Trenutno vozim Mitsubishi Carismu 1.6 benz (LPG) iz 1997.godine. Uskoro (na proleće) planiram da kupim mlađi auto. Porodičan sam čovek, imam jedno dete od 2 godine.
Godišnje prelazim oko 10-12.000 km i 90% kilometraže prelazim po gradu (N.Sad). Prvo sam razmišljao o Hondi Jazz, koja je izuzetan automobil, ali nekako mi nije legla, što zbog izgleda, što zbog osećaja dok sedite u njoj, ne znam, deluje mi kao igračka u poređenju sa druga dva automobila između kojih se dvoumim, a to su:
Mazda 3 1.6 benzin 2004-2006 god i
Ford Focus 1.6 benzin 2005-2007 god.
E sad, mnogi od vas sigurno znaju da su ova dva automobila dosta slična i da su rađena na istoj platformi. Čitajući forume i pretražujući internet mogu da čujem sve najbolje o Mazdi 3, ali i dosta lepih stvari o Ford Focusu. Mazda je kao polovnjak skuplja i verovatno bi morao da se opredelim za otprilike 2-3 godine stariju (2004) u odnosu na Focus (2006) za iste novce.
Prednosti Mazde su statistike (ne znam treba li im slepo verovati) i po njima vrhunska pouzdanost.
Prednosti Focusa su: BEZBEDNOST (5* ENCAP), upravljivost i vozne osobine, veći prtljažnik, malo veće ponuda unutrašnjeg prostora, jeftinije održavanje, manja potrošnja.
Kao što vidite Mazdine prednosti se uglavnom zasnivaju na statistikama i komentarima o pouzdanosti, odlično što je tako, ali pitam se da li je 2-3 godine stariji automobil, koji je uz to manje bezbedan, nudi manju ponudu prostora, nešto više troši i ima skuplje održavanje bolja investicija?
Što se tiče izgleda, spolja mi je lepši Focus (hatchback), a iznutra definitivno Mazda 3. U sedan varijanti Mazda 3 je lepša i spolja i iznutra. Ali to je stvar ukusa i o tome ne treba raspravljati.
Razmišljam i o diesel motorima koji su isti u ova dva modela (1.6 tdci Ford-PSA), ali kod njih me jako brine održavanje (dizne,zamajac,turbina,DPF,ERG,pumpa,...). Prednost Focusa kod diesel motora je što se mnogo lakše nađe onaj od 90ks koji nema plivajući zamajac i DPF filter ili stari Fordov 1.8 tdci koji je koliko sam čuo pouzdaniji i otporniji od gore pomenutog. Dizele uzimam u razmatranje zbog visoke cene ugradnje plina u benzince (500-600 eur kod dobrog majstora), a bez plina benzinca ne bi vozio. (10lit/100km benzina u gradu je ipak previše, 12lit plina je podnošljivo)
Poštovane kolege forumaši, kakvo je vaše mišljenje o mojoj dilemi/dilemama?
Godišnje prelazim oko 10-12.000 km i 90% kilometraže prelazim po gradu (N.Sad). Prvo sam razmišljao o Hondi Jazz, koja je izuzetan automobil, ali nekako mi nije legla, što zbog izgleda, što zbog osećaja dok sedite u njoj, ne znam, deluje mi kao igračka u poređenju sa druga dva automobila između kojih se dvoumim, a to su:
Mazda 3 1.6 benzin 2004-2006 god i
Ford Focus 1.6 benzin 2005-2007 god.
E sad, mnogi od vas sigurno znaju da su ova dva automobila dosta slična i da su rađena na istoj platformi. Čitajući forume i pretražujući internet mogu da čujem sve najbolje o Mazdi 3, ali i dosta lepih stvari o Ford Focusu. Mazda je kao polovnjak skuplja i verovatno bi morao da se opredelim za otprilike 2-3 godine stariju (2004) u odnosu na Focus (2006) za iste novce.
Prednosti Mazde su statistike (ne znam treba li im slepo verovati) i po njima vrhunska pouzdanost.
Prednosti Focusa su: BEZBEDNOST (5* ENCAP), upravljivost i vozne osobine, veći prtljažnik, malo veće ponuda unutrašnjeg prostora, jeftinije održavanje, manja potrošnja.
Kao što vidite Mazdine prednosti se uglavnom zasnivaju na statistikama i komentarima o pouzdanosti, odlično što je tako, ali pitam se da li je 2-3 godine stariji automobil, koji je uz to manje bezbedan, nudi manju ponudu prostora, nešto više troši i ima skuplje održavanje bolja investicija?
Što se tiče izgleda, spolja mi je lepši Focus (hatchback), a iznutra definitivno Mazda 3. U sedan varijanti Mazda 3 je lepša i spolja i iznutra. Ali to je stvar ukusa i o tome ne treba raspravljati.
Razmišljam i o diesel motorima koji su isti u ova dva modela (1.6 tdci Ford-PSA), ali kod njih me jako brine održavanje (dizne,zamajac,turbina,DPF,ERG,pumpa,...). Prednost Focusa kod diesel motora je što se mnogo lakše nađe onaj od 90ks koji nema plivajući zamajac i DPF filter ili stari Fordov 1.8 tdci koji je koliko sam čuo pouzdaniji i otporniji od gore pomenutog. Dizele uzimam u razmatranje zbog visoke cene ugradnje plina u benzince (500-600 eur kod dobrog majstora), a bez plina benzinca ne bi vozio. (10lit/100km benzina u gradu je ipak previše, 12lit plina je podnošljivo)
Poštovane kolege forumaši, kakvo je vaše mišljenje o mojoj dilemi/dilemama?
Comment