti je to zelja.

                Kako za sada shvatam, auto je prilicno izdrzljiv. Znam da ti motori koji se sada ugradjuju nisu oni Saab motori od pre, ali izgleda da nisu ni tako losi. Bitno je da auto nece biti po servisima. Za delove se mogu snaci iz inostranstva, nije to tako veliki problem sada, a sto kazete, redovan servis moze da obavi iole normalan majstor.

                Saab mi se dopada zaista zbog svog specificnog smeka, cvrstine, turbo benzinaca, a i sedista svi hvale.

                Videcemo sta jos ko od sabista ima da kaze.

                Jedne stvari se posebno secam kod 9000 CDE koji smo imali, nije nesto sto pomaze u zivotu, ali je ipak nesvakidasnje. Daljinsko otkjucavanje je imalo domet vazdusnom linijom preko 150m, a cak i iza dve ulice, vazdusnom linijom od oko 80m je moglo da otkljuca automobil. Na Fiat Stilu ako uspem iza prozora kuce na dometu od 12-13m da otvorim, to je samo kad je baterija bas nova!

                Comment

                • CikaKure
                  CBC Senator XXL
                  • 14.08.2005
                  • 668
                  • Beograd

                  #9
                  Kao sto rekoh, moja odluka nije bila bazirana na toj cinjenici, nego je bila zasnovana na nekim drugim motivima koji verovatno nisu relevantni jer su prilicno subjektivni - a ja sam svoje zelje ispunio, i kupio sebi pristojnih 275KS/420Nm na benzinu. Imam i flexi fuel opciju, pa kad se krene u civilizaciju, postoji mogucnost izbora (ne mislis valjda da bih pisao o cenama goriva i potrosnji na nacin na koji sam pisao, da to nisam sam iskusio?)

                  Sedista (Aero) su odlicna (posebno dobro sluze za vadjenje masti komsiji koji ima nemerljivo skuplji auto, a nema hladjenje u sedistima
                  ).

                  Gledaj da pazaris auto u sto boljem stanju. Vodi nekoga ko dobro zna sta treba da gleda (ja ne znam).

                  Samo dve opaske:
                  1. Tuning na Saabu moze da bude masno skup ako se ne uradi kako treba (verujem da vazi i za sve druge automobile), i verujem da motor mora da bude u jako dobrom stanju. Pazi sta i sa kim radis na tu temu.
                  2. Ako je tebi u posebnom secanju ostalo to kako otljucavas auto daljinskom komandom sa odredjene distance - moze to i jeftinije nego da kupis saaba.
                  Oprosti, morao sam


                  Comment

                  • Bingodalton
                    CBC Senator XXL
                    • 12.11.2012
                    • 316
                    • Novi Sad
                    • GP 1.9 JTDM Sporting

                    #10
                    Davno je to bilo kad smo imali Saab, za to vreme rekao bih veoma brz auto.
                    Uzeli smo ga '98 recimo. Naravno da mi to sa daljinskim nije upecatljivo iskustvo.
                    Ubrzanja da. I sam znas da je i 200ks za prednju vucu puno, i ja tada kao prilicno neiskusan vozac nisam bas umeo da izvucem najvise, ali zato medjuubrzanja u drugoj ili trecoj...znas o cemu ti pricam. Ako je asfalt gladak neminovno je da ce doci do proklizavanja, a nas Saab nije bio Aero pa jos kad odigne prednji kraj malo jer je meksi, jos gore. Po satu je isao preko 240. Ali ne do kraja. Zanimljiv je taj Rover 820Ti Coupe sto smo imali, to je jedini auto koji sam video da je zakucao kazaljku do kraja, koliko je gravirano toliko je isao, a to je 240. Teoretski, 200 konja je ta brzina, stim sto bi to znacilo da Roverov cajger ne laze.
                    Ajde da ne bude daljinski upecatljiv testirao sam ga jednom po brzinama do blokade, 1. oko 60, 2. oko 100 i 3. oko 160km (dalje nisam mogao u gradu )

                    Kao sto sam vec pomenuo, prednja vuca i nije najbolja za vecu snagu od 200konja, ali ja sam prosto naucio da vozim prednju vucu... Mislim umem ja i zadnju da vozim, nije to problem, i svestan sam da je atraktivnija i da mozes vise da se igras, ali prednja mi nekako u srcu. Videcemo sta ce biti od mog pazarenja. Sad sam naisao na jedan 9-5 restajling 2.0t, povoljan je, veoma lepo izgleda, nema kozu, kilometrazu i stanje bi morao proveriti detaljno, a povoljan je.

                    Jel znas mozda da li moze da se iscita prava kilometraza kad se vrati? Kod Fiat-a je to moguce, ne znam za Saab.
                    Ti si rekao da ne znas nisi bas poznavaoc oko toga na sta treba obratiti paznju, ali nekako sumnjam da takvih ljudi u Srbiji ima puno.

                    Premisljam se jos uvek. Kao sto kazes, delovi i servisi nisu problem, bar ne kad ih planiras, ali ne znam koliko je verovatno da se desi da me ostavi na putu. Ono, krenes na more pa nesto klapara, gde onda? Dzaba i deo iz Evrope kad ti treba da nastavis put. Sa Stilom nisam imao tih problema, tj sve krene postepeno da se kvari, cujes neki zvuk, nikad nije bilo da moras da stanes i da ga teras odmah kod majstora, a i u tom slucaju bi mogao da ga popravis brzo. Da kucnem u drvo, uvek si mogao da ga teras jos 1000 ili vise kilometara.

                    Comment

                    • The Stig
                      CBC Senator
                      • 24.09.2009
                      • 201
                      • Beograd

                      #11
                      Ja vise volim benzince, pogotovu kad je Saab u pitanju, ali 1.9 Multijet od 150ks u 9-3 Sport Sedanu je varijanta koju bi bilo pogresno zanemariti. Proveren motor iz Fiat/Alfa/Lancia grupe, dosta zastupljen na nasim prostorima. Moja iskustva s njim su vise nego pozitivna, bolje reci, odusevio me je. Drugar je uradio chip na 180ks, auto se preporodio. Nesto kasnije je izvadio DPF i digao ga na 195ks. Njegov je automatik pa tu malo gubi ali ide ko mecava. Manuelni nisam probao ali kazu da je malo gumenast menjac. Potrosnja je jos jedna stvar koja me je odusevila, na putu do Kopaonika zimi, sa zimskim 225/45/17 gumama je popela do 5.5 L/100km i nije isla dalje. Na auto putu do Krusevca smo vozili 140-160 sve vreme na nesto ispod 2000 obrtaja. Brzina se ne oseca, jednostavno klizis po asfaltu. U povratku smo dosli do 230km/h bez problema.

                      Comment

                      • Bingodalton
                        CBC Senator XXL
                        • 12.11.2012
                        • 316
                        • Novi Sad
                        • GP 1.9 JTDM Sporting

                        #12
                        Upucen sam da je dizel motor iz Alfe/Fiat-a, a posto imam Stila 1.9jtd, znam kakav je motor. Presao je puuuuuno, a ne trosi ulje, ide kako valja, naravno vise nije u onom stanju u kom je bio ali i dalje se jako dobro drzi. Potrosnja kako ti kazes je mizerna, ja volim brzo da vozim, recimo potpuno opterecen, 3 odraslih i puno stvari (karavan natovaren do krova), NS-NIS, ne ispod 180 (2.5 sata mi je trebalo), prosecna je bila 8.2l. Kada idem do Grcke, da ne spustam ispod 160 (uz ostriju voznju u Makedoniji po Velebitu), trosi 6.2-6.5l, grad oko 6.2l (leto uz klimu) normalne voznje. Dilema je, na benzin moram gas da stavljam, ali su benzinci i jeftiniji. Kontam da je odrzavanje za oba slicno, stim sto verujem da za dizel lakse mogu da odradim servis i nadjem delove ako zatreba. Sto kazes, tuning dobro podnose, gledao sam Celtic Tuning, ide na 212ks, mada od tih tjunerskih kuca ne znam kojoj bi ukazao poverenje. Angel tuning ide na 195ks. Znam da u Srbiji to ima za mnogo manje para, ali nisam siguran u kvalitet mapa, ne bih da bas neko tako odokativno nesto podesava, kod nas ima dosta "strucnjaka" i priucenih, sto ne znaci da preko nema. Koliko dugo tvoj prijatelj vec vozi tako pojacan auto, da li ima nekih propratnih pojava? Naravno, pitanje je kakav polovnjak mogu naci, sve su to automobili koji su presli bar 150.000, nije to nov auto koji ja zelim da kupim.

                        Comment

                        • The Stig
                          CBC Senator
                          • 24.09.2009
                          • 201
                          • Beograd

                          #13
                          Pa vozi ga cipovan sad nekih sest meseci, nije bilo nikakvih problema. Auto je uzeo pre godinu dana. Pa sta znam, benzinci i jesu jeftiniji za odrzavanje, a uz gas mozes i jeftinije da prodjes nego s dizelom. Kod dizela imas te ciscenje EGRa, te dizne... Na kraju mu dodje na isto E sad, da li volis da ti auto mirise na benzin ili loz ulje

                          Comment

                          • Gaga
                            CBC Veteran
                            • 27.11.2010
                            • 124
                            • Novi Beograd

                            #14
                            Eh Bingodalton, šta izabrati od ova dva tipa Saba je malo teže pitanje, jer su i jedan i drugi odlični. Pošto ni sam nisi načisto, da li benzinac ili dizelaš, malo je onda teže i reći, odnosno dati mišljenje, koji tip modela 9-3 preporučiti.

                            Ajde da malo bukvalizujem i izvini zbog toga. Kažeš da voliš da voziš brzo, a da pri tome vozilo malo troši, hm ! Pa ko to danas ne želi ? Onda ti dizelaš i ne treba, mada sa Sabom 9-3 sa dizel motorom možeš i malo brže da voziš, i preko 200 km na čas, a potrošnja nešto preko 10 litara, na otvorenom putu. Sa benzinskim motorom imaš ono što ti voliš, veliku brzinu ali i veću potrošnju, blizu 15 litara, na otvorenom putu. Znači sredine nema ili možda je ima, a to je ugradnja plinskog uređaja u benzinski motor. Kad želiš da voziš brzo, voziš na benzin, a kad želiš da štediš, voziš na plin ! Malo banalno, ali tako je u današnje vreme.

                            Naravno sam ćeš da presečeš, šta i koji uzeti, stavi na papir sve želje, stvarne potrebe i stvarne mogućnosti i onda stavljaj pluseve i minuse i dobićeš rezultat, druge ti nema. Ono što su ti rekli ostali članovi stoji i te kako, pa evo i mog mišljenja, ali u malo drugačijem svetlu.

                            Da bih ti lično pri tome, koliko-toliko pomogao, evo pročitaj moja dva teksta iz bivšeg časopisa za automobilizam „Auto“, gde sam bio u redakciji, i gde sam radio testove i probne vožnje Subaru i Sab vozila, a radio sam testove baš ova dva Saba 9-3 sa benzinskim i dizel motorom. Pogledaj na temi: http://cbc.rs/showthread.php/19262-T...ab-9-3-1-9-TiD, a malopre sam postavio, zbog tebe, i taj drugi test benzinskog Saba 9-3, na temi http://cbc.rs/showthread.php/42961-T...929#post581929. Test Saba 9-3 sa benzinskim motorom sam radio januara 2003. godine, a sa dizel motorom, marta 2005. godine. Dizel motor koji se upotrebljavao za Sab 9-3 je jedan od najboljih dizel motora na svetu, a kao što znaš ovaj Fiatov Multidžet 1.9 motor se ugrađivao i u Alfe i neke Opelove modele, ali je u Sabu imao najveći obrtni moment (320 Nm), za razliku od Fiata/Alfi i Opela (310 i 315 Nm). Sabovi inženjeri su ga još više usavršili i kao takvog ugrađivali.

                            Imam izuzetno povoljno mišljenje o Sabovima i to je jedini evropski automobil koji bih želeo da imam. Na žalost, Sabovi se više ne proizvode, ali se ne sekiraj za delove, oni se i dalje proizvode i mogu da se nabave bez problema. Kod Ivana i Nikole ih ima i mogu se naručiti po potrebi, a tu su i ostali Sabovi servisi.
                            Za elektronski tjuning ili ti čipovanje, samo ono što je sam Sab preporučio.
                            Last edited by Gaga; 22.11.2012, 21:57.

                            Comment

                            • Bingodalton
                              CBC Senator XXL
                              • 12.11.2012
                              • 316
                              • Novi Sad
                              • GP 1.9 JTDM Sporting

                              #15
                              Pozdrav Gaga, hvala na ovim testovima, ne znam kako nisam naisao na ovaj test dizelasa, ali cu sad procitati oba natenane. Naravno, jedno je testirati novo vozilo, a drugo je kupiti to vozilo nakon 10 godina. Ali sta je tu je. Kako sam procitao neke teme o ugradnji plina u Saab, stekao sam utisak da je zapravo nebitno kako zelim da ga vozim, da dobra instalacija i dobar plinski uredjaj mogu da mi omoguce iste performanse. Na tu temu verujem vise znaju oni koji ugradjuju gas, a pogotovo oni koji imaju Saab na gas. Naravno, ugradnjom gasa bi dobio potrosnju dizela, slozices se, a odluka benzin ili dizel je teska. Trenutno vozim dizel i navikao sam se na obrtni momenat na nizim obrtajima, i na komotitet da ne hvatam rucicu menjaca svaki cas. Sa druge strane, turbo na benzincu, nakon 2000 ili 2500 obrataja pruza isto zadovoljstvo. Tako da mi je najbitnija stvar pri odabiru dizel ili benzin zapravo bas motor. Dizelas je provereno pouzdan, a za benzinca ne znam. To je GM-ov motor, i kako sam citao ovde, malo je tu Saab malo GM, a simbioza im nije savrsena, nije to kao onaj motor koji je iskljucivo bio Saab-ov. Eto to me malo brine. Dizelas znam da moze da predje 300.000 ko od sale, ali za benzinca ne znam. Ako osnovni benzinac cipujem, i ako dizel cipujem, dodjem do slicnih performansi, prevaga je na benzincu, sitna.
                              Mozda ce se na kraju sve svesti na trenutnoj ponudi polovnjaka.
                              Voleo bih da znam na sta da obratim paznju prilikom pregleda vozila, koje su to skrivene mane,... Polovni automobil je uvek macka u dzaku.

                              Comment

                              Working...
                              X