riva ili samara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    idu Lade i po 300.000+km bez problema, u jako teskim uslovima eksploatacije i bez odrzavanja (video u Africi u doba dok su Rusi masovno tamo izvozili i imali uticaja). jeste da ne lice ni na sta opticki ali se kotrljaju

    pricam o original Ladama, ne o Zastavinim "ladama" koje su ovde uvaljivane (Ziguli sa prelepljenom nalepnicom).

    u VAZ-u su postojale trake za proizvodnji za export i to se zvalo Lada-VAZ (da latinicom) i postojale BA3 (cirilicom) koje su se prodavale po istocnom bloku pod brandom Zhiguli.

    razlikovao se enterijer, kvalitativna kontrola izrade i serijska oprema.
    Lade za Evropu su imale radio aparat serijski/diler opcija, klima je bila u redovnoj ponudi i za Rivu, gume iz fabrike nisu bile one tvrde ruske vec Michelin obicno, sedista su bila presvucena kozom ili somotom, itd itd.

    naravno i cena nije bila ista, pa je Riva sa opremom kostala i blizu 10.000 dolara dok je Zastavima kooperativna prodavana za 3-4.000 dolara (7-8.000 dem) neto.

    kod nas se relativno malo zna o Ladama, trziste je decenijama bilo zatvoreno i nije bio dozvoljen uvoz novih automobila obicnim gradjanima (samo povratnici sa boravka-rad u inostranstvu).

    Zastava je i onda kao i danas prica za sebe, svaki auto dozivljavaju kao smrtnu opasnost ako nije uvoz/prodaja iz KG odnosno van Zastavine kontrole.

    cak i tada kada se cekalo na KG modele Lada (te istocne varijante) mesecima i cak godinu i vise Zastava je zabranjivala preko politicara da gradjanin ili druga firma uveze Ladu i ponudi kupcima.

    teska vremena samoupravljanja, neponovio se eksperiment..

    u Belgiji je centralni diler za Evropu (naravno van istocnog bloka u koji smo i mi spadali) pocetkom 90tih nudio Ladu Natasha-u sa full opremom (za to doba), grejanjem sedista, centralnom bravom, brisacima farova i slicnom opremom koja je daleko prevazilazila klasu kompakta.
    metalik boja se podrazumevala kao opcija koja je cesto bila u salonima. (obicna boja na Ladama je bila proizvod Duga Beograd i nije bila neki kvalitet, metalik boje Duga nije pravila pa su Rusi metalik boje kupovali na zapadu od PPG-a i drugih. samim tim je i korozija lima bila daleko manje izrazena jer i inace metalik lak zahteva kvalitetniju pripremu podloge a poseduje i poseban zastitni providni gornji sloj).

    Transco iz Antwerpena je naveliko prodavao Lade sirom planete, brodovima se slalo iz centralnog skladista u Blegiji (imam negde i original prodajnu brosuru tih Lada i cenovnik u francima za export, pa mogu da pogledam tacno u cent ako je bas bitno)

    nekoliko godina zaredom Lada je bio i najprodavaniji uvozni automobil u Belgiji, prodavano je vise Lada nego Golfova ili japanaca tokom 80tih
    u Svedskoj je Be A tri (BA3) kako su ih zvali cak bio dostigao trecu poziciju po brojnosti kao uvozni model. odlican izbor siromasnijih za tesku skandinavsku zimu. naravno doba pre kraha SSSR-a , export modeli.

    verujem da je jos malo takvih zapadnih modela Lada prezivelo a vlasnici koji ih poseduju i ne zele da ih se odreknu, bar ne za male pare posto na zapadu kao sto je slucaj sa Trabantom pojacava se kod kolekcionara kult starijih vozila poput Lada, Skoda Rapid i slicnih koji su danas retki.

    danas dobro ocuvan Trabant u originalnom stanju vredi vise kao polovan nego sto se prodavao kao nov

    za ondasnju cenu i ondasnju konkurenciju nisu Lade bile nekonkurentne prema drugim modelima. obicno su Lade imale osobine 1 klasa iznad po ceni 1 klasa ispod od uobicajenih odnosa na datom trzistu.


    btw, Riva se prodavala i u verziji sa 1.7 motorom i serijski klimom ne nekim trzistima, ovde kod nas nikada takav model nisam video niti cuo da se ikada uvozio.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sri98
      Admin od Trpeze
      • 24.10.2004
      • 7262
      • Republic of Konjarnik
      • Toyota Corolla E 210

      #17
      Natasha je Samara cabrio



      http://www.histomobile.com/1/Lada/1992/ ... htm?lan=1'
      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

      Comment

      • g60
        CBC Senator XXL
        • 20.10.2006
        • 1011
        • Vrachar je majka ;)

        #18
        Lajka...

        Ajte molim vas... Kome jos treba lada sa svim tim glupostima. Tja znam tamo neki servo, klima, podizaci... Bljak...
        Da se ne oznojim u lajki? totalna propas...
        Kad sednem u nj pa zamirise onaj vonj plastike mmm

        Pa je poteram kao neki SUV! Preko livada i kamenja a ona ide! Skace kao konj! Ma rita se! Tako dobro a jeftino! Moj stari joj tepa - magare... Stranci sa om prilaze i pitaju sta je TO! Tako ruzno i gadno Moja lajka

        160.000... Svake godine joj namestam one kvake i brave... Samo ispadne iz lezista, nemam pojma kako...

        Za limariju malo plastike, gita i cetkom boja i...
        ZOOOOOOM!
        Na 160.000 tek otisla jedna kugla! Ma bruka. Nista radjeno, matori prvi vlasnik... nesalomiva je
        Zezaju je samo neke male sitnice na motoru koje moj matori nece da kupuje redovno da ima u steku ( razvodna ruka, kablovi, crevca za gorivo, kapa...) Pa se cese...

        najbolji po meni auto za najmanje para.
        A napravljena je tako da mozes bukvalno da joj uradis generalku na ulici ( ruska posla )
        Pozz

        Svako leto je vozim po 2 meseca

        Comment

        • g60
          CBC Senator XXL
          • 20.10.2006
          • 1011
          • Vrachar je majka ;)

          #19
          Seljak ti mama....

          Samara pre lici na neki toster iz istorije nego na auto...
          mozemo da je volimo samo mi koji je imamo...

          Comment

          • G_Unit
            CBC Član
            • 21.02.2006
            • 35
            • NbG BLock

            #20
            A kako to izgleda toster iz istorije?
            P.s.Samara ima 4 tocka ako nisi znao i ima motor da je pokrece tako da je to SIGURNO auto.
            Lada Samara

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #21
              Pa tako... nekako... kao Samara

              @myokis
              Molim te obrati paznju kako se obracas drugim clanovima foruma. Ne postoji razlog da nekoga vredjas, koliko god da se ne slazes sa tim sto on radi. Sve moze da se resi kulturnom diskusijom, ok?


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • g60
                CBC Senator XXL
                • 20.10.2006
                • 1011
                • Vrachar je majka ;)

                #22
                Ulje joj ne bi bilo nikad zamenjeno, filter ulja takodje, sipan aditiv za gorivo, zamenjeni kaisevi, ociscene kleme, popravljene kvake, popravljena pumpica za vodu brisaca... I jos mnogo toga da nema mene.

                A mislim da niko zivi ko vozi ladu to ne radi redovno!
                moja lada je utegnuta ( malo je zeza karbon ali sam daleko od nje pa ne mogu da sredim) i zafarbana! Nema niti jednu rupu niti gram rdje!
                A prva je boja
                Nikad varena jer je namazana tovatnom mascu+motorno ulje svuda ispod i napravio se tanak film sa prasinom.


                Sta sad?

                Ja prosto kod nje volim tu ruralnost i spontanost...
                Ona je daleko od automobila ali fenomenalno sluzi svrsi - da se covek preveze a ne nazebe!

                Da znam kako se postavlja slika...
                Pozz

                Comment

                • sri98
                  Admin od Trpeze
                  • 24.10.2004
                  • 7262
                  • Republic of Konjarnik
                  • Toyota Corolla E 210

                  #23
                  Originally posted by g60

                  Da znam kako se postavlja slika...
                  http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... =2744#2744
                  Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                  Comment

                  • g60
                    CBC Senator XXL
                    • 20.10.2006
                    • 1011
                    • Vrachar je majka ;)

                    #24
                    Sta da se radi... neki ne znaju da voze pa lupaju...
                    Evo mog ponosa i dike ( u garazi ceka novu kuglu i jos po nesto)

                    Comment

                    • g60
                      CBC Senator XXL
                      • 20.10.2006
                      • 1011
                      • Vrachar je majka ;)

                      #25
                      he, he

                      Evo jos jedna...

                      maska i branik su na cetku ofarbani...

                      Comment

                      • g60
                        CBC Senator XXL
                        • 20.10.2006
                        • 1011
                        • Vrachar je majka ;)

                        #26
                        Mjoook
                        To je boja superakrilmetalik pa ima odsjaj od branika
                        Ne daj boze da farbam branik brez skidanja!

                        Comment

                        • g60
                          CBC Senator XXL
                          • 20.10.2006
                          • 1011
                          • Vrachar je majka ;)

                          #27
                          @Dovla, sta uze na kraju?

                          Kakvi su ovi ljudi sto samo dodju da nas okoriste i zapale. A mi se polomimo, iznesemo ratluk, slatko i kiselu.... ccc

                          Comment


                          • #28
                            [b]neznam o cemu se ovde pise,kao da se neradi o samari nego o fici.Ja sam je uzeo sa 130000km,sada sam na 170000,i do sada bez i jednog problema znacajnog.Malo ivica gepeka i rubovi naceti rdjom,ali i to cu da sredim.Vozio sam mnoge automobilcice i nevidim sto je golf ili neki skuplji auto udobniji od samare.Sto se rive tice,neznam,ali mislim da je samara slidan auto u odnosu na cenu,recimo po vrednosti,tri juga za jednu samaru,toliko ce ih nadziveti,a udobnost,bicu realan,bar puta dva[/b]

                            Comment

                            • g60
                              CBC Senator XXL
                              • 20.10.2006
                              • 1011
                              • Vrachar je majka ;)

                              #29
                              Jedino sto mogu da zamerim samari u odnosu na golfa2 jeste losija zastita od korozije, sve sto je od gume na motoru truli i poneki nebulozni kvarovi u elektrici.
                              Za juga je baba roga
                              Pozz

                              Comment

                              • novice
                                CBC Član
                                • 22.11.2006
                                • 51
                                • Beograd

                                #30
                                Moj matori je 88 kupio Samaru iz 87 sa 70000 predjenih (da covek sa njom presao 70000 za godinu i nesto). Ne znam dal je za izvoz il nije, sta ste vec ovde sve napricali, uglavnom to je jedna od prvih koje su se pojavile kod nas u prodaji. Secam se kako smo se zacudili kako je u odnosu na tada najpopularnijeg gofa 2 bila mnogo startnija i udobnija, podjednako tiha a i potrosnja je bila slicna (rec je o motoru 1.3 od 65ks u odnosu na 1.3 55ks golfa). Stvarno je taj auto vredeo mnogo vise no sto je kostao (da ne slazem, placen cini mi se 7000 maraka, nov Golf je bio 22.000). I dan danas je u zivotu, jedino je prilicno oronuo (plastika komande table je skroz ispucala, volan se ogulio, zadnja polica se "olinjala" skroz i prelomila na dva dela, curka ulje na motoru, truli zadnji blatobrani, boja matirala 100%...) tu se vidi da Lada ipak nije VW.
                                Meni samo nije jasno zasto poredite Rivu i Samaru, sem proizvodjaca nemaju nista zajednicko. Bio sam primoran da mnogo puta vozim Rivu karavan, od tog auta mena nista gore. Katastrofalne kocnice (i Samara ima lose kocnice, ali tek ovo...), motor 1.5 stare konstrukcije em bucan em trosi, pistanje kardana (diferencijala) preko 50km/h, najnestabilniji auto u koga sam ikada seo, dizajn i spolja i unutra prikladan 70-tim godinama... . Ako izuzmemo robusnost, i pored niske cene ovo nije zasluzivalo da se nazove automobilom.

                                Comment

                                Working...
                                X