Lancia Thema se proizvodila skoro 10 godina, odnosno od 1985. do 1994.godine. Platforma na kojoj je napravljena je bila zajednička sa automobilima Alfa Romeo 164, Fiat Croma i Saab 9000. Prvi put je predstavljena na sajmu automobila u Torinu.
Pravljena je u dve Torinske fabrike : Mirafiori i Borgo San Paolo.
Postojale su dve verzije ovog modela, odnosno limuzina koju je oblikovao Giorgetto Giugiaro, i karavan čiji dizajn potpisuje Pininfarina.
Thema u karavan verziji se pravila od 1986. godine, pa sve do kraja proizvodnje modela Thema, i za to vreme je napravljeno 21.074 automobila u ovoj verziji.
U to vreme, Lancia Thema je bila jedan od najvećih, i najkomfornijih automobila u svojoj klasi.


Sa modelom Thema, Lancia se ponovo vratila i pozicionirala kao proizvođač luksuznih, skupocenih automobila. Ta zavidna reputacija je bila narušena tokom
70-tih godina zbog ne baš velikog tržišnog uspeha Lancia Beta. Međutim, nije samo Lancia Beta u to vreme imala problema sa karoserijom, već su problem imali svi automobili grupacije Fiat tokom 70-tih godina zbog vrste čelika koji se koristio. U to vreme, Fiat je prodao jednu od svojih fabrika u Rusiji, odnosno tadašnjem SSSR-u, i umesto novca, dobio je čelik. Ispostavilo se da čelik nije bio baš dobrog kvaliteta, ali je već bilo kasno za bilo kakve ispravke, jer se masovno koristio. Naravno da su i novinari dodatno preuveličavali probleme sa rđom na tadašnjim modelima…
Ali, Thema je izvukla reputaciju čitave grupacije, zapušila usta svim novinarima širom Evrope, jer je sa svojom galvanizovanom karoserijom postala sinonim kvaliteta. Iako je delila platformu sa Fiat Cromom i Saab 9000, Thema je bila ubedljivo kvalitetniji auto u poređenju sa njima.
U to vreme Fiat nije imao široko razgranatu prodajnu mrežu van Italije, i zato ostvaren plasman na ostalim tržištima nije za pohvalu.
Nakon prestanka proizvodnje modela Thema, Lancia je izbacila model Kappa, i tako zadržala popularnost svog imena u toj klasi automobila.


Motori koji su se ugrađivali u Themu su vodili poreklo od Fiatovih motora koje je uradio Aurelio Lampredi, inženjer koji se proslavio radeći motore za Ferrari i Alfa Romeo.
Benzinci 2.0 sa 4 cilindara u atmosferskoj i turbo verziji su bili pouzdani, i davali su dobre performanse. Prve verzije su imale i šestocilindraš 2.8 koji je razvijen u saradnji sa Peugeot, Renault i Volvo fabrikama. Ovaj motor je 1992. godine zamenjen sa Alfinim šestocilindrašom 3.0, koji važi za jedan od najboljih i najpouzdanijih motora ikada napravljenih na svetu.
Atmosferski benzinci 2.0 su bili sa 2 ili 4 ventila po cilindru. U početnim serijama su bili 2.0 8v sa 114KS, odnosno 118KS, dok su im se od 1989. godine pridružili i motori sa 4 vetila po cilindru, tako da je Thema sa 2.0 16v atmosferskim benzincem imala 145KS, odnosno 155KS u poslednjoj generaciji ovog motora koji se ugrađivao počev od 1992. godine.
Sličan je bio razvoj turbo benzinaca 2.0, jer je svaka atmosferska varijanta imala i svoju turbo verziju. Tako su u početku bili u pitanju 2.0 8v Turbo, a od 1988. godine i prva verzija 2.0 16v Turbo motora. Početna snaga kod prvog turbo motora je bila 165KS, a poslednja generacija 2.0 16v Turbo koja se ugrađivala od 1992. godine, pa sve do kraja proizvodnje, imala je 202KS, 304Nm, i omogućavala Themi ubrzanje do 100Km/h za samo 7,2s.
Šestocilindraš 2.8 sa dva ventila po cilindru se ugrađivao do 1992. godine. Iako su postojale dve generacije ovog 2.8 12v motora, snaga im je bila ista, odnosno 148KS. Jedina razlika je bila u obrtnom momentu, jer je prva generacija imala veći obrtni moment, tj. 245Nm u poređenju sa 225Nm kod druge generacije.
Već spomenuti Alfin 3.0 šestocilindraš ugrađivan je počev od 1992. godine, imao je 2 ventila po cilindru, 173KS, 250Nm obrtnog momenta, i omogućavao Themi put do 100Km/h u trajanju od 8,1s.
Od početka prodaje, Thema se mogla kupiti i sa 2.5 8v Turbodizel motorom od 100KS, 217Nm, koji je naravno pružao skromnije perfomanse. Ubrzanje do 100Km/h je trajalo 11,9s ,a kazaljka brzinomera nije mogla dalje od 185Km/h.
Od 1989. godine, ovaj turbodizel je davao 118KS, i 245Nm.
Thema 8.32

Najjača Thema je imala Ferarijev V8 motor 3.0 (2927ccm) 32v. Snaga ovog motora u njegovoj prvoj varijanti je bila 212KS, i pružao je Themi maksimalnu brzinu od 240 Km/h. U svojoj drugoj verziji, snaga mu je smanjena na 202KS. kao i maksimlna brzina na 235 Km/h.
Ubrzanje do 100 Km/h je ostalo isto kod obe serije, i iznosilo je samo 6,8s.
To je bio npr. samo 1,2s sporiji sprint do 100Km/h nego Porsche 911 Carrera sa 228KS iz 3.2 12v koji je predstavljen 1984. godine. Ali, taj Porsche je bio oko 120Kg. lakši nego Thema...i, plus što nije bilo limuzina.
Koliko su to slične performanse, govori i sitna razlika u maksimalnoj brzini od
samo 6 Km/h u korist Porsche-a.

Unutrašnjost je dodatno bila oplemenjena drvetom koje se koristilo gde god je to moglo, kao i najkvalitetnijom kožom.. U periodu između 1986.-1991. godina, napravljeno je samo 3.537 primeraka, što najbolje govori koliko je ovo ekskluzivan model i danas.
Od tog broja, 2.370 primeraka se odnosi na tzv. Seriju 1, odnosno sa jačom verzijom motora od 212KS. U ukupnu cifru proizvedenih modela Lancia Thema 8.32 ulaze i 32 automobila u specijalnoj ''Rosso red'' verziji.
Lancia Thema 8.32 filmato ufficiale dell epoca
Pravljena je u dve Torinske fabrike : Mirafiori i Borgo San Paolo.
Postojale su dve verzije ovog modela, odnosno limuzina koju je oblikovao Giorgetto Giugiaro, i karavan čiji dizajn potpisuje Pininfarina.
Thema u karavan verziji se pravila od 1986. godine, pa sve do kraja proizvodnje modela Thema, i za to vreme je napravljeno 21.074 automobila u ovoj verziji.
U to vreme, Lancia Thema je bila jedan od najvećih, i najkomfornijih automobila u svojoj klasi.


Sa modelom Thema, Lancia se ponovo vratila i pozicionirala kao proizvođač luksuznih, skupocenih automobila. Ta zavidna reputacija je bila narušena tokom
70-tih godina zbog ne baš velikog tržišnog uspeha Lancia Beta. Međutim, nije samo Lancia Beta u to vreme imala problema sa karoserijom, već su problem imali svi automobili grupacije Fiat tokom 70-tih godina zbog vrste čelika koji se koristio. U to vreme, Fiat je prodao jednu od svojih fabrika u Rusiji, odnosno tadašnjem SSSR-u, i umesto novca, dobio je čelik. Ispostavilo se da čelik nije bio baš dobrog kvaliteta, ali je već bilo kasno za bilo kakve ispravke, jer se masovno koristio. Naravno da su i novinari dodatno preuveličavali probleme sa rđom na tadašnjim modelima…
Ali, Thema je izvukla reputaciju čitave grupacije, zapušila usta svim novinarima širom Evrope, jer je sa svojom galvanizovanom karoserijom postala sinonim kvaliteta. Iako je delila platformu sa Fiat Cromom i Saab 9000, Thema je bila ubedljivo kvalitetniji auto u poređenju sa njima.
U to vreme Fiat nije imao široko razgranatu prodajnu mrežu van Italije, i zato ostvaren plasman na ostalim tržištima nije za pohvalu.
Nakon prestanka proizvodnje modela Thema, Lancia je izbacila model Kappa, i tako zadržala popularnost svog imena u toj klasi automobila.


Motori koji su se ugrađivali u Themu su vodili poreklo od Fiatovih motora koje je uradio Aurelio Lampredi, inženjer koji se proslavio radeći motore za Ferrari i Alfa Romeo.
Benzinci 2.0 sa 4 cilindara u atmosferskoj i turbo verziji su bili pouzdani, i davali su dobre performanse. Prve verzije su imale i šestocilindraš 2.8 koji je razvijen u saradnji sa Peugeot, Renault i Volvo fabrikama. Ovaj motor je 1992. godine zamenjen sa Alfinim šestocilindrašom 3.0, koji važi za jedan od najboljih i najpouzdanijih motora ikada napravljenih na svetu.
Atmosferski benzinci 2.0 su bili sa 2 ili 4 ventila po cilindru. U početnim serijama su bili 2.0 8v sa 114KS, odnosno 118KS, dok su im se od 1989. godine pridružili i motori sa 4 vetila po cilindru, tako da je Thema sa 2.0 16v atmosferskim benzincem imala 145KS, odnosno 155KS u poslednjoj generaciji ovog motora koji se ugrađivao počev od 1992. godine.
Sličan je bio razvoj turbo benzinaca 2.0, jer je svaka atmosferska varijanta imala i svoju turbo verziju. Tako su u početku bili u pitanju 2.0 8v Turbo, a od 1988. godine i prva verzija 2.0 16v Turbo motora. Početna snaga kod prvog turbo motora je bila 165KS, a poslednja generacija 2.0 16v Turbo koja se ugrađivala od 1992. godine, pa sve do kraja proizvodnje, imala je 202KS, 304Nm, i omogućavala Themi ubrzanje do 100Km/h za samo 7,2s.
Šestocilindraš 2.8 sa dva ventila po cilindru se ugrađivao do 1992. godine. Iako su postojale dve generacije ovog 2.8 12v motora, snaga im je bila ista, odnosno 148KS. Jedina razlika je bila u obrtnom momentu, jer je prva generacija imala veći obrtni moment, tj. 245Nm u poređenju sa 225Nm kod druge generacije.
Već spomenuti Alfin 3.0 šestocilindraš ugrađivan je počev od 1992. godine, imao je 2 ventila po cilindru, 173KS, 250Nm obrtnog momenta, i omogućavao Themi put do 100Km/h u trajanju od 8,1s.
Od početka prodaje, Thema se mogla kupiti i sa 2.5 8v Turbodizel motorom od 100KS, 217Nm, koji je naravno pružao skromnije perfomanse. Ubrzanje do 100Km/h je trajalo 11,9s ,a kazaljka brzinomera nije mogla dalje od 185Km/h.
Od 1989. godine, ovaj turbodizel je davao 118KS, i 245Nm.
Thema 8.32

Najjača Thema je imala Ferarijev V8 motor 3.0 (2927ccm) 32v. Snaga ovog motora u njegovoj prvoj varijanti je bila 212KS, i pružao je Themi maksimalnu brzinu od 240 Km/h. U svojoj drugoj verziji, snaga mu je smanjena na 202KS. kao i maksimlna brzina na 235 Km/h.
Ubrzanje do 100 Km/h je ostalo isto kod obe serije, i iznosilo je samo 6,8s.
To je bio npr. samo 1,2s sporiji sprint do 100Km/h nego Porsche 911 Carrera sa 228KS iz 3.2 12v koji je predstavljen 1984. godine. Ali, taj Porsche je bio oko 120Kg. lakši nego Thema...i, plus što nije bilo limuzina.

Koliko su to slične performanse, govori i sitna razlika u maksimalnoj brzini od
samo 6 Km/h u korist Porsche-a.

Unutrašnjost je dodatno bila oplemenjena drvetom koje se koristilo gde god je to moglo, kao i najkvalitetnijom kožom.. U periodu između 1986.-1991. godina, napravljeno je samo 3.537 primeraka, što najbolje govori koliko je ovo ekskluzivan model i danas.
Od tog broja, 2.370 primeraka se odnosi na tzv. Seriju 1, odnosno sa jačom verzijom motora od 212KS. U ukupnu cifru proizvedenih modela Lancia Thema 8.32 ulaze i 32 automobila u specijalnoj ''Rosso red'' verziji.
Lancia Thema 8.32 filmato ufficiale dell epoca
Comment