Kupovina polovne Xsare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garwor
    CBC Član
    • 04.01.2006
    • 40
    • Beograd

    Kupovina polovne Xsare

    Pozdrav.
    Uzeo bih xsaru 98- 00 god, benzinac, 3v. Kakva su vasa iskustva sa tim autom, da li je pouzdan, koji motori valjaju, itd.
    Hvala.
    Be quick or be dead!
    1.8 Citroen Xsara VTS '98
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Nemam nikakva lichna iskustva, ali sam ovo iskopao sa neta za tebe; radi se o iskustvima vlasnika i proceni institucija/organizacija za kvalitet na osnovu prijavljenih kvarova i problema od strane vlasnika:

    Rezime o proceni kvalteta:

    Xsara u prvim serijama je u principu detaljno restilizovan model ZX. Radi se o pre svega udobnom, praktichnom i ekonomichnom automobilu kojim je lako upravljati. Ima prosechan do ubrzan pad vrednosti na trzhishtu ali solidan kvalitet i pouzdanost, pa su modeli sa dobrom servisnom istorijom i dosta opreme veoma primamljiva kupovina. Cene odrzhavanja su u proseku za tu klasu automobila, mada to znachajno zavisi od rasprostranjenosti servisne mrezhe u dotichnoj drzhavi. Motori su generalno shtedljivi i pouzdani, mada bi benzinci mogli da troshe malo manje; common rail HDI motori su zato u tom pogledu za svau pohvalu.

    Lezhanje na putu je odlichno, udobnost daleko iznad proseka za auto te klase i tih dimenzija. Xsarom se upravlja lako, ali je osecaj upravljivosti i o onome shta se deshava "pod tochkovima" slab pre svega zbog jakog serva. Benzinski motori su za preporuku, 1,6 je "entry" verzija dovoljna uglavnom zhenskoj populaciji i nezahtevnim vozachima koji nemaju pretenzija ka chestom stiskanju papuchice gasa. Vec motor od 1,8 litara sa 16 ventila deluje znatno zhivlje i mnogo bolje odgovara karoseriji Xsare. Motor VTS od dva litra i 16 ventila je vec sportak, dovoljan za veoma zhustru vozhnju i sa uvek dovoljno rezerve snage. Shto se dizela tiche, motori HDI su definitivno na vrhuncu zadatka.

    Enterijer je dobro dizajniran, ergonomija je odlichna, na prednjim sedishtima se sedi udobno i ne javlja se umor ni pri vozhnji na duzhim relacijama. Primedba za komfor ide za sedenje na zadnjoj klupi, gde nema dovoljno mesta za kolena saputnika. "Meko" veshanje obezbedjuje udobnu vozhnju chak i po loshijim putevima, ali sa druge strane to oduzima malo od dinamike vozhnje.

    Na EuroNCAP testu su Xsare iz ovog perioda dobile 3 zvezdice za bezbednost, airbag vozacha je bio standardan, a od 1998. godine je i suvozachki airbag deo standardne opreme. Krajem 1998. standard postaju i bozhni airbagovi, tzv. vazdushne zavese. ABS je bio opcija na prvim modelima, a standardan deo opreme od aprila 1999. Immobilizer je deo standardne opreme, kodirani kljuch opcija na ranim modelima.

    Kupe verzija se 3 vrata se pojavila u februaru 1998. godine. Standardna oprema na svim modelima ukljuchuje i elektrizhno podeshavanje suvozachkog retrovizora, kao i RDS radio/kasetash sa 4 zvuchnika. Modeli sa oznakom LX imaju i svetla za maglu, i josh 2 zvuchnika vishe, modeli SX imaju vozachko sedishte podesivo po visini kao i obarajucu, deljivu zadnju klupu. Exlusive nivo opreme podrazumeva alu-felne, brisache koji se ativiraju automatski, grejanje elektrovizora, CD sharzher i sedishte vozacha sa mogucnoshcu podeshavanja lumbalnog sedalnog predela. Svi kupei imaju standardno alu-felne i zadnji spojler, a oni sa motorima 1,8 i 2,0 imaju sve 4 disk kochnice, obarajucu i deljivu zadnju klupu, CD sharzher, velur/alcantara tapacirung sedishta, kao i grejanje retrovizora.

    Dobro: lezhanje na putu, udobnost, upravljivost, komfor na prednjim sedishtima.
    Loshe: "bled" karakter, bez harizme, sitni problemi u vezi sa elektronikom.

    Izveshtaj na osnovu iskustava korisnika i prijavljenih kvarova:

    Vrednost ulozheno-dobijeno: 4/5
    Utisak iz vozhnje: 4/5
    Pouzdanost: 3/5
    Komfor: 4/5
    Cena odrzhavanja: 3/5
    Performanse: 3/5
    Imidz: 3/5
    Bezbednost: 3/5

    Izjave vlasnika:

    "Lak za upravljanje, udoban, veoma dobre kochnice..."
    "Veoma potentan i brz auto, u mom sluchaju sa motorom 1,8..."
    "Puno stvari su poshle naopako sa mojom Xsarom, losha pouzdanost..."
    "Nedostaje mu lichnog imidza i malo osobenog karaktera..."
    "Veoma koforan, narochito pogodan za duga putovanja..."
    "Odlichan izbor za polovno vozilo!"
    "Jeftin za odrzhavanje u Fransuskoj. Moj prijatelj u Londonu troshi duplo vishe za servisiranje..."
    "Motori trazhe visoke obrtaje da bi ispoljili svoj karakter..."
    "Nema svoj lichni pechat, bez karaktera, ali to mi se i svidja kod njega..."
    "Dobre, ali ne i zadivljujuce performanse za motor 1,8..."
    "Imao sam problema sa elektronikom, step-motor je takodje otkazao rano..."
    "Slab imidz i bez karaktera, chak i moj model VTS!"
    "Ovlashcenom servisu je trebalo 3 pokushaja da otkrije minornu greshku u elektronici..."
    "Niko vas nece prepoznati na ulici, shto uglavnom i nije tako loshe..."
    "Nikakvih problema u eksploataciji u prve tri godine..."
    "Lak za vozhnju, ipak isuvishe mekano veshanje shto ne doprinosi zabavi u vozhnji..."
    "Airbag senzor se bez razloga dva puta palio. Par sitnih problema sa elektronikom..."
    "Udoban i lagan za upravljanje, ali ne ochekujte "GTI performanse", chak ni od motora 1,8 16v..."
    "Diskretan..."

    Pozz
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • Garwor
      CBC Član
      • 04.01.2006
      • 40
      • Beograd

      #3
      Hvala, druze!

      Deluje mi ok, malo me brine ona losa pouzdanost, u principu mi treba relativno pouzdan i udoban auto za autoput i magistralni i nesto manje za grad, da ima neku pristojnu snagu ( nista extra, 90-100 KS je ok) da nije veliki, ali ni mali ko yugo, za prostor na zadnjoj klupi bas me briga, da ima 3v, i da nije ruzan ko vecina japanaca ( vecina, ne svi!). Xsara mi deluje kad bolja kupovina od recimo vw pola za iste pare. Nadam se da ce pasti jos neki komentar.
      Be quick or be dead!
      1.8 Citroen Xsara VTS '98

      Comment

      • Corsa
        CBC Senator XXL
        • 22.09.2005
        • 450
        • Beograd

        #4
        Posto sam i ja jedno vreme bio veoma zagrejan za ovaj model,mogu ti preneti savet koji sam ja dobio"Uzmi dizela,npr 1.9 TD"

        Comment

        • Garwor
          CBC Član
          • 04.01.2006
          • 40
          • Beograd

          #5
          Jesi dobio jos neki savet uz to? Jel ne valja benzinac?
          Ne bi dizela, cenim da je podlozniji kvarenju, a i pre bi ubacio plin.
          Sto si odustao?
          Be quick or be dead!
          1.8 Citroen Xsara VTS '98

          Comment

          • Corsa
            CBC Senator XXL
            • 22.09.2005
            • 450
            • Beograd

            #6
            U principu nisam dobio previse saveta(osim za dizela).Inace taj 1.9 dizel se odlicno pokazao.Kao i za sve Citroene kruzi prica da su delovi skupi,ali na osnovu cena iz SAT-a,ja nisam dosao do tog zakljucka.Ima u reviji SAT text o polovnoj Xsari i dobro su je ocenili,cak stavise pohvalili su je.Trebali bi ok da budu benzinci,ali je ugradnja plina za Citroen malo skuplja koliko znam(valjda ima plasticnu usisnu)Te starije serije imaju benzince od 1.6 i 1.8 litara(od onih koji bi te zanimali),a kasnije se pojavio 1.6 16v sa 110 ks koji je zamenio prethodno navedene 1.6 i 1.8.
            Odusato sam od Xsare zato sto je to ipak preveliki auto za moju majku,a i racunam da mogu da kupim nesto novije i lepse.(ne kazem da je Xsara ruzna,ali je ipak malo vise porodicni auto,nego mladalacki)

            Comment

            • Wiz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3104
              • Nish

              #7
              Uzmi Saxo u bilo kojoj varijanti do 1.6 motora

              Comment

              • Dren
                CBC Senator XXL
                • 24.08.2005
                • 1068
                • Sarajevo

                #8
                Za pare za koje se moze kupiti pristojna Xsara se ne moze kupiti ni los Golf 2-3 godine stariji... Cak ni benzinac...

                Nema neku karizmu, ali nije ni ogavna...

                Moj drug je kupio model 2000 g. sa 1.9D motorom, i nije nezadovoljan... Pogotovo kada uporedi koliko je para dao, i koliko opreme dobio... Svakako nije "letac" i zbog bebe vozi lagano... Uradio joj je zamjenu sveg remenja, spanera, filtera, ulja, diskova, plocica itd. za nekih 400 EUR, jos kad uzme 2 nove ljetne gume i servis klime izacice ga oko 550 EUR dovodjenje u red... Naravno dijelovi su bili zamjenski, a ne Citroen, ali to je stara prica sa ovlastenim servisima...

                Prave odlicne motore, posebno sto se tice izdrzljivosti, tj. nisu "trkacki" zamisljeni... Vecina ljudi ne zna da PSA Koncern (Peugeot/Citroen) proizvodi vise diesel motora godisnje od nama omiljenog VAG-a...

                Za benzince ne znam tacno koji ima plasticnu usisnu granu, ali u svakom slucaju na ovom forumu se mozes konsultovati s "plinasima", da saznas koji motor u startu da trazis, jer nije moguce da nemaju nijedan sa "starom" konstrukcijom, tj. metalnom usisnom granom, koja znaci jeftiniju plinsku varijantu...

                U svakom slucaju mislim da ne mozes puno pogrijesiti s ovim odabirom, pogotovo ako ces ga iole duze voziti... Udobni su, malo se vise naginju kod "tjeranja" ali nebitno za stabilnost... A veliki auto je veliki auto, kada nekon toga sjednes u mali auto, imas osjecaj da sjedis na stokrli... Imaju i pomicni "samousmjeravajuci" zadnji most ( ako sam se dobro izrazio...) koji im pomaze da zadnji tockovi idu malo ravnije kroz krivinu, nesto kao 4WS sistem svojevremeno...

                Comment

                • starac vujadin
                  CBC Senator XXL
                  • 27.08.2005
                  • 2617
                  • Stari grad

                  #9
                  Solidan auto, niko ga ne primecuje, potpuno neinteresantan za lopove. Dizelasi su odlicni - svi. Karavani su takodje izuzetno hvaljeni. Benzinci su bolji ovi novije generacije sa 16v.
                  I da...auto vozi Sebastian Loeb, ako ti to nesto znaci!

                  Comment

                  Working...
                  X