Terenac: Freelender, Rav4, Grand Vitara, Sportage, Yeti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lemara
    CBC Član
    • 18.07.2009
    • 58
    • Beograd
    • Astra G 1.6 8v

    Terenac: Freelender, Rav4, Grand Vitara, Sportage, Yeti

    Drustvo,
    evo i ja malo da se reaktiviram.

    Odlucio sam da je mozda vreme da se moja Astra G zameni, ne zato sto je losa nego eto prodje zivot a ona je kod mene vec 5 godina.

    E sad definitvno sam sebi rekao da sledeci automobil uzimam sa znatno vecim klirensom, visljim polozajem sedenja, vecim tockovima da gaze ove sahtove, rupetine i ivicnjake po Beogradu a i kad se nekad ode na selo da se preko oranja dodje do imanja iako sam po livadi isao i sa limuzinama, da se zakaci neka prikolica, bavezno cetvoro vrata i sl.
    Nisam lovac, extremni sportista, ne idem na skijanje...,tako da mi automobil ne treba za to.
    Pre bih uzeo benzinca, pa i sa plinom, ili ugradio plin, ili bez plina, dok je dizel poslednja opcija sem ako je proveren i dobar. Za 10-15000 km moja logika mi govori da danasnji dizeli nisu isplativi ( benzin i euro dizel ista cena, potrosnja benzina neznatno veca, plin dzabalesku u odnosu na oba derivata, odrzavanje novih dizela... tuga)

    Gledao sam oglase malo obilazio placeve, proucavao i izabrao nekoliko modela ali retko od koga nesto mogu cuti o njima, pa ce ova tema pomoci siguran sam i drugima.

    Ono sto me zanima je generalno utisak o ovim modelima (upravljivost, preglednost) potrosnja, odrzavanje, dostupnost delova, guma...,kakvi su pogoni na kom i sl.

    Redosled je onakav kako sam i zagrejan.

    1.Land Rover Freelende 2001-2006 g

    O njima se ne moze skoro nista procitati na netu sem od onih koji pricaju da nista nevaljaju a nisu ni seli u njega. Saznao sam da je 2.0 pouzdan bmw-ov motor sa lancem (valjda), dok sam video da ima 1.8 motor benzinac (cak i sa ugradjenim plinom), jedni tvrde da je to Hondin motor drugi da je Roverov... Ovde sam procitao da taj motor ima neki problem sa srafovima glave sta li?
    Za ove Freelendere generalno je utisak da imaju problem sa redukcijom ili vec pogonom na sve cetiri tocka, pa je kod vecine iz uvoza skinut kardan ( kod nekih samo zbog potrosnje)
    Ovih nekoliko modela sam nasao barem po opisu u oglasima, za koje se tvrdi da je uradjen veliki servis, da su gume stavljene nove i sl. To mi govori da se taj automobil tesko prodaje ali sa druge strane to su svakako stvari koje ja necu morati raditi na tom automobilu,tj.po meni je to prednost.
    Najvise me nervira boja unutrasnjoisti kod nekih primeraka ovog modela, sve bež boje, sa zelenim i crnim detaljima.

    2.Toyota Rav4 2001-2005 g ( sa onom rupom na sredini haube)

    Ovaj model mi se sve vise svidja kako ga gledam mada nikad nisam seo u njega. Ima lep izgled cini mi se da je malo manji od ovih ostalih koje sam napomenuo (mozda dobro za grad), ima ih mali milion primeraka sto mi govori da bi moglo biti i dosta dostupnih delova i vec javnih resenja za neke boljke koje ima. Sa druge strane od starih Toyota-sa sam cuo.."ma kakvi nije to to..."
    Znam da ima d4d 2.0 dizel i 2.0 benzinac za koje sam cak nasao na oglasima da ih ima na plin ( a opet tvrdi se da ovaj motor i plin nikako?)
    Vuca im je 4X4 koja stalno radi ili?

    3.Suzuki Grand Vitara 2005-2008 g (siroki blatobrani-odlicni za cesanje)
    Ovo je u proseku 4-5 godina mladji model pa je malo i skuplji mada i ne toliko da se ne moze obratiti paznja.
    Stekao sam utisak da ovu Vitaru hvale vise od Toyote, ima li razloga za to? Benzinci navodno obavezno svakih 20-30000 km moraju ici na stelovanje ventila ako idu na plin. Nekako mrsavo mi jedino izgleda servisna sluzba mada se mozda varam.

    4.KIA Sportage 2005-2010 g
    Ovaj model je poslednji uleteo jer sam ga nasao sa 7 godina starog kupljen nov u Srbiji, sa 8 guma i sl. Dobro ocuvani automobili a sad ih ima u prodaji jer im je istekla garancija od 7 godina (sad ma sa dve ostrice ili) Ovaj konkretno nema 4x4 vucu mada realno po mojim zahtevima to i ne treba, a mislim da ce i manje trositi. Generalno kakav je utisak na trzistu o ovom modelu.

    4. Skoda Yeti
    mozda najzastupljeniji gradski terenac posle Rav4 i sa vrlo dobrom servisnom sluzbom, samim tim i jeftinijim delovima. Cuo sam da su 1.2 tsi motori imali velikih problema a i realno taj motor je slab za taj auto.
    Skoda mi se svidja ali me od nje odbija jos uvek vrlo jaka cena (mozda bude u kategoriji za sledecu zamenu), drugo unutrasnjost je ista kod sve jednog Skodinog modela od Fabie pa sve do Octavie i to deceniju unazad pa mislim stvarno. Takodje u ovoj Skodi nisam sedeo ali sticem utisak kad je vidim na ulici da vozaci nekako "nisko sede", mozda se varam. O

    Evo drustvo tema za skupljanje dobrih informacija i za mene a i za ostale koji zele da se malo "podignu" na drustvenoj lestvici
  • razo
    CBC Početnik
    • 02.12.2007
    • 8
    • novi sad

    #2
    I ja razmišljam o takvoj vrsti zamene i takođe bih radije benzinca nego dizela, ali meni je važno da bude 4x4, pre nego visoko sedenje. Ovom tvom izboru ja bih još dodao i Suzuki SX4, model sa prihvatljivom cenom i solidnim izborom motora.

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #3
      od svega ponudjenog, samo rav4 u sto boljem stanju. frilender ako nije skinut kardan ima problem sa visko kvacilom u srednjem diferencijalu koji kosta ko pola auta. I dalje imas 4x4 ali nemas blokadu srednjeg diferencijala. U oba slucaja je za izbegavanje.
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • sErGiO
        Moderator
        • 30.01.2007
        • 2769
        • Neko selo pored Beogr
        • Alfa Romeo 156SW

        #4
        A ja bih baš rekao nikako RAV4. Na koleginom RAV-u prošle godine se raspao motor na autoputu, pritom je uložio baš dosta para da ga sredi kako treba pre nego što se to desilo.

        Comment

        • vojislavbb
          CBC Senator XXL
          • 04.05.2009
          • 373
          • Novi sad
          • Forester Turbo

          #5
          Evo da sei ja oglasim, kupio sam SUV ili Cross over s istim ciljem. Odmah cu ti reci da ti automobili nisu terenci i da je pitanje i kako bi se u oranju snasli. Zasigurno su dobri na seoskim putevima van asfalta.

          Za freelendera ti nista necu reci, osim da sam imao taj BMW od 136 konja i kad stane, tesko ti ga onda. Pokrenuti ga je misaona imenica.

          Za RAV 4 ti imam reci da im je po mom misljenju medjuosovinsko rastojanje prekratko, pa kad se vozi po neravnom putu znaju biti neudobni. Vozio sam 3gen pa zato znam. Dobri su za ravnicu i za ljude koji ne prelaze 2k obrtaja . Za slucaj da se motor raspao nisam cuo, al to sve naravno zavisi na kakav primerak naletis. Onaj sa rupom na haubi je dizel i 116 konja mi je malo za tu karoseriju.

          Za Suzuki ti imam reci da verovatno ga sledi dobar glas zbog prethodnika koji su jako dobro prosli, jer su bili mali, stedljivi, a efikasni.

          Za Kiu i Yeti ti nista nemam reci.

          Ja sam uzeo Subaru Forester 2.0 turbo 4x4 i meni i matorom. Auto opasno dobro ide, udoban je za duga putovanja jer je medjuosovinski razmak malo duzi a sam auto nije prevelik, sto mi je bitno zbog potrosnje.
          Oba imaju plinski uredjaj i trose 11 litara plina na otvorenom putu.
          SUBARU Forester XT, Legacy SUBARU Forester Sturbo TOYOTA Celica 4WDTurbo, Celica STi
          http://www.bud3.net/2011/08/white-lily-toyota-celica-awd-turbo/

          Comment

          • lemara
            CBC Član
            • 18.07.2009
            • 58
            • Beograd
            • Astra G 1.6 8v

            #6
            Evo da malo rasplamsamo temu.

            Gledao sam nekoliko Freelendera i Toyota Rav 4, sedeo u njima, palio, ljuljao, zagledao, zakerao, malo vozao po placu, nisam isao u ozbiljnije test voznje jer se jos ne smatram "ozbiljnim kupcem".

            Land Rover Freelender, dva tri sam gledao raspon cena od 4-7000 evrica.
            Opsti utisak sledeci: U odnosu na Rav4, Freelender je dzipčina, ali sve vise imam utisak da sa tim modelom ljudi prolaze kao ovaj coveculjak na prethodnom smajliju. Znaci kad ga prodaje vlasnik, nema sta nisu menjali na njemu, ljudi su barem iskreni, ali na tom auto imam utisak stalno nesto odlazi bez obzira koliko ga održavali. Fenomenalan je sto se tice klirensa (odstojanje od zemlje), sedi se visoko u njemu, mada mi je zamerka sto vozacevo sediste nema podesavanja po visini, ali ipak lepo se sedi i za mene od 190 cm ima bas mnogo prostora u odnosu na nozne komande.
            Gledao sam jednog benzinca sa plinom, benzinca i jednog dizela. Benzinci pale na pola kljuca, dok sam dizela upalio iz treceg pokusaja ali ajd. Svi imaju kardan ali vuce nisam probao mada jedan ide na njivu tako da sigurno radi jer coveku za to i sluzi. Iznerviralo me to sto kod najskuopljeg modela, dizel, 2006 godina, sta god pritisnes skripi, kvacili kocnice, kad stanes na uzbrdici i slicno. Zbog tako nekih sitnica opste odusevljenje o bas odmerenoj velicini, robusnosti, udobnosti, poprilicno je splaslo. Kad tome dodamo da su skoro 90% englezi (prebacen volan) a da oni koji nisu cene su paprene. Ona bež boja unutrasnjosti i nije toliko strasna, navikne se covek, ali zato crni enterijer mu čuči baš lepo. Takodje zadnje staklo koje kad se dodirne kvaka spusti se za 4-5 cm pa onda mozes otvoriti zadnja vrata. Kad zatvoriš zadnja vrata ono se samo podigne. Za ovo sam cuo da uglavnom ne radi a ako radi onda se kvari samo tako. Znaci čuo sam ali ne mora da znaci.
            Imam utisak da bi ovaj model gazio i ivicnjake i rupe i oranje ali zato su svi poprilicno žedni, kako dizel tako i benzinac.

            Toyota Rav4...lep izvana ali kad sednes unutra...hm, malo se zaprepastis kako je to mali auto. Bolje receno spolja odaje utisak velike unutrašnjosti ali nije tako. Za volanom sam se smestio ali nekako fali malo prostora, na zadnjim sedistima dve krupne osobe se mogu smestiti ali kolena ne znam gde ce staviti, motorni prostor sav natrpan da se i merač za ulje malo nezgodno izvlaci jer smeta neko crevo...
            Jos kad dodam da su sedista na tom Rav-u bila kozna pa skliznu guzica sve do nožnih komandi..., uhvati me vlasnik za kragnu i veli "dećeš rođače...,pa pijan se ne dolazi kupovati automobil". Izblamira se pred čovekom baš, definitivno koža kao opcija otpada (još onako sa borama izgleda ko moja baba u 95-toj)
            Ali moram reci da su mi dizel motori D4D 2.0 vratili nadu da ću i ja sebi jednom kupiti dizela. Oba su upalila na pola kljuca, fenomenalan zvuk (mnogo bolje nego onaj BMW-ov dizelas iz Freelendera). Ono sto sam provozao, kao da bolje nosi auto nego Rover, mozda nisam dovoljno vozio.
            Definitivni utisak da je Rav4 odlican gradski terenac, jer taj manjak prostora na koji se covek navikne, ipak doprinosi laksem manevrisanju prilikom parkiranja i slicnih stvari,ali za oranje i takve egzibicije nikako nije. Cini mi se da je nizi od Freelendera, a tek sa pragovima izgleda kao moja Astra tako da ako se nabavi neki takav eto braco biće pragovi na prodaju Sa druge strane utisak mi je da ti modeli od 2002 do 2005 sa dizel motorom su se bas pouzdano pokazali i da su zahvalni i za odrzavanje. Zato Rav dolazi u opciji za kupovinu sa dizel motorom 2.0. Cene su im od 5500-7500 evra.

            Ostale modele nisam jos stigao gledati, mada sam pogledao nekoliko Hyndai Tucsona (o kakvog li imena). Privlacno izgleda ali kad otvoris vrata i pogledas unutra...nema tog smajlija koji tu grozotu može opisati.

            Ovo su samo moja misljenja i zato mozda me neko moze i ispraviti ako grešim, čovek sam pa grešim.
            Last edited by lemara; 25.12.2015, 19:59.

            Comment

            • VVLAJKO
              CBC Senator XXL
              • 23.07.2008
              • 484
              • Nis
              • Audi A4, Primera p12

              #7
              Originally posted by Chubbs View Post
              od svega ponudjenog, samo rav4 u sto boljem stanju. frilender ako nije skinut kardan ima problem sa visko kvacilom u srednjem diferencijalu koji kosta ko pola auta. I dalje imas 4x4 ali nemas blokadu srednjeg diferencijala. U oba slucaja je za izbegavanje.
              Freelander nema visko kuplung u srednjem diferencijalu vec se nalazi na kardanu, i nema nikakvu blokadu ni jednog diferencijala.

              Inace je po skoro svemu daleko ispred rav-a.
              Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

              Homer J. Simpson

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #8
                Da, u pravu si za poziciju, nije unutar transfer boxa. Visko kvacilo je blokada. Nema rucicu kojom blokiras vec to radi visko kvacilo. Crkava, skup je i niko ga ne menja.

                A voleo bih da cujem po cemu je to ispred bilo cega?
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • VVLAJKO
                  CBC Senator XXL
                  • 23.07.2008
                  • 484
                  • Nis
                  • Audi A4, Primera p12

                  #9
                  Crkava, nije preskup(oko 500 eur. iz originala), moze da mu se zameni samo frikcija(120 eur.), i nije bas da ga niko ne menja, ja sam zamenio desetine i ne pamtim da mi je usao u servis neki bez kardana(makar kod nas na jugu).

                  Ispred rav-a je po udobnosti, komforu u voznji(izuzev buke na velikim brzinama),terenskim mogucnostima, po pouzdanosti i ceni odrzavanja, narocito benzinac.

                  Ima i bolju limariju. Na strani rav-a je samo izgled i dizajn.

                  Cene delova su dosta povoljnije u odnosu na Rav-a, pogotovu benzinske varijante od 1.8 litara, bmw dizeli su vec nesto skuplji, dok je stari roverov dizel za izbegavanje.
                  Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

                  Homer J. Simpson

                  Comment

                  • lemara
                    CBC Član
                    • 18.07.2009
                    • 58
                    • Beograd
                    • Astra G 1.6 8v

                    #10
                    @VVLAJKO
                    prijatelju imam utisak da si upućen u oba navedena automobila te bi te molio ako mozes biti malo konkretniji.
                    Naime, i ja imam utisak da je Freelender udobniji, veci, udobniji unutra i sl. ali danas sam bas bio kod majstora koji mi odrzava automobil i rekao mi je u stilu ako kupim Freelendera da će on biti sav srećan jer ce biti para i za zimovanje i za letovanje, dok kad sam pomenuo RAV4 dizel, rekao je da u toj varijanti tesko da će biti i za jedno.
                    Ako imas neke konkretnije uporedne cene i probleme koji mogu zadesiti oba ova modela tj.najcešće kvarove, podeli to sa nama.

                    Comment

                    • VVLAJKO
                      CBC Senator XXL
                      • 23.07.2008
                      • 484
                      • Nis
                      • Audi A4, Primera p12

                      #11
                      Majstor je ili slabo upucen, ili je imao posla sa freelander krsevima, i perfektnim rav-om pa je stekao pogresan utisak.

                      Ja sam i privatno imao posla sa oba modela, koristio sam ih u svom servisu za vucu slep prikolice po lokalu. Kad sam prodao rav-a pek'o sam prase, dok sam freelandera penzionisao i dao ga zeni.
                      Sada koristim hyundai santa fe 2.0 crdi i u tom smeru bi treblo da se krece tvoja potraga.

                      Uporedne cene za npr. set kvacila koji je kod terenaca manje vise potrosni materijal: RAV dizel 1100 eur(da nesto vredi), freelander td4 600 eur, freelander benzinac 120 eur.
                      Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

                      Homer J. Simpson

                      Comment

                      • lemara
                        CBC Član
                        • 18.07.2009
                        • 58
                        • Beograd
                        • Astra G 1.6 8v

                        #12
                        Saznao sam da zamajac sa setom kvacila moze da se nabavi, dobar i za 700 eura, za Rav4.

                        U principu moj osecaj za Freelendere koji su na nasim oglasima da su vecina "lesevi"jer ima se cena krece od 3000 pa i do 7000 eura, odnosno zavisno od godista i slicno.
                        Meni je idalje Frrelender prvi izbor bas zbog te konfornosti u voznji i polozaja za volanom ali videcemo...

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #13
                          Evo da dodam koju I ja. Drugar svojevremeno kupio Freelandera sa bmwovim dizelom. Bio je englez pa je prebacivao volan. Tu je bilo neke zezancije sa strujom dok na kraju nisu rešili. Posle 5 godina vožnje, tvrdi da auto nije iskoristio u potpunosti i da je bolje bilo da je uzeo neku limuzinu za te pare. U svakom slučaju, oko motora je bilo neke zezancije, menjao je kvačilo i prečesto pločice i diskove. Prilično je pouzdan auto, ali za te pare je mogao da dobije konforniju i uglađeniju kabinu. Ali ono što je bitno, u odnosu na RAV2 generacije, prostora ima bar 30% više.
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • lemara
                            CBC Član
                            • 18.07.2009
                            • 58
                            • Beograd
                            • Astra G 1.6 8v

                            #14
                            Ovo za prostor potpisujem, lepse, konfornije, mozda cak i "vislje" se sedi u Freelenderu narocito 2004+ godista nego u Rav-u 4.
                            I ja sam primetio da je skoro 80% engleza, sto je najcrnje navodno kupuju letvu volana (koja mora da se menja prilikom prebacivanja) od Opela koja ne moze da izdrzi opterecenje karoserije i velikih tockova.
                            Jos jedna stvar je da sam primetio na Freelenderu da je kod modela sa dizel motorom slabiji servo nego kod benzinca, da li je to moguce? Odnosno lakse se vrti volan kod benzinca. Pretpostavljam da je zbog lakseg motora ali ovo je bas velika razlika.

                            Comment

                            • lemara
                              CBC Član
                              • 18.07.2009
                              • 58
                              • Beograd
                              • Astra G 1.6 8v

                              #15
                              Napisah celi esej i nesta poruka

                              Kako sam zapoceo ovu temu a mislim da je idalje jako popularna hteo sam da je ponovo ozivim.

                              Ove godine ako sve bude ok, planiram da kupim Suzuki Grand Vitaru ili Skodu Yeti.

                              Vozio sam Astru G, koja je poklonjena posle saobracajke, sad vozim Opel Merivu 2006, benzinca.

                              Grand Vitara i Yeti su mi se svidela zbog visoke pozicije sedenja, veci klirens, mogu da se natovare, jos lepo izgledaju, pregledni su i sl.

                              Kod Suzukija mi se svidja sto je i dalje po meni jedan od lepsih modela na trzistu a sa druge strane ima dosta pohvala sto se tice izdrzljivosti i odrzavanja.

                              Skoda mi je manja (funkcionalnija u gradu) ali ima nizak profil guma (15" felne) sto znaci po automatizmu neodobnija od Suzukija. Ali ima odlican DSG menjac koji je spas za ovaj Beogradski mravinjak.

                              Prenos 4*4 uopste nije presudan ali prostor u vozilu definitvno jeste.

                              Dolaze u obzir i dizeli i benzinci sem 1.2 benzinca kod Skode.

                              Pistite masti na volju i raspalite o iskustvima sa ova dva modela.

                              Comment

                              Working...
                              X