Zdravo omladino,
Pre 5 meseci sam uradio generalnu na Sijeri (prethodno sam vas pitao za savete, i nameravao sam da posle toga dopišem iskustvo u tom topic-u ali nikako da prestanu komplikacije sa autom... duga priča). Dakle urađena je kompletna generalna (ne "osveženje"), sa garancijom na 30.000 km. Nedavno se upalila crvena lampica za ulje u motoru, majstor iz komšiluka otvorio haubu i video da curi ulje na semeringu. Dosuo sam koliko treba i dogovorio sa majstorom koji je radio generalnu da pogleda.
Na kanalu čovek je utvrdio da ulje curi na čak tri mesta:
1. prednjem semeringu (do radilice), taj je naravno menjan pri generalnoj ali je navodno bio lošeg kvaliteta
2. na karteru, verovatno sam ja zakačio negde
3. na semeringu do menjača (tu navodno najviše curi), taj nije diran pri generalnoj
Ovaj treći bi mogao da se završi "samo" skidanjem menjača, dok za prethodne dve stavke mora da se vadi motor, po rečima majstora. Ok, šta ću nego da rešavam sve kompletno. Motor izvađen, zamenjeni semerinzi, stavljeni ovaj put "najkvalitetniji" (koštaju ukupno 1900 din). Majstor traži za sve 10.000 din sa objašnjenjem da se garancija na generalnu nije odnosila na delove (jer navodno ni u prodavnici nemaju garanciju) nego samo na rad, tj. samo da je sve "sklopljeno kako treba".
Ispada ovako da ako crkne bilo koji deo motora, ja sam opet na početku. Garancija faktički isto kao da ne postoji. Ne znam šta onda predstavlja onih "30.000 km"...
Nadam se da sam dovoljno rekao, molim vas nemojte mi postavljati podpitanja jer već večeras idem po auto, nego mi samo dajte vaše mišljenje - da li je ovo okej ili nije, ili je nešto između...? Ne volim da se natežem (već mi je i preko telefona bilo dosta) ali sam i finansijski otišao u aut od ovih kola. Da li je "uobičajeno" da se garancija na generalnu ne odnosi na delove (a nisam ih ja birao nego majstor), ili ništa nije "uobičajeno" nego zavisi od konkretnog slučaja i dogovora?
Molim vas dajte konkretan savet za danas, a opšte savete i filozofske stavove od sutra.
Hvala.
Igor
Pre 5 meseci sam uradio generalnu na Sijeri (prethodno sam vas pitao za savete, i nameravao sam da posle toga dopišem iskustvo u tom topic-u ali nikako da prestanu komplikacije sa autom... duga priča). Dakle urađena je kompletna generalna (ne "osveženje"), sa garancijom na 30.000 km. Nedavno se upalila crvena lampica za ulje u motoru, majstor iz komšiluka otvorio haubu i video da curi ulje na semeringu. Dosuo sam koliko treba i dogovorio sa majstorom koji je radio generalnu da pogleda.
Na kanalu čovek je utvrdio da ulje curi na čak tri mesta:
1. prednjem semeringu (do radilice), taj je naravno menjan pri generalnoj ali je navodno bio lošeg kvaliteta
2. na karteru, verovatno sam ja zakačio negde
3. na semeringu do menjača (tu navodno najviše curi), taj nije diran pri generalnoj
Ovaj treći bi mogao da se završi "samo" skidanjem menjača, dok za prethodne dve stavke mora da se vadi motor, po rečima majstora. Ok, šta ću nego da rešavam sve kompletno. Motor izvađen, zamenjeni semerinzi, stavljeni ovaj put "najkvalitetniji" (koštaju ukupno 1900 din). Majstor traži za sve 10.000 din sa objašnjenjem da se garancija na generalnu nije odnosila na delove (jer navodno ni u prodavnici nemaju garanciju) nego samo na rad, tj. samo da je sve "sklopljeno kako treba".
Ispada ovako da ako crkne bilo koji deo motora, ja sam opet na početku. Garancija faktički isto kao da ne postoji. Ne znam šta onda predstavlja onih "30.000 km"...
Nadam se da sam dovoljno rekao, molim vas nemojte mi postavljati podpitanja jer već večeras idem po auto, nego mi samo dajte vaše mišljenje - da li je ovo okej ili nije, ili je nešto između...? Ne volim da se natežem (već mi je i preko telefona bilo dosta) ali sam i finansijski otišao u aut od ovih kola. Da li je "uobičajeno" da se garancija na generalnu ne odnosi na delove (a nisam ih ja birao nego majstor), ili ništa nije "uobičajeno" nego zavisi od konkretnog slučaja i dogovora?
Molim vas dajte konkretan savet za danas, a opšte savete i filozofske stavove od sutra.
Hvala.
Igor
Comment