Za one koji bi da kupe zastavu 10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vladabgd
    CBC Veteran
    • 01.01.2005
    • 132
    • beograd

    #16
    Originally posted by lanMi
    Ja bih pre rekao da to moze da se racuna u optimizam

    u sluchaju zastave - uvek

    Comment

    • dfast
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2005
      • 1302
      • Hoofddorp NL /Bgd

      #17
      I vi ga bas preteraste, sa pljuvanjem. Nipodastavanje radnika tj. ljudi i fabrike koja ima kakvu takvu tradiciju glrdano unazad. To sto se desilo u proteklom vremenu nije krivica obicnog radnika koji ce da uzme kljuc i zavrne gde treba, niti je to ne znam kakva filozofija, niti to neki italijan ili nemac radi bolje. U pitanju su neke druge sustinske razlike u organizaciji sistema i samom vlasnistvu, a obican radnik ili kako rekoste seljak sa njive, sto smo svi mi btw je tu najmanje kriv.
      Sto se tice sklapanje 10-ke, verujem da tu postoji neka pozitivna racunica, koja se mozda ne vidi odmah na prvi pogled, i na kraju krajeva trziste je ono koje ce presuditi, tako da cemo videti.

      Comment

      • Danilo
        CBC Senator XXL
        • 02.10.2004
        • 908
        • Beograd, Dorcol

        #18
        Mislim da taj Punto nikada nece uspeti kod nas. Preskup je, a vec ima losu reputaciju, sama cinjenica da je zastava, a i Fiati kod nas nisu bog zna kako omiljeni, imaju reputaciju kvarljivih auta (donekle i tacno ).

        Ja prvi nikada ne bih kupio u 10-ku, jer za 10000 evra ima na kub ozbiljnijih auta da se uzmu, pa makar i par godina starih.
        www.blindmanmotorsport.com

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #19
          Ma Punto ce se praviti kod nas i verujem da ce biti hit, zato sto je domaci auto, a kvalitet ce ipak biti za nijansu losiji. I nema on tako losu reputaciju kod nas, pa skoro 30% uvezenih automobila u poslednjih 6 meseci je Fiatovog porekla. Posle Yuga, sve je dobro...
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            problem nece biti u potraznji za Zastava 10 jer ce biti jako mala takoreci malecna ponuda.

            ali, ostaje visedecenijski problem sto Zastava nijednu poslovnu godinu u istoriji nije zavrsila pozitivno i svi sadasnji izvestaji, buduce prognoze na osnovu sadasnjeg stanja ukazuju da je i dalje teska finansijska dubioza sa sadasnjim nacinom proizvodnje, uopste rada.

            proizvodnja jednog komada Juga kosta oko 18.000 evra trenutno (tako neka cifra je pominjana od strane analiticara posla sa Fiatom, javno u medijima) kada se uracunaju svi troskovi koji prate proizvodnju a prodaje se za oko 4.000 evra.
            znamo koliko je Jugo prost u odnosu na Punto i da nema nikakvu opremu niti u serijskoj niti u bilo kojoj doplatnoj verziji koja iole podseca na godinu u kojoj se nalazimo.

            Punto moze biti samo skuplji za izradu pri tako malim kolicinama koje se mere stotinama komada godisnje a uz desetine hiljada angazovanih radnika.

            svih ovih godina, pa i ove tekuce, mi iz poreza placamo Zastavi (svima tamo, ukljucujuci i radnike) "proizvodnju" odnosno odrzavanje iste po svaku cenu.

            sama fabrika nije u stanju da zaradi ni za repromaterijal i plati resurse koje utrosi (struju,vodu, platu, porez...) kao deo privredne aktivnosti.


            glavno pitanje koje vidim je sta dalje, posle prve godine i svercovanja Punta pod drugom nalepnicom.
            sta vec sledece godine kada (ako) bude potpisan sporazum sa EU o liberalizaciji trgovine a onda svakako i automobila.
            kao i zabrane da drzava odnosno budzet finansira na buducem slobodnom trzistu automobila samo jednu fabriku ma u cijem vlasnistvu da se nalazi.
            to je no-no sirom Evrope i vazi u svim zemljama pa ce sigurno vaziti i kod nas.

            masine koje ce se koristiti za Punta/10 moraju biti placene, licence takodje...nisu ni u Fiatu blesavi da daju nesto za dz..

            a krece i uvoz kineskih automobila a njihova cena se vec zna i kostaju kao 1/2 Zastave 10 a slicnih su svojstava (na papiru) za tu klasu.

            bice gusto, Lada staruje sa modelom Kalina ove godine i kod nas, a kostace tu negde kao Zastava 10 a daleko je moderniji auto i maltene mali Mercedes po opremi koja se nudi a koje nema ni na spisku za Zastavu 10.


            takodje i indijska auto industrija se zahuktava i trazi mesto i u Evropi gde da prodaje a radi se o ogromnim tirazima nepojmljivim za fabriku iz KG a time i povoljnim cenama same proizvodnje (ekonomija velikih brojeva).

            ja sam pesimista da je izabrano pravo vreme i metod za spasavanje Zastave kao samostalne firme ako se to zeli.

            ako se ne zeli da bas Srbija ima samostalnu fabriku (fiktivno) i do sada je bilo vise nego ozbiljnih ponuda da se Zastava upokoji i preuzme trziste i nastane nova fabrika putem ovih ulaganja a sto je ovde odbijano vise puta/ na razne strane sveta.

            dokle i koliko ce Zastava biti na poreskoj sisi svih gradjana ??
            i dokle ce Zastava ometati slobodnu trgovinu automobilima, i konacni prelazak na ekoloski vise nivoe sto goriva, sto pratece industrije...

            uh, mnogo pitanja a odgovora ni na vidiku, konkretnih brojki i datuma od strane Vlasti

            PS. naravno da radnici nisu najveci krivci za kolaps firme ali nisu ni bezgresni svojim necinjenjem.

            naravno licno vidjenje, da ne bude zabune i trazenja silnih dokaza.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • vladabgd
              CBC Veteran
              • 01.01.2005
              • 132
              • beograd

              #21
              da uglavnom se slazem ali... naravno da nisu svi radnici krivi ali oni koji su potkradali zastavu (pa samim tim i nas) oni jesu. nazalost nekako su oni uvek i najspretniji da opstanu posle raznih promena pa kontam da ih josh ima zaposlenih. sva moja negativna mishljenja o radnicima su usmerena ka njima.


              mislim da srbija nema snage da spasava (ozivljava) zastavu. jednostavno ovo odrzavanje na "aparatima" je preskupo. ili treba prelomiti i ugasiti je ili uloziti brdo para odjednom i napraviti dugorochan plan. za pochetak vrlo je dovoljno osmisliti, ali valjano, i jedan auto (kao shto su to bili felicia i logan za svoje tvorce). naravno u prvo vreme bi se radilo skoro bez zarade sa ciljem izgradnje imena, reputacije... jbg shkoda je najbolji primer za to. ovo sklapanje tudjih automobila nije pravo reshenje jer previshe koshta. pre desetak godina bilo je razumljivo da zastava moze dobro da posluje poshto je tada bilo sirovina i nasha industija proizvodila (skoro) sve potrebne deleove za sklapanje jednog automobila. sada... hmmm teshko

              Comment


              • #22
                Zastava - CAO

                1. Zastava je preskupa. Cena uvozne je bila 8-9000e umanjite to za carinu i to sto su valjda plate nasih radnika manje od italijanskih pa dolazimo do cene od 6000e koje bih dao za takav auto. Ovako corak.
                2. Definitivno da smo trebali zatvoriti zastavu zbog predjasnje navedenih razloga a to su kineska vozila, liberalizacija uvoza pod pritiskom EU i nemogucnost proizvodnje ekonomski isplativnog proizvoda
                3. Niko nije plakao ni kada su propale dve velike firme gde su radili moji roditelji, niti je te dve firme drzava dotirala od ostalih poreskih obveznika. Ako je nesto ne produktivno onda se zatvara. Kapitalizam = novci DA, emocije NE

                Comment

                • Wiz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3104
                  • Nish

                  #23
                  umanjite to za carinu
                  Nema sta da umanjimo carine i ionako nema,aslazem se sa tobom da je Yugo i ostalo i z Zastave preskupo za ono sto nudi

                  Comment


                  • #24
                    U tome je i pojenta da carine nema.
                    Koja je cena punta bila kada je stizao iz Italije + carina + PDV?
                    Koja je cena kada se punto sastavnja u Srbiji + PDV?
                    Carine nema. To je i bila ideja. Da auto bude sto jeftiniji tj nama sto pristupacniji.
                    To znaci kada nas stisne EU i polovnjaci da mi kazemo zasto polovan od 6god za 3-4000e kada imam nov za 6-7000e i to na kredit.

                    Comment

                    • ToNcA
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2006
                      • 868
                      • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                      • Mazda 6 2.0d

                      #25
                      Pa ne znam ali mislim da je Logan mnogo bolja kupovina nego Zastava 10 cak i dok je rec o italijanskom proizvodu. Ipak koncepcija je losa za ono sto nasem trzistu treba. Jer ipak - Srbima treba jeftin PORODICNI auto a to Punto (pardon desetka) sigurno nije. Ipak je gepek premali za potrebe jedne prosecne srpske porodice (4 clana). Dacia iako je rec hteli nehteli da priznamo o lepse upakovanoj Thalia-i, ipak ima mnogo veci gepek od desetke sto je nasem kupcu koji kupuje to za jedini auto u kuci prilicno bitno (a i ja licno cenim kola i po velicini gepeka jer mrzim da vidim torbu u kabini i to je jedan od razloga sto nikako nebih stavio gas ma koliko to primamljivo bilo). Ipak je bolja solucija da ako je moralo da se radi sa Fiat-om da je kod nas prebacen neki model za "zemlje treceg sveta" ili neki koji se prizvodi u Poljskoj - Palio, Siena... Znaci automobili na bazi Punta koji su ipak primereniji da budu "jedini auto u porodici." Ili eventualno (posto je nase verovatno bilo sramota i da pomisle da proizvode neki model namenjen Africi) onda Bravo/Brava ili Marea.

                      Sad ne kazem da je Logan savrsen ali po mom misljenju ima dopadljiviji dizajn od Punta koji je "faceliftingom" ako se to tako moze uopste nazvati izgubio svu dipadljivost koju je imao kada se pojavio. Znam da je bilo mnogo problema sa farovima na prvoj prvoj verziji Punta Nuove i da je to bio jedan od razloga ali ipak ono je po meni uzas. Autic koji je bio veoma simpatican je napravljen na - rugobu (o ukusima ne trebva raspravljati ali o dizajnu ipak svako moze da ima samo subjektivno misljenje).

                      Dalje kvalitet 1.2 motora nije bas neki. Nije to los motor ali ima mane a jedna je - gubi ulje jer je karter lose zaptiven i to mu je cesta boljka a slazete se verovatno da je to ozbiljan problem jer ako nista drugo - povecava potrosnju i to poprilicno. A 1.9d - o njemu necu ni da pisem samo mislim da je taj motor trebao odavno da zavrsi gde mu hje i mesto - u muzeju. Da su umesto njega ponudili neki 1.3 multijet cak i po malo visoj ceni to bi vec bilo nesto.

                      Sa druge strane Logan ima proverene Renoove motore koji su oduvek vazili za pouzdane i provereno podvozje Clia (kao i Renault menjac). Sad to sto Logan sklapaju rumuni koji su poznati po nekim Supernovama i prethodnim modelima koji su se bukvalno raspadali ali to je izgleda proslost.

                      Sad Logan ima dosta gore odradjen enterijer od Punta ali ni desetka koja je nalsedila enterijer najslabije verzije nije sjajna.

                      A sto se tice "odrzavanja Zastave na aparatima" tu se slazem - da je otisla pod stecaj i hale prodate nekom ko bi ih pametnije iskoristilo bilo bi bolje za sve ali sve vlade do sada su preko Zastave cuvale neki "socijalni mir" ili sta vec... Jednostavno smo pre par godina imali situaciju da Yugo koji izadje iz Zastave bude placen oko 20000 evra (podaci iz ministarstva finansija) znaci kupac plati - 3-4 holjade i kada se subvencije i dotacije podele sa proizvodnjom dobije se cifra od nekih 15-16 hiljada po automobilu. Ja sam tada u polu-sali rekao caletu "pa sto drzava lepo svakom kupcu Yuga ne kupi Fabiu 1.2 htp i ustedi negde 11000" (jer sam racunaro da kupac plati svoju cenu Yuga).

                      Logan sam pomenuo jer je prethodno pomenut preporod Skode i Dacie. Ali ne treba zaboraviti da su te dve firme dozivele preporod imajuci veliku grupaciju iza sebe. Kada bi neko pokusao da proda (odnosno pokloni uz preuzimanje dugova) Zastavu nastala bi hajka na vladu "prodali/poklonili su ponos nase industrije i ostale gluposti. Smatram da toj fabrici ne treba traziti strateskog partnera vec je POKLONITI. Pa zar Fiat nije kupi '68 godine (ako se ne varam) Lanciu za 1 liru (i slovima - jednu liru) i koliko-toliko je postavio na noge. Sad sto je Lancia ponovo u krizi to je druga prica - ipak je 30 godina poslovala a trebala je da ode "pod led." Jednostavno nasoj vlasti fali ideja sta uopste raditi sa Zastavom jer su svesni da ako je iko preuzme da ce morati da dodje do jos jednog talasa otpustanja radnika i plase se toga. Sad ja ne znam koja je vajda nekom radniku da cuva posao kada nije primio platu 15 godina i sta uopste cuva i cemu se dalje nada ali to je vec deo koji - ne razumem.

                      Ja licno Puntu ne predvidjam dug zivot i nadam se da nisam u pravu samo zbog radnika Zastave i njihovih porodica tako da mi je ipak zelja da taj model uspe i kada bih kupovao auto za voznju po gradu (i ni za sta drugo) to bi bila "desetka" jer nikada nisam patio od toga da imam neku "zvucnu marku na nosu auta." Ipak je Henri Ford Junior rekao da je najbolji auto: "svaki nov auto (i Brabus ce dodati "i polovan mercedes" )

                      Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                      Comment

                      • ToNcA
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2006
                        • 868
                        • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                        • Mazda 6 2.0d

                        #26
                        Al sam se raspisao, ne morate da citate ako ne zelite.


                        Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          Logan sam pomenuo jer je prethodno pomenut preporod Skode i Dacie. Ali ne treba zaboraviti da su te dve firme dozivele preporod
                          slazem se sa tekstom, i sam sam slicno pisao na tu temu sa slicnim brojkama.

                          ali, Dacia i Skoda nisu firme (danas). kao firme su ugasene tokom 90tih i otisle u muzej.
                          sada su samo nalepnice iliti brand name Renoa odnosno VWa koji kompletno kosntruisu, proizvode, organizuju, nadziru, garantuju, isplacuju plate i bas sve rade- pogoni su sastavni deo maticne firme.

                          pri tome pravimo razliku izmedju firme (kompanije) i trgovackog imena nekog proizvoda.

                          btw, pre nekoliko nedelja se Zastava pohvalila kako je izvezla manju kolicinu delova za model 128 u Egipat kao nastavka vrlo uspesnog posla.
                          nije me mrzelo pa sam na osnovu zvanicnih Zastavinih podataka o vrednosti posla i kolicini sracunao da su jedan kompletan auto u delovima modela Zastava 128 prodali sa nekih 2.100 evra.

                          nisu naveli koliko je kostalo da se ti delovi proizvedu pa da moze da su napravi bilans uspeha tog posla...
                          sumnjam da ima tu ikakvog uspeha i da je opet taj izvoz placen novcem poreskih obveznika.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Wooodoo
                            CBC Senator
                            • 01.10.2005
                            • 214
                            • Beograd

                            #28
                            Ja sam cuo preko drugara kome je matori jedan od direktora u Zastavi da je Zastava 10 najveca prevara. To su kola koja ne mogu iz raznoraznih razloga da se prodaju na zapadu pa ih nama uvaljuju. Kaze da iskacu iz standarda,da su felericna i da im je bolje da ih ovde prodaju za manu cifru nego da ih ne prodaju uopste.

                            A kad mi je spomenuo u kakvom stanju dolaze najezio sam se. Bez air bagova(vidi se samo kutija a unutra nema nista), sa losom limarijom, bez standardne opreme...

                            Ne znam kakva ce da bude 10-ka kad i ako se bude pravila kod nas,ali ova italijanska je obicno djubre.
                            http://www.youtube.com/watch?v=GsfciiNU ... yUhUyImcwc

                            Comment

                            • Vlada_nbgd
                              CBC Senator XXL
                              • 11.09.2005
                              • 1066
                              • Novi Beograd/Topcider
                              • ford focus sport pack

                              #29
                              Nisam te bas najbolje razumeo,zar zastava 10 ne bi trebalo da se prve godine proizvodnje pravi u Torinu i to namenski za trziste SCG odnosno SR?Otkud to sad da su ti automobili skart sa nekih trzista kad se vise i ne proizvode sem u dogovoru sa zastavom?
                              Inace do sad sam video par puta slepere sa zastavama 10 i sve su izgledale krajnje normalno.
                              FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                #30
                                Spolja gladac iznutra jadac...

                                Jes' normalno, kad su Italijani radili ista u interesu Zastave? Nikad, nece ni sad, gledaju kako da zarade jos neke pare da se izvade iz bule, bas ce da nam posalju nesto sto valja nego zavali blesave Srbe, baci im bilo kakvu kosku nek se pokolju dok mi uzimamo pare...nije nego
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X