Planiram kupovinu automobila, pa mi treba savet...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simon
    CBC Član
    • 25.03.2007
    • 12
    • Beograd, ex Senjak, trenutno Medakovic

    Planiram kupovinu automobila, pa mi treba savet...

    Zdravo svima!
    Predstavio sam se u delu foruma namenjenom za to, ali ne moze da skodi da to uradim ponovo. Zovem se Simon, student sam ekonomskog faksa u Beogradu. U skorije vreme, planiram da uzmem neki auto. Ako sve bude u redu, dobicu oko 3500 za automobil, ako bude jos bolje dobicu max 5000 evra . Znam da to nisu male pare, i zato ne bih da ih spiskam na neku glupost. Glavno pitanje ostaje da li uzeti malo stariji automobil sa vise opreme tipa stariju Alfu ili nesto slicno, ali i sa vecom kilometrazom, ili noviji sa manje opreme, manjim motorom, ali manjom predjenom kilometrazom, tipa Punto, Clio, Saxo, Corsu.
    Nekoliko stvari mi je bitno pri odabiru:
    Relativno mala kubikaza (do 1600 kubika), samim tim i jeftinija registracija, mala potrosnja(sto bi trebalo da ide u paketu sa vec navedenim stvarima), startnost(kolika tolika).
    Automobil planiram da vozim najvise po gradu tako da mi je gepek nebitan kao i maksimalna brzina. Vise bi mi znacilo ubrzanje.
    Paznju sam, za sada, usmerio ka novijim automobilima, i kao zlatna sredina mi se cini citroen saxo 200*. I, to sam spazio nekoliko vts modela, ali je njihova cena malo visa. Sta mislite o ovom modelu? Da li je neko imao iskustva sa njihovim motorima? Sa nabavkom rezervnih delova? Sa servisima?.....
    Pratim forum vec neko vreme i mogu da kazem da sam procitao dosta dobrih saveta i informacija, pa bih jako voleo da cujem vase misljenje u vezi svega ovoga.
  • Azrael
    CBC Senator
    • 29.06.2006
    • 278
    • Kragujevac

    #2
    Da ja imam taj novac (5000e) bez razmisljanja bih uzeo Alfu 145 1.4ts, ili 1.6ts, jer moze da se uzme dosta dobar primerak sa ful opremom i jos da ti ostane para za eventualno neka ulaganja da auto dovedes u perfektno stanje, dobijas ekstra startan auto, sa neverovetnim filingom u voznji, ali moras da se oprostis od relativno male potrosnje! Ovo je moje subjektivno misljenje po pitanju Alfe, a sto se tice ostalih auta koje si naveo dvumio bih se izmedju Clia i Saxa!

    Comment

    • Marko001
      CBC Senator XXL
      • 09.09.2006
      • 1070
      • Belgrade

      #3
      Za 3500 uh ne znam sta bih uzeo Hyundai accent, daewoo nexia... mislim da su ti to opcije ako hoces sto novije godiste. za 4000 bih uzeo Ford Escort VI ili Fiat Bravo...

      Za 5000 bih uzeo jos novijeg godista (2001-2002) Fiat Bravu/Brava. Ili malo stariji Ford Mondeo ili Citroen Xantiu.

      A od tih malih automobilcica (ja ih zovem pikavci ) isao bih Na corsu ili clia. Saxo je jos jedna klasa ispod njih, A segment, najmanji automobili... tako da njega ne bih nikad uzeo...

      Ali nikad nemoj dati zadnju paru kad kupujes polovan auto. Treba prvo da promenis ulje, filtere, kaiseve i mozda jos nesto ako je potrebno. I jos treba neka kinta da ti ostane za slucaj nekog iznenadnog kvara posto ti taj auto jos ne poznajes sta mu i da li mu fali. Tako da bih kad sve saberem i oduzmem ja na tvom mestu kupio Fiat Bravo/Bravu za oko 4000-4500).

      Samo nemoj da uzmes 1.4 motor jer se lose pokazao, uzmi 1.6 16v, ima 103 KS...

      A osim toga to je auto koji dosta lepo i dan danas izgleda, mlad si,verovatno juris cice itd...

      Comment

      • prle
        CBC Senator
        • 04.09.2006
        • 223
        • Beograd - Konjarnik

        #4
        moraš i da se odlučiš da li želiš benzica ili dizelaša, onda koliko imaš da daješ za održavanje, šta ti sve treba kod tj od automobila? itd

        za 3500 mislim da ništa mlađe a srećno ne možeš da nađeš, samo ono od čega beže svi, a za 5000 možda možeš da uhvatiš corsu C, ali lakše ćeš doći do francuza...punta za 5000 možeš extra mladog da nađeš, njemu veoma brzo pada cena, tera ga glas da se često kvari, ali baš je namenjen za grad

        Comment

        • Williams
          CBC Senator XXL
          • 07.02.2006
          • 556
          • Beograd- Cerak

          #5
          Prvo moras da vidis koji tip automobila tebi lezi vise. Ako preferiras gradsku varijantu za te pare bi mogao da uzmes fiat bravo 1.6 i da ga sredis u potpunosti. Moj drugar je kupio jedan primerak iz uvoza i nikakvih problema do sad nije imao (sport paket, oz racing felne, klima...). Saxo isto koliko sam cuo nije los autic, a i VTS sam neki skoro gledao za 4 600 tek je uvezen bio.

          Druga stavka ti je koliko ces imati para za odrzavanje istog, znaci ako nemas neki stalni prihod glupo bi bilo da uzmes novi auto koji neces moci adekvatno da odrzavas (racunaj da je sa bilo kojim sportskim autom skuplje odrzavanje).

          Comment

          • fantom
            CBC Senator
            • 24.06.2005
            • 218
            • Subotica
            • Fiat 500, StreetKa

            #6
            Ukoliko uzmes lep primerak nekog "francuza" neces se pokajati...mogu se za prilicno normalnu cifru naci, a i delovi su u poslednje vreme sve pristupacniji...ja sam u poslednje vreme imao nekoliko twingica, clia i jednog megana...saxo je odlican izbor bas se u Su nedavno prodavao extra primerak vts-a 1.6 16v za 4500 od vlasnika 2001. god. cini mi se...za 5000 bi mogao eventualno, ako imas nekog pouzdanog da ti uveze auto odraditi neki 206 ili clia, al kao sto su vec kolege rekle, treba odmah uraditi servis za svaki slucaj tako da je to opet trosak na tih 5000, al vredi
            Old school...

            Comment

            • Hermes
              CBC Senator XXL
              • 14.02.2006
              • 1306
              • https://t.me/pump_upp
              • bemve

              #7
              Vecina ce ti savetovati da uzmes kola koju voze i sa kojom imaju iskustva, ali tu je tesko biti nepristrasan....U svakom slucaju, bilo sta da uzmes, ostavi bar 500 evra sa strane da se nadje za sitne popravke i redovne servise, da mozes da sredis auto do odlicnog stanja, pa da te sluzi dugo i bez problema

              P.S. Ne preporucujem BMW , sto se tice potrosnje
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • Simon
                CBC Član
                • 25.03.2007
                • 12
                • Beograd, ex Senjak, trenutno Medakovic

                #8

                Koliko odgovora u tako kratkom roku. Gledao sam ja vec neke alfe 145, ali se ne razumem puno u kola, tako da ne bih znao da ih odrzavam sam kako valja. Ruku na srce, Alfe su stvarno lepi automobili, ali ih bije los glas o odrzavanju. Cak, me je i neki lik iz alfinog servisa, kod koga sam isao da se malo raspitam, uputio na ovaj forum .
                Gledao sam malopre nekog saxa i on stvarno izgleda dobro, i to u ovoj boji. Samo mu cena nije naivna uopste, a ni predjena kilometraza:
                http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... p?id=19824
                mada je stvarno lep. Lepa mu je linija, mozda najlepsa od tih superminija, a i ova verzija ima 120 konja. Sa tom kilazom to leti.
                Je l imao neko iskustva sa kvarovima, cenom delova, servisom za ovog malisana?
                Tih nekoliko vts-ova kojih ima u gradu jako lepo izgledaju.
                Zaboravio sam da napomenem da bi to bio benzinac.
                Ja sve sto sam gledao preko neta bilo je na autoscout-u i mobile.de, ali sam skapirao da su automobili malo skuplji kada su postavljeni na net, nego kada se nadju tamo iz prve ruke. Mada, nisam nesto o ovuzu razmisljao.
                Kes, za odrzavanje ne bi bio problem jer zivim sa caletom i on ima stalne prihode, ali ne zelim da dajemo previse kinte na kola. Kada ja budem poceo da radim jedog lepog dana, onda cu vec moci(nadam se)da dam neke vece pare za kola.
                Jasno mi je da cu za sportski auto dati vise kinte, ali ako ne budem vozio tako nesto sada, kada cu?
                Mada, kada dodje do kupovine, nisam magarac da uzmem auto na lepe oci. Ima da odem sa nekim ko zna i bez pregleda u nekom proverenom servisu ne uzimam kola.
                Inace, burazer mi ima punta sporting dvojku, i na njemu su se pokvarile stvari za koje nismo ni znali da postoje u automobilu , pa sam malo skeptican u vezi fiata. Naravno, kvarovi su bili vezani za elektroniku.
                Stos je u tome sto kada bih trazio neku korsu, punta ili clia 200* za tepare, mogao bih da uhvatim uglavnom primerke bez klime.
                Ovako bih dobio saxa za mozda malo vecu kintu, ali koji je veoma startan-1.6.16v sa klimicom. Plus mi se svidja njegova linija.
                Hvala za dosadasnje savete.

                Comment

                • Williams
                  CBC Senator XXL
                  • 07.02.2006
                  • 556
                  • Beograd- Cerak

                  #9
                  Ako vec volis Citroen, mozes da pogledas i xsaru, ima VTS model od 170 konja za slicne pare kao saxo.

                  ili


                  Vidjao sam ih par puta u oglasima za 4 do 5 soma evra.
                  Pozdrav!

                  Comment

                  • Marko001
                    CBC Senator XXL
                    • 09.09.2006
                    • 1070
                    • Belgrade

                    #10
                    Ej care, tako mali i lagan autic,malo,malo medjuosovincko rastojanje, pa 120 konja (neki to zovu i leteci kovceg), pa ti (verovatno) neiskusan, a mlad vozac... Cim si se toliko zalepio da hoces taj VTS,120 konja,sportski autic i da leti... Znaci da bi ga ti gazio... Iskreno ne vuce mi sve to na dobro 120 konja je previse za tu karoserijicu. Kad cujem da neko ima takve planove uvek se setim Dragana Mancea, jako popularnog nekad igraca Partizana, koji je imao 23 godine kada je poginuo na novosadskom putu 1985. (koliko li si ti tad imao godina ako si se rodio uopste???) vozeci takodje svoj mali brzi francuski auto- pezo 205 gti. a to je vrlo slican auto tom saxu vts.

                    evo mozes procitati pricu o njemu i tom dogadjaju na ovom linku http://www.grobarikrusevac.com/phpBB2/v ... d3cad882c3


                    Zato pamet u glavu i bolje uzmi neki malo veci i stabilniji auto, sa malo manje konja, sad mislim da ti je i 100 previse. Ja bih na tvom mestu uzeo nekog tromog dizelasa bez turbine od 60-ak konja

                    Mislim da ti je Myokis dao dobar predlog. kupi mecku 124 200D. mnogo dobar auto, stabilan, velik, cvrst kao tenk. a nije brz uopste. Lepo izgleda i dan danas. A ogroman je, tako da ne samo sto neces stavljati glavu u torbu nego ces i izvezbati parkiranje sto sa saxom ne bi mogao jer je toliko mali da bi i moja baba umela da ga parkira.

                    Comment

                    • Car
                      CBC Senator XXL
                      • 07.07.2005
                      • 900
                      • Beograd

                      #11
                      To je mnogo para za auto star 16 godina... Barem iz mog ugla...

                      Comment

                      • Marko001
                        CBC Senator XXL
                        • 09.09.2006
                        • 1070
                        • Belgrade

                        #12
                        Da, stvarno preteruju sa cenama za 124... ali mozes naci i za te pare koliko ti imas. A sto se tice lakoce parkiranja ne bih se slozio. tacno je da se mecki mnogo zakrecu tockovi te je tako smanjen krug okretanja ali velike dimenzije ipak cine svoje.

                        Comment

                        • Bansha
                          CBC Veteran
                          • 09.01.2006
                          • 101
                          • Kragujevac

                          #13
                          Ja sam kao neiskusan vozac uzeo polovnog juga(mladog), i mislim da nisam pogresio(puno). Taman sam naucio o kolima kolko mi treba, izgubio sam minimalno novca na kupo-prodaju, nisam mislio dal ce ga ukradu, dal ce da ga neko ogrebe, polomi i slicno ... znaci auto "otporan" na sve!

                          Pa ti razmisli.
                          Ko zna - zna. Ko ne zna - uci skolu.

                          Comment

                          • Marko001
                            CBC Senator XXL
                            • 09.09.2006
                            • 1070
                            • Belgrade

                            #14
                            Ja ne bih nikome preporucio juga :x Imao sam i ja keca nekad, jos uvek je u zivotu kod jednog coveka, ima skoro 30 godina sad (kec, ne covek) ali koliko znam upravo starije zastave su bile kvalitetnije, kazu da ovi noviji jugici nista ne valjaju... vozio sam se dosta puta sa kecevima (taxi) od 2000. godista na ovamo, pa to su bre raspadi, 100 puta gori od mog keca koji je bio daleko stariji.

                            u svakom slucaju da covek kupuje auto do 1200 evra, onda bi mu se izbor sveo na zastave, ali posto ima priliku da kupi nesto bolje, ona neka tako i uradi...

                            a inace po statistikama jugici se bas dosta kradu

                            Comment

                            • Simon
                              CBC Član
                              • 25.03.2007
                              • 12
                              • Beograd, ex Senjak, trenutno Medakovic

                              #15
                              Cinjenica je da su Vw Passat, Audijevi modeli i jugo najkradeniji automobili. Barem sam ja gledao neku takvu statistiku. Mozda gresim.
                              Svestan sam ja ovoga sto Marko prica, ali on me je vec smestio na groblje . U pravu je, u neku ruku, za malo medjuosovinsko rastojanje... Cinjenica je da automobil koji vozis nema veze sa stilom voznje(ukoliko nema turbo i 200 konja). Ti mozes da vozis kao idot i juga ili nesto drugo sto nije startno i da zavrsis u vreci. Ja imam razloge zbog kojih sebi ne bih mogao da dozvolim da vozim kao idiot, tako da se zbog toga ne brinem. Najbolje se uci iz iskustva.
                              Mada, razumem sta on hoce da kaze. Ne zeli mi on nikakvo zlo, vec je dao dobronameran post.
                              Problem je sto su ljudi kod navikli da voze slabe automobile i smatraju da je tako nesto bolje za pocetnika, nego da vozi automobil koji je iole startan. Ali, sta tebe moze da izvuce i neke frke na putu(za koju ti nisi kriv) osim, naravno svog umeca, i konjske snage, tj. ubrzanja?
                              Imam ortake koji imaju starije Zastavine automobile i oni su "sitting ducks" u njima. Bukvalno. Jer kada oni dodaju gas, bukvalno se nista ne desava. Cekas eone da automobil ubrza, pogotovu ako je pun. Ne dao B(b)og da nekoga treba da obidju u nekoj napetoj situaciji, a takvih je mnogo danas na ulicama i putevima, jer je grad pun napaljenih idiota, koji su voznju zavrsili tako sto su cusnuli kes u auto skoli. Nazalost, takva je situacija. O bezbednosti da ne govorim. Ja bih pre to nazvao kovcegom nego ono. To je slika i prilika nase divne, uredjene drzave.
                              Sto se tice, bezbednosti, pravilo koje je ranije bilo zastupljeno je da sto je auto veci, to je sigurniji. Danas to nema nikakve veze. Mada, ima veze ako poredis starije modele. Naravno, da si bezbedniji u staroj mecki, nego u Opel Corsi 87. god., ili necemu slicnom. I, naravno da je mecka udobnija, u neku ruku lepsa, "smekerskija", ali sta ja da radim sa automobilom koji je presao 200 000 km ili vise? A, treba da ga vozim par godina. Mozda imam predrasude, ali skoro svim starijim automobilima su povadjene duse, pogotovu golficima i opelima. Zato, sam ja poceo da razmisljam o godistu, pre nego o kvalitetu. Znam, i to da je elektronika danas u kolima najveca boljka, i da se to radi sa namerom da se uzimaju pare, ali sta je tu je. Jer, sto je jednostavnije nesto, i sto ima manje delova, to su manje sanse da se nesto u njemu pokvari.
                              Gledao sam nekoliko emisija, u kojima su zakucavali male automobile, i za divno cudo, npr Smart Fortwo se pokazao jako dobro pri udarcu u betonski zid, pri brzini od 100 km/h. Ali, problem je u tome iako kabina ostane cela, i vrata mogu da se otvore, jer telo ne moze da izdrzi silu od 50+g. Tako, da je nebitno sta vozis pri vecoj brzini i ako te zadesi neka glupost.
                              Saxo nije bas reprezentativan primerak euro/ncap crash testova, ali ima i drugih modela u igri. Ima vremena.

                              Comment

                              Working...
                              X