FIAT TIPO (1988-1995)
Tipo je prvi put predstavljen javnosti januara 1988. godine. Predstavljao je potpuno novi dizajn koji je trebalo da zameni model Ritmo koji je u početku bio dostupan sa samo jednim tipom karoserije ( hatchback sa 5 vrata i koeficijentom otpora 0.31 ). Titulu “ Car of the Year” poneo je 1989. godine i bio je hvaljen kao automobil sa najprostranijom unutrašnošću u svojoj klasi ( ovo se posebno odnosilo na prtljažnik ) , najergonomičniji, takođe se je bio veoma upravljiv I lak za vožnju. Bezbednost , sa optimizovanim deformacionim zonama koje absorbuju energiju u slučaju sudara, kao I izdržljivost ( preko 70 % karoserije je bilo galvanizovano ) su takođe bile veoma cenjene karakteristike.
U početku u ponudi su bila 3 benzinska i 2 dizel motora koja su bila posebno razvijena za ovaj model. Svi motori su bili upareni sa petostepenim manuelnim menjačem .
U paleti benzinskih motora bili su ponuđeni sledeći motori : 1.1 FIRE ( 1108cc ; 55 ks@5500 rpm ; 89 N•m@2900 rpm ) , 1.4 (1372 cc ; 69 ks@6000 rpm ; 106 N•m@2900 rpm ) i 1.6 ( 1581 cc ; 81 ks@6000 rpm ; 130 N•m@2900 rpm )

Dizeli su bili isporučivani u dve varijante : 1.7 ( 1697 cc ; 57 ks@4600 rpm ; 98 N•m@2900 rpm ) i 1.9 turbo ( 1929cc ; 92ks @ 4,100rpm ; 191 N•m@2400 rpm )

Oslanjanje je bilo nezavisno na svim točkovima . Napred MacPherson sa teleskopskim amotizerima oprugama i antirol barom a nazad nezavisno sa teleskopskim amotizerima oprugama i antirol barom. Na prednjim točkovima su bile disk končnice dok su na zadnjim bili doboši ( osim kod sporting verzija koje su imale i nazad diskove ). Bosch-ov ABS je spadao u dodatnu opremu .
Tipo se mogao dobiti sa dva nivoa opreme. “Standard” se isporučivao sa 1.1 , 1.3 i 1.7 motorima i “Digit” ,kasnije DGT, koji se isporučivao sa svim raspoloživim motorima . DGT novo opreem je podrazumevao čuvenu digitalnu tablu , elektronske podizače stakala , centralno zaključavanja , kao i mnoge druge sitnice …

Proizvodnja je vršena u fabrici u Cassin-u , na proizvodnoj liniji koja je bila znatno unapređena. Proizvodnja je bila robotizovana i u prozvodnji je učestvovalo preko 400 robota.
Novembra 1989. godine počela je proiozvodnja jače verzija Tipa 1.8ie 16V. Motor je imao 1756 cc sa 16V i dve bregaste osovine i razvijao je 136 hp. Ovaj model je imao sve 4 disk končnice dok je ABS i dalje ostao kao opciona oprema.

1990 je Tipu donela nove motore . Kao noviteti su se pojavili atmosferski 1.9 dizelaš (65ks) i novi 1.9 turbo dizel sa EGR-om ( 82ks) . Benzinsk motori su osveženi sa dva nova modela 1.8 (1756 cc ; 109ks ) i 2.0 (1995 cc ; 113ks ) oba sa elektronskim ubrizgavanjem goriva a kasnije i sa katalizatorom. 1.4 i 1.6 motori su pojačani i sada su imali 76 i 84ks respektivno. Novi 1.6 motor sa katalizatorom ( 1581 cc , sohc , 77ks ) zamenio je stari 1.6 motor (1585cc , dohc, 82ks ). Takođe je ponuda transmisije obogaćena tako da se pored petostepenog manuelnog menjača mogao dobiti i CVT ( kontinualni prenos) menjač u paru sa 1.4 ili 1.6 motorima
Salon u Ženevi 1991 godine doneo je možda i najinteresantniji model Tipa koji je definitivno danas najtraženiji . To je bio 2.0ie 16V poznatiji kao Sedicivalvole sa katalizatorom i EGR-om. Srce novog modela bi je 2.0 motor sa dve bregaste i 16 ventila koji je proizvodio 148ks . Novi model je imao unapređene kočnice , optimizovanu šasiju , velike aluminijumske felne … Mediji su sa oduževljenjem ispratili novi model .
Malo pre pojavljivanja novog modela , tačnije u septembru iste godine prekinuta je proizvodnja 1.8 modela upravo zbog pojavljivanja novog 2.0 modela a za moto reviju u Frankfurtu svi modeli su neznatno poboljšani i počelo je primenjivanje novih oznaka . Dosadašnju DGT oznaku zamenile su dve nove : S ( električni podizači i centralna brava ) i SX ( električni podizači , cetralna brava i servo ).
1993. donosi novu seriju Tipa . Značajno je unapređena bezbednost . Od kozmetičkih izmena najznačajnija je nova maska hladnjaka . Takođe se pojavila i karoserija sa 3 vrata. Tipo je sada brojao 2 tipa karoserije . 8 motora , 3 tipa transmisije i 5 nivoa opreme ( S, SX , SLX , GT i 16V ).

Problemi koji su se javljali kod Tipa bili su karakteristični za sve italijane iz tog perioda i oni su se uglavnom manifestovali u vidu korozije , sitnih problema sa nepouzdanom elektrikom kao i povećane potrošnje ulja .
Proizvodnja Tipa je obustavljena 1995 godina a na njegovoj platformi je razvijeno čak 5 modela : Bravo/Brava , Tempra , Coupe , Alfa Romeo 155 i Lancia Dedra .

Poruku izmenio: neshaoct
Tipo je prvi put predstavljen javnosti januara 1988. godine. Predstavljao je potpuno novi dizajn koji je trebalo da zameni model Ritmo koji je u početku bio dostupan sa samo jednim tipom karoserije ( hatchback sa 5 vrata i koeficijentom otpora 0.31 ). Titulu “ Car of the Year” poneo je 1989. godine i bio je hvaljen kao automobil sa najprostranijom unutrašnošću u svojoj klasi ( ovo se posebno odnosilo na prtljažnik ) , najergonomičniji, takođe se je bio veoma upravljiv I lak za vožnju. Bezbednost , sa optimizovanim deformacionim zonama koje absorbuju energiju u slučaju sudara, kao I izdržljivost ( preko 70 % karoserije je bilo galvanizovano ) su takođe bile veoma cenjene karakteristike.
U početku u ponudi su bila 3 benzinska i 2 dizel motora koja su bila posebno razvijena za ovaj model. Svi motori su bili upareni sa petostepenim manuelnim menjačem .
U paleti benzinskih motora bili su ponuđeni sledeći motori : 1.1 FIRE ( 1108cc ; 55 ks@5500 rpm ; 89 N•m@2900 rpm ) , 1.4 (1372 cc ; 69 ks@6000 rpm ; 106 N•m@2900 rpm ) i 1.6 ( 1581 cc ; 81 ks@6000 rpm ; 130 N•m@2900 rpm )

Dizeli su bili isporučivani u dve varijante : 1.7 ( 1697 cc ; 57 ks@4600 rpm ; 98 N•m@2900 rpm ) i 1.9 turbo ( 1929cc ; 92ks @ 4,100rpm ; 191 N•m@2400 rpm )

Oslanjanje je bilo nezavisno na svim točkovima . Napred MacPherson sa teleskopskim amotizerima oprugama i antirol barom a nazad nezavisno sa teleskopskim amotizerima oprugama i antirol barom. Na prednjim točkovima su bile disk končnice dok su na zadnjim bili doboši ( osim kod sporting verzija koje su imale i nazad diskove ). Bosch-ov ABS je spadao u dodatnu opremu .
Tipo se mogao dobiti sa dva nivoa opreme. “Standard” se isporučivao sa 1.1 , 1.3 i 1.7 motorima i “Digit” ,kasnije DGT, koji se isporučivao sa svim raspoloživim motorima . DGT novo opreem je podrazumevao čuvenu digitalnu tablu , elektronske podizače stakala , centralno zaključavanja , kao i mnoge druge sitnice …

Proizvodnja je vršena u fabrici u Cassin-u , na proizvodnoj liniji koja je bila znatno unapređena. Proizvodnja je bila robotizovana i u prozvodnji je učestvovalo preko 400 robota.
Novembra 1989. godine počela je proiozvodnja jače verzija Tipa 1.8ie 16V. Motor je imao 1756 cc sa 16V i dve bregaste osovine i razvijao je 136 hp. Ovaj model je imao sve 4 disk končnice dok je ABS i dalje ostao kao opciona oprema.

1990 je Tipu donela nove motore . Kao noviteti su se pojavili atmosferski 1.9 dizelaš (65ks) i novi 1.9 turbo dizel sa EGR-om ( 82ks) . Benzinsk motori su osveženi sa dva nova modela 1.8 (1756 cc ; 109ks ) i 2.0 (1995 cc ; 113ks ) oba sa elektronskim ubrizgavanjem goriva a kasnije i sa katalizatorom. 1.4 i 1.6 motori su pojačani i sada su imali 76 i 84ks respektivno. Novi 1.6 motor sa katalizatorom ( 1581 cc , sohc , 77ks ) zamenio je stari 1.6 motor (1585cc , dohc, 82ks ). Takođe je ponuda transmisije obogaćena tako da se pored petostepenog manuelnog menjača mogao dobiti i CVT ( kontinualni prenos) menjač u paru sa 1.4 ili 1.6 motorima
Salon u Ženevi 1991 godine doneo je možda i najinteresantniji model Tipa koji je definitivno danas najtraženiji . To je bio 2.0ie 16V poznatiji kao Sedicivalvole sa katalizatorom i EGR-om. Srce novog modela bi je 2.0 motor sa dve bregaste i 16 ventila koji je proizvodio 148ks . Novi model je imao unapređene kočnice , optimizovanu šasiju , velike aluminijumske felne … Mediji su sa oduževljenjem ispratili novi model .
Malo pre pojavljivanja novog modela , tačnije u septembru iste godine prekinuta je proizvodnja 1.8 modela upravo zbog pojavljivanja novog 2.0 modela a za moto reviju u Frankfurtu svi modeli su neznatno poboljšani i počelo je primenjivanje novih oznaka . Dosadašnju DGT oznaku zamenile su dve nove : S ( električni podizači i centralna brava ) i SX ( električni podizači , cetralna brava i servo ).
1993. donosi novu seriju Tipa . Značajno je unapređena bezbednost . Od kozmetičkih izmena najznačajnija je nova maska hladnjaka . Takođe se pojavila i karoserija sa 3 vrata. Tipo je sada brojao 2 tipa karoserije . 8 motora , 3 tipa transmisije i 5 nivoa opreme ( S, SX , SLX , GT i 16V ).


Problemi koji su se javljali kod Tipa bili su karakteristični za sve italijane iz tog perioda i oni su se uglavnom manifestovali u vidu korozije , sitnih problema sa nepouzdanom elektrikom kao i povećane potrošnje ulja .
Proizvodnja Tipa je obustavljena 1995 godina a na njegovoj platformi je razvijeno čak 5 modela : Bravo/Brava , Tempra , Coupe , Alfa Romeo 155 i Lancia Dedra .





Poruku izmenio: neshaoct
Comment