Clio 1.2 ili 1.4 sa plinom ili 1.9 D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomarko
    CBC Početnik
    • 23.02.2008
    • 7
    • Beograd

    Clio 1.2 ili 1.4 sa plinom ili 1.9 D

    Pozz svima, potrebni mali saveti. Ljubitelj sam ovog automobila, pa se malo dvoumim sta da ganjam. Nisam neki ekspert za automobile, ali Renault mi je manje vise poznat.....
    Sta se vise isplati i koji je kvalitetniji da li
    1.2 , 1.4 sa plinom ili
    1.9 D.
    Naravno mislim na clio koji se proizvodio od 95 do 97, 98.
    Pisite saveti, iskustva......
    Hvala unapred
  • MOSLER
    CBC Senator XXL
    • 27.05.2005
    • 1064
    • Niš

    #2
    Imao sam,doduse kratko 1.9d iz `98 godine.Auto je iznenadjujuce udoban s` obzirom na velicinu,cak udobniji od od nekih vecih Nemaca.Sa ovim motorom ne ide toliko lose idealan je za gradsku voznju mada sada gledano uvek bi radije uzeo benzinca.Jedina stvar koja mi se nije dopala je pomalo gruba plastika i zastareo izgled centralne konzole, a da, i kada neko veliki sedne napred iza ostane mesta samo za decu
    Sto se odrzavanja tice dok je bio kod mene nisam imao potrebu za bilo kakvom popravkom,ali posedujem Megan isto godiste sa istim motorom i prilicno sam zadovoljan cenom odrzavanja i eksploatacijom uopste =]

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Iskreno recheno, mislim da je 1,9 D motor u tom modelu malo zalutao, i da izbor Clia sa tim motorom nije bash racionalan potez.

      Pre svega taj motor je svojom konstrukcijom samo opteretio prednju osovinu Clia, a da pri tom nije znachajnije doprineo boljim performansama koje zapravo nisu nishta bolje od onih koje daje 1,4:

      1,9 D: 65 KS @ 4500 rpm, 118 Nm @ 2250 rpm, 0-100 km/h za 14,8 sec., max 160 km/h

      1,4: 75 KS @ 5500 rpm, 114 Nm @ 4250 rpm, 0-100 km/h za 12,1 sec., max 170 km/h

      1,2: 55 KS @ 5200 rpm, 93 Nm@ 3500 rpm, 0-100 km/h za 15 sec., max 160 km/h

      Ako je diesel model trebalo da "dobije" svoj pravi smisao zbog ekonomije tj. cene vozhnje po kilometru, onda mislim da ni tu nije bash napravio bitnu razliku:

      1,9 D: 5,8 l / 100 km = 4,99 din/km

      1,4 : 6,8 l / 100 km = 6,60 din/km

      1,2 : 6,2 l / 100 km = 6,02 din/km

      Ovde morash uzeti u obzir generalno gledano vece troshove odrzhavanja diesela od benzinca, narochito ako su u pitanju motori sa malo vecom kilometrazhom, kao i vece troshkove registracije/poreza. Sem toga, zbog same tezhine tog poprilichno velikog motora (za pojam i klasu Clia) 1,9 D verzije su imale znachajno vishe problema sa prednjim trapom, a o troshenju guma i da ne govorim... I zaustavni put tih verzija je neshto duzhi (zbog vece tezhine) od malih benzinskih verzija, ne mnogo ali ipak dovoljno da mozhe biti presudno u nekoj situaciji...

      Iskreno recheno, moj rezon je da razlika od 1 odnosno 1,6 dinara po prevezenom kilometru nije dovoljna da bi izbor tog diesela bio opravdan sa ekonomskog stanovishta, zbog ovog gore navedenog. Osim ako ne planirash da godishnje prelazish preko 25000 km =] Ako se tome doda i karakter tog (atmosferskog) diesel motora kao i njegove performanse koje nichim ne podsecaju na moderne i agilne diesel agregate, onda je po meni odluka sasvim jasna.

      Znachi, ja bih taj 1,9 D zaobishao u shirokom luku i onda razmislio koliko cu zapravo voziti taj auto, i koliko cu godishnje prelaziti njime. Poshto ce ti za investiciju u LPG trebati josh recimo 300-350 veverica, izrachunaj koliko treba da predjesh da investicija postane isplativa. Ako mislish da cesh toliko dugo zadrzhati auto i da cesh definitivno "ici" na LPG, onda uzmi 1,4 i vozi se "za sve pare"

      Ako auto ipak ne nameravash da zadrzhish i nakon prevezenih 40+ hiljada kilometara, onda mozhesh opushteno da uzmesh 1,2 i da zaboravish na LPG jer cesh imati ukupno nizhe troshkove vozhnje nego da uzmesh diesela, uzevshi u obzir ne samo cenu vozhnje po km, vec i samu nabavnu cenu (koja ide u korist benzinca), troshkove odrzhavanja, kao i troshkove godishnje registracije. Sa druge strane, imacesh malo loshije performanse nego u tom 1,9 D ali nishta zbog chega bi mogao da zhalish. Taj diesel, iz danashnje perspektive gledano, sa specifichnom snagom od "celih" 33,6 KS i 63 Nm po litru radne zapremine jednostavno recheno nije neshta za chim treba "trchati" po svaku cenu.

      Mojih 50 centi...
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • tomarko
        CBC Početnik
        • 23.02.2008
        • 7
        • Beograd

        #4
        Pa ovo je bas bilo strucno ....
        Hvala na informacijama, sada samo da prodam postojeci auto koji imam i da jurim dalje.
        Ako neko ima jos nesto da doda nemoj da se stidi...
        HVALA

        Comment

        • Boki_ru
          CBC Član
          • 10.01.2008
          • 51
          • ruma

          #5
          Moja preporuka ti je da uzmes 1.4 motor ako budes imao priliku da biras,poprilicno je zivahniji a patrosnja im je malte ne ista
          Ako planiras da ugradis plin,gledaj kad budes kupovao,jer od 97 godine se ubacuje d7f motor(multipoint,plasticna usisna grana)pa je ugradnja plinskog uredjaja dosta skuplja nego kod energy motora
          U svakom slucaju auto je jako udoban i zahvalan i neces pogresiti ako ga kupis,samo trazi neki ocuvan i servisiran auto

          Comment

          • tomarko
            CBC Početnik
            • 23.02.2008
            • 7
            • Beograd

            #6
            Da da pazicu na to, ili bilo bi najbolje da ga kupim sa plinom. Imam jedan clio u dvoristu, ali nije moj (zetov) 1.2 `97 god, bas je dobar ali nema plin, ima plasticnu pa mu je skupo da ugradjuje plin a i slabo ga vozi...

            Comment

            Working...
            X