sa polusintetike na sintetiku - da ili ne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dukili
    CBC Veteran
    • 29.08.2005
    • 104
    • pancevo

    sa polusintetike na sintetiku - da ili ne?

    vozim Getz-a, sad je na 60.000km, sleduje mi redovan servis za dan-dva.

    do sada sam sipao esso 10-40, pa bih malo da promenim. da li je stetno sipati neko skuplje, sinteticko ulje, tipa 5-30? sta bih time dobio, a sta izgubio, i da li je to uopste preporucljivo raditi?


    hvala lepo.
    "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
    da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Tesko je to odrediti. Taj auto nema neke teske uslove rada i nije cesto pod opterecenjem.

    Ako fabrika preporucuje polusintetiku 10/40 a motoru se dobro pokazala ne vidim razlog zasto bi prelazio na nesto bolje (skuplje).

    Da li bi dobio nesto ili izgubio..... ne verujem nesto bitno
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • dukili
      CBC Veteran
      • 29.08.2005
      • 104
      • pancevo

      #3
      hm, navodno je sinteticko ulje "redje", pa ce se motor malo lakse "vrteti".

      moze li se smanjiti potrosnja goriva koriscenjem sintetickog ulja?

      inace, auto trosi (mozda) 0.3l ulja na 10.000, tako da stvarno nemam neki realan razlog za prelazak na drugu vrstu maziva, vec cisto eksperimenatno - mozda ce se malo poboljsati performanse ili ko zna sta drugo...
      "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
      da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Moze poboljsati performanse 1-2%i smanjiti potrosnju reda 2-4% sto ne verujem da mozes da osetis i da je od nekog bitnog znacaja
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • Vladd
          CBC Senator XXL
          • 09.07.2006
          • 581
          • NBG

          #5
          I sigurno lakse verglanje na -5C, ako je to i bilo vidljivo na autu sa 60kkm u gumama..

          Imaces poboljsanja, ali za oko nevidljiva, bolje se podmazuje motor, duze vreme je konstantan viskozitet, manje se pravi katran, ali sve to na, malte ne, molekulskom nivou, da bi mogao da se nesto radujes par nedelja posle zamene ulja.

          Motor se lakse vrt, ali ako se vec lepo vrteo, svako "primecivanje" poboljsanja vise lici na "tripovanje".

          Ali je razlika primetnija u skoku sa mineralnog na sintetiku, i pri niskim obrtajima. Polusintetika je vec imala neke "dobre" osobine..

          Poz.

          Comment

          • Dren
            CBC Senator XXL
            • 24.08.2005
            • 1068
            • Sarajevo

            #6
            Tesko... Na'rani pse i nista ne diraj...

            Sa gradacijom 5W-30 (koje se primjenjuje ako se ne varam za motore novije konstrukcije) koju spominjes bi pri hladnom startu zaista dobio malo "rjedje" ulje, tj. malo ranije bi procirkulisalo kroz cijeli motor, ali nisam siguran da ti mozda ovaj drugi broj kasnije ne bi bio prenizak, kada se ugrije... U svakom slucaju, ne bi se desilo nista frapantno ni lose ni dobro, niti bi ti se potrosnja (primjetno) smanjila, niti povecala (ili smanjila) potrosnja ulja... Da ga tjeras k'o djavo maglu, kao na reliju 1000 jezera u Finskoj, rekao bih ti da uzmes Racing ulje, 5W50 ili 10W60, a ovako...

            Uglavnom, ako je fabrika rekla da je 10W40 nekog API standarda OK (to treba ispostovati), onda treba poslusati fabriku...

            Naravno uslov je da je ulje koje koristis pravo, a ne neki fush... Ali o tome vjerovatno vodis racuna svakako...

            Comment

            • dukili
              CBC Veteran
              • 29.08.2005
              • 104
              • pancevo

              #7
              ma, ono, motor se i sad jako lepo ponasa, samo pitam da li bih dobio nesto kad bih promenio tip ulja.

              vise od 55k ga vozim na plinu, ako je to neki podatak relevantan za odluku.

              mozda bolje da nista ne diram.
              "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
              da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

              Comment

              • Laki GSi
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2006
                • 2426
                • Beograd-Vozdovac

                #8
                Dobio bi mozda na tome da moras menjati neki dihtung ukoliko to redje sinteticko propiski na nekom delu
                Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #9
                  Ma ne menjaj nikako gradaciju koju vozis vec 60, a fabrika je preporucuje. Mala je dobit, a samo povecavas bespotrebno ulaganje!!!!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  Working...
                  X