Fiat palio - dizel ili benzinac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miuca
    CBC Član
    • 08.04.2008
    • 33
    • Pancevo

    #16
    Ljudi pitanje vezano za ovu gornju diskusiju.

    Vozim Bravo 1.6 16v na plin (obican nije sekvent) vec 6 meseci i nisam nesto odusevljen. Trosi mi oko 12-14l plina u gradu 10l na otvorenom, osetno slabije vuce nego na benzin a da ne pricam kad ukljucim klimu. Terao na razna stelovanja i prosto nije to to.

    Razmisljam se da ga menjam za 1.9JTD. Problem mi je sto nikad u zivotu nisam vozio dizelasa i nemam iskustva(a ni znanja) o njima. Otprilike jedino sto znam je da nemaju svecice

    Ono zbog cega se dvoumim je sto ljudi cesto spominju da je skuplje odrzavanje dizela. Sta to konkretno znaci ? Kolika je to razlika ?

    Drugo moj motor je presao 136.000 pitanje da li bih dizela nasao sa tako malom kilometrazom ili barem u koliko toliko paralelnom stanju. Mislim na to da mu dusa nije u nosu i da ce moci da se vozi barem jos 50.000.

    Trece razlika u ceni je otprilike koliko bi me kostalo da u ovaj ubacim sekvent plin. Da li se to vise isplati ? Da ne bude da odustanem od zamene, ubacim sekvent i dobijem 5% bolji rad i opet nista nisam uradio.

    I poslednje, uzasno me nervira sto kad poskupljuje benzin dizu cenu i plinu a kad pojeftinjuje prave se blesavi.

    Tako da ako bi neko od vas iskusnijih moga da mi sumira sve za i protiv jedne ovakve zamene bio bih mu veoma zahvalan.

    Comment

    • yoopie
      CBC Član
      • 21.05.2008
      • 86
      • Novi Beograd

      #17
      Ne bih se mešao u dilemu 1.6 vs. 1.9d jer mislim da je suština već rečena. Samo bih rekao da previše veličate taj Palio. Mislim najsličniji sa Bravo/Brava/Marea?! Pre bih rekao Punto karavan . To je moje mišljenje imajući u vidu dimenzije, prednji kraj, stubove... Čak mi i vrata deluju manje-više isto kao na 5v Puntu. Vozio sam se jedino u taxi Paliju i tvrdim da enterijer nema blage veze sa onim u Bravi recimo (izuzev obogaljene S opreme). Inače Palio se u evropi prodavao jedino kao Weekend (tj. karavan) dok se recimo u Turskoj štancovao masovno u kratkoj varijanti.

      PS ja kad bih birao auto za posao, grublje rečeno tovarnu mazgu, izabrao bih onaj u boljem stanju nevezano za motor jer ako će donositi zaradu, i ugradnja plina i eventualan servis dizela bi se isplatili sami.
      Stoka iz Bloka

      Comment

      • etibor
        CBC Senator
        • 12.05.2008
        • 293
        • Pancevo

        #18
        @miuca
        Ja sam zbog tog istog plina presao na JTD. I ostao sam odusevljen. Jedino je pitanje po meni, koliko mozes para da dodas i sta si planirao da uzmes... Vozio sam Punto mk1 1,2 75KS multipoint. Sada vozim 1.9JTD 140KS u Stilu, mogu reci da je perverzija od motora (ako ne gledamo razliku u KS-ovima naravno, nisu u istoj klasi). Ja sam mrzeo dizelase zbog: mirisa dizela koji se stalno oseca, zbog zvuka motora tj. klaparanja, i jednostavno zbog samog dizela... Ali kada sam seo u JTD... aaaaaaa, pa to ide covece. Radi a ne cuje se...

        Moja puna podrska da uzmes JTD...

        Ako te nesto zanima barem iz mog iskustva pitaj slobodno na PP, a mozemo i da se vidimo, mislim da smo blizu...

        Pozdrav...
        Stilo 1.9JTD 16v 140KS

        Comment

        • wlad
          CBC Član
          • 10.07.2006
          • 41
          • Beograd

          #19
          a zna li neko sta o obicnim fijatovim dizelima, npr. zanima me punto 1.9d ili mozda cak nesto stariji 1.7td. trajnost, pouzdanost, odrzavanje? znam da su JTD bolji, svi ih hvale, ali mene zanima mali potrosac sa ne mnogo snage, mislim nije toliko bitno, ionako vozim po gradu 99%, a ipak je jeftiniji od JTD-a

          Comment

          • bokija
            CBC Senator XXL
            • 25.01.2008
            • 640
            • Beograd

            #20
            Zanimljivo je da mnogi kukaju na OBICNE dizele dok su se oni napredniji i napregnutiji pokazali odlicno.Recimo,pokazalo se da 1.3 MJ moze da podnese vece muke od 1.9 obicnog u Doblu...Cudno,nema veze s logikom.
            I'm not beautiful,but I'm stupid

            Comment

            • Chila
              CBC Senator XXL
              • 18.07.2008
              • 401
              • Kos. Mitrovica

              #21
              Slazem se sa prethodnim komentarom,ali ako se uzmu finansije u obzir onda tu stvari stoje ovako: ovi noviji i napredniji kao MJ i JTD su em noviji em skuplji i to je razlika u ceni evidentna .
              Ja sam se bavio ovim pitanjem pre nego sam kupio palija 1.9D i sto sam vise zalazio u tematiku sve sam bio neodlucnij!
              Vise proverenih majstora mi je reklo da je taj motor 1.9D najslabij fijatov motor,ne u smislu da ne valja i da ga se treba kloniti posto poto vec da je u poredjenju sa ostalim fijatovim motorima na toj poziciji.U principu nije nepouzdan i nije kvarlji,a najvecai broj problema se desava sa lukas pumpom.Konkretno ovo mi je rekao Goran sa ALtine i jos par proverenih majstora. U sustini ako se pogodi dobar onda je stvarno dobar,ali se generalno ne moze porediti sa 1.9 JTD jer su oni "mrak"!
              Ja sam se ipak odlucio za 1.9D jer je bio u dobrom stanju i imao samo 124000 predjenih km.Kod mene je vec neko vreme i da ne cuje zlo(kuc,kuc,kuc)sve je ok sem sto nikada ranije nisam vozio dizela a pre palija sam vozio calibru 115KS!
              Samo vas gledam ...

              Comment

              • DovlaK
                CBC Senator XXL
                • 24.07.2008
                • 560
                • Beograd

                #22
                Svi pričaju o 1,9D i 1,9JTD... zna li iko išta o 1,9TD? Interesuje me neko generalno mišljenje ''proverenih majstora'', iskustva itd... ja imam ovaj 1,9TD u Bravi malo više od godinu dana, prešao sam ~40000km bez nekih problema, ali sam nekako i dalje skeptičan jer ih ima jako malo i jako malo ljudi generalno bilo šta znaju o njima...

                Kada kupujem delove nikada ne znaju da mi daju pravi deo jer su neki od starijih (1,9D), a neki od novijih (1,9JTD). Recimo svi filteri (vazduh, polen, gorivo, ulje) su mi od 1,9JTD, ali je centralni nosač motora od 1,9D, lamela je od 1,9JTD itd itd... bukvalno prvo moram da skinem deo pa onda da ga kupujem jer niko ne zna koji treba da mi da...
                Будале се не рађају. Праве их лепе девојке у слободно време.

                Comment

                • etibor
                  CBC Senator
                  • 12.05.2008
                  • 293
                  • Pancevo

                  #23
                  Moj prijatelj ima Brava 1.9 TD 100KS, 1998. god. Presao je 198000km a od toga on je stukao oko 100000km. Nikakvih vecih problema nije imao, osim sto je jednom probusio karter na kamencinu, i pukao mu je kajs, ali nista mu se nije desilo, stavio drugi i teraj... Ustvari i jedanput mu je jedan pumpadzija na benzinskoj pumpi sipao bezolovni 10l, a on na to dosuo oko 30l dizela, i vozio oko 20km i naravno stao motor. Ali mu nista nije bilo, ocistili smo rezervoar skroz, sipali naftu i brrrrm... Motor barem iz mog nekog iskustva nije los, ili mu se samo zadesio odlican primera koji je kupljen na sajmu u shvabiji a on je drugi vlasnik od 2001...
                  Pozdrav...
                  Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                  Comment

                  • NED
                    CBC Veteran
                    • 02.11.2008
                    • 149
                    • Kragujevac

                    #24
                    Do pre godinu dana sam vozio Bravo 1.9 td, 75 KS, (dakle najslabiji motor po konjazi) kupljen sa 70k , prodat sa 150k i jedino sto mogu da kazem je Uz redovno servisiranje ( ulje, filteri) vozen pune 3 godine bez kvarova. Covek koji je kupio auto merio kompresiju, rezultati zadivljujuci, gotovo fabricki. Tako da posle svih prica o TD motorima u Fiatu i njihovoj losoj strani moja licna iskustva su potpuno suprotna, znaci veliki plus od mene za TD!!!!

                    Comment

                    • DovlaK
                      CBC Senator XXL
                      • 24.07.2008
                      • 560
                      • Beograd

                      #25
                      Moj je isto taj slabiji sa 75KS i baš sam se naslušao raznoraznih priča o tom motoru, ali ipak sutra bih smeo da krenem bilo gde s njim bez razmišljanja hoće li me negde izdati... možda kad bih izmerio kompresiju da bi mi onda bilo lakše... ima li neko neki predlog, savet gde je to najbolje&najjeftinije uraditi?
                      Будале се не рађају. Праве их лепе девојке у слободно време.

                      Comment

                      • TOGO
                        CBC Član
                        • 06.11.2007
                        • 80
                        • Beograd

                        #26
                        Zavisi odakle si...
                        Trka se poništava!

                        Comment

                        • Chila
                          CBC Senator XXL
                          • 18.07.2008
                          • 401
                          • Kos. Mitrovica

                          #27
                          Najslabij fiatov dizel,po snazi,je obicna naftarica sa 63 KS!
                          Samo vas gledam ...

                          Comment

                          • DovlaK
                            CBC Senator XXL
                            • 24.07.2008
                            • 560
                            • Beograd

                            #28
                            Originally posted by TOGO
                            Zavisi odakle si...
                            Pa u principu može bilo gde u Srbiji može i RS pošto sam stalno na točkovima, al' eto, da suzimo izbor, recimo Pančevo i Beograd...
                            Будале се не рађају. Праве их лепе девојке у слободно време.

                            Comment

                            • chikavili
                              CBC Senator XXL
                              • 11.02.2008
                              • 732

                              #29
                              Ja smatram da je 1.9D nepravedno okarakterisan kao los i kvarljiv motor. Nije nista losiji ni kvarljiviji od bilo kog dizel motora bez turbine iste i slicne generacije. Lukas pumpa nije kvarljiva ako pazis gde i kada sipas gorivo (proverene pumpe i ne cekas da povuce svasta sa dna rezervoara), i kako generalno tretiras taj auto/motor.

                              Apropo price o Palio-u, taj auto nikako nije u klasi Bravo-a/Marea, on je ipak dosta niza klasa. Palio hatchback je cak manji i skuceniji od Punta.

                              Comment

                              • Manfred
                                CBC Senator XXL
                                • 04.08.2007
                                • 905
                                • Beograd

                                #30
                                Originally posted by Chila
                                Najslabij fiatov dizel, po snazi, je obicna naftarica sa 63 KS!
                                ...postoje i slabije obicne naftarice, a ni kubikaza nije navedena

                                Comment

                                Working...
                                X