Što bezbedniji za oko 5-6000e?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TAZZ
    Banovan
    • 30.05.2005
    • 1409
    • NBGD,SERBIA

    #31
    SAAB 95 head to head crash test

    Iseceno na kraju... na kraju ide fatalnih povreda 0!
    naci cu ceo snimak...

    Comment

    • The Punisher
      CBC Senator XXL
      • 01.03.2006
      • 503
      • Beograd Wozhdovatz
      • Ford Taunus TC1

      #32
      sa druge strane, uslovi Euro NCAP testa su previse blagi u odnosu na stvarni saobracaj, i vec mnogi postavljaju javno pitanje da li je vreme da se Euro NCAP potpuno promeni posto sada prakticno svaki auto je ili 4 ili 5 zvezdica (osim retkih izuzetaka).

      sta se desava pri brzinama 100+ km/h se na takvom testu ne proverava. a zbirne brzine 100, 120 ili 150 km/h , direktni udar 2 auta suprotnog smera kretanja, su te za koje je potrebno da auto bude garant prezivljavanja.
      Kao sto se vara neko da je 100 % siguran u autu od 5 zvezdica, pa se nonsalantno ponasa u voznji, tako bi se povecanjem brzine u samom testu i ocenjivanjem pojedinih modela sa 4 i 5 zvezdica pri vecoj brzini nasli jos veci pajseri koji bi mislili da su bogom dani i da mogu stalno da jure tim brzinama, a time bi ugrozavali i sebe i druge u sobracaju. Ne znam koliko je to pametno.
      Nepaznja i neznanje ubija u voznji.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #33
        Jel ovaj dovoljno siguran.

        http://www.youtube.com/watch?v=3_fN9CCM ... re=related
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • mb12
          CBC Senator XXL
          • 06.11.2006
          • 640
          • Vrbas
          • Mazda 626 2.0 TD

          #34
          ...ko se drznuo da kritikuje rad doktora u zdravstvenom centru ispred medicinskih sestara, odmah mu je "odgovoreno" od strane sestara i to frenetichnim napadom, dok bi doktora boleo qrac da mu to kazete i u lice, jer on zna zashto tako radi ,e sad ako se vama nesvidja, pljunite pa idite dalje...ali te medicinske sestre su uvek tu da brane njega ( iako im to uopshte netrazi ) da bi mu se doslovce ulizivale ...e sad ko razume shvatice

          .....mali milion stvari utichu da u realnom zivotu, nebude sve tako isto kao na ncap crash testu...e sad, crash test je kao srednja ocena, a ako je srednja ocena uvek ima odstupanja

          ....budalu nemoze ni kamion spasiti, stoga pamet u glavu ..i nije bez razloga birana brzina od 64 km/h za simulaciju udesa, i to levim krilom, shto je josh gore, i josh u nepokretnu prepreku ....

          ...pazi za te pare teshko neshto preko 3 zvezdice....

          ...evo neshto ovako:

          Renault Laguna od 1997 godine ( tada dobila dve ipo zvezdice )



          Opel Vectra B od 1997 godine takodje dve ipo



          ...to ti je to za te pare iz te klase vozila shto je bezbednije moglo

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            tako bi se povecanjem brzine u samom testu i ocenjivanjem pojedinih modela sa 4 i 5 zvezdica pri vecoj brzini nasli jos veci pajseri koji bi mislili da su bogom dani i da mogu stalno da jure tim brzinama,
            vrlo verovatno da takve nista ne moze spasiti od zabluda jer verovatno uopste nisu zreli za upravljanje vozilom sa tim stadijumom razumevanja kako se saobracaj uopste odvija.

            nesto ne verujem da je zbog takvih osoba uopste formalizovano obavezno testiranje.

            i pre Euro NCAP testa se godinama i decenijama radilo na tome, vrseni kres testovi od strane raznih fabrika.

            sa uvodjenjem jednoga testa, omoguceno je poredjenje, mada samo povrsno i delimicno, raznih modela, i pre svega kao motivacija/ obaveza samih fabrika da se bore za visi stepen bezbednosti vozila.

            tek pre 10tak godina su uopste neke fabrike saznale/pocele da razmisljaju o temi koliko je auto bezbedan, prosto jer su naterane sa pitanjem zvezdica.


            kazem povrsno poredjenje, jer 5 (ili 4 npr) zvezdica u kategoriji vozila A ne odgovara 5 (4) zvezdice u kategoriji B po pitanju posledica na putnike i stepena njihovog povredjivanja u stvarnosti.

            u samo jednom jedinom slucaju u praksi, a to je udar sa trenutnim zasutavljanjem (nepokretna masivna prepreka) euro ncap ima relevantan opis sta ce se dogoditi, i koliko ce biti ostecenje zdravlja putnika.

            pri tome su laganiji automobili uvek u prednosti, na takvom testu (manje energije sudara koju treba apsorbovati kroz guzvanje lima, laksi zadatak po limariju).

            u odnosu na teze.

            u praksi, to je udarac u drvo/ stub/ i slicno.


            ali, u praksi je ipak cesci sudar 2 vozila u pokretu a tada euro ncap postaje gotovo bezvredan po pitanju zvezdica..
            razlog je prilicno prost, tada se radi o sudaru 2 tela koja medjusobno razmenjuju energiju sudara (shodno odnosu masa i uglu pod kojim se desava dodir vozila) a time do putnika dolaze razliciti intenziteti.

            masivnije vozilo predaje energiju laganijem, i uvek je putnik u laganijem vozilu vise ugrozen i trpi vece posledice pri takvom sudaru.

            tada ni 5 zvezdica malog i 5 zvezdica velikog (po masi) vise nemaju relevantna znacenja sa euro testa, i to nisu iste zvezdice, tj ne oznacavaju isti stepen povreda.

            u malom autu (5*) to znaci da nece poginuti a bice povredjen, u velikom (5*) autu znaci ne samo da nece poginuti vec nece biti niti povredjen.

            hocu da kazem da su te zvezdice relativne a ne apsolutne ocene uticaja na putnike odnosno da 4 zvezdice u klasi velikih auta ne mora da znaci da je losije od 5 zvezdica u klasi malih auta.

            ili 3 zvezdice jednog auta od 5 m sa velikim zonama guzvanja naspram 5 zvezdice mallog auta od 3,5 m sa kratkim zonama guzvanja a pri direktnom ceonom sudaru.

            ono sto u kabini osete putnici po pitanju intenziteta usporenja su prave brojke i to odredjuje stepen povredjivanja.


            naravno, 5* sada (pri 64 km/h) testirano je bolje od 5* ranije (pri 50 km/h) testirano.

            nije broj zvezdica uporediv ni po godistu testiranja posto se sama test procedura menjala.

            sto noviji auto, novije testiran, vecih zona guzvanja sa vise mogucnosti apsorpcije energije udara je generalno bezbedniji po putnike.


            jako krut auto, koji lose apsorbuje energiju pa cak i kada kabina ostane netaknuta nije dobar po putnike.

            umesto lima, telo putnika prima na sebe puni iznos sila i energije a to vodi ka vecim sansama sa povredjivanje unutrasnjih organa.


            ima sijaset primera iz zivota gde je auto jako zguzvan a putnicima nije (skoro) nista a i primera gde je malo ostecenje kabine naizgled a putnici tesko povredjeni.

            toliko toga utice da kres test samo jedne situacije premalo govori o ukupnoj bezbednosti.

            3 firme koje sam pomenuo kao pionire kres testiranja sa blizu 50 godina pojedinacnog isksutva vrsile su ( i danas rade) testiranja po vise osnova i prilagodjavale svoja vozila stvarnim saobracajnim situacijama, onako kako se nesrece i povrede dogadjaju u realnom zivotu na bazi medicinskih ispitivanja posledica nesreca na velikom uzorku slucajeva.

            njihovi modeli su pokazali kroz praksu zavidne rezultate, daleko bolje od postojecih euro ncap kres testova, pri daleko vecim brzinama udara.

            pod tim mislim na 100+ km/h.

            sa druge strane euro kres test je naterao sve proizvodjace da se posvete tom problemu, rezultati razvoja zadnjih 10tak godina su jasno vidljivi i danas bezbednost je nesto sto se podrazumeva kao osnovni element konstrukcije auta.

            svi su na dobitku, najvise sami putnici.

            naravno, uvek ce biti onih koji misle da ce ih jastuk zastititi od svega, ili da ce tamo neki elektronski kontrolor moci da magijom ponisti svaku glupost u upravljanju vozilom.


            a na kraju, 4 gume i ona mala dodirna povrsina je sve sto preostaje za drzanje vozila pod kontrolom, a to je najvazniji segment bezbednosti-

            da nikada ne dodje do guzvanja lima, vazdusnih jastuka i slicnoga.


            toliko ljudi i dalje seda pijano za volan, faktor za koji nisu potrebne zvezdice a kriticno odlucuje o verovatnoci nastanka nesrece.

            neko padne sa krova pa prezivi a neko padne sa stolice pa pogine...previse je faktora u igri u stvarnom zivotu da bi broj zvezdica bio jedino bitni element.


            da ne pominjemo koliko veliki uticaj ima drzanje raznih predmeta u samom autu, narocito na polici pozadi.
            za to je odgovornost na vozacu/ vlasniku i tu zvezdice slabo pomazu da nesto slabo ucvrsceno/ upakovano ne poleti i direktno ugrozi putnike.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            Working...
            X