curi ulje posle generalne, garancija ili ne?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorchilo
    CBC Član
    • 26.05.2007
    • 52
    • bg

    curi ulje posle generalne, garancija ili ne?

    Zdravo omladino,

    Pre 5 meseci sam uradio generalnu na Sijeri (prethodno sam vas pitao za savete, i nameravao sam da posle toga dopišem iskustvo u tom topic-u ali nikako da prestanu komplikacije sa autom... duga priča). Dakle urađena je kompletna generalna (ne "osveženje"), sa garancijom na 30.000 km. Nedavno se upalila crvena lampica za ulje u motoru, majstor iz komšiluka otvorio haubu i video da curi ulje na semeringu. Dosuo sam koliko treba i dogovorio sa majstorom koji je radio generalnu da pogleda.

    Na kanalu čovek je utvrdio da ulje curi na čak tri mesta:
    1. prednjem semeringu (do radilice), taj je naravno menjan pri generalnoj ali je navodno bio lošeg kvaliteta
    2. na karteru, verovatno sam ja zakačio negde
    3. na semeringu do menjača (tu navodno najviše curi), taj nije diran pri generalnoj

    Ovaj treći bi mogao da se završi "samo" skidanjem menjača, dok za prethodne dve stavke mora da se vadi motor, po rečima majstora. Ok, šta ću nego da rešavam sve kompletno. Motor izvađen, zamenjeni semerinzi, stavljeni ovaj put "najkvalitetniji" (koštaju ukupno 1900 din). Majstor traži za sve 10.000 din sa objašnjenjem da se garancija na generalnu nije odnosila na delove (jer navodno ni u prodavnici nemaju garanciju) nego samo na rad, tj. samo da je sve "sklopljeno kako treba".

    Ispada ovako da ako crkne bilo koji deo motora, ja sam opet na početku. Garancija faktički isto kao da ne postoji. Ne znam šta onda predstavlja onih "30.000 km"...

    Nadam se da sam dovoljno rekao, molim vas nemojte mi postavljati podpitanja jer već večeras idem po auto, nego mi samo dajte vaše mišljenje - da li je ovo okej ili nije, ili je nešto između...? Ne volim da se natežem (već mi je i preko telefona bilo dosta) ali sam i finansijski otišao u aut od ovih kola. Da li je "uobičajeno" da se garancija na generalnu ne odnosi na delove (a nisam ih ja birao nego majstor), ili ništa nije "uobičajeno" nego zavisi od konkretnog slučaja i dogovora?

    Molim vas dajte konkretan savet za danas, a opšte savete i filozofske stavove od sutra.

    Hvala.

    Igor
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Ako si ti kupovao i donosio delove majstoru, majstor ne moze da ti garantuje kvalitet delova koje si ti doneo a on samo ugradio. On moze da izvadi felerican deo, ti da ga reklamiras gde si ga vec kupio, pa mozda i dobijes novi, a majstor ce svejedno da ti naplati za ruke oko ugradnje zamenskog dela.

    Ako je majstor birao i kupovao delove, ugradio ih i posle naplatio i delove i rad, uhvati ga za grlo i stiskaj dok ne popravi o svom trosku ili dok ne crkne. Ne moze da se vadi da deo ne valja, ako mu je to argument, nek' ga lepo izvadi pa ode da reklamira onome od koga ga je kupio.

    Ali ako je majstor neki dr**dzija, platices sve ispocetka o svom trosku jer nema sanse da ga nateras da to krsteno odradi, pa ces najverovatnije ponovo platiti nekom drugom.

    Sledeci put biras majstora i precizno dogovoris na sta se odnosi garancija, ko bira i kupuje delove, itd...
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • gorchilo
      CBC Član
      • 26.05.2007
      • 52
      • bg

      #3
      Delove je sve birao on, ja se u to ne razumem niti osećam obavezu da se razumem, samo sam iskeširao pošteno koliko je trebalo bez cenkanja, dakle delove i rad (dao mi je tada i račune od delova, ali ne verujem da ih sad imam).

      Da je crkao samo deo koji je on menjao (prednji semering), nema šanse da bih mu platio i jedan dinar sada. Situacija se zakomplikovala time što je čuknut karter i propao semering na menjaču, što je on sve odjednom uradio tako što je vadio motor.

      Semering kod menjača je mogao da se reši skidanjem menjača; prednji semering nije zahtevao vađenje motora nego "samo" hladnjaka, razupčavanje itd.. Ispada da je zbog kartera vađen motor. Pa da li je ovo zaista bilo neophodno? U pitanju je mali motor 1.6 s karburatorom, poluprazno ispod haube.

      Ispada da bih bolje prošao da sam radio popravke pojedinačno umesto đuture?

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Bolje bi prosao sa drugim majstorom, izgleda.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • click
          CBC Veteran
          • 13.09.2007
          • 128
          • Beograd

          #5
          Ne razumeme sto nije izmenjao sve semeringe ako je vec radio generalno..

          Comment

          • gorchilo
            CBC Član
            • 26.05.2007
            • 52
            • bg

            #6
            Isplatio sam ga, end of story.

            Izmenjao sam na ovoj sijeri skoro sve delove za nešto više od godinu dana, pa se tešim da nema toga još puno
            Bar duplo noviji automobil sam mogao da kupim za te pare.
            Ali navlači te on perfidno, izvlači pare po malo a ti sve misliš neće više...

            Comment

            Working...
            X