Uvoz euro3 kola iz nemacke..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NemanjaNS
    CBC Veteran
    • 26.10.2004
    • 121
    • Novi Sad

    Uvoz euro3 kola iz nemacke..

    Posto pomocu pretrage nisam nasao tacno sta me zanima, evo novog topica..
    Uglavnom, recimo da hocu da uvezem auto iz nemacke (iskljucivo), i da je cena koju vidim na mobile.de - 10.000eur. Cuo sam da se dobija povracaj poreza na izlasku iz zemlje, u vrednosti od 16% vozila, sto bi znacilo da me auto zapravo kosta 8400eur. Da li nase carine i porezi idu na tu cenu, ili na onu pocetnu od 10.000?
    povoljniji slucaj - 8400eur +20% carina = 10.080 + 18%= 11.894eur
    ili sam pogresio pa se na 8400 dodaju carina i porez osnove 10k eura?
    Koje jos takse i troskovi idu na to?
    (ne racunajuci ono sto uzmu agencija ili pojedinac koji dovoze auto)

    druga stvar, poslao sam mail jednom handleru u vezi odredjenog automobila i pitao za euro3 (nije pisalo u samom oglasu tog vozila), stigao mi je odgovor ali samo attachment sa skeniranim papirima auta, i iz toga ne mogu da ukapiram da li auto zadovoljava euro3 ili ne, uglavnom pominju se reci D3 NORM i GKAT, da li to ima veze? sta tacno da trazim, posto "euro3" ne pise bas nigde.

    treca stvar - na ovom ili nekom drugom od nasih foruma sam u prolazu video da se pominje ukidanje carine pri uvozu i da ce ostati samo porez, jer je za sklapanje ne znam kakvog sporazuma nasih sa EU, potrebno da mi oslobodimo uvoz kola tj da takse budu nize.. da li je to tacno ili?
    Jedan klik u Photoshopu i vec smo spremni za Evropu..
  • level3
    CBC Senator XXL
    • 29.01.2006
    • 857
    • BGD, V.B. Karaburma

    #2
    Carinici sami odredjuju cenu polovnog automobila, po nekoj njihovoj znanoj listi.
    Racuna se: cena + carina (20%) + taksa (2%) = ***, pa na sve to 18% PDV.
    treca stvar - na ovom ili nekom drugom od nasih foruma sam u prolazu video da se pominje ukidanje carine pri uvozu i da ce ostati samo porez, jer je za sklapanje ne znam kakvog sporazuma nasih sa EU, potrebno da mi oslobodimo uvoz kola tj da takse budu nize.. da li je to tacno ili?
    Dobra fora
    www.hondaclub.co.rs = SeXution - Revolution - Hondaution =

    Comment

    • The Punisher
      CBC Senator XXL
      • 01.03.2006
      • 503
      • Beograd Wozhdovatz
      • Ford Taunus TC1

      #3
      Re: Uvoz euro3 kola iz nemacke..

      Originally posted by NemanjaNS

      druga stvar, poslao sam mail jednom handleru u vezi odredjenog automobila i pitao za euro3 (nije pisalo u samom oglasu tog vozila), stigao mi je odgovor ali samo attachment sa skeniranim papirima auta, i iz toga ne mogu da ukapiram da li auto zadovoljava euro3 ili ne, uglavnom pominju se reci D3 NORM i GKAT, da li to ima veze? sta tacno da trazim, posto "euro3" ne pise bas nigde.
      To nije euro 3. To je nemacki euro3 standard koji je stupio na snagu godinu - dve pre euro 3 standarda. Ovaj standard je nesto kao izmedju euro 2 i euro 3. Takva kola ovde ne prolaze na carini.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

      Comment

      • NemanjaNS
        CBC Veteran
        • 26.10.2004
        • 121
        • Novi Sad

        #4
        Re: Uvoz euro3 kola iz nemacke..

        Originally posted by level3
        Dobra fora
        hehe tako sam i mislio

        Originally posted by The Punisher
        To nije euro 3. To je nemacki euro3 standard koji je stupio na snagu godinu - dve pre euro 3 standarda. Ovaj standard je nesto kao izmedju euro 2 i euro 3. Takva kola ovde ne prolaze na carini.
        a ovoga sam se i bojao
        nervira me to sto isti model istog godista moze a ne mora biti euro3, mobile.de ima i opciju za filtriranje kola sa euro3/4 motorima ali ne popune svi prodavci bas sve o autu koji prodaju..
        Jedan klik u Photoshopu i vec smo spremni za Evropu..

        Comment

        • CLD
          CBC Senator XXL
          • 08.02.2005
          • 1225
          • Belgija - ranije Luna-Chico

          #5
          I isto tako svaki auto u Nemackoj ili nekoj drugoj zemlji nije bez poreza, sto znaci da su samo kola koja su vozena kao firmina ili lizing kola nemaju porez. Kola koja su privatna nemaju povracaj poreza, pa onda nije 8000 i nesto nego 10000 eura.

          Comment

          • ada
            CBC Senator XXL
            • 04.06.2005
            • 2375
            • Novi Sad
            • Svasta nesto

            #6
            a to sto si nacuo o carini je istina! samo je pitanje vremena! e sada koliko ja znam ( a ne znam puno) taj zakon bi trebao da vazi od 2007 god. ali pripazi ipak je ovo srbija! ako ti je vec poslao sve skenirane papire onda mora da imas i VIN broj! uzmi i idi do carine i raspitaj se pa ces onda znati sta da radis!!!!
            Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
            Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
            Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
            Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              Carnici ne odredjuju visinu carine "ofrlje", nego na dva nachina:

              1. Ako im se cena iz kupoprodajnog ugovora ne chini niskom, uzece je u obzir. Znachi, nekadashnje fore gde je u ugovoru bila navedena neka bizarna vishe ne prolaze.

              2. Ako je navedena cena znatno nizha od realne, onda se vrednost auta odredjuje iskljuchivo po katalogu.

              Na cenu utichu i stvari tipa manja oshtecenja (slomjeni branici, ulubljena krila/haube i sl), kilometrazha preko 100 k itd, koje snizhavaju visinu carine, ali auto koji se uvozi mora biti u 100% voznom stanju, sa ochuvanim optichkim/svetlosnim grupama, dakle dozvoljavaju se minimalna oshtecenja pri uvozu.

              U oba navedena sluchaja se carinarnici "oslanjaju" na carinske kataloge (koji su "sprska verzija" nemachkog Schwacke kataloga) za procenu vrednosti polovnih vozila, gde u prvom sluchaju tolerishu odstupanja u navedenoj ceni od par procenata, a ukoliko zena znatno odstupa onda uzimaju cenu navedenu u katalogu, a koja je formirana u zavisnosti od tipa i modela auta, godishta proizvodnje, predjenih kilometara, opreme itd itd.

              Na cenu odredjenu na taj nachin se zarachuhava 20% carine, a na to 18% PDV-a i mislim nekih 1% za administrativne takse... Rachunaj i na troshkove odjave auta u shvapskom SUP-u, privremene "zoll" tablice, transport, troshkove shpedicije, lezharine na carinskom parkingu od 2 do 3 dana i sl. znachi josh par stotina evra preko svega.

              Povracaj poreza (MwSt., 16%) dobijash ako kupish auto kod dilera ili u salonu, kod privatnih lica nema povracaja ali ti oni svakako ne zarachunavaju taj porez jer auto napushta teritoriju EU a u tom sluchaju se ne naplacuje porez.

              D3 norm i Gkat ne znache Euro3 normu. Ako si dobio skenirane papire od auta trebalo bi da medju njima bude i COC (Certificate of Conformity), papir koji definitivno znachi da auto zadovoljava Euro3 (naravno, ako je sve legalno sa autom). Druga opcija je da na osnovu VIN-a dobijesh info od ovlashcenog uvoznika vozila za dati brend u SCG.

              Shto se ukidanja carine tiche - pa naravno da ce je biti (ili ce ostati neka simbolichna cifra od npr. 1%), chim postanemo punopravni chlan EU...
              A do tad ce se proizvesti josh par generacija automobila, u najboljem sluchaju...
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                cena u Nemackoj postoji kao exportna (pise u ponudi firme) i tada se vraca nemacki PDV od 18% po izvozu vozila i overe od strane carine onom prvobitnom prodavcu (autokuci) od strane nemacke drzave a onda ti od tog prodavca naplacujes taj povraceni PDV (mozda zvuci komplikovano, glatko funkcionise u praksi, uhodana procedura).
                ako kupujes od fizickog lica Nemca, onda moras obavezno da platis nemacki PDV od 18% (nema povracaja).

                osnova za carinjenje kod nas je Schwacke katalog, i sama cena u Nemackoj ili koliko si ti platio auto skoro da nema nikakvog uticaja.

                koji auto potpada pod nasu klasifikaciju euro3 (lista sa carine) odredjuje carina i nije podudarna sa stvarnim standardom Euro 3 i stvarnom listom svih auta koji jesu Euro 3. diskreciono pravo carine je da neki auto odobri uvoz a neki ne odobri pa je najbolje kod njih otici sa kopijom saobracajne (nemacke, neke trece) i tamo pismeno traziti misljenje/stav.

                na sve to, kao nova osnovica ide nasih 18% PDV.

                sto se tice nasih carinskih propisa, u toku je uskladjivanje tarifnih razreda sa EU, pregovori su u toku (naredna runda sada vec u Aprilu bi trebalo) i ocekuje se da do negde oktobra/novembra 2006. budu zavrseni.

                sastavni deo toga je prvo smanjenje a onda i potpuno ukidanje carina i na aute iz EU, ritam ce se odrediti tokom pregovora ali iz dosadasnjeg iskustva susednih zemalja koje su prosle taj proces obicno je rok 8-15 meseci, pa bi kod nas to moglo da bude realno do sredine 2007. godine kada bi se carine potpuno ukinule.


                kako mi pregovaramo i za clanstvo u STO (svetska trgovinska) to smanjenje i ukidanje carina sleduje i po tom osnovu ali onda za aute iz celog sveta, bilo koje zemlje. to ce vec ici sporije, pa su neke procene da bi se to zavrsilo negde u periodu 2008-2015. godine a sto zavisi pretezno od nas. medjutim, i to moze da bude vrlo brzo jer mi zapravo imamo samo jedan jedini problem a to je Zastava koja koci ceo proces a to ce se sigurno resiti (mora biti reseno makar formalno) do potpisivanja ugovora o pridruzivanju EU (sto se ocekuje ove jeseni).

                takodje, osim ukidanja/smanjenja carina obavezno ce biti automobili i na LB rezimu, odnosno ukidaju se sva ogranicenja koja danas vestacki postoje oko godista, tipa karoserije, vrste motora i slicno. uvesce se neke nove takse radi destimulacije uvoza neekoloskih vozila vrlo verovatno.

                tako bi trebalo po voznom redu, moguce je i nesto deseto da se dogodi ako se zabrljaju stvari oko pregovora sa EU i STO, mi zatvorimo i prekinemo saradnju sa svetom mada su sanse za to realno male s obzirom na pritisak /pritiske koji ocekuju politicare da ovaj put odrade posao kako treba i do kraja bez mnogo ali, ali, kvaka 22 i slicnih izuma..

                istovremeno sleduje kao deo procesa i komplet reorganizacija sistema osiguranja (prelazak iz komunistickog sistema jednakih osiguranja vozila u sistem individualnih osiguranja vlasnika/vozaca) a sto ce povuci i nove tarife odnosno povecanje istih nekoliko puta.
                pogotovu sto kod nas vec sada 2/3 svih novo kupljenih auta su modeli zapadne proizvodnje koji su daleko skuplji od Zastave (na cijim cenama i prozivodima je baziran nas sistem osiguranja) a samim tim i troskovi su bitno veci.

                kako god, nece ostati status quo u narednih 20tak meseci.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Durango
                  CBC Senator XXL
                  • 01.02.2006
                  • 590
                  • Zemun, Srbija

                  #9
                  Tacno je da se cena utvrdjuje po Schwake katalogu kada kola dolaze iz Nemacke ali ako imas nekoga na carini moze da ti sredi da ti priznaju racun. Inace sam cuo da u Subotici carine kola iz Nemacke po Italijanskom katalogu gde su osnovice mnogo manje nego u Schwake, pa se raspitaj. Inace od cene u katalogu se odbija valjda 16% za porez, pa ako napravis servisnu jos 30-ak% i na opste stanje vozila nekih 10% i tako dobijas carinsku osnovicu.
                  Sto se tice Euro3 standarda, trazi od Handlera da ti faksom ili mail-om posalje kopiju brifa i na prvoj levoj strani u 3. ili 4. redu treba da pise Euro3 (44). Ne znam sta oznacav taj broj 44 ali to je minimum. Znaci moze da bude veci ali samo ne manji.
                  MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #10
                    Cenu navedenu u kupoprodajnom ugovoru carinarnici uzimaju u obzir, dodushe u manjem broju sluchajeva (ochekivano), jer im vishe odgovara da cenu "dignu" upravo za onoliko koliko ste vi cenkanjem "skinuli" kod prodavca. Misle oni na sve...
                    Ali, ako je kupoprodajna cena neznatno nizha, ista ili veca od kataloshke, naravno da ce je uzeti u obzir, znam bar dvojicu likova kojima su izrachunali carinu u odnosu na cenu iz kupoprodajnog ugovora.
                    Dakle, dva su nachina na koja se odredjuje cena, bar na papiru.

                    Katalog za procenu je publiakacija centra za motorna vozila, baziran na podacima Schwacke. Trenutno je u prodaji broj 1 za 2006. godinu:



                    ako kupujes od fizickog lica Nemca, onda moras obavezno da platis nemacki PDV od 18% (nema povracaja).
                    Inace od cene u katalogu se odbija valjda 16% za porez
                    Ukoliko auto napushta teritoriju EU porez se ne placa, ili se vrshi povracaj istog. Ovo znam sigurno jer je tako meni chovek uvezao auto proshle godine. =]

                    Ako se porez i plati, onda to prati propratna dokumentacija pa se visina tog poreza vraca, ili preko zhiro rachuna ili pri carinjenju.
                    Ceo proces uvoza i registracije je bio opisan u SAT-u, postupak, papirologija, troshkovi itd itd Sve u svemu jedno 4-5 stranica, tako da je ovo upravo ono shto je i tamo bilo navedeno. Kupac koji iz SCG kupi auto u inostranstvu (EU) je duzhan da plati carinu i porez u SCG, nece valjda 2 puta da placa porez?!
                    Ako treba skeniracu tih nekoliko stranica i okachiti ovde... Na stranu "tehnchka potkovanost" i kvalitet navedenog magazina, ali i ne verujem da SAT nije bio toliko nesposoban da sakupi prave informacije od Carine, shpeditera, AMS-a...
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • djukic
                      CBC Senator XXL
                      • 27.03.2005
                      • 2526
                      • Beograd

                      #11
                      Za uvoz automobila prvo ti treba spediter ili ti jako sposoban muvator. S njim se dogovoris kolika je carina i pre nego sto auto dodje u carinski depo. Ako se dobro dogovoris onda ces da platis i manju lezarinu...
                      Carina je jedna od najkorumpiranijih institucija u zemlji.
                      Spediter ce ti i pre ulaska u vozila u zemlju na sta da obratis paznju. Ovo ti kazem jer moras napraviti carinsku propratnicu na ulasku u zemlju. A izuzetno je vazno sta pise u istoj za kasniji proces carinjenja.
                      Mnogo sam muke imao i skupo platio gresku. Mislio sam da moze po zakonu.
                      Bolje mito korupcija nego da se pravis pametan.

                      P.S. I mercedes 123 300D iz 1981 je euro 3 samo ako platis (castis).
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Ukoliko auto napushta teritoriju EU porez se ne placa, ili se vrshi povracaj istog. Ovo znam sigurno jer je tako meni chovek uvezao auto proshle godine
                        nije tako, zavisi od koga se kupuje auto i izvozi van EU.
                        PDV placaju sva fizicka lica i nema povracaja istog, i u Nemackoj i kod nas.

                        samo firme-pravna lica- mogu da potrazuju povracaj PDVa, pri tome postoji i posebna registracija PDV obveznika i poseban PDV broj svake firme.

                        pitaj tacno coveka koji ti je radio papirologiju ko je bio (u papirima) vlasnik auta koji se izvozio iz EU.

                        to sto sam napisao nije nista novo, tako je vec decenijama i opste je regulisano u manje vise svim zemljama oko nas sa sistemom PDVa (ukljucujuci i nas, doduse papirologija je malko vise zakomplikovana).

                        u svakom slucaju PDV svi placaju a onda oni koji imaju osnova traze povracaj od drzave u predvidjenom roku.
                        isto je i za kupovinu novog auta koji se izvozi van EU, opet se placa PDV i ostalo po proceduri.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • CLD
                          CBC Senator XXL
                          • 08.02.2005
                          • 1225
                          • Belgija - ranije Luna-Chico

                          #13
                          Ukoliko auto napushta teritoriju EU porez se ne placa, ili se vrshi povracaj istog. Ovo znam sigurno jer je tako meni chovek uvezao auto proshle godine.
                          Sad barem znas da ti je auto bio firmin ili je kupljen u garazi, a nije ga vozila bakica koja ga je mazila i pazila i vozila samo jednom nedeljno.

                          Comment

                          • ad0lf
                            CBC Početnik
                            • 12.09.2006
                            • 9

                            #14
                            nije tako, zavisi od koga se kupuje auto i izvozi van EU.
                            PDV placaju sva fizicka lica i nema povracaja istog, i u Nemackoj i kod nas.

                            samo firme-pravna lica- mogu da potrazuju povracaj PDVa, pri tome postoji i posebna registracija PDV obveznika i poseban PDV broj svake firme.
                            .
                            nije tacno, fizicka lica dobijaju povracaj PDV ako ga izvoze iz zemlje.U suprotnom bi ti placao PDV i nemackoj i nama a to upravo se zeli izbeci.

                            Povracaj PDV neces dobiti jedino ako nije nikada ni placen na taj automobil, a to moze da bude ako ga je koristila firma kao osnovno sredstvo poslovanja pa zbog toga nije ni bio oporezovan...

                            Comment

                            • prolupator
                              CBC Senator XXL
                              • 02.09.2005
                              • 3968
                              • Zemun

                              #15
                              Originally posted by overspeed
                              Ako treba skeniracu tih nekoliko stranica i okachiti ovde... Na stranu "tehnchka potkovanost" i kvalitet navedenog magazina, ali i ne verujem da SAT nije bio toliko nesposoban da sakupi prave informacije od Carine, shpeditera, AMS-a...
                              Ajd, ne bilo ti tesko... skeniraj... i mene zanima. Kupio sam uvezen automobil pre dve i po godine i mislim da sam dobro prosao, pa me sad zanima da li se proces promenio ili ne... A i sam sam uvezao jedan pre oko tri godine...
                              Kad sam licno uvozio jedino je bilo bitno koliko ti je dobar spediter, ostalo se sve podrazumevalo. Uvezao sam automobil bez servisne knjizice, s malo kilometara, dobro ocuvan i imao ugovor na smesno malu cifru.
                              Prizmali su mi ugovor, priznali i "servisnu knjizicu" a i bilo je kao je presao 500K km i da sam dozezao samo pola auta. Castih ih sve sa dopunama za mobilne a spediteru dadoh jos 100 E. Auto sam ubrzo prodao jer sam shvatio da ne volim karavane.... Bio sam u cenovnom rangu kao i da sam kupio takav automobil ovde od nekog, nista nisam zaradio svojim cimanjem po belom svetu, cak sam nesto i izgubio, ne mnogo, ali ipak. Samo se nacimah bez veze. Poenta je da, ako imas dobrog speditera, sve si resio... Samo nadji takvog i reci ce ti sta ti tacno treba, a ako ti nesto nedostaje, "sredice se"....
                              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                              prolupator.mojblog.rs

                              Comment

                              Working...
                              X