Možda malo pre vremena, ali odlučio sam da otvorim novu temu u pokušaju da razrešim dilemu. Kao što iz naslova teme može da se vidi dilema pri izboru mog sledećeg prevoznog sredstva je sledeća: Golf 7 1.2 tsi (85 KS) Trendline oprema (akcijski model) ili Škoda Octavia 3 1.2 tsi (105 KS) Ambition oprema + dodaci. Kada bih na Ambition nivo opreme dodao sve što me zanima, došao bih od prilike do iste opreme kao i u Golfu i za od prilike istu cenu (Climatronic, alu-felne, Bolero).
Odmah na početku bih zamolio sve da ne predlažu druge modele, proizvođače, dizel motore i slično, a pokušaću da objasnim jednom rečenicom i zašto. Mislim da za 15,5 - 16 K EUR za moje kriterijume ne postoji bolja ponuda. Kupovina bi trebalo da se dogodi početkom naredne godine, verovatno oko sajma u BG. Napominjem da nas je četvoro (dvoje male dece) i da je prosek naše vožnje nekih 15K KM godišnje u odnosu: grad - 70%, magistrala 20% auto-put 10%.
Pročitao sam gomilu testova, pogledao nebrojeno reviewa, ali dilema je i dalje tu. Išao sam na probnu vožnju Golfa i koliko je moguće u relativno kratkom vremenu auto me je potpuno oduševio. Još jedan veliki plus je i profesionalizam ljudi koji rade u Porsche Sever. Sa druge strane Škoda nema test automobil i odnos prema potencijalnim kupcima u salonima je u najmanju ruku: "nezainteresovani smo, prodajemo gomilu vozila preko veze, tako da ...."
Počeću od onoga što me kod ova dva automobila najviše odbija:
Golf 7:
- Krađa - planiram da ugradim elektronsku zaštitu , ali nekako ne bih bio miran i bez mehaničke zaštite, a to bi najverovatnije bio Zeder. Čitao sam na forumu i drugde iskustva ljudi na čijim je automobilima ugrađivan Zeder i video sam stvarno svašta. Iskreno ne bih podneo da mi neki mesar rastura auto koji je glanc nov. U Škodu ne bih stavljao Zeder, verovatno samo dovoljno dobru elektronsku zaštitu.
- Izgled spolja - možda je to i suviše banalno, ali se na Golfu vidi da je ipak to najniži nivo opreme, a dodatne oprema je za mene preskupa. Npr za 15" alu felne, doplata je 400eur, a za ovaj paket nije moguće poručiti 16" koje svakako mnogo lepše stoje na Golfu.
- Motor sa manje od 100KS - Ovaj motor je male zapremine, a već na 1600 obrtaja isporučuje maksimalan obrtni moment, ali je ipak to manje od 100KS
Octavija:
- Dimenzije - Oct je 30tak cm duža od Golfa i sigurno je manje zgodna za grad koji meni čini veliku većinu vožnje. Sa druge strane, nema nikad nije previše mesta u gepeku.
- Konzervativniji dizajn od Golfa i uštede (npr. nema zaštitu sa donje strane haube i ima glupavu šipku, za razliku od Golfa koji ima zaštitu bez obzira što je isti motor u pitanju i ima amortizer koji drži haubu) - Škoda će uvek biti u podređenom položaju u odnosu na VW u koncernu, što je potpuno jasno.
Trendline oprema u Srbiji obuhvata:
Trendline:
Cetvoro vrata
Vrata pozadi sa elektricnim podizacima, napred i nazad
Kucišta retrovizora u boji vozila
Rucke na vratima u boji vozila
Crna (mat) rešetka hladnjaka
Obruc volana obložen kožom
Rucica menjaca obložena kožom
Sedište vozaca podesivo po visini
Varijabilni pod prtljažnika
Centralni naslon za ruke, napred
Nedeljiva zadnja klupa
Naslon zadnje klupe asimetricno deljiv
Pepper presvlake za sedišta
Dark Silver Silk - Mat dekorativni detalji
Dekorativni detalji na instrument tabli i vratima
Dark Silver Silk - Mat dekorativni detalji
Dekorativni detalji na centralnoj konzoli
Paket za pušace
ESP, ukljucujuci ABS i ASR
Elektronska kontrola zakljucavanja diferencijala
Vazdušni jastuci za vozaca i suvozaca
Vazdušni jastuk za kolena vozaca
Mogucnost deaktivacije vazdušnog jastuka suvozaca
Sistem vazdušnih zavesa
za putnike na prednjim i zadnjim sedištima,
ukljucujuci bocne vazdušne jastuke, napred
ISOFIX priprema za decija sedišta za dva sedišta, na spoljnim delovima zadnje klupe
Svetla za maglu, napred
Staticko i dinamicko osvetljenje skretanja
Zadnje svetlo za maglu
Dnevna svetla
Elektronski imobilizator
Filter za polen i prašinu
Indikator probušene gume
Upozorenje za nevezane pojaseve - Vizuelno i zvucno upozorenje ukoliko pojasevi na prednjim sedištima nisu vezani
Climatronic automatski klima uređaj
Elektricna parkirna kocnica
Auto Hold funkcija parkirne kocnice
Elektromehanicko upravljanje
Start/Stop sistem sa rekuperacijom
Bord kompjuter
Elektropodesivi spoljni retrovizori
Mogucnost grejanja spoljnih retrovizora
Daljinska kontrola centralne brave
Elektropodizaci stakala, napred I nazad
Prednji brisaci sa intervalskom kontrolom
Tonirano toplotno izolujuca stakla
Dvotonska sirena
"Composition Colour" infotainment uređaj - Ekran 5" osetljiv na dodir, Radio CD MP3 uređaj, Citac SD kartice, AUX - IN, 8 zvucnika, napred i nazad
Celicni rezervni tocak sa gumom smanjenih dimenzija velicina 15"
Celicni tockovi 6J x 15"
Gume 195/65 R 15
Evo par linkova gde se dobro vide oba auta. Nadam se da su dozvoljeni na forumu. Ako ne neka moderatori urade svoje
Octavia:
https://www.youtube.com/watch?v=A0V3...B37F953848F34C
Golf 7:
https://www.youtube.com/watch?v=H9qX...B37F953848F34C
Toliko od mene za početak.
Odmah na početku bih zamolio sve da ne predlažu druge modele, proizvođače, dizel motore i slično, a pokušaću da objasnim jednom rečenicom i zašto. Mislim da za 15,5 - 16 K EUR za moje kriterijume ne postoji bolja ponuda. Kupovina bi trebalo da se dogodi početkom naredne godine, verovatno oko sajma u BG. Napominjem da nas je četvoro (dvoje male dece) i da je prosek naše vožnje nekih 15K KM godišnje u odnosu: grad - 70%, magistrala 20% auto-put 10%.
Pročitao sam gomilu testova, pogledao nebrojeno reviewa, ali dilema je i dalje tu. Išao sam na probnu vožnju Golfa i koliko je moguće u relativno kratkom vremenu auto me je potpuno oduševio. Još jedan veliki plus je i profesionalizam ljudi koji rade u Porsche Sever. Sa druge strane Škoda nema test automobil i odnos prema potencijalnim kupcima u salonima je u najmanju ruku: "nezainteresovani smo, prodajemo gomilu vozila preko veze, tako da ...."
Počeću od onoga što me kod ova dva automobila najviše odbija:
Golf 7:
- Krađa - planiram da ugradim elektronsku zaštitu , ali nekako ne bih bio miran i bez mehaničke zaštite, a to bi najverovatnije bio Zeder. Čitao sam na forumu i drugde iskustva ljudi na čijim je automobilima ugrađivan Zeder i video sam stvarno svašta. Iskreno ne bih podneo da mi neki mesar rastura auto koji je glanc nov. U Škodu ne bih stavljao Zeder, verovatno samo dovoljno dobru elektronsku zaštitu.
- Izgled spolja - možda je to i suviše banalno, ali se na Golfu vidi da je ipak to najniži nivo opreme, a dodatne oprema je za mene preskupa. Npr za 15" alu felne, doplata je 400eur, a za ovaj paket nije moguće poručiti 16" koje svakako mnogo lepše stoje na Golfu.
- Motor sa manje od 100KS - Ovaj motor je male zapremine, a već na 1600 obrtaja isporučuje maksimalan obrtni moment, ali je ipak to manje od 100KS

Octavija:
- Dimenzije - Oct je 30tak cm duža od Golfa i sigurno je manje zgodna za grad koji meni čini veliku većinu vožnje. Sa druge strane, nema nikad nije previše mesta u gepeku.
- Konzervativniji dizajn od Golfa i uštede (npr. nema zaštitu sa donje strane haube i ima glupavu šipku, za razliku od Golfa koji ima zaštitu bez obzira što je isti motor u pitanju i ima amortizer koji drži haubu) - Škoda će uvek biti u podređenom položaju u odnosu na VW u koncernu, što je potpuno jasno.
Trendline oprema u Srbiji obuhvata:
Trendline:
Cetvoro vrata
Vrata pozadi sa elektricnim podizacima, napred i nazad
Kucišta retrovizora u boji vozila
Rucke na vratima u boji vozila
Crna (mat) rešetka hladnjaka
Obruc volana obložen kožom
Rucica menjaca obložena kožom
Sedište vozaca podesivo po visini
Varijabilni pod prtljažnika
Centralni naslon za ruke, napred
Nedeljiva zadnja klupa
Naslon zadnje klupe asimetricno deljiv
Pepper presvlake za sedišta
Dark Silver Silk - Mat dekorativni detalji
Dekorativni detalji na instrument tabli i vratima
Dark Silver Silk - Mat dekorativni detalji
Dekorativni detalji na centralnoj konzoli
Paket za pušace
ESP, ukljucujuci ABS i ASR
Elektronska kontrola zakljucavanja diferencijala
Vazdušni jastuci za vozaca i suvozaca
Vazdušni jastuk za kolena vozaca
Mogucnost deaktivacije vazdušnog jastuka suvozaca
Sistem vazdušnih zavesa
za putnike na prednjim i zadnjim sedištima,
ukljucujuci bocne vazdušne jastuke, napred
ISOFIX priprema za decija sedišta za dva sedišta, na spoljnim delovima zadnje klupe
Svetla za maglu, napred
Staticko i dinamicko osvetljenje skretanja
Zadnje svetlo za maglu
Dnevna svetla
Elektronski imobilizator
Filter za polen i prašinu
Indikator probušene gume
Upozorenje za nevezane pojaseve - Vizuelno i zvucno upozorenje ukoliko pojasevi na prednjim sedištima nisu vezani
Climatronic automatski klima uređaj
Elektricna parkirna kocnica
Auto Hold funkcija parkirne kocnice
Elektromehanicko upravljanje
Start/Stop sistem sa rekuperacijom
Bord kompjuter
Elektropodesivi spoljni retrovizori
Mogucnost grejanja spoljnih retrovizora
Daljinska kontrola centralne brave
Elektropodizaci stakala, napred I nazad
Prednji brisaci sa intervalskom kontrolom
Tonirano toplotno izolujuca stakla
Dvotonska sirena
"Composition Colour" infotainment uređaj - Ekran 5" osetljiv na dodir, Radio CD MP3 uređaj, Citac SD kartice, AUX - IN, 8 zvucnika, napred i nazad
Celicni rezervni tocak sa gumom smanjenih dimenzija velicina 15"
Celicni tockovi 6J x 15"
Gume 195/65 R 15
Evo par linkova gde se dobro vide oba auta. Nadam se da su dozvoljeni na forumu. Ako ne neka moderatori urade svoje

Octavia:
https://www.youtube.com/watch?v=A0V3...B37F953848F34C
Golf 7:
https://www.youtube.com/watch?v=H9qX...B37F953848F34C
Toliko od mene za početak.
Comment