
Pomoc oko naplate osiguranja
Collapse
X
-
Pomoc oko naplate osiguranja
Jedno pitanje ako moze pomoc. Moj automobil je ucestvovao u saobracajnoj nezgodi. Pri tome je bio pod osiguranjem. Ja nisam vozio, bio sam pozadi i imam rasekotinu na glavi. Da li ja mogu u ovom slucaju da naplatim povrede od svog osiguranja posto nisam vozio?????? Hvala u napred.
-
Imam sve papire sa VMA(konstatovana anizokorija zenica,radjen CT skener, treba da idem na M.R.) Najverovatnije da ce vozaca proglasiti krivim(jos mi nisu dali kopiju zapisnika u policiji) nisam imao zimske gume, mada nije bilo snega te veceri, samo kisa. Da podsetim auto je na moje ime, samo ja nisam bio vozac(bio sam pozadi u alk.stanju). Da li meni moje osiguranje placa za povrede, pa oni to posle nadohnadjuju tuzbom protiv vozaca ili ja treba da tuzim vozaca(ali u tom slucaju koj ce mi osiguranje i sto sam ga uopste uplacivao)??????? Molim za pomoc??
Comment
-
-
Kakvo osiguranje imaš uplaćeno? Samo obavezno (AutoOdgovornost) ili si u svojoj osiguravajućoj kući uplatio neki dodatni vid osiguranja u vozilu (staklo, putnike) ili kasko... ili imaš zivotno sa nezgodom ili neko treće...Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
11.04. 0:12 #2
Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
Comment
-
-
Ko je kriv? Ako je druga strana kriva tražiš od njih, a ako je tvoj drug kriv (tvoje vozilo krivo) nemaš šta da naplaćuješ od tvog osiguranja (ni štetu na vozilu ni na tebi), a da li možeš druga da tužiš to ne znam, tvoja osiguravajuća kuća će isplatiti štetu drugom vozilu, a onda eventualno tužiti tvog druga ako je i on bio pijan, ako nije nikom ništa...
Obavezno osiguranje AO (autoodgovornosti) služi da se npr. kod sudara, ako si ti kriv, popravi auto onog ko nije kriv i da mu se plati odšteta ako je povređen. Ako si ti kriv, a hoćeš da ti osiguranje popravi auto i povrede, onda si morao da uplatiš neki kasko ili neki paket osiguranja vozača i putnika u vozilu od nezgode ili neko treće osiguranje...
p,s. Što je najgore, ako je tvoje vozilo krivo sledeće godine ćeš platiti mnogo veće osiguranje, malo je glupav sistem vezan je za vozilo i vlasnika, a ne vozača... ali tako je propisala država.Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
11.04. 0:12 #2
Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
Comment
-
-
Originally posted by uglavnom.bezopasni View PostKo je kriv? Ako je druga strana kriva tražiš od njih, a ako je tvoj drug kriv (tvoje vozilo krivo) nemaš šta da naplaćuješ od tvog osiguranja (ni štetu na vozilu ni na tebi), a da li možeš druga da tužiš to ne znam, tvoja osiguravajuća kuća će isplatiti štetu drugom vozilu, a onda eventualno tužiti tvog druga ako je i on bio pijan, ako nije nikom ništa...
Koliko si ti kompetentan za ovaj odgovor sto si napisao druze???
Comment
-
-
Mislim da kompetentnost nije toliko presudna koliko logika. Covek ti je napisao svoje misljenje na osnovu podataka koje si izneo, sto opet u nekim izuzetnim slucajevima moze da varira.
1. Ako se ustanovi da je udes nastao krivicom "drugog vozila" (jer osiguranje od autoodgovornosti se vezuje za vozilo, ne za vozaca), tj. da je drugi vozac kriv, taj koji je prosao kroz crveno (to ce se videti iz zapisnika cim budes mogao da ga podignes), stetu ces da naplacujes od njegovog osiguranja. I to ces naplatiti i stetu za vozilo i za svoje povrede i eventualno prijateljeve povrede ili za bilo koga drugog ko je bio u tvom vozilu.
2. Ako imas dopunsko osiguranje lica, kao recimo sto postoji osiguranje za stakla ili svetlosne grupe, mozes i njega da aktiviras kod svog osiguranja, a ako se ispostavi da je krivac onaj sto je prosao kroz crveno, oni ce refundirati svoje troskove (tj tvoju odstetu) od osiguranja tog drugog lica.
3. Ako si ti kriv, tj ako je kriv tvoj prijatelj koji je vozio, dobijamo sledece stanje:
" Ugovaranjem osiguranja od autoodgovornosti u našoj kući, mi ćemo platiti štetu koju pretrpe treća lica, ako do saobraćajne nezgode dođe.
Treća lica su sva lica osim vozača, vlasnika i korisnika motornog vozila koji je kriv za saobraćajnu nezgodu. "
Iz gore navedenog, ti neces moci da naplatis od svog osiguranja jer si vlasnik vozila. Prijatelj ako je povredjen, takodje nece moci jer je vozac.
To je sasvim jednostavno. Uglavnom, treba da cekas i vidis ko je kriv.
Comment
-
-
Ajde da ne otvaram novu temu posto joj je naslov odgovarajuci a i na prvoj je stranici googl ....
Stane auto da skrene u ulicu, ja stanem iza njega posle par sekundi udarac u nas od pozadi i eto ...
e sada ..
Punto 1,2 16v ELX 2001
Jedan majstor nema pojma kako da napravi predracun po radnim satima, ovi drugi ne mogu da nadju sve delove od njihovog dobavljaca pa ne mogu da izdaju predracun.
U razgovoru sa ljudima iz osiguravajuce kuce imao sam pitanje da li je to "ovlasceni serviser" .... sada me interesuje da li trebam da trazim predracun od ovlascenog servisera ili je bolje ne ?
Sledece sta me interesuje a ako nekoo zna da mi odgovori je stavka o delovima za zamenu, procenjena od osiguranja.
evo ovako...
DELOVI ZA ZAMENU :
15. Prednji poklopac - odbitak -30%
savijen u ceonom delu vise sa leve strane
sta to znaci ? jel se to oduzima -30% od nove Fiatove haube odnosno osiguranje pokriva samo 70% novog dela a ja 30% ?
da li je to osiguranje vec pristalo na nove delove ? trebalo bi da ja mogu da trazim isti kvalitet dlova kao onaj koji su skinuli .... fiatova hauba za fiatovu haubu ?
hvala
Comment
-
-
Davno nisam imao neki slucaj, ali s'obzirom da je automobil 2001. godiste, sigurno ti osiguranje nece pokriti originalne delove.
Vidim da je hauba stavka 15. znaci ko zna sta sve tu ima da se menja, kad bi ti u ovlascenom servisu stavljali originalne delove, delovi bi kostali vise nego sto auto vredi.
Ako nisi siguran sta ce ti osiguranje pokriti, bolje vijaj profakturu da ti daju, i sto da ne, u ovlascenom servisu, rade i oni sa neoriginalnim delovima. Ako zelis da ti isplate na ruke te pare za popravku, mislim da to umanjuju onda za neki procenat, pa ti vijaj sam neke majstore i polovne delove. N
Najbolje ti je da ides u servis koji ti osiguranje predlozi, tj sa kojima osiguranje saradjuje, to je vec sve u semi i funkcionise.
I naravno najbolje da budes siguran da neces u nekoj meri i ti biti kriv inace ti ne gine da snosis troskove u odredjenom procentu.
Ako imas vremena sacekaj zapisnik.
Comment
-
-
Hvala na odgovoru Bingodalton!
Nisam siguran da cu ici u servis koji oni predloze pre nego sto ga vidim kako izgleda i kakvu reputaciju ima.
Koliko sam procitao oni nemaju pravo niti mogu da nas nateraju da se slozimo sa servisom koji oni
predloze ali se moramo sloziti sa ugradnjom polovnih delova na starije automobile?!
kako mislis zapisnik ? pa bez zapisnika nije mogao procenitelj osiguravajuce kuce da izadje na teren ... imam zapisnik.
Comment
-
-
Pa naravno da ti mozes da servisiras gde ti hoces, ali ne mora da znaci da ce oni priznati sve troskove na fakturi. Mozda se to sada izmenilo u odnosu pre nekoliko godina kad sam ja naplacivao stetu, ali generalno najbolje je ici kod onih sa kojima oni saradjuju.
Za delove je logicno da ne mozes da biras, jer ni tvoja hauba nije bila nova, vec stara 12 godina.Manja je sansa da ce ici polovan deo, pre ce biti neki nov a "mala privreda", ali i to ce ti u servisu reci.
Ja sam poslednji put isao brzom procedurom da ne bih cekao zapisnik iz kog se nedvosmisleno vidi cija je krivica. Mislim na onaj sto se ceka oko 15 dana. Otisao sam u osiguravajuce drustvo drugog vozaca, prijavio stetu, oni pregledali. Objasnio sam im sve i da cekam zapisnik i da cu ici da popravljam, da oni sve to slikaju i zapisu standardno jer nemam vremena da cekam sve da bih popravio kola. Cak mi nisu ni poverovali da je udes bio tada (2 dana ranije) jer je ispod farbe na mestu gde je auto udaren bilo rdje, zaista kao da je udaren nekoliko nedelja ranije. Ja sam samo njima rekao da se opuste i da sve pise u zapisniku, nema lazi nema prevare (drugi vozac je izleteo iz sporedne ulice i udario u zadnji desni kraj auta, rub tocka kod zadnjih vrata). Oterao sam kola na servis, po zapisniku osiguranja, oni su odradili, u medjuvremenu sam podigao zapisnik iz policije i odneo u osiguranje. Sad da te ne slazem, ali mislim da sam taj put dobio garanciju od osiguranja koju sam odneo u servis i podigao vozilo. To je to.
Comment
-
-
O boze zaludeo sam se pretrazujuci forume i nigde da pise sta i kako, ko je sta obavezan a ko nije ...
u mom slucaju me je udario od pozadi a bili smo u stanju mirovanja, auto koji je bio ispred mene i ja.
Od pozadi on udara u mene a ja pod inercijom u auto ispred mene ... nije komplikovana situacija a prilicna steta na sva tri automobila ...
E pa to o maloj privredi ... nije isti kvalitet male privrede i polovne original Fiat haube, tako da ukoliko se stavi nova hauba ne znaci da je bolja od polovne Fiat, jer je Fiat 1mm a mala privreda 0,6 - 0,8 mm (bar tako kaze jedan od majstora).
Sto znaci ide primedba jer mi se ugrozava bezbednost sa 0,6mm limom a bio je 1mm ...
Sve sto nije bio originalni Fiat deo ja bih se slozio da vrate neki sto ti kazes male privrede, ali zasto bih
pristao na losiji deo od onoga koji sam imao .... treba da nam bude zao osiguravajucih drustava jer nemaju polovne Fiat haube a ne zele da plate nove Fiat haube ?
Kako sam procitao to sto ste vi uradili ne treba raditi jer osiguranje moze da ne prizna te delove ili taj servis ...
Garancija koju ste dolili je garancija da ce oni uplatiti taj novac servisu, zar ne ?
Comment
-
-
Sto se tice delova, sve je to diskutabilno, ne znam sto se tice debljine, mada hauba te bas i ne spasava.
Originalne Fiat delove nemoj da ocekujes, kostaju puno i premasuju cenu tvog Punta pa bi onda bolje bilo da procene totalnu stetu i da ti nadoknade da kupis takav polovnjak isti.
Imao sam slucaj sa Stilom gde je steta bila takva da je auto u apsolutno voznom stanju, pa je opet saniranje cele stete bilo 2500 eur i to neoriginalnim delovima. Da su korisceni originalni cena bi bila 4000 eur, a auto vredeo 5000-6000 na trzistu. Nekako ne ide.
Ako mozes, ti trazi da ti nabave polovne delove za auto (u sustini tu mislim da jedino limariju rade), veliki servisi saradjuju sa auto otpadima, i ja kod Stojanova cesto porucim neki polovan deo jer nov jednostavno nema.
Za moj slucaj, naravno da je osiguranje moglo da kaze da oni to ne priznaju, pogotovo da se ispostavilo da je krivica na neki nacin i moja, pa bi bilo napeto. Servis je bio ovlasceni Fiat, Stojanov, i kod njih se radi dosta vozila po osnovu osiguranja.
E sad, kao sto rekoh, moze biti rizicno, ali jednostavno je tako kako je. Ako hoces pare na ruke, dobro, pricekaj, i lupam, dobices umanjenu cifru za 30-40% (ne znam tacno, a i moguce da ti tu ne priznaju profakturu servisa vec po proceni njihovog procenitelja). Da ti unapred plate servis, ni to nece ici jer ko zna sta ce jos iskociti za popravku.
Mozes da oteras kola da ga raskupusaju, naprave detaljni zapisnik da to odobri osiguranje i da daju garanciju da ce platiti servis (to su jos tada rekli da ce ukinuti i da vise nece davati te garancije). Tu ce servis da te dr*a malo, u fazonu a ko ce da plati pregled, rastavljanje, ako vam osiguranje ne prizna nasu profakturu, bla bla bla.
Ja sam imao jednu prednost u svemu tome, pa sam smeo da rizikujem, i dalje sam imao kasko osiguranje, pa bi stetu pokrio kasko osiguranjem u slucaju bilo kakve nedoumice.
Srecom nisam imao pehova vise godina, pa nisam bas upucen u sadasnje procedure. Vec tada su poostravali zakon o osiguravajucim drustvima i stavili su obavezni rok za isplatu od 15 dana ako se secam. Kako je sada...pojma nemam.
Ako hoces da ti auto bude popravljen i da ga vozis, i da budes siguran da neces ti placati nista, sve lepo dogovori na 2 strane. Procena osiguranja, tj nalog za rad, pa vidi sa serviserom kako se uklapaju u to, a obicno tu bude jos 30-50% vise posla. Fora je ako osiguranje ne saradjuje bas sa tim servisom, nakon izdavanja racuna reci ce da ih deru i da nece da priznaju sve troskove, zato je bolje da ides kod onih sa kojima saradjuju (kao njima veruju, ali tu je ipak neka druga prica u pitanju).
Ako mislis da ces isplatom para na racun da ti ostane nesto, dobro se preracunaj, jer nekad popravka izadje vise nego sto mislis, nakupe se sitnice i ruke, i utroseno vreme na vijanje delova...sem ako i sam nisi majstor, pa jos i komoru da imas...
Comment
-
-
Posto je predstavnistvo odavde radilo usluzno zapisnik o nastaloj steti,
cekam da mi odgovore iz drugog grada gde je uplacena polisa.
Pocinjem da se osecam sputavano da od mene nista ne zavisi.
Niti mogu da biram servis, niti mogu da biram delove, niti mogu da novac namenjen za popravku uzmem u 100%.
Umesto da budu srecni zato sto sestra i zena nisu trazile nematerijalnu stetu (racunaj 200.000,oo do 300.000,oo)
jos ispade da trebam da budem srecan ako uopste ne doplatim za nezgodu u kojoj nisam kriv a koja je 150.000,oo
Sacekacu da vidim sta ce da kazu ali to da ja vozim auto na kraj srbije da bi radi servis i oni ustedeli neki dinar a ja placao slep sluzbu ili ... pa nece da bude ... pre cu da sada izvadim 5.000€ za drugi automobil a onda da se sudimo 5 godina i dobijem novac za advokata, i stetu za ovaj automobi + kamata na 5 god i odstetu zato sto su me vukli po sudu i
naknadu za nemanja automobila jer gubim zaradu i nemam kako na teren da izlazim .... njima je bolje da se ne pokrece sudski postupak ...
Comment
-
Comment