Mazda 3 ili Ford Focus (2005-2006)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remark
    CBC Član
    • 05.06.2007
    • 82
    • Novi Sad

    Mazda 3 ili Ford Focus (2005-2006)

    Trenutno vozim Mitsubishi Carismu 1.6 benz (LPG) iz 1997.godine. Uskoro (na proleće) planiram da kupim mlađi auto. Porodičan sam čovek, imam jedno dete od 2 godine.
    Godišnje prelazim oko 10-12.000 km i 90% kilometraže prelazim po gradu (N.Sad). Prvo sam razmišljao o Hondi Jazz, koja je izuzetan automobil, ali nekako mi nije legla, što zbog izgleda, što zbog osećaja dok sedite u njoj, ne znam, deluje mi kao igračka u poređenju sa druga dva automobila između kojih se dvoumim, a to su:
    Mazda 3 1.6 benzin 2004-2006 god i
    Ford Focus 1.6 benzin 2005-2007 god.
    E sad, mnogi od vas sigurno znaju da su ova dva automobila dosta slična i da su rađena na istoj platformi. Čitajući forume i pretražujući internet mogu da čujem sve najbolje o Mazdi 3, ali i dosta lepih stvari o Ford Focusu. Mazda je kao polovnjak skuplja i verovatno bi morao da se opredelim za otprilike 2-3 godine stariju (2004) u odnosu na Focus (2006) za iste novce.
    Prednosti Mazde su statistike (ne znam treba li im slepo verovati) i po njima vrhunska pouzdanost.
    Prednosti Focusa su: BEZBEDNOST (5* ENCAP), upravljivost i vozne osobine, veći prtljažnik, malo veće ponuda unutrašnjeg prostora, jeftinije održavanje, manja potrošnja.
    Kao što vidite Mazdine prednosti se uglavnom zasnivaju na statistikama i komentarima o pouzdanosti, odlično što je tako, ali pitam se da li je 2-3 godine stariji automobil, koji je uz to manje bezbedan, nudi manju ponudu prostora, nešto više troši i ima skuplje održavanje bolja investicija?
    Što se tiče izgleda, spolja mi je lepši Focus (hatchback), a iznutra definitivno Mazda 3. U sedan varijanti Mazda 3 je lepša i spolja i iznutra. Ali to je stvar ukusa i o tome ne treba raspravljati.

    Razmišljam i o diesel motorima koji su isti u ova dva modela (1.6 tdci Ford-PSA), ali kod njih me jako brine održavanje (dizne,zamajac,turbina,DPF,ERG,pumpa,...). Prednost Focusa kod diesel motora je što se mnogo lakše nađe onaj od 90ks koji nema plivajući zamajac i DPF filter ili stari Fordov 1.8 tdci koji je koliko sam čuo pouzdaniji i otporniji od gore pomenutog. Dizele uzimam u razmatranje zbog visoke cene ugradnje plina u benzince (500-600 eur kod dobrog majstora), a bez plina benzinca ne bi vozio. (10lit/100km benzina u gradu je ipak previše, 12lit plina je podnošljivo)

    Poštovane kolege forumaši, kakvo je vaše mišljenje o mojoj dilemi/dilemama?
  • Markedjani
    CBC Senator XXL
    • 24.07.2007
    • 968
    • BG-Cerak
    • Ford Escort RS2000 M

    #2
    i taj focus sa 90ks ima plivajući zamajac.
    fordclubserbia.org

    Comment

    • remark
      CBC Član
      • 05.06.2007
      • 82
      • Novi Sad

      #3
      Mislim, nije provereno, da ga stariji modeli, do 2009-te nisu imali, noviji imaju i dpf.

      Comment

      • macaneli
        CBC Senator XXL
        • 04.08.2008
        • 327
        • sremska mitrovica - Genova
        • S-max

        #4
        focusi prve serije do 2004g i to samo motori 1.8tddi nisu imali plivajuce,ostali svi imaju plivajuce.Taj 1.6 motor ako mozes zaobidji,gledaj ili 1.8 ili 2.0 od dizela.Sto se tice servisa mali je oko 100e,veliki 300e
        ima se,moze se-nema se,mora se

        Comment

        • remark
          CBC Član
          • 05.06.2007
          • 82
          • Novi Sad

          #5
          Dizel mi je opcija ako baš nađem dobro očuvan primerak sa malom kilometražom što je složićete se skoro nemoguće kod nas. Mislim da ću ipak pre uzeti benzinca. Zaista mislim da ne bi mogao da se nosim sa potencijalnim troškovima koje za sobom nosi dizel motor.
          Dakle, Mazda3 ili Focus? Vaša mišljenja i iskustva...

          Comment

          • The Punisher
            CBC Senator XXL
            • 01.03.2006
            • 503
            • Beograd Wozhdovatz
            • Ford Taunus TC1

            #6
            Ti Fordovi/Mazdini benzinci bas i ne vole plin.
            https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              #7
              Originally posted by remark View Post
              Kao što vidite Mazdine prednosti se uglavnom zasnivaju na statistikama i komentarima o pouzdanosti, odlično što je tako, ali pitam se da li je 2-3 godine stariji automobil, koji je uz to manje bezbedan, nudi manju ponudu prostora, nešto više troši i ima skuplje održavanje bolja investicija?
              Što se tiče izgleda, spolja mi je lepši Focus (hatchback), a iznutra definitivno Mazda 3. U sedan varijanti Mazda 3 je lepša i spolja i iznutra. Ali to je stvar ukusa i o tome ne treba raspravljati.
              Ako se ovako postave stvari onda definitivo Ford. Te 2 godine korišćenja će taman da pojedu tu pouzdanost u odnosu na Forda. Sve drugo je na strani Focusa.

              Comment

              • remark
                CBC Član
                • 05.06.2007
                • 82
                • Novi Sad

                #8
                Počeo sam malo da "razgledam" gore pomenuta vozila na auto-placevima, nisam ih vozio.

                Mazda 3: ako zanemarimo izgled odnazad sasvim lep auto sa na oko veoma lepim enterijerom. Kada sam seo u nju, ono što me je iznenadilo je da je cela instrument tabla plastična (nije ničim presvučena) i da plastika preovlađuje. Druga neprijatna stvar su lagana vrata, odsustvo onog zvuka "tup" kad se zatvaraju, više kao "zvek". Imam utisak da je lim tanak ili da nije dobra izolacija. Sedišta su udobna, ostatak je ok. Doduše ta Mazda koju sam gledao baš i nije bila očuvan primerak.

                Ford Focus: za razliku od Mazde instrument tabla je presvučena nečim "mekanim na dodir", deluje prijatnije i kvalitetnije. Meni dosta lepše izgleda kod onog modela koji ima Sony auto radio. Vrata su teška i masivna, kada se zatvore imaš utisak da si pod vakuumom, sedišta komfornija i udobnija, prostranost bolja nego kod Mazde, veći gepek. Zaista pozitivan utisak.

                Mazda u proseku ima nešto bolju opremu od većine Focusa, recimo 4 podizača, automatska klima, naslon za ruku, ali pitanje je koliko su to bitne stvari. Kada se uzme u obzir dosta velika razlika u ceni (Mazda je skuplja), kvalitet je valjda na strani Mazde, ali sve ostalo je na na Focusovoj strani. Par godina mlađi za iste novce, jeftinije održavanje, veća bezbednost, bolje vozne karakteristike, više prostora u svim segmentima.

                Vaši komentari?

                Comment

                • stevak
                  CBC Senator XXL
                  • 31.05.2009
                  • 1215
                  • Zemun
                  • Saab 9000 cs 2.0T

                  #9
                  Originally posted by remark View Post
                  sve ostalo je na na Focusovoj strani. Par godina mlađi za iste novce, jeftinije održavanje, veća bezbednost, bolje vozne karakteristike, više prostora u svim segmentima.

                  Vaši komentari?

                  Zar je potreban!?

                  p.s. Izgleda da auto kupuješ razumom za razliku od nekih od NAS
                  Last edited by stevak; 13.12.2013, 19:39.
                  ex SAABotražitelj

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #10
                    za po gradu uglavnom,i sa jednim malim detetom.mozes da gledas i Fiestu sa nekim manjim motorom.

                    nisi pricao o najvaznijim stvarima kod polovnog automobila,cene i pristupacnost rezervih delova. narocito cene.

                    a i ne kupujes nov auto,nego polovan.ja ne bih imao zivaca tako 2 meseca da razgledam polovne automobile
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • vojislavbb
                      CBC Senator XXL
                      • 04.05.2009
                      • 373
                      • Novi sad
                      • Forester Turbo

                      #11
                      ako si gledao mazdu preko puta OMW pumpe na placu, bezi dalje od nje, ta je presla nebrojeno kilometara..

                      Uvek bih gledao pre mazdu nego forda, a nikad ti nece isti motor u mazdi trositi onoliko koliko u fordu trosi - ovo je moje subjektivno misljenje, mozda nisam u pravu...
                      SUBARU Forester XT, Legacy SUBARU Forester Sturbo TOYOTA Celica 4WDTurbo, Celica STi
                      http://www.bud3.net/2011/08/white-lily-toyota-celica-awd-turbo/

                      Comment

                      • remark
                        CBC Član
                        • 05.06.2007
                        • 82
                        • Novi Sad

                        #12
                        Da, gledao sam tu Mazdu 3 preko puta OMV-a. Skontao sam da je prešla jako puno, mislim da je i lupana sa suvozačeve strane, vrata nisu baš najbolje uklopljena, tj nije ravna linija između vrata i blatobrana.
                        Znam da Mazda važi za pouzdaniji automobil, ali prevelika je razlika u ceni, tj. u godinama za isti novac, pa još kad se uzmu prednosti Forda koje sam gore naveo...
                        U svakom slučaju, ako nađem dobar i očuvan primerak koji nije previše km prešao nije mi ni bitno toliko da li je Mazda 3 ili Ford Focus, pošto mi se oba automobila generalno sviđaju.

                        Comment

                        • remark
                          CBC Član
                          • 05.06.2007
                          • 82
                          • Novi Sad

                          #13
                          Šta biste rekli ako bih vam rekao da se u trku uključuje i Škoda Octavia 1.6 benzin, 102KS, 2005-2006 god?
                          Dizele bih izbegavao zbog uglavnom velike pređene kilometraže i potencijalno skupih popravki.

                          Comment

                          Working...
                          X