idu Lade i po 300.000+km bez problema, u jako teskim uslovima eksploatacije i bez odrzavanja (video u Africi u doba dok su Rusi masovno tamo izvozili i imali uticaja). jeste da ne lice ni na sta opticki ali se kotrljaju 
pricam o original Ladama, ne o Zastavinim "ladama" koje su ovde uvaljivane (Ziguli sa prelepljenom nalepnicom).
u VAZ-u su postojale trake za proizvodnji za export i to se zvalo Lada-VAZ (da latinicom) i postojale BA3 (cirilicom) koje su se prodavale po istocnom bloku pod brandom Zhiguli.
razlikovao se enterijer, kvalitativna kontrola izrade i serijska oprema.
Lade za Evropu su imale radio aparat serijski/diler opcija, klima je bila u redovnoj ponudi i za Rivu, gume iz fabrike nisu bile one tvrde ruske vec Michelin obicno, sedista su bila presvucena kozom ili somotom, itd itd.
naravno i cena nije bila ista, pa je Riva sa opremom kostala i blizu 10.000 dolara dok je Zastavima kooperativna prodavana za 3-4.000 dolara (7-8.000 dem) neto.
kod nas se relativno malo zna o Ladama, trziste je decenijama bilo zatvoreno i nije bio dozvoljen uvoz novih automobila obicnim gradjanima (samo povratnici sa boravka-rad u inostranstvu).
Zastava je i onda kao i danas prica za sebe, svaki auto dozivljavaju kao smrtnu opasnost ako nije uvoz/prodaja iz KG odnosno van Zastavine kontrole.
cak i tada kada se cekalo na KG modele Lada (te istocne varijante) mesecima i cak godinu i vise Zastava je zabranjivala preko politicara da gradjanin ili druga firma uveze Ladu i ponudi kupcima.
teska vremena samoupravljanja, neponovio se eksperiment..
u Belgiji je centralni diler za Evropu (naravno van istocnog bloka u koji smo i mi spadali) pocetkom 90tih nudio Ladu Natasha-u sa full opremom (za to doba), grejanjem sedista, centralnom bravom, brisacima farova i slicnom opremom koja je daleko prevazilazila klasu kompakta.
metalik boja se podrazumevala kao opcija koja je cesto bila u salonima. (obicna boja na Ladama je bila proizvod Duga Beograd i nije bila neki kvalitet, metalik boje Duga nije pravila pa su Rusi metalik boje kupovali na zapadu od PPG-a i drugih. samim tim je i korozija lima bila daleko manje izrazena jer i inace metalik lak zahteva kvalitetniju pripremu podloge a poseduje i poseban zastitni providni gornji sloj).
Transco iz Antwerpena je naveliko prodavao Lade sirom planete, brodovima se slalo iz centralnog skladista u Blegiji (imam negde i original prodajnu brosuru tih Lada i cenovnik u francima za export, pa mogu da pogledam tacno u cent ako je bas bitno)
nekoliko godina zaredom Lada je bio i najprodavaniji uvozni automobil u Belgiji, prodavano je vise Lada nego Golfova ili japanaca tokom 80tih
u Svedskoj je Be A tri (BA3) kako su ih zvali cak bio dostigao trecu poziciju po brojnosti kao uvozni model. odlican izbor siromasnijih za tesku skandinavsku zimu. naravno doba pre kraha SSSR-a , export modeli.
verujem da je jos malo takvih zapadnih modela Lada prezivelo a vlasnici koji ih poseduju i ne zele da ih se odreknu, bar ne za male pare posto na zapadu kao sto je slucaj sa Trabantom pojacava se kod kolekcionara kult starijih vozila poput Lada, Skoda Rapid i slicnih koji su danas retki.
danas dobro ocuvan Trabant u originalnom stanju vredi vise kao polovan nego sto se prodavao kao nov
za ondasnju cenu i ondasnju konkurenciju nisu Lade bile nekonkurentne prema drugim modelima. obicno su Lade imale osobine 1 klasa iznad po ceni 1 klasa ispod od uobicajenih odnosa na datom trzistu.
btw, Riva se prodavala i u verziji sa 1.7 motorom i serijski klimom ne nekim trzistima, ovde kod nas nikada takav model nisam video niti cuo da se ikada uvozio.

pricam o original Ladama, ne o Zastavinim "ladama" koje su ovde uvaljivane (Ziguli sa prelepljenom nalepnicom).
u VAZ-u su postojale trake za proizvodnji za export i to se zvalo Lada-VAZ (da latinicom) i postojale BA3 (cirilicom) koje su se prodavale po istocnom bloku pod brandom Zhiguli.
razlikovao se enterijer, kvalitativna kontrola izrade i serijska oprema.
Lade za Evropu su imale radio aparat serijski/diler opcija, klima je bila u redovnoj ponudi i za Rivu, gume iz fabrike nisu bile one tvrde ruske vec Michelin obicno, sedista su bila presvucena kozom ili somotom, itd itd.
naravno i cena nije bila ista, pa je Riva sa opremom kostala i blizu 10.000 dolara dok je Zastavima kooperativna prodavana za 3-4.000 dolara (7-8.000 dem) neto.
kod nas se relativno malo zna o Ladama, trziste je decenijama bilo zatvoreno i nije bio dozvoljen uvoz novih automobila obicnim gradjanima (samo povratnici sa boravka-rad u inostranstvu).
Zastava je i onda kao i danas prica za sebe, svaki auto dozivljavaju kao smrtnu opasnost ako nije uvoz/prodaja iz KG odnosno van Zastavine kontrole.
cak i tada kada se cekalo na KG modele Lada (te istocne varijante) mesecima i cak godinu i vise Zastava je zabranjivala preko politicara da gradjanin ili druga firma uveze Ladu i ponudi kupcima.
teska vremena samoupravljanja, neponovio se eksperiment..
u Belgiji je centralni diler za Evropu (naravno van istocnog bloka u koji smo i mi spadali) pocetkom 90tih nudio Ladu Natasha-u sa full opremom (za to doba), grejanjem sedista, centralnom bravom, brisacima farova i slicnom opremom koja je daleko prevazilazila klasu kompakta.
metalik boja se podrazumevala kao opcija koja je cesto bila u salonima. (obicna boja na Ladama je bila proizvod Duga Beograd i nije bila neki kvalitet, metalik boje Duga nije pravila pa su Rusi metalik boje kupovali na zapadu od PPG-a i drugih. samim tim je i korozija lima bila daleko manje izrazena jer i inace metalik lak zahteva kvalitetniju pripremu podloge a poseduje i poseban zastitni providni gornji sloj).
Transco iz Antwerpena je naveliko prodavao Lade sirom planete, brodovima se slalo iz centralnog skladista u Blegiji (imam negde i original prodajnu brosuru tih Lada i cenovnik u francima za export, pa mogu da pogledam tacno u cent ako je bas bitno)
nekoliko godina zaredom Lada je bio i najprodavaniji uvozni automobil u Belgiji, prodavano je vise Lada nego Golfova ili japanaca tokom 80tih

u Svedskoj je Be A tri (BA3) kako su ih zvali cak bio dostigao trecu poziciju po brojnosti kao uvozni model. odlican izbor siromasnijih za tesku skandinavsku zimu. naravno doba pre kraha SSSR-a , export modeli.
verujem da je jos malo takvih zapadnih modela Lada prezivelo a vlasnici koji ih poseduju i ne zele da ih se odreknu, bar ne za male pare posto na zapadu kao sto je slucaj sa Trabantom pojacava se kod kolekcionara kult starijih vozila poput Lada, Skoda Rapid i slicnih koji su danas retki.
danas dobro ocuvan Trabant u originalnom stanju vredi vise kao polovan nego sto se prodavao kao nov

za ondasnju cenu i ondasnju konkurenciju nisu Lade bile nekonkurentne prema drugim modelima. obicno su Lade imale osobine 1 klasa iznad po ceni 1 klasa ispod od uobicajenih odnosa na datom trzistu.
btw, Riva se prodavala i u verziji sa 1.7 motorom i serijski klimom ne nekim trzistima, ovde kod nas nikada takav model nisam video niti cuo da se ikada uvozio.
Comment