Opel corsa C 1.4 automatik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stevak
    CBC Senator XXL
    • 31.05.2009
    • 1215
    • Zemun
    • Saab 9000 cs 2.0T

    #16
    Originally posted by 4chan View Post
    vozimo je kao da je GT, ane običan dizel, ali sigurno joj to skraćuje vek trajanja u odnosu na normalnu vožnju.
    Forsirana vožnja skraćuje vek i motoru, ne samo menjaču. Kako automatiku, tako i manuelcu i to niko ne dovodi u pitanje.
    ex SAABotražitelj

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #17
      Originally posted by 4chan View Post
      Ne možete da me ubedite da davanje po gasu ne može da ošteti menjač. Ne kažem da odmah može, ja ovu KIA non stop kickdown-ujem, supruga takođe, vozimo je kao da je GT, ane običan dizel, ali sigurno joj to skraćuje vek trajanja u odnosu na normalnu vožnju.

      Onda bi svakom menjaču maksimalna izdržljivost po Nm bila ista.
      Svaki sklop motora je predvidjen za neko opterećenje. Projektuje se za nešto malo više od maksimuma. Nekad davno ili danas skupi modeli su bili projektovani dosta iznad maksimuma a današnji jeftini malo iznad maksimuma. Nešto što se ne tegli na maksimum ili pre toga ne trpi značajna oštećenja.
      Svaki sklop se haba i ima svoj vek trajanja, naravno da utiče kako se vozi ili održava ali je vožnja daleko manje bitna od održavanja koje je predvidjeno za taj sklop.
      Ako bi se razmišljalo na onaj način onda ne bi smelo da se stisne 2/3 pedale gasa jer će se nešto oštetiti. Ako se već nešto oštećuje onda je to motor ili manuelni menjač koji ima više habajućih delova u direktnom kontaktu od automatskog menjača.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • Zikki
        CBC Član
        • 15.01.2007
        • 52
        • Beograd

        #18
        Kick down radi isto što i šaltanje ručnog menjača iz većeg stepena u niži. Da postoji neko opterećenje, naravno, ali je automatski menjač koncipiran da čuva motor i uvek šalta tako da ne dozvoli da se motor kida. E sad, ako se auto kida kada je hladan, naravno da će i menjač i motor da stradaju. Poenta je da kick down kada se koristi prilikom preticanja ili neke druge potrebe za ubrzanjem a da je auto zagrejan, neće ništa brže uništiti menjač.

        Comment

        • 4chan
          CBC Član
          • 19.10.2014
          • 21
          • KG
          • Cee'd SW naftaš

          #19
          Originally posted by stevak View Post
          Forsirana vožnja skraćuje vek i motoru, ne samo menjaču. Kako automatiku, tako i manuelcu i to niko ne dovodi u pitanje.
          To se i dovelo u pitanje na početku diskusije, kada sam rekao da kickdown skraćuje vek automatskom menjaču.

          Naravno, ne uzmite 'zdravo za gotovo' kada kažem da skraćuje vek, ali ako se dva automatska menjača testiraju, jedan sa učestalim kickdown-om i jedan bez kickdown-a, pre će otkazati prvi.

          Nisam mislio da će prvi da otkaže par godina godina pre drugog, nego da mala razlika postoji.

          Što se tiče održavanja menjača, mislim da nema svrhe to više pominjati, s obzirom da se sada menjače prave bez zamene ulja ili filtera. Siguran sam da su projektovani na taj način da će morati doći do otkaza nešto posle garancije, od čega bi fabrike imale zaradu. Naravno, kod nas i na mnogih mestima se menjač popravlja, ali ima tamo gde će se zameniti ceo menjač.

          Setite se priče o plivajućem zamajcu. Napravljen da štiti menjač od jakih trzaja motora, a sam košta u proseku dosta, a vek trajanja mu je ograničen, a fabrike uzimaju dosta novca od istog.

          Comment

          • Zikki
            CBC Član
            • 15.01.2007
            • 52
            • Beograd

            #20
            Vek menjaču ne skraćuje kick down nego forsiranje, vožnja pri velikom broju obrtaja dok su menjač i motor hladni, ne menjanje ulja (ne postoji to ulje koje nikad ne treba da se menja), šaltanje između P, R, N, D dok je auto u pokretu itd.
            To što će kick down povremeno da se koristi neće sigurno skratiti vek. U normalnoj vožnji kada se malo jače pritisne pedala, menjač će da prešaltuje kako bi auto ubrzao ili lakše izašao na uzbrdici, a to malo pritiskanje se takođe može smatrati kick down s tim da noviji menjači prepoznaju intenzitet pritiska pedale gasa, prate opterećenje motora, broj obrtaja i brzine itd.

            Dakle veruj mi da kick down neće da upropasti menjač, ili ajd, da kažemo da će u baš minimalnom procentu uticati ako ga stalno gaziš ful i to kad je hladan i pri tom da se ne održava.

            Godinama vozim automatike, kick down je gotovo redovna pojava i evo bogu hvala moj i ženin auto tj menjači su OK.

            Comment

            • bax76
              CBC Senator XXL
              • 07.11.2006
              • 605
              • BG

              #21
              Ja vozim Aisin AF33 5 brzina, automatika u Epici. Do sada je presao 125.000km, menjac nema nikakvih problema.
              Uzivancija je voznja.
              Doduse potrosnja mu je je jaca, pa je na 2.0 motoru oko 16l po gradu, 10l na otvorenom, plina.

              GM Fabrika je propisala servis menjaca na 160.000km. Dok je sam Aisin u svom fabrickom uputstvu za taj menjac propisao da je menjac bez odrzavanja.
              Isti menjac ide u mnoga vozila, razne Volvo, Nisan...
              Verujem da su to japanci napravili da traje i traje.
              Vvozim auto najnormalnije kad se malo zagreje, ne izbegavam kick down, kad mu treba.

              Comment

              • Zikki
                CBC Član
                • 15.01.2007
                • 52
                • Beograd

                #22
                Poprilično jaka potrošnja za tu kubikažu. Koliko KS ima auto?

                Comment

                • bax76
                  CBC Senator XXL
                  • 07.11.2006
                  • 605
                  • BG

                  #23
                  Oko 150 ks, 6 cilindara, mislim da za japanske automatike vazi da su pouzdani, spori, i da trose dosta goriva.
                  Benzina trosi 14 l u gradu. Vozio sam malo i Legenda 295 ks, automatika, poprilicno ga umrtvi automatik....
                  Zimi, uz to ide jos i 3 l benzina na 100 km, posto po gradu treba 1 km da se zagreje, i prebaci....
                  Last edited by bax76; 06.12.2014, 16:13.

                  Comment

                  • oooo quattro
                    CBC Veteran
                    • 01.08.2007
                    • 126
                    • Zrenjanin

                    #24
                    @ 4chan: Al si navro ko mutav ne telefon. Skraćuje vek pa skraćuje vek. Čoveče ako tako posmatraš stvari svaki put kad upališ auto skraćuješ mu životni vek. Da li je to tačno - jeste. Da li to znači da ne treba da voziš auto - ne.

                    Uostalom to i nije tema ovog mog posta. Tema je corsa C 1.4 automatik (konkretno), iskustva, saveti, preporuke, a ne generalno diskusija o automatskim menjačima.

                    Comment

                    • WEST 014
                      CBC Senator XXL
                      • 17.08.2010
                      • 862
                      • Valjevo
                      • Audi A4

                      #25
                      Sto ne kupis onda tu Korsu, nije to spejs satl, pa i da se pokvari popravices je... Ako je presla pravih 40 000 to je nov auto, zasto bi menjac pravio probleme.

                      Comment

                      Working...
                      X