Marze uvoznika automobila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    Marze uvoznika automobila

    Ma za te pare, trenutni best-buy... Naravno onima koji zele nov auto, sa dosta prostora u kabini i gepeku... I koji ne pate od marke auta za pokazivanje...

    Sve je to pitanje ocekivanja, ja sam imao priliku probati ovaj novi sa 1.5 dCi motorom, i iznenadio sam se prijatno, jer sam malo ocekivao... Nije ni lijep, ni brz, ali za te pare, nije los... Iznenadio me je dodatno kako malo se unutra cuju nase rupe po cestama, tramvajske sine, sahtovi, itd... Ocito je pravljen za nase autoputeve...
  • The Punisher
    CBC Senator XXL
    • 01.03.2006
    • 503
    • Beograd Wozhdovatz
    • Ford Taunus TC1

    #2
    Da li je moguce da na Daciu se ne placa carina?
    Ako po vasim pisanjima model u Rumuniji kosta 5 000 evra, onda bi ovde trebao da kosta 5000*1.18=5900 evra. Kako ovde kosta 7 000?
    Kako je moguce da neko ovoliko zaradjuje po modelu?
    Ovo treba potencirati u javnosti, jer je trenutno najprodavaniji strani automobil kos nas, znaci uvoznik mlati pare samo tako!
    Ako se povede prica o ovome preko medija, trebalo bi da s eocekuje pad cena kod uvoznika zbog blamaze. Ili neko ovde lobira zestoko politicki/nepoliticki da se drzi ova cena i cuti o cinjenicama, a to je da nema carine?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

    Comment

    • Ch@os
      CBC Veteran
      • 02.11.2005
      • 173

      #3
      Nemoj to da te cudi Delta se na fijatima zaracunava 50%...provereno.

      Comment

      • vladabgd
        CBC Veteran
        • 01.01.2005
        • 132
        • beograd

        #4
        koliko provereno ? koje su cene u italiji ? konkretno me zanima za grande punto koji je kod nas 10600e (1.2 active).

        Originally posted by Wiz
        *Jedna napomena carina na Daciu je ukinuta,samim tim cena nije pala za taj procenat vec je uvoznik to iskoristio za extra zaradu

        jel ovo stvarno istina ? svadjam se sa caletom oko ovoga. on tvrdi kako nema shanse da je carina ukinuta a ja rekoh da sam prochitao ovde da je tako.

        Comment

        • jaksa
          CBC Senator XXL
          • 23.10.2004
          • 701
          • Novi Beograd, SC

          #5
          Prica o cenama u Rumuniji vam dodje slicno kao prica o cenama u USA, svi sve znaju, a malo ko nesto konkretno uveze. Ja znam samo za 1 Daciu Novu uvezenu pre dosta godina. Da je to tako jednostavno i povoljno bilo bi ih mnooogo vise.

          Opaska nr2:
          Imam Ford Mondeo, brave su potpuno konkretne (noviji model, sa onim kljucem koji su potpuno drugaciji od npr Fiat-ovih)

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #6
            Originally posted by jaksa
            Prica o cenama u Rumuniji vam dodje slicno kao prica o cenama u USA, svi sve znaju, a malo ko nesto konkretno uveze. Ja znam samo za 1 Daciu Novu uvezenu pre dosta godina. Da je to tako jednostavno i povoljno bilo bi ih mnooogo vise.
            Nemaš pravo kao stranac da kupuješ kola u Rumuniji. Prosta stvar.
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • jaksa
              CBC Senator XXL
              • 23.10.2004
              • 701
              • Novi Beograd, SC

              #7
              U to nesto bas i ne verujem, s obzirom da ce R od nove godine uci u EU.
              Kazem, 1 koga znam je kupio Novu u Temisvaru.
              Kako mu je stajala garancija ovde, to vec ne znam.
              Uostalom, moje misljenje je da je to corav posao, cena garancije je svakako veca od eventualne ustede.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                jel ovo stvarno istina ?
                naravno, cinjenica.
                posledica potpisivanja (ratifikacije u parlamentima i onda primene) medjunarodnih ugovora.

                carina nema ni sa Rusijom za poveliku listu roba, automobili su izuzeti sa liste (privremeno, do sledece revizije ugovora kada se potpuno liberalizuje). zbog tog ugovora je gomila slovanackih firmi preselila fabrike i proizvodnju u Srbiju, radi izvoza u Rusiju bez carina, kao ogromno i gladno trziste.

                uskoro se ocekuje prema voznom redu ukidanje carina i sa svim zemljama EU , i po pitanju automobila i svih ostalih vrsta vozila.

                isto tako, Rumuni kupuju Zastavu (imaju pravo ako pozele da uvezu) takodje bez carina.

                prodajna cena u svakoj zemlji je vise stvar poslovnih politika i marzi nego neke (odredjene) same cene proizvoda, auta konkretno.

                znam da je pre 10tak godina Fiat Uno uvozen iz Poljske po nekih 7500 dem na granici a ovde je Delta M prodavala po MP ceni od 15.400 dem.(iz uvida u fakture i carinsku deklaraciju).

                osim sa Rumunijom carina nema ni sa BiH pa bi ovde mogli da se prodaju i Skode proizvedene u Sarajevu bez ikakve carine.
                kako i zasto je drugacije i sta pise u papirima uvoznika iz Cacka (koje sam video a odnose se na Zastavin Jugo i Cesku) ne bih..
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • The Punisher
                  CBC Senator XXL
                  • 01.03.2006
                  • 503
                  • Beograd Wozhdovatz
                  • Ford Taunus TC1

                  #9
                  Mogla bi da se otvori nova tema: uvoznicke malverzacije!
                  https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                  Comment

                  • Ch@os
                    CBC Veteran
                    • 02.11.2005
                    • 173

                    #10
                    Originally posted by vladabgd
                    koliko provereno ? koje su cene u italiji ? konkretno me zanima za grande punto koji je kod nas 10600e (1.2 active).
                    Za GrandePunto ne znam ali 2003. kad sam kupovao Stila u Sloveniji,
                    covek (radi u Auto Triglav-u inace diler Fiata za Sloveniju) mi je
                    rekao da Stilo-JTD kosta u Italiji (fabricka cena) 10.000e.
                    Cenu sam proverio kod prijatelja koji radi u Delti i on mi je potvrdio
                    tu informaciju.

                    Pokusacu da saznam cenu za Grande Punto.

                    Izvinjavam se za off.

                    Comment

                    • Dren
                      CBC Senator XXL
                      • 24.08.2005
                      • 1068
                      • Sarajevo

                      #11
                      Malo odoste u off...

                      Formiranje cijena na lokalnom trzistu nema veze sa prodajnom cijenom nekog auta u maticnoj (ili nekoj drugoj) zemlji... Barem ne direktne...

                      Nabavna cijena uvoznika je uvijek dobro-dobro niza nego sto "obicni smrtnici" mogu i zamisliti... Najveca zarada je naravno na vecim autima, jer ih je do 20-30% skuplje proizvesti, a prodaju se i 100% skuplje nego manji...

                      Jeste li primijetili jos jedan nacin kradje ? Ide ovako: Auto je fakturom placen proizvodjacu npr. 8.600 EUR, i uvoznik na tu cijenu placa drzavi carinu... Sve zajedno to ih izadje oko 10.300 EUR... A na natpisu u salonu pise: Cijena = 12.500 EUR (cijena sa njihovom pretpostavljenom zaradom od npr. 3.900 EUR...) + carina = 15.000 EUR... Samo na taj nacin laznog prikazivanja cijene na koju je placena carina se u njihove dzepove moze sliti 800 EUR razlike vise... Naravno na sve ovo valja dodati jos i PDV koji se placa na fakturnu cijenu iz salona...

                      E sad, iako je OFF, ova gore navedena cijena je bila otprilike cijena koju uvoznik placa za osrednji Pezo 307 sa benzinskim motorom 1.6 fabrici u Francuskoj... Svojim ocima vidjeh fabricku fakturu na koju je carinarnica "rezala" carinu... Ustvari, da ne grijesim dusu, bilo je negdje oko 8.689 EUR, ali sam je ja zaokruzio na okruglo, da bi bilo lakse baratati brojevima... Dobro, idu na to i troskovi transporta, osiguranja, skladistenja, poribljavanja suma i sl... Ali ipak rade sa jako velikim ( za nas obicne smrtnike ) zaradama... I servisna mreza kosta, i lageri dijelova, ali ipak...

                      Drugim rijecima, ko se zna cjenkati, i traziti popuste, moze prilicno skinuti cijenu od one iz cjenovnika... 5-7% bez vecih problema...

                      @brick spomenu Skodu u BiH... I ovdje se na taj nacin uzima extra-profit, jer iako se na njih ne placa carina od 16%, nego samo porez, nisu za taj procenat jeftinije... Mada se zahvaljujuci takvom razvoju situacije Skoda-VW-Audi u totalu mogu kupiti malo jeftinije od odgovarajuce konkurencije, na koju se mora platiti i carina na gore navedeni nacin...

                      Mali savjet za kraj, traziti nekog dilera koji je ralativno mali, i privatnik... Mali jer ne prodaje puno auta, pa mu je svaki prodani vise u procentima znacajno povecanje, a privatnik zato jer zna da zarada ostaje u firmi koja je njegova, znaci njemu... I zato sto privatnici znaju da je bolje zaraditi i 600 EUR ( na primjer...), nego ne zaraditi ( imati vezano u salonu...) 2.600 EUR...

                      Comment

                      • nikolans78
                        CBC Senator
                        • 16.03.2006
                        • 277
                        • Vankuver, Kanada

                        #12
                        da se i ja ubacim u diskusiju...

                        S'obzirom da uvoznik kupuje auto u inostranstvu bez garancije (ako on sam ima servisnu mrezu) znaci li to da on dobija jos povoljniju cenu? Znaci, trebalo bi da ima neki popust jer ce on sam odradjivati garanciju, sto verovatno zaleze za uvoznikovu servisnu mrezu i odradjivanje garancije. Jel sam u pravu?

                        Comment

                        • Dren
                          CBC Senator XXL
                          • 24.08.2005
                          • 1068
                          • Sarajevo

                          #13
                          Tako bi trebalo da bude, mada nije istina da zastupnik kupuje auto bez garancije... Dosta toga pada na fabricki teret, ipak ih oni prave... Mada se detalji svakog ugovora razlikuju, generalno gledajuci, uvoznici sve sto mogu ( sto im se isplati reklamirati fabrici, i slati nazad, zbog transportnih troskova...) vracaju fabrici...

                          Comment

                          • BRABUS
                            CBC Senator XXL
                            • 15.10.2004
                            • 2399
                            • London

                            #14
                            Uobicajeno je da u auto industriji razlika izmedju cene koju diler placa fabrici i one koju placa krajnji kupac je izmedju 13 i 20%

                            Sto se garancije tice, nju pokriva proizvodjac, i u svakom zavrsnom godisnjem izvestaju, kao i u kvartalnim finansijskim izvestajima postoji stavka za troskove garancije.

                            Comment

                            • radja
                              CBC Član
                              • 11.03.2005
                              • 31
                              • Novi Sad - Indjija

                              #15
                              Potvrdjujem Brabusovu iyjavu - granaciju ne placa diler vec fabrika.

                              A sto se tice trgovackih (dilerskih) marzi, u potpunosti potvrdjujem da se mnoooooogo % ugradjuju.
                              Konkretno (posto sam radio u Autokomercu, dok je on jos bio uvoznik) zaracunavala se 12% veleprodajna (znaci marza importera) i jos 12% maloprodajna (marza dilera).
                              Sto dalje znaci da je "Autokomerc komision", kao jedan od dilera zaradjivao 24% na jednom automobilu, a vi sad skontajte cifru ako su prosecne cena automobila bile 20-30.000.

                              Znaci LOPOVLUK!!! Al jbg, moze im se.

                              Kao što je Dren napisao, ako zelite nov automobil, kupujte ga kod manjih dilera, jer pouzdano znam da su neki VW dileri prodavali automobile po nabavnoj ceni, samo da bi ispunili godisnju kvotu koja je potrebna da bi se bio diler, a sa druge strane da bi dalje privukli te iste kupce na servis i delove.

                              Comment

                              Working...
                              X