Grande Punto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neshaoct
    Banovan
    • 18.08.2007
    • 1754
    • Beograd, Rakovica

    Grande Punto



    Treća generacija Punta, pod nazivom Grande Punto predstavljena je 2005. godine na sajmu automobila u Frankfurtu. Prodaja je počela iste godine. Dizajn potpisuje Giugiaro, a platforma na kojoj je napravljen je rezultat zajedničkog rada Fiat-a i GM-a.

    Fiat je želeo da napravi naslednika čuvenog Punta koji je u prve dve generacije prodat u više od 6 miliona komada širom Evrope, ali da to uradi ne oslanjajući se na stari model. Od prve generacije i 1993. godine, pa do današnjega dana, 25 raznih međunarodnih žirija dalo je Puntu epitet ''automobila godine''.
    Cilj je bio napraviti potpuno nov auto, a da i dalje bude jednako uspešan.


    Iako na papiru Grande Punto predstavlja Fiatovog predstavnika u B klasi, on po opremi, dimenzijama, i svojim karakteristikama predstavlja dostojnu alternativu mnogim automobilima iz C segmenta.
    Samo par godina pre pojave GP-a, automobili tih dimenzija, komfora i opreme bili bi svrstavani u ''family car'', a ne u kompakt klasu.






    Benzinski motori su 1.2 8v sa 64KS, novi 1.4 8v sa 77KS,
    kao i 1.4 16v sa 94KS.
    Najslabiji benzinac prosečno troši 6,1L, a do 100 km/h stiže za celih 14,5s.
    Grande Punto sa benzincem od 77KS prosečno potroši takođe 6,1L ali uz bolje performanse jer do 100 km/h stiže za 13,2s.

    Četiri M-Jet dizela su takođe ponuđena.
    Tu su dve verzije 1.3 16v dizel motora sa 74KS i 89KS. Jača verzija ovog 1.3 M-Jet motora ima turbinu promenljive geometrije, i ubrzanje do 100 km/h za skoro 2s brže nego slabija verzija 1.3 M-Jet, a sa identičnom prosečnom potrošnjom od 4,7L.
    Pored njih, tu je i 1.9 dizel 8v sa 118, odnosno 16v sa celih 128KS.
    Sa najjačim dizelom Grande Punto ''hvata stotku'' za samo 9,5s uz maksimalnu brzinu od 200kmh, i sve to uz prosečnu potrošnju od 5,7L. Gradska potrošnja je 7,6L.
    Svi motori su u skladu sa Euro4 normama.

    2007. godine ponuda motora je obogaćena sa još jednim benzincem 1.4L u turbo varijanti sa 120KS.
    Iste godine je opet na sajmu automobila u Frankfurtu predstavljena i Abarth verzija sa 155KS. Prednji deo automobila, rešetka hladnjaka, farovi, podsećaju na Maserati Coupe koji je takođe dizajnirao Giorgetto Giugiaro.



    Fiat je u Australiji predstavio Grande Punto sredinom 2006. godine, i to je prvi Fiat koji je ponuđen na tom tržištu još od 1989. godine.
    Rezultati su bili odlični, jer je ubrzo nakon početka prodaje dizel varijanta od 89KS postala lider na tržištu.
    Pre toga, Grande Punto iz italijanskih fabrika je bio predstavljen tržištima u Čileu, Meksiku i Dominikanskoj Republici, i to kako u benzinskim, tako i u dizel verzijama.
    U ostalim državama Južne Amerika, od avgusta 2007. godine, ponuđena je verzija koja se pravi u Fiat pogonima u Brazilu, pod nazivom Punto. Ipak, postoje razlike između Brazilske i Evropske verzije GP-a, jer se do osnove za Brazilsku verziju došlo modifikovanjem šasije modela Palio. U početku proizvodnje u Brazilu bila je dostupna samo verzija sa 5 vrata. I ponuda motora za Brazilske verzije se razlikovala, jer je u ponudi, pored 1.4 8v benzinca, bio i benzinac 1.8 sa 115KS.
    Kasnje su ponuđene i dizel verzije 1.9 M-Jet sa 8 ventila, odnosno 16v, i snage 121KS i 134KS.
    Oba ponuđena Brazilska benzinca mogu da koriste auto-gas i etanol kao pogonsko gorivo.

    Grande Punto je počeo sa prodajom i u Južnoj Africi 2006. godine menjajući do tada aktuelnu drugu generaciju Punta.

    Sedan verzija je takođe napravljena, i pod nazivom Fiat Linea ponuđena je tržištu početkom 2007. godine zamenjujući Mareu.
    Fiat Linea se pravi na produženoj verziji šasije za Grande Punto, dajući joj dužinu od 4,6m, i na taj način joj omogućavajući da uđe u segment malih porodičnih automobila.


    Grande Punto, kao i Linea, predstavljeni su tržištu Indije tokom sajma automobila januara 2008. godine u Nju Delhiju. Početak prodaje oba modela u Indiji je planiran u drugoj polovini 2008. godine. Prvo će biti ponuđena Linea.
    Za Indiju, oba modela će se praviti u fabrici koja je rezultat zajedničkog ulaganja Fiat i Tata Motors.


    Bezbednost

    Grande Punto je dobio maksimalnih 5 zvezdica na EuroNCAP testu za bezbednost putnika, i 3 zvezdice za zaštitu pešaka. Verzije opremljene najjačim motorima imaju ugrađen ESP [ electronic stability program ] i ASR [ anti slip regulation ] u okviru standardnog paketa opeme, a isti uređaji su ponuđeni kao opcija i za ostale verzije.



    Abarth Grande Punto

    Slavna prošlost postaje sadašnjost. Fiat želi da vrati slavu imenu Abarth.
    Grande Punto Abarth je prvi model sa tim ciljem, sa ciljem da ime Abarth ponovo bude sinonim za izazov, strast, uzbuđenje, snagu...
    Grande Punto Abarth je napravljen za sportski nastrojene vozače kako bi ispunio njihove želje.
    Abarth Grande Punto će biti predstavljen u okviru posebne teme.



    Grande Punto MY 2008

    14. i 15. juna 2008. godine, Fiat je u danu otvorenih vrata u svim svojim salonima širom Italije, predstavio Grande Punto model za 2008.
    Grande Punto je odigrao vodeću ulogu na tržištu prodajom u preko 850.000 komada, od čega je polovina prodata van Italije, i sada je Fiat ponudio osveženu verziju sa novim detaljima u izgledu, bogatijem paketu opreme u standardnoj varijanti, uključujući i ESP zadnje generacije, zatim sistem za lakše kretanje sa uzrbdica, i Blue&MeTM navigacijski uređaj, koji je i više od uređaja za navigaciju.
    Navigacija je samo jedna od njegovih mogućnosti.


    Pored toga, uređaj omogućava on-line uslugu razvijenu u saradnji sa Telecom Italia, putem koje je moguće dobiti informaciju u realnom vremenu [SOS Emergency, Info Service and Drive Me and on-line Insurance Services ], i koja se može aktivirati po slobodnoj volji kupca. Zahvaljujući satelitskom sistemu za lociranje vozila, i zaključenim ugovorima sa većinom osiguravajućih društava, moguće je ostvariti popuste pri plaćanju osiguranja i do 50%


    Da bi se kupcima olakšao izbor njihove varijante, nivo opreme na modelima Fiat Grande Punto 08 podeljen je na :
    ''ConfortLife'' koji uključuje Dynamic i Emotion verzije, i namenjen je kupcima koji prvenstveno žele komfort, i praktičnost.
    Onim kupcima koji žele više sportskog osećaja, namenjena je varijanta opeme pod nazivom ''SportLife'' , a paletu opeme kompletira opcija ''Activ''.
    Jedino je nivo opreme Emotion ograničen na verzije sa 5 vrata [ kako bi se povećao nivo praktičnosti ], dok je za sve ostale nivoe ponuđene opreme moguće naručiti i u verziji sa 3, i sa 5 vrata.


    Fiat Grande Punto MY [ model year ] 2008 će igrati na istu kartu kao i početni model iz 2005. godine, za koji se pokazalo da je dobitni : slušati kupce, i omogućiti dalji razvoj modela u skladu sa njihovim željama. Ovo se npr. može videti najviše kod paketa opreme SportLife koji je namenjen mlađim kupcima, pa im je zato omogućeno da svoj GP individualizuju sa originalnim nalepnicama, šarama, sa drugačijom bojom retrovizora. Za taj paket opreme je ponuđen i veći izbor alu-felni 16-ca i 17-ca, koje mogu biti hromirane ako kupac to želi.
  • mitrowsky
    CBC Član
    • 22.12.2006
    • 74
    • N.BGD. blok 38

    #2


    Ako sam dobro razumeo, ne postoji u ponudi 1.4 16v sa 94KS?
    Алфа... и то црвена!

    Comment

    • neshaoct
      Banovan
      • 18.08.2007
      • 1754
      • Beograd, Rakovica

      #3
      ...kod nas te verzije nema u cenovniku, ali inače postoji i Grande Punto sa 1.4 16v motorom, samo što je on kasnije dodat u paletu motora koja ide u GP...

      edit : tek sad vidim da gore nisam napisao i tu verziju...

      Comment

      Working...
      X