Lancia Thesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neshaoct
    Banovan
    • 18.08.2007
    • 1754
    • Beograd, Rakovica

    Lancia Thesis



    Model Thesis, čiji dizajn potpisuje Mike Vernon Robinson, ugledao je svetlost dana 2001. godine. On predstavlja vrh ponude Lancia automobila.
    Dugačak je skoro 5 metara, odnosno 4,88, sa širinom od 1,83 metra, i međuosovinskim rastojanjem od 2,8 m. To su sve preduslovi za izuzetan nivo komfora koji Thesis pruža.



    Kako će izgledati novi predstavnik Lancia u klasi ekskluzivnih limuzina, moglo se videti 1999. godine na osnovu prototipa Lancia Dialogos.
    Thesis je prvi put svetu zvanično pokazan na sajmu automobila u Ženevi 2001. godine.
    Međutim, do prikazivanja potpuno spremnog modela za prodaju došlo je na sajmu automobila u Frankfurtu kada se mogla videti i unutrašnjost ovog luksuznog modela. Prodaja je počela 2002. godine.


    Ponuđen je sa atmosferskim i turbo motorima od 2.0 do 3.2L zapremine kako u konfiguraciji sa 5, tako i u verziji sa 6 cilindara.
    Thesis ima ugrađen ili manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa, ili automatik ''Comfortronic'' sa 5 brzina. Verzija sa motorom 2.0T nije imala opciju sa ovim automatskim menjačem.
    ''Comfortronic'' menjač uvek dozvoljava opciju manuelnog menjanja brzina, a kada sve prepustite automatici, ona će se prilagoditi Vašem stilu vožnje, tako da neće jednako reagovati i menjati brzine u automatskom modu ukoliko želite da vozite agresivnije, ili ukoliko želite samo da krstarite.


    Thesis sa 2.0 Turbo Soft motorom sa 5 cilindara i 4 ventila po cilindru daje 185KS pri 5.500 obrtaja. Sa 308 Nm pri 2.000 obrtaja omogućava sprint do 100 km/h za 8,9s.
    Naravno, u gradskoj vožnji ovaj turbo benzinac ne može ispod 15L, dok je prosečna potrošnja 10,9L na svakih 100km.

    Petocilindraš 2.4 20v sa 170KS je jednako žedan kao i 2.0 Turbo, ali sa malo slabijim performansama. Ipak, njegova prednost je povoljnije održavanje. Ubrzanje sa ovim motorom je 9,5s. dok kazaljka brzinomera staje kod 217Km/h.

    Ako vam se čini da su ovo prevelike potrošnje po gradu, onda bolje nemojte čitati podatke za benzinske šestake pod haubom.
    Prvi je 3.0 24v sa 212KS pri 6.300 obrtaja, i svojih 263Nm pri 5.000 obrtaja, sa potrošnjom u gradu od 20,6L. Prosečna je 13,4L.

    Vrh benzinske ponude kod modela Thesis je još jedan šestak 3.2 24v, sa 230KS i 289Nm koji pruža ubrzanje do 100 Km/h, automobilu od preko 1800 Kg-a, za 8,8s. i maksimalnu brzinu od 240Km/h. Pun rezeorvar ovog The**** vam omogućava nešto malo manje od 350 km gradske voznje, jer za ove visoke performanse potrošnja je celih 22,7L. Prosečna je 14,9L.


    Da, tu je i paleta štedljivijih dizel motora.

    2.4 JTD sa 5 cilindara i 2 ventila po cilindru daje 148KS, ali i celih 305Nm pri samo 1.800 obrtaja. Ubrzanje je slabije nego kod bilo kog benzinskog motora u ponudi, i do 100 km/h Thesisu treba 10,1s, a maksimalna brzina tek za dlaku prelazi 200 Km/h. Po gradu potrošnja ne prelazi 11,5L, a prosečna je 8.0L.

    Tu je i druga generacija savremenog common rail dizelaša , 2.4 20v Multijet sa 185KS i masivnih 380Nm pri 2.000 obrtaja. I performanse su bolje, odnosno 9,8s do 100 km-h, i maksimalna brzina od 225 kmh, i sve to ispod 10L potrošnje po gradu. Prosečna je samo 7,5L.
    Isti motor je moguće dobiti i u varijanti sa automatskim menjačem Comfortronic sa 5 brzina, i onda su performance za nijansu slabije. Kad smo već kod ovog automatskog menjača, njega je moguće dobiti i sa benzincem V6 3.2 24v.

    Naravno, unutrašnjost je u plemenitim materijalima poput kože ili alcantare, što inače i jesu materijali koje Lancia već dugo koristi.


    Lancia Thesis Executive obuhvata sve najbolje što Lancia nudi svojim zahtevnim kupcima. Standardni nivo opreme obuhvata kožni volan, kožnu ručicu menjača, el. podizače na svim prozorima koji imaju ugrađene sigurnosne senzore, naslon za ruku ispod kojeg se nalazi prostor za odlaganje sitnica, plus na njegovom zadnjem delu su i kanali za ventilaciju na zadnjoj klupi, digitalna automatska klima sa dve zone (ili i više zona ako kupac to želi), Cruise control, unutrašnjost je oplemenjana korišćenjem Alcantare, zatim Lancia Code system, senzori za kišu, CONNECT system sa mogućnošću zadavanja glasovnih komandi, komande na volanu za audio uređaj, telefon i već pomenuti Connect, Isofix za montiranje dečijih sedišta, 16-ce alu-felne.



    Ručna kočnica je elektronska automatska (EPB), i aktivira se svaki put kada ugasite motor, ili ako su otvorena vozačeva vrata dok se auto kreće. Automatsko aktiviranje ručne kočnice će sprečiti svako neželjeno pomeranje The****, jer uvek koči sa maksimalnom silom.

    Pod raznim varijantama je moguće dobiti ''Bose'' Hi-Fi sa CD šanžerom i zvučnicima postavljenim na mestima koja su posebno prilagođena Thesisu kako bi omogućili all-round zvuk. Putnici na zadnjim sedištima mogu samostalno podešavati zvuk putem daljinske komande koja se nalazi u naslonu za ruku.
    Kao opcija se može dobiti i TV, krov može biti providan, i opremljen solarnim ćelijama, prednji i zadnji parking senzori, kožna sedišta mogu biti hlađena ili grejana, el. podesiva u svim mogućim pravcima, zadnja sedišta mogu imati i ugrađenu opciju masaže putnika, a moguće je dobiti Thesis bez ključa, odnosno key-less system.

    Lancia Thesis Emblema je najviši nivo opreme namenjen najzahtevnijim vlasnicima ovog automobila. U odnosu na Executive, tu je automatska klima sa više od dve zone, klimatizovana kožna sedišta, a tu je i Connect Nav Plus sa svojim brojnim mogućnostima i monitorom od 7 inča, itd…



    Key-less system

    Sve što vam treba je CID ( Customer Identification Device) elektronski ključ koji prepoznaje vlasnika automobila. Prilikom prilaska vašem Thesisu i pritiskom na dugme na samoj bravi, u deliću sekunde se vrši provera tajnog koda od strane centralne jedinice Key-less sistema. Ta provera se može uraditi sve dok ste bar 1m daleko od vašeg automobila. Kada dođe do uspešne provere kodova, vrata će vam se automatski otključati.
    Motor startujete samo pritiskom dugmeta.



    Digitalna klima

    Svaki putnik može sam podešavati temperaturu koja mu odgovara, a i putnici na zadnjim sedištima mogu podešavati temperaturu koja im odgovara.

    Svetla

    Lancia je za model Thesis izabrala Bi-Xenon farove, koji u poređenju sa klasičnim halogenim svetlima daju duplo jače svetlo uz smanjenje potrošnje za 35%.
    Time ćete mnogo lakše i ranije uočiti određene opasne situacije tokom noćne vožnje.
    U branik su ugrađene prskalice za pranje farova kako bi vidljivost uvek bila na maksimalnom nivou.



    Kočnice i bezbednost

    Lancia Thesis je opremljen sa ABS sistemom uz elektronsku raspodelu sile kočenja (EBD) uz pomoć kojeg je uvek optimalno izbalansirana sila kočenja na prednjim i zadnjim točkovima, čime se smanjuje zaustavni put, tj. dobija efikasnije kočenje u vanrednim situacijama.

    Lancia Thesis je opremljen i sa MSR sistemom koji sprečava blokiranje točkova prilikom kočenja motorom, odnosno promene stepena prenosa na niže, što bi moglo da se dogodi na putevima koji nisu asfaltni, već imaju mnogo lošiji grip.



    Stabilnost automobila je dodatno osigurana sistemom Traction Control, i kontrolom proklizavanja (ASR -Anti Slip Regulation ), koji kontrolišu snagu koja se isporučuje na prednje točkove, i tako sprečavaju njihovo proklizavanje prilikom kretanja sa npr. uzbrdica, ili površina pod snegom i ledom.

    Lancia Thesis ima i ESP (Electronic Stability Program) koji svojim delovanjem na motor i na kočnice omogućava zadržavanje pravca željenog kretanja i pri najekstremnijim rizičnim situacijama.

    Lancia Thesis u standardnom paketu opreme ima 8 vazdušnih jastuka.
    Oba prednja vazdušna jastuka su ''multistage'' što omogućava da se silina njihovog otvaranja maksimalno optimizuje. Vazdušni jastuk za suvozača se može deaktivirati, a isto se može uraditi i sa zadnjim vazdušnim jastucima ukoliko je pozadi smešteno dete, putem Isofixa.




    Lancia Thesis Stola S85




    2004. godine na sajmu automobila u Ženevi, predstavljena je produžena verzija Thesis-a. Naime, kompanija Stola S.p.A. obeležavajući 85 godina postojanja i rada, predstavila je svoj prototip Lancia Thesis Stola S85. Inače, dobri odnosi postoje još od 1919. godine, kada je Lancia unajmila kompaniju Stola u izradi Lambda show car.
    Glavna razlika u odnosu na standardni model je dodatnih 60cm dužine.


    Međutim, stručnjaci iz kompanije Stola S.p.A. su se potrudili da njihov prototip ne bude samo produžena verzija osnovnog modela, već da izgleda kao da je model oduvek imao tu dužinu, kao da oduvek ima tih 60 cm više, ne narušavajući eleganciju koncepta limuzine. Farbanje je urađeno u dve nijanse boje, baš onako kako je rađeno sa limuzinama tokom 30-tih, 40-tih godina prošlog veka. Tada je farbanje u dve boje bilo rezervisano isključivo za luksuzne limuzine.

    Unutrašnjost automobila je dobila dodatnu dozu luksuza.




    Npr. pod u zadnjem delu automobila, dakle tamo gde sedi ponosni vlasnik i uživa dok ga voze, u potpunosti je ravan i presvučen drvetom.
    Sedišta su podesiva u svim mogućim pravcima, naravno električnim putem, moguće je podesiti različite nivoe osvetljenja kabine, tu je i frižider za luksuzna pića, novi LWD Mobile Car System koji je napravila kompanija Informatica Delta S.p.A. Uređaj je baziran na GPS kompatibilnosti, i obezbeđuje sve ono što poslovan čovek ima i u svojoj kancelariji, od pristupa Internetu, slanja mail-ova, primanje i slanje faxova, a uređaj može reprodukovati i DVD filmove, muziku u svim postojećim formatima, itd...itd...
  • stefanves
    CBC Senator XXL
    • 10.12.2006
    • 1351
    • BG

    #2
    Definitivno najlepsa Lancia, posle Integralea.
    Fiat Punto MK1, 1.2 16v @85hp, '99
    Konacno i ja imam auto :-)

    Comment

    • Grande.bg
      CBC Član
      • 10.05.2008
      • 18
      • beograd

      #3
      fenomenalan auto,steta sto je lose prosla kao model,tesko je mogla zbog poljuljanog ugleda fiata u tom periodu,koliko znam prestala je da se proizvodi,mada koliko sam cuo lancia nece imati naslednika u ovoj klasi,ili se mozda varam?
      Mogu me kontaktirati svi ljubitelji ital dizajna

      Comment

      • Bane R
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2006
        • 1769
        • Beograd

        #4
        Pa možda bi se bolje prodala da je smela da bude lepša od 166 ili quatroportea ... Ovako su je namerno napravili ružnu da ne bi ugrožavala bitnije igrače ... Mislim, nemojte mi reći da je neko dobio inspiraciju da ovo nacrta

        Comment

        • Dejan_Zvezdara
          CBC Član
          • 04.12.2008
          • 21
          • Beograd

          #5
          Sve, sve, ali teško da se može reći da je Thesis ružniji od 166-ice. Thesis je klasa za sebe... Najveći hendikep dizajna Lancie je što se jako teško slika, na fotkama sve izgleda neproporcionalno, ali Thesis uživo izgleda brilijantno, što se ne može baš reći za Alfu 166. Kad priđeš Thesisu gvožđurija odiše utiskom kvaliteta i impresionira pojavom, kad priđeš i otvoriš vrata 166-ice, počneš odmah da zapažaš gde se štedelo i šta je kanibalisano sa alfe 147...

          Thesis je Quatroporte za siromašne... a ja inače volim i 166-cu, nemoj pogrešno da me shvatiš...

          Comment

          • Manfred
            CBC Senator XXL
            • 04.08.2007
            • 905
            • Beograd

            #6
            auto po mom ukusu... potpuno.

            Comment

            • starac vujadin
              CBC Senator XXL
              • 27.08.2005
              • 2617
              • Stari grad

              #7
              Grozan auto, zasluzeno je puk`o.

              Comment

              • Dejan_Zvezdara
                CBC Član
                • 04.12.2008
                • 21
                • Beograd

                #8
                Kada bi proveo 10 minuta za volanom The**** verujem da bi promenio mišljenje...

                Comment

                • starac vujadin
                  CBC Senator XXL
                  • 27.08.2005
                  • 2617
                  • Stari grad

                  #9
                  Ne bi...ne zbog The****, nego znam sebe. Thesis je unutra kvalitetno i smekerski odradjen, ali dzabe...

                  Comment

                  Working...
                  X