Golf IV 1.9 SDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mb12
    CBC Senator XXL
    • 06.11.2006
    • 640
    • Vrbas
    • Mazda 626 2.0 TD

    #31
    ...ja bi bogme, da sam na njegovom mestu uzeo tog golfa i odmah ga utopio po vishoj ceni , bez problema odmah za 8000 evra nekom "horny" ljubitelju "istog", a zatim opet za 6000 evra uzeo Opel Astru F sa 1.7 dizel Isuzu motorom i sa sve opremom ( nebi te izasla vishe od 5500 zadnja generacija ) 500 ostavio u shtek, a onih resto 2000 ostavio u budjelar gde obichno stavljam ono shto zaradim

    Comment

    • TETAK
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3034
      • Čačak, Srbija

      #32
      Da se čovek odmah izjasnio o ceni, savetovao bih mu da odmah kupi tog SDI-a. U finansijskom smislu svaki auto je nekretnina u odnosu na Golfa!
      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

      Comment

      • NebojsaR4
        CBC Član
        • 01.05.2007
        • 70
        • Belgrade

        #33
        dobro, sada posto je prica zavrsena(koliko citam iz teksta), ja generalno ne bi kupio nikada auto bez klime, ajd, podizace i ugradis nekako....bez klime leti se ne zivi,a narocito ako imam malu decu...
        ko zna zna...a ko ne zna...nek ide u salon...

        Comment

        • micile
          CBC Član
          • 28.12.2007
          • 11
          • Beograd

          #34
          Znam da je ova tema zavrsena, ali me interesuje jedna stvar ...
          Koji dizel koristi 1.9 SDI motor iz '99. godine?
          D2 ili Evro dizel? Na poklopcu za gorivo pise samo DIZEL ...
          Hvala ...

          Comment

          • sri98
            Admin od Trpeze
            • 24.10.2004
            • 7262
            • Republic of Konjarnik
            • Toyota Corolla E 210

            #35
            U svakom slucaju je pametnije evro dizel.
            Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

            Comment

            • micile
              CBC Član
              • 28.12.2007
              • 11
              • Beograd

              #36
              Pretpostavljam da je pametnije, ali treba mi konkretno - da li u taj motor moze D2 ?
              U pitanju je Bora 1.9 SDI '99. godiste.
              Da li postoji neka ocigledna razlika oko motora ili pumpe koja se vidi kada se digne hauba? Kako da prepoznam koji dizel ide u motor posto vlasnik kola ne zna, a ja bih kupio taj auto??
              Ili je ovo pitanje za novu temu ...?

              Comment

              • iwcham1979
                CBC Senator XXL
                • 17.07.2007
                • 741
                • Nis
                • Seat Altea 2.0Tdi

                #37
                Evo ovo ti moze pomoci:

                Obratiti paznju na kretensko pitanje

                VW Golf 4 SDI

                Poštovani,

                Preskočiću duge pohvale, jer ste nabolji sajt za ovu problematiku.

                Pročitao sam vaš odgovor jednom prethodnom čitaocu, koji je kupio nedavno GOLF 4 SDI.
                I ja sam nedavno kupio isti takav golf, ali u knjižici piše da se on održava po LONG LIFE sistemu. Koliko sam uspeo šturo da saznam o tome, njemu ne mora da se menja ulje na 15000 km nego ili kad se upali kontrolna lampa za servis, ili nakon 2 godine, ili nakon 50000 km - u zavisnosti šta se pre od toga desi?

                Budite ljubazni, molim vas, pa mi recite nešto više o tome, jer ne bih voleo da mi u neznanju propadne motor i da ga pogrešno eksploatišem.

                Unapred vam hvala.

                Petrović Srđan



                piše: Predrag Pavlović

                Poštovani gospodine Petroviću,

                moderni automobili u koje svakako spada i vaš VW Golf 4 SDI, koncipirani su tako da njihovo redovno održavanje pred vlasnika ne stavlja nikakve posebne obaveze. Za VAG grupaciju ovo posebno važi, jer je upravo jedan od razloga njihovog uspeha, jednostavnost održavanja VAG automobila, uz široku mrežu ovlašćenih servisa i dostupnost orginalnih rezervnih delova. Kada tome dodamo poslovičnu pouzdanost i kvalitet VAG vozila, eto razloga što se veliki broj kupaca odlučuje za nabavku upravo njihovih automobila. U vezi sa obavljanjem bilo kakvih radnji na vozilu, VAG preporučuje korišćenje usluga njihovih ovlašćenih servisa jer samo u tom slučaju garantuju kvalitet usluge i orginalnost ugrađenih delova. Ja vam ovo preporučujem i iz razloga što ovlašćeni servisi imaju i odgovarajući specijalni alat koji omogućava mehaničarima brži i kvalitetniji rad a isključuje se mogućnost oštećenja delova i sklopova na vozilu do kojih realno može doći kada se koristi standardni alat. Što je najvažnije ovi servisi imaju i posebne dijagnostičke uređaje bez kojih se ne može ni zamisliti kontrola bilo kog sistema na automobilu. U poslednje vreme i neki bolji privatni servisi koji su specijalizovani za VAG vozila, zaista kvalitetno i stručno obavljaju radove na održavanju i popravci vozila ali se u tom slučaju treba osloniti na preporuke vozača koji se već imali iskustva sa njihovim uslugama. U svakom slučaju preporučujem korišćenje i vođenje VAG servisne knjižice u koju ćete prema ustanovljenom planu servisnih aktivnosti upisivati sve što je i kada na vozilu urađeno. Serviser će, svakako, opisane radnje na vozilu i overiti pečatom servisa na odgovarajućem mestu u knjižici, što kasnije prilikom prodaje samo može da vam pomogne u dokazivanju kilometraže vozila i da vas u lepom svetlu preporuči potencijalnom kupcu.

                Prvo što morate znati je da u vaše vozilo tankujete kvalitetno gorivo, znači euro-dizel, a ja vam preporučujem da ga kupujete na pumpama velikih distributera kao što su NIS, LUK OIL ili OMV. Takođe, ako možete, birajte novije pumpe gde je čistoća rezervoara nesporna. Ako primetite da se gorivo upravo istače iz cisterne, preskočite nabavku goriva jer se tada sa dna cisterne podigne talog i možete da u rezervoar automobila uz gorivo dobijete i prljavštinu. Ovo sleganje goriva obično traje oko dva sata.VAG ne preporučuje dodavanje u gorivo bilo kakvih aditiva ali pošto je naš dizel prilično "posan" treba mu dodati na pun rezervoar (oko 55 litara) bočicu od 0,5 litara kvalitetnog dvotaktola. Tako ćete "boš" pumpi olakšati rad i produžiti životni vek. Ono što ćete odmah primetiti je tiši rad motora. U slučaju da ne možete da nabavite euro-dizel (kod nas je sve moguće) u VAG motore (SDI ili TDI) možete sipati i D-2 dizel bez bojazni da ćete oštetiti motor ali vam ne preporučujem da to radite u dužem vremenskom periodu. Kada smo apsolvirali gorivo prelazimo na plan redovnih servisa.Na VAG motorima tkz. uljni servis određen je na 15000 km.Tada je u okviru inspekcijskog servisa potrebno izvršiti vizuelnu inspekciju(pregled) motora, donjeg postroja,stanje zupčastog kaiša ,zatezača i kočnica i što je najvažnije zameniti ulje zajedno sa filterom za ulje. Zbog našeg goriva i uslova vožnje ja vam preporučujem da ovaj servis obavljate ranije, dakle, najkasnije na 10000 km ako koristite polusintetičko (10W-40) ili sintetičko (5W-40, 0W-30) ulje. Ako koristite kvalitetno mineralno ulje (15W-40) ova zamena ulja i filtera čeka vas na 7500 km. U svakom slučaju i ako ne pređete navedenu kilometražu ovu zamenu obavite obavezno jednom godišnje. Napominjem da ulje mora biti kvaliteno i što je najvažnije orginalno a da bi to znali obratite pažnju na deklaraciju na ambalaži i specifikaciju koja je obavezno navedena na kutiji i koja mora da bude oznake VW 500 00, VW 505 00 (za TDI mašine i ostale). Poželjno je ali ne i obavezno da to budu ulja posebno kreirana za dizel motore.

                Filter za vazduh je potrebno zameniti na svakom drugom uljnom servisu. Ovo je posebno važno kod dizel motora kojima je čist vazduh i dovoljnoj količini veoma bitan za radni vek i potrošnju goriva. Kada smo već kod filtera preporučio bih vam da upravo u ovom intervalu zamenite i filter goriva iako to po VAG servisnom planu sleduje na 30000 km. Sve ove parametre će vam na servisu majstor (tražite obavezno) uneti u vaš bord kompjuter (ekran na kome se ispisuje pređena kilometraža) tako da će vas sam auto prilikom dostizanja odgovarajućeg servisnog intervala kod davanja kontakta i oko 1 minut nakon pokretanja motora, upozoriti na servis, trepćućim natpisom "servis Oil". Nakon obavljenog servisa kompjuter se resetuje i idemo dalje u novi ciklus. Na svake dve godine takođe je potrebno zameniti tečnost za hlađenje motora, gde je obavezna upotreba posebne tečnosti sa oznakom G-12 (crvene boje). Na ovome ne treba štedeti jer samo kvalitena tečnost će na pravi način hladiti i štititi od korozije sistem za hlađenje vašeg automobila. U nuždi, možete u sistem sipati i vodu ali je u tom slučaju potrebno prvom prilikom izvršiti zamenu kompletne količine tečnosti kako bi sistem korektno funkcionisao. Proizvođač dalje preporučije da se svake druge godine zameni i kočiona tečnost specifikacije DOT 4, što kod nas skoro niko ne radi ali je veoma korisno i potrebno (kočiona tečnost je hidroskopna) ako mislite na svoju bezbednost i činjenicu da bez kočione tečnosti propisanog kvaliteta, ništa od naprednih elektronskih sitema (ABS, ESP i sl..) neće korektno funkcionisati.

                Redovno treba proveravati i nivo tečnosti u sistemu servo sistema upravljača i po potrebi dolivati tečnost specifikacije G 002 000. Ako vam ovaj sistem ostane iz nekog razloga bez ulja ili otkaže još uvek imate funkcionalno upravljanje vozilom samo uz angažovanje mnogo više snage na upravljaču. Najkasnije svake treće godine, zavisno od uslova u kojima koristite vaše vozilo, potrebno je zameniti i polen filter kroz koji vazduh ulazi u kabinu. U slučaju da je ovaj filter prljav dolazi do većeg magljenja stakala na vozilu što je prilično neprijatno i utiče na bezbednost vožnje. Jedan od najvažnijih intervala u održavanju VAG dizela je servisni pregled na 90000 km tkz. "veliki servis". On pored svega već navedenog uključuje i zamenu zupčastog kaiša i svih zatezača, proveru i eventualnu zamenu kočionih pločica kao i proveru funkcionisanja a možda i zamenu seta kvačila. U ovom servisnom intervalu, ne bi bilo loše od servisera zahtevati i čišćenje usisnog sistema vozila jer se zbog rada EGR ventila koji vraća na ponovno sagorevanje deo izduvnih gasova motora obično nataloži veća količina gareži koja ometa normalno "disanje" motora. Naravno, ne treba zaboraviti ni na kontrolu pneumatika koji moraju biti fabrički preporučene dimenzije, balansirani i odgovarajuće naduvani. Posle svega ovoga idete u novi krug i sve tako do eventualne prodaje ili kraja upotrebnog veka vozila. Prilikom prodaje vozila korektno je servisnu knjižicu zajedno sa uputstvom za upotrebu vozila predati novom vlasniku.

                Comment

                • micile
                  CBC Član
                  • 28.12.2007
                  • 11
                  • Beograd

                  #38
                  Hvala na iscrpnom objasnjenju i uputstvu!

                  Comment

                  • iwcham1979
                    CBC Senator XXL
                    • 17.07.2007
                    • 741
                    • Nis
                    • Seat Altea 2.0Tdi

                    #39
                    Posto jos nisi kupio auto, ja bih ti savetovao da ga preskocis. Mnogo je to slab motor za taj auto. Dusu nema, i nije da se vozi preko 120. Znaci, zalost ziva, a pare koje se daju su skoro kao i za neki Tdi. Ja jeste da vozim Boru od 130ks, ali ovde ne postoji mogucnost da se bude subjektivno. Jednostavno, auto je kornjaca. Moj teca je kupio prosle godine Golf 4 Sdi, i evo sad ce u oglase. Auto je u extra stanju, a jedini razlog prodaje je sto ne daje ama bas nista za pare koje kosta. Price o maloj potrosnji su takodje bajka. Vozio sam bas njegovog Sdi-a iz Bg za Aleksinac, i trosio je vise nego moja Bora. Mucio sam ga sa 140 uglavnom, i to Sdi radi na oko 3800 rpm, znaci mora i da trosi (a mora i da bude malo vise bucan). Na svakih 3-4 minuta mora da se malo "oladi" sa "teranjem" i da se spusti na 120km, jer nije zdravo da se dizel drzi na tolikim obrtajima stalno. Moja Bora sestom brzinom ide 140 sa 2500 rpm, znaci motor se ne napreze, i potrosnja je oko 5l. Svuda i u svakom stranom review-u palete Dizel motora kod G4/Bore, za Sdi stoji: TO AVOID!!! SERIOUSLY UNDERPOWERED. Cak se ni Tdi 66kw nesto bas ne preporucuje zdusno, i sugerise se da se i ovaj preskoci. Tek 74kw Tdi je sasvim Ok, i da se nagazi, i da se izvrsi bezbedno preticanje. Za sve automobile novije generacije, po meni, neka komotna voznja po auto putu trebala bi da bude bar konstantnih 140kmh, a bez da ti iskustvo govori da moras da oladis malo s vremena na vreme. To nudi tek 74kw Tdi. Covek koji je celog zivota vozio 101, kad sedne u 206 1.1 ima utisak da auto "grize" ili kao sto neko rece ovde da Sdi razvija "izuzetnu" snagu na malim rpm. To je smesno. Ako nisi, ili niste (ukoliko ste stariji) vozili Tdi, provozajte jedan Tdi jedno pola sata, sednite posle u Sdi, pa donesite odluku.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      Kako da prepoznam koji dizel ide u motor posto vlasnik kola ne zna, a ja bih kupio taj auto??
                      mozda vise i nije bitno posto vlasnik kako kazes ne zna, to znaci da je tocio sta je i gde je stigao (verovatno).
                      ti sada sta god da uradis ne mozes vratiti u prvobitno stanje, i ako je nesto vec smetalo motoru to ce ostati.
                      ako nije smetalo motoru do sada onda ni tebe ne treba da opterecuje koji dizel.

                      pogledaj u knjizici za upotrebu od vozila, koje gorivo koristi.
                      to ce otkloniti sve dileme sta je fabrika namenila kao gorivo.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • micile
                        CBC Član
                        • 28.12.2007
                        • 11
                        • Beograd

                        #41
                        Hvala na odgovorima!
                        Sto se snage motora tice, do sada sam vozio (i jos vozim) Mercedes 190D '85. god. tako da sam navikao na kornjace ...
                        Svi potenciraju TDI motore, ali niko ne govori da ih je tesko naci a da im nije dusa vec izvadjena i da nisu presli vise od 200000 km ...
                        Brzina od 140 km/h mi nije potrebna jer nemam gde da je razvijem sem na auto-putu kojim inace retko idem bilo gde, a i to je diskutabilno s obzirom kakav je sam put!!Uglavnom ce to biti gradska voznja i s vremena na vreme malo duzi put (BG-ZR-BG ili BG-NI-BG), ne treba mi auto za przenje ...
                        U svakom slucaju jos cu razmisliti ...

                        P.S. Sa kog sajta je onaj text koji si postavio?

                        Comment

                        • iwcham1979
                          CBC Senator XXL
                          • 17.07.2007
                          • 741
                          • Nis
                          • Seat Altea 2.0Tdi

                          #42
                          Pazi, velika greska ovo sto si rekao. Sdi motori hoce cesto da crknu ko macke na 100k km. Oni se prze na 140km, a to je nikakva brzina. Koliko ljudi vozi po auto putu 140km automobile od 2000g- recimo. Ja mislim 99%. Da vidis kako moj teca przi Sdi-a na 140km. Svaki dan. Ako ga ne proda uskoro nekom ko je voljan da baci pare, bice reci zbogom ujka Luju. Ja svoj auto ne mogu da przim ni na 200km, jer na 180 ide 3000rpm, a i to je za Srpske auto-puteve suluda brzina. A taj isti auto je 500-1000e skuplji od Sdi

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            u gustom saobracaju kakav je sve vise kod nas ne treba ti brzina ali ti treba itekako ubrzanje.
                            190d (tipican dizel Mercedes) je preslabog motora bio i kada se pojavio a kamoli za danasnje pojmove.
                            dizel ispod 100konja je vec neka donja granica za mirnu voznju van grada ako je iole gusci saobracaj gde imas do 5-6 sekundi vremena da obidjes nekoga.

                            za auto put je svejedno, tu ti ne treba vise od 40tak konja ustabilnom rezimu obrtaja za odrzavanje brzine od 120-130 km/h .

                            atmo dizel je relikt proslosti, nije slucajnost sto je to izbaceno (osim VWa i mozda jos poneko) jer ne zadovoljava ni minimum danasnjih potreba u prosecnom saobracaju.

                            sto se tice kilometraze niti SDI niti TDI, kao generalno bilo koji dizel bilo koje marke nisu sa malim kilometrazama- prosto dizeli se kupuju da kroz voznju otplate sebe kao investiciju a to znaci da treba punooo kilometara izvozati pre prodaje od strane prvog vlasnika.

                            kako god trebace ti puno srece i upornosti da nadjes primerak koji je zaista u ocuvanom stanju pa nemoj da odustanes ako ne nadjes trazeno u kratkom roku.

                            ponuda auta kod nas jeste relativno velika, ali ponuda odlicnih i jako dobrih je jako mala i ceka se mesecima ...sto je i logicno jer odlican autao nema razloga vlasnik da menja tek tako.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • WIKTOR
                              CBC Početnik
                              • 01.01.2008
                              • 1
                              • N.S

                              #44
                              Zanima me kolika bi mogla biti razlika u ceni G4 1.9 SDI u odnosu na TDI
                              i u odnosu na varijantu sa ili bez klime? U pitanju je Golf 4 1.9 SDI bez klime sa 5 vrata 2002. godiste za koji imam ponudu pa ne mogu da se orijentisem na osnovu oglasa. Jednostavno u oglasima nisam nigde nasao ovakvu kombinaciju.

                              Comment

                              • iwcham1979
                                CBC Senator XXL
                                • 17.07.2007
                                • 741
                                • Nis
                                • Seat Altea 2.0Tdi

                                #45
                                7-8500e ide takav Sdi zavisno od stanja, sto je bacanje para jer imas ovako nesto recimo
                                http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... p?id=37880

                                a to auto koji su nemci posle 100k km rasturili u srafcice i zakljucili da je ko nov!

                                Comment

                                Working...
                                X