Peugeot 504 - Veciti francuz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    Peugeot 504 - Veciti francuz

    Peugeot 504 - Večiti francuz





    12. septembra 1968. godine Peugeot je predstavio svoj najnoviji top model u ponudi ? 504 Berline. Na prvi pogled nije se činilo kako su Francuzi napravilo nešto senzacionalno, ali ono što je uspelo modelu 504 tek je retkima pošlo za rukom.


    Celi afrički kontinent bio je 70-ih i 80-ih godina preplavljen modelima 504. Tamo je taj automobil bio toliko obožavan pa mnogi govore kako je došao do statusa pravog monopolista. I ne samo tih godina, jer i dan danas u Africi ćete ovaj automobil, 30-ak godina nakon proizvodnje, videti na svakom koraku. A osim starih ?oldtimera? ugledaćete i potpuno nove, uglancane 504-ice! Pitate se, kako? Jednostavno, Afrikanci su toliko ludi za ovim automobilom pa se u određenim delovima crnog kontinenta još uvek proizvodi legendarni Peugeot.



    Za sve
    Model 504 predstavljen je 1968. godine. Isprva se nije činilo kako su Francuzi pripremili neko tehnološko čudo, ali 504 je polako ali sigurno osvajao Europu i zatim celi svet. Zar je potrebno uopšte spominjati odanost francuskih taksista ?petstočetvorki?, i ne samo francuskih. Dodajmo svemu i uspehe na sportskoj pozornici (Safari rally, Paris-Dakar, Monte Carlo rally), njegovu integraciju u vojne svrhe (modeli sa pogonom na sva 4 točka), a njime su se služili i vatrogasci.

    Brz razvoj
    Kada se pojavio 504 je bio pokretan sa dva gotovo jednaka motora. Radilo se, dakle, o četvorocilindričnom motoru zapremine 1796 ccm, koji je u slabijoj verziji sa karburatorom razvijao 82 KS, dok je ?Injection? sistem osiguravao i više nego pristojnih 97 KS. Oba su modela bila dostupna ili sa manualnim ili automatskim ZF-ovim menjačem. Krovni je otvor bio deo serijske opreme, a ručica ručne kočnice nalazila se iza obruča volana jednako kao i ručica menjača. 1972. godine obe su komande premeštene na današnje uvreženo mesto - pod između sedišta. 1969. godine u Ženevi su predstavljene dve nove varijante modela 504. Radilo se o ekskluzivnijim modelima Coupe i Cabriolet.



    Godinu dana kasnije pojavljuje se novi jači motor zapremine 1971 ccm, ponovno u dve izvedbe ? 93 te 104 KS. Uz to, predstavljen je i prvi diesel od 2112 ccm sa 65 KS. Kasnije iste godine Peugeot predstavlja i model 504 karavan. Isti je bio duži od Berline sa većim međuosovinskim razmakom, višim krovom u zadnjem delu i robusnijom zadnjom osovinom. Bio je dostupan u čak tri varijante ? Familiale, Break i Comerciale, a sa tri reda sedišta bilo je mesta za 7-8 putnika (u Nigeriji to znači 12-13 osoba).

    Idemo dalje
    U deset godina Peugeot je proizveo ukupno 2.100.000 primeraka. Potražnja još uvek nije jenjavala. 1979. godine Peugeot predstavlja i petu izvedbu petstočetvorke, model Pick-Up. Potonji se mogao naručiti u raznim kombinacijama, sa dizelskim i benzinskim motorom. Isti je bio i odlična podloga za mnoge prerađivače koji su nudili još svestranije izvedbe. Tako je Dangel preradio 504 u model sa pogonom na sva 4 točka. Iste godine, u maju, predstavljen je i naslednik ? model 505 ? ali to nije značilo kraj za 504. Ni približno!

    Još i danas
    Evropska proizvodnja trajala je do 1983. godine, a proizvedeno je više od 3 miliona primeraka. Kao što smo ranije naveli, nije to bilo ni blizu kraju života za jednog lava. Proizvodnja se seli u Argentinu, Kinu, Keniju i Nigeriju - i traje još danas! Doduše samo u Keniji i Nigeriji (Argentina je nakon 18 godina ugasila proizvodnju) gde je ovaj automobil pojam. Iako je preseljenjem produkcije sa evropskog kontinenta ?odselila? i ona tipična prefinjenost, ipak je to bio i ostao 504, nakon 205-ice najprodavaniji Peugeotov model.

    504 Coupe i Cabriolet
    Posebni automobili za posebne ljude ? bio je to Peugeotov cilj sa kojim se obratio Pininfarini, italijanskom dizajnerskom geniju. Pininfarina je, kao i uvek, imao odgovor. Izvrstan, naravno. Italijanski je dizajner porodičnom 504 podario nove seksipilne linije i automobili odmah postaju instant hit. Za predivnu liniju Peugeot je pripremio i adekvatan sportski motor ? V6 sa 144 KS. Ovih lepotana proizvedeno je ukupno 31.162, od toga 8.188 kabrioleta. Nije ni potrebno spominjati kako danas ovi automobili predstavljaju prave kolekcionarske vrednosti.


    Na fotografijama je Peugeot 504 GL iz 1978.god.









    Motor R4, 1971 ccm
    Snaga (kW/KS) 68/93
    Obrtni moment (Nm) 168
    Ubrzanje 0-100km/h (s) 11.3
    Maksimalna brzina (km/h) 173
  • Duke
    CBC Senator XXL
    • 16.01.2006
    • 753
    • Urbs Naissus

    #2




    Pogledajte na primer ovog lepotana. Auto je star 29 godina, i u prilicnom je raspadu. Danas sam imao prilike da odvozim nekih 150 km u ovom letecem cilimu. Sto se tice neprejebive udobnosti, moze da stane na crtu kome god hocete autu. Jeste... i Citroenima. Ko se nije vozio ne moze da shvati o cemu govorim. Na putu imate utisak da je auto dug 7 metara i tezak 3 tone. Ne znam kako mu to uspeva... ali mu uspeva... Ako vam neko ponudi voznju, ne odbijajte!

    P.S. Na 120 se motor NE cuje. Ne verujete? Vetar toliko zvizdi i huji kroz kabinu da nema sile da ga chujete, garantujem!
    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

    Comment

    • Maki_M
      CBC Član
      • 09.10.2006
      • 39
      • Nis

      #3
      Ja kapiram .
      Nisam se vozio u njemu ali jesam recimo u Renou 12 i tacno znam sta pricas ! Btw.taj reno 12 je bez vecih problema pregurao 350.000. Jedino ga je rdja pojela pa je pre jedno 10-12 god. isao na celokupno "presvlacenje" u Rumuniju.Darodavac - Dacia 1200.

      A meni se inace linija P 504 i dan danas svidja
      www.citroenforumsrbije.com

      Comment

      • Wowa
        CBC Član
        • 25.08.2005
        • 47
        • Novi Beograd

        #4
        R12 je izuzetno tih i udoban, pa i prostran.
        P504 je iznutra ogromno čudovište, napred se mogu ispružiti noge, a onaj iza vas će i dalje sedeti jako komotno.
        Mislim da je još samo Volga bila tolika. Ne računam razne Rolseve, Lagonde i sl.
        C2 VTR
        GS PALLAS
        2CV6 Dolly

        Comment

        • Duke
          CBC Senator XXL
          • 16.01.2006
          • 753
          • Urbs Naissus

          #5
          Da! Sa chudjenjem sam ustanovio da mu se zvucnik ne nalazi u vratima, vec napred, u koshu auta. To jest, ima toliko mesta od vrata do kosha, da je ogroman zvucnik komotno smesten u tom delu. Mozete misliti koliko mesta za noge ima.
          Sedista su prave fotelje, mekane i VEOMA shiroke. Tako da ja sasvim lepo mogu da uvalim svojih 120 i kusur kila i da ne visim sa strane. Sve komande su fantasticno meke, do te mere da te zaboli noga od drzanja gasa jer je papucica toliko meka, da ako se opustis, pritisnes je u patos.
          E, ovaj model nema servo. Za prave muskarce. Ali zato volan ima pola metra u precniku, da kompenzuje
          Menjac mu je (subjektivno) bolji nego kod novijih pezoa i citroena koje sam vozio, mekan i precizan. Malo duzi hod, ali nema veze. Pritom, na ovom autu je onaj sa 505ice, petobrzinac. Milina.
          Ima oko sto konja, i tacno tako i ide, ni bolje, ni gore.
          Vuca - zadnja. Bilo je suvo, a ja nisam agresivan vozac, pa nisam primetio nista razlicito od mog auta. Oce lako i da se potpise, pogotovo kad (s)krecete.
          Najveci gust je voznja po kaldrmi, i to jos valovitoj. Neprocenjivo! (nesto slicno mozete iskusiti samo u hidraulicnim citroenima - nisam se vozio u Bentliju, pa me ne drzite za rec! )
          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

          Comment

          • gt junior
            CBC Član
            • 08.09.2005
            • 41
            • NOVI SAD

            #6
            Re: Peugeot 504 - Veciti francuz

            Pozdrav ljubiteljima Lava!Nedavno sam imao priliku da se vozim u 504 cabriu V6 i odusevljen sam kako lezi na putu a drugar koji ga je vozio od Minhena do Bg-a kaze da se nije umorio ni malo,da auto odlicno upija rupe i neravnine na putu i da ga je peglao do 170 km\h bez problema.A pre par nedelja je kupio i 504 coupe i auto je u Bg-u i verovatno cete ga videti na prolece!

            Comment

            • Milorad90
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2007
              • 975
              • Beograd

              #7
              Re: Peugeot 504 - Veciti francuz

              Ovaj coupe?
              Odusevio sam se autom kako mocno izgleda i posle 30 i kusur godina,prelep auto,jel moze neki info vise o ovom autu?Gde je stajao,odakle je,stvarno je savrseno ocuvan?



              Comment

              • 504zauvek
                CBC Član
                • 01.04.2009
                • 33
                • serbia

                #8
                Re: Peugeot 504 - Veciti francuz

                Pozdrav svima i da se pridružim. Moj otac je 10 godina imao 504, 2000ccm, 1978 god., s tim da sam ga ja vozio neke 3 godine. To je bilo tokom 90-tih, pa zbog situacije sa gorivom nisam baš puno kilometara prešao. Auto smo dobili neregistrovan kao cenu za neke električarske radove koje je otac obavljao vlasniku. Bio je prilično ižuljan i ne baš sjajna pojava, ali smo samo sipali benzin, stavili akumulator i upalio je iz prve (!!!) nakon 3 godine stajanja u nekoj šupi. Jedini kvar je bila dotrajala pumpa za vodu, koja je zamenjena polovnom. Od tada ništa! Neverovatno zahvalan auto za održavanje, o udobnosti je već dosta rečeno, a takođe i jednostavna demontaža skoro svih sklopova. Npr. prednje pakne se zamene nakon što se odvrne jedan šraf i izbije osigurač (2 min. za zamenu). Lokalni "majstori" nisu hteli da ga pipnu, međutim nije ni bilo potrebe. Prodali smo ga za sitne novce pre 3 godine, uzeo sam u međuvremenu 309, međutim ne može ovaj auto da se meri sa 504.

                Comment

                Working...
                X