Da i ja dosolim malo :-)
Nista neobicno sto se desilo Djukicu - moj poznanik majstor za ford mi je jednom prilikom rekao da dosta cesto radi zamene delova na komercijalnim fordovim vozilima koji su jos uvek u garanciji, jer kod ovlascenog servisera ljudi moraju da cekaju 15ak dana na zamenu dela, bas kao sto je i ovde slucaj. Prosto neko ko je kupio kombi, pick-up ili (na kraju) taksi vozilo kojim obavlja svoju delatnost i zaradjuje pare vise ce izgubiti cekanjem od 15 dana (gubi zaradu, stare a i potencijalne nove musterije) nego da plati popravak nekog dela.
Druga moja opaska se odnosi na osiguranje i rast cena osiguranja uz usloznjavanje konstrukcije automobila. Pa da vidite ja nekako mislim da na zapadu cene osiguranja i nisu tako velike - kada uzmemo u obzir ono sta se dobija za uzvrat i poredimo to sa situacijom ovde. Primer: vozim pezo 406 star 7 godina, placam obavezno osiguranje i osiguranje stakala koje kosta grubo oko 150 EUR godisnje. Ako bi hteo kasko to bi bilo jos oko 400 eur iznad (zivim u Srbiji). Znaci grubo 550EUR. Sa druge strane moja sestra (zivi u Nemackoj) vozi audi a4,2001 godiste, placa full kasko nekih 950eur godisnje. 400 EUR vise od onoga sto ovde platim za 406, doduse u pitanju je nesto skuplji i noviji auto. Pitam se koliko bi bilo full kasko ovde za A4, 2001? Verovatno malo skuplje nego za 406cu, tako da se ta razlika grubo svede na nekih 300 EUR. Ako poredim ono sto mi ovde najcesce placamo (obavezno) i ono sto oni u inostranstvu najcesce placaju (kasko) izgleda zastrasujuce, ali kad se stvari svedu na zajednicki NORMALNI imenitelj koji se u mojoj percepciji zove KASKO osiguranje (za to sto se u nasem drustvu kasko ne smatra normalnim, postoje mnogi uzroci, ne bih sada da ih diskutujemo) razlika i nije tako drasticna u apsolutnom iznosu.
Nista neobicno sto se desilo Djukicu - moj poznanik majstor za ford mi je jednom prilikom rekao da dosta cesto radi zamene delova na komercijalnim fordovim vozilima koji su jos uvek u garanciji, jer kod ovlascenog servisera ljudi moraju da cekaju 15ak dana na zamenu dela, bas kao sto je i ovde slucaj. Prosto neko ko je kupio kombi, pick-up ili (na kraju) taksi vozilo kojim obavlja svoju delatnost i zaradjuje pare vise ce izgubiti cekanjem od 15 dana (gubi zaradu, stare a i potencijalne nove musterije) nego da plati popravak nekog dela.
Druga moja opaska se odnosi na osiguranje i rast cena osiguranja uz usloznjavanje konstrukcije automobila. Pa da vidite ja nekako mislim da na zapadu cene osiguranja i nisu tako velike - kada uzmemo u obzir ono sta se dobija za uzvrat i poredimo to sa situacijom ovde. Primer: vozim pezo 406 star 7 godina, placam obavezno osiguranje i osiguranje stakala koje kosta grubo oko 150 EUR godisnje. Ako bi hteo kasko to bi bilo jos oko 400 eur iznad (zivim u Srbiji). Znaci grubo 550EUR. Sa druge strane moja sestra (zivi u Nemackoj) vozi audi a4,2001 godiste, placa full kasko nekih 950eur godisnje. 400 EUR vise od onoga sto ovde platim za 406, doduse u pitanju je nesto skuplji i noviji auto. Pitam se koliko bi bilo full kasko ovde za A4, 2001? Verovatno malo skuplje nego za 406cu, tako da se ta razlika grubo svede na nekih 300 EUR. Ako poredim ono sto mi ovde najcesce placamo (obavezno) i ono sto oni u inostranstvu najcesce placaju (kasko) izgleda zastrasujuce, ali kad se stvari svedu na zajednicki NORMALNI imenitelj koji se u mojoj percepciji zove KASKO osiguranje (za to sto se u nasem drustvu kasko ne smatra normalnim, postoje mnogi uzroci, ne bih sada da ih diskutujemo) razlika i nije tako drasticna u apsolutnom iznosu.
Comment