Lancia Delta 1.4 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    Lancia Delta 1.4 turbo

    Ovde ustvari i nije pitanje koji auto jer to je zakucano, samo me interesuje da li neko ima licna ili bar bliska iskustva sa ovim autom. Nema veze da li je benzijac ili dizel.
    Konkretno pitanje je u vezi donje slike:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20190212-203526.jpg
Views:	1
Size:	65.2 KB
ID:	885076
    Ako obratite paznju na posudu za rashladnu tecnost videcete da nije jarko crvena kako bi trebalo vec je nekako braon. Osim toga vide se tragovi antifriza na samoj posudi sa gornje strane. Meni pada na pamet dihtung glave. Da li moze da postoji neki benigniji razlog i kako da ga prepoznam?
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    #2
    T-jet je provereno izdržljiv motor. Ima svoje boljke, ali ništa strašno. Prelivena posuda im se često raspada na vatru, a ponekad pušta na čepu. (Imao sam isti problem.) Pojava je uzrokovana visokom radnom temperaturom i pritiskom u sistemu.
    Boja tekućine mi nije jasna, ali ne mora da znači da je izbilo ulje. Šta više, nisam čuo za takvu situaciju.
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • sErGiO
      Moderator
      • 30.01.2007
      • 2769
      • Neko selo pored Beogr
      • Alfa Romeo 156SW

      #3
      Hvala za informacije. Kakva je razlika izmedju 1.4 t-jet i multi air u smislu odrzavanja i dugotrajnosti motora? Cuo sam da multi air sistem zna da bude problematican i da je skup za zamenu.

      Comment

      • mirdza
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2005
        • 2437
        • Katowice (PL) / Banja Luka
        • AGP / W126

        #4
        Pametniji kažu:
        TIPS FOR MULTIAIR UNIT PROTECTION

        After 2 years of multiair development and co operation with hundrends of clients, we managed to collect the appropriate feedback, in order to do our best to prevent a multiair unit failure.

        1) Oil change at 5k km (3k miles)

        2) Good oil quality . Good viscosity values at 100 celicious ,but also - and more important - at cold situation. We suggest Castrol edge 5w 40 ( acea c3 meets fiat demands).Caution at replicas.

        3) Proper oil temperatures while driving and before shutting down. Optimal oil temperature is 60-110 celsious. Before reaching 60 c , drive real smoothly. Do not shut down if oi temp is below 60 c. Cold oil cannot flow correctly and has reduced lubricating ability. Also cold oil cannot return easily and may create deposits . So if you drive mostly at city , take care pushing a bit to help oil warm up. If oil exceeds 120 c , cool it down. Burnt oil creates a lot of deposits. If you do track days a lot, install an oil cooler ( but with thermostat at 60 c)

        4) Do not be over-protective. slow driving and low rpm driving for too long, creates oil deposits. Use the whole rev range and full power of engine randomly. This doen't mean you can push the engine at limits constantly.

        5) 90% of failures happen between 80k-120k km. If you follow these directions you decrease a lot the chances of a possible failure( up to 50%). That one refers on the mechanical part of unit. A possible failure at 1 of 4 solenoid valves is clearly a matter of luck.

        6) All failures so far refer on multiair I (1rst gen) . FCA claims that multiair II solved the problem . Indeed the improved oil lines , but the results will prove their claims. If you face a unit failure make sure the new one you will install is the correcr part number (multiair II).
        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

        Comment

        • sErGiO
          Moderator
          • 30.01.2007
          • 2769
          • Neko selo pored Beogr
          • Alfa Romeo 156SW

          #5
          Vidim po netu da je multi air sistem osetljiv na pogrešno ulje ali navodno je taj problem sveden na minimum od 2013. godine, što se ne odnosi na Deltu. Znači samo t-jet

          Comment

          • TheWickerMan
            CBC Senator XXL
            • 11.09.2007
            • 791
            • DE
            • AR Giulietta TCT

            #6
            Imam ja Deltu 1.4 TJet 150 ks u Oro opremi.
            U odnosu na 147 FL ima više prostora, udobnost slična, sedišta udobna al nema bočne potpore. 150 ks u njoj ide lepo, leppo se vozi, menjač je čuveni M32, potrošnja 7-10 litara, zavisi od gužvi. Autoput 150-160 je na nekih 7,3 l/100 km. Elektroservo volana je polagan i ide mi na živce. i mora 18" felne da bi ličela na nešto

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              #7
              Oooo Boole di si Hvala na informacijama, znam da je volan qrton u odnosu na 147 i da ima dosta vise mesta. Imao sam priliku da vozim 2.0 mjet. Kakav je taj 1.4 turbo za odrzavanje? Trosi li ulje? Ima li kakvih poznatih mana na koje treba obratiti paznju? Znam da su 18" felne na Delti full ali zadovoljicu se i sa 17" ah

              Comment

              • TheWickerMan
                CBC Senator XXL
                • 11.09.2007
                • 791
                • DE
                • AR Giulietta TCT

                #8
                Ulje da li troši ne znam, prešao sam sa njom tek 3000 km ali nisam proveravao poznate mane ne znam, nisam ni gledao, za sad lepo radi, lepo vuče. Pravi motor za ubaciti u 147 FL


                Sent from my RNE-L21 using Tapatalk

                Comment

                • mirdza
                  CBC Senator XXL
                  • 14.03.2005
                  • 2437
                  • Katowice (PL) / Banja Luka
                  • AGP / W126

                  #9
                  Ako je motor OK, ne bi trebao uopšte da troši ulje. Kod mene se ne primijeti razlika u količini nakon 10.000km, a ne vozim lagano.
                  Nego, 7,3l/100km pri 150km/h je khmmm malo realno
                  Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                  Comment

                  • TheWickerMan
                    CBC Senator XXL
                    • 11.09.2007
                    • 791
                    • DE
                    • AR Giulietta TCT

                    #10
                    I ja sam mislio da je nerealno nego čep metoda kaže tako. Ne sećam se proseka ali vožena je konstantno 150-160 (po satu ) 300ak km , uz par usporenja na 120 gde je toliko ograničenje. Kao što rekoh, još se upoznajemo

                    Sent from my RNE-L21 using Tapatalk

                    Comment

                    • sErGiO
                      Moderator
                      • 30.01.2007
                      • 2769
                      • Neko selo pored Beogr
                      • Alfa Romeo 156SW

                      #11
                      Bole kakva je sa bukom u kabini na 120-130? Alfa 147 je malo slabija po tom pitanju.

                      Comment

                      • TheWickerMan
                        CBC Senator XXL
                        • 11.09.2007
                        • 791
                        • DE
                        • AR Giulietta TCT

                        #12
                        Ušuškanija je dosta. Meni 147 nije bila baš toliko bučna koliko su mi 18" letnje bile bučne ali je Delta definitivno tiša. Kad budem stavio letnje, biće još tiše

                        Sent from my RNE-L21 using Tapatalk

                        Comment

                        • sErGiO
                          Moderator
                          • 30.01.2007
                          • 2769
                          • Neko selo pored Beogr
                          • Alfa Romeo 156SW

                          #13
                          Ne znam da li je tvoja 147 bila dizel i benzinac ali ova moja sa 1.6 motorom i 5 brzina kad izadjem na auto put pri brzinama oko 120 radi na 3500 obrtaja i zbog toga je bucnija. Dizeli imaju 6-stepeni menjac pa zato pretpostavljam da su nesto tisi, a nije iskljuceno ni da im je malo pojacana izolacija zbog dizel zvuka u gradskoj voznji.

                          Comment

                          • TheWickerMan
                            CBC Senator XXL
                            • 11.09.2007
                            • 791
                            • DE
                            • AR Giulietta TCT

                            #14
                            Meni je (bila) 147 2009. 1.9 MJet 170 ks Dosta autoputa imam, do 200 km/h je prihvatljivo.

                            Sent from my RNE-L21 using Tapatalk

                            Comment

                            Working...
                            X