Citroen TUB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    Citroen TUB

    Citroen TUB

    U 1935, u osvajanju tržišta gospodarskih vozila, u Citroenu su vidjeli da ne postoji vozilo sa prednjim pogonom i nosivosti između 500 i 850 kg koje bi zamjenilo Rosalie. Za verziju od 500 kg nosivosti bilo je dovoljno jednostavno iskoristiti kao bazu Traction 11B familiale, ali za 850 kg... moralo se stvoriti nešto sasvim novo. U ljetu 1936, Pierre-Jules Boulanger obratio je pažnju na podebeli dosje pun fotografija, crteža, statistika i opisa novog gospodarskog vozila. Rezultati studije pokazali su da korisnici žele vozilo sa kabinom u kojoj mogu stajati a koja je isto tako otvorena prema prtljažnom prostoru. Nadalje, vozilo treba imati vrata postrance da bi bilo lakše utovarivati i istovarivati teret sa pločnika. U jesen 1937 dizajnerski odjel je završio sa prvim prototipom novog vozila koji nije nosio obilježja nijednog dotadašnjeg dizajna.

    12. svibnja 1939 vlada proučava i odobrava gospodarsko vozilo nazvano 7-T serija U koje je nosilo broj šasije 900000 i bilo je pokretano motorom broj TB 00032. Rođen je TUB. Njegovo ime dolazi kao kratica od Traction Utilitaire de type B.
    Koristi 4 cilindrični motor od 35 konjskih snaga iz 9cv-a smješten ektremno izbočeno u prednjem dijelu vozila. Šasija se sastoji od dvije križno spojene grede. Pod je sprijeda dovoljno visok da pokrije mehaničke dijelove i dozvoli kabinu iznad. Prtljažni prostor je postavljen koliko god je to bilo moguće nisko (42 cm iznad zemlje) da dozvoli čovjeku da stoji unutra (unutrašnja visina 1,75m). Bočna vrata su kliznog tipa umjesto krilnog – potpuno nova pojava u klasi lakih gospodarskih vozila. Karoserija je vrlo jednostavna, a izrada je povjerena Fernandu Geneveu.
    Stražnji dijelovi bočnih zidova su pokriveni zavjesama napravljenima od tarpaulina i sadrže prozore napravljene od fleksibilnog materijala. Desni je nepomičan, ali se desni može podići do nivoa kišnog odvodnog kanala. Prtljažni prostor je velik preko 6 kubičnih metara. Rezervna guma i akumulator su smješteni u vanjskim odjeljcima sa lijeve strane, što ih čini lako dostupnima bez potrebe zalaženja u prtljažni prostor. Mehaničke komponente dolaze od 7cv-a, uključujući mjenjač i prednje podvozje sa torzionim oprugama. Zadnji ovjes je klasičan sa polu-elipsastim oprugama. Kočnice također dolaze od Tractiona, a sustav je pokretan hidraulikom i koristi bubnjeve od 11cv-a. TUB se počeo prodavati od 5. lipnja 1939 po cijeni od 36000 franaka.
    Iduće godine, 13. veljače 1940, vlada odobrava 11-T serije U od koje je prvo vozilo nosilo serijski broj 950001.
    Dok su 7cv i 11cv TUB-ovi imali istu nosivost od 1020kg, mogu se razlikovati po tome što 7cv ima samo jedan brisač, simbolični metalni odbojnik, dva otvora za točenje goriva i poklopac akumulatora bez otvora (11cv ima 4 otvora za ventilaciju). Tip 11-T serije U-C ili TUC pojavljuje se tijekom rata, 23. lipnja 1941. Napravljeno je nekoliko manjih modifikacija od kojih je za korisnika najvažnije povećanje nosivosti na 1200 kg. Postojala je i ambulantna verzija, TAMH, koje je prodano manje od 2000 komada.
    1946 Salon de l'automobile je bio prvi i zadnji za ovo vozilo. Iduće godine njegov nasljednik tip H je bio spreman, gaseći svaku nadu da će se proizvodnja nastaviti.

    Neke karakteristike
    • Prednji trag: 1,48m
    • Zadnji trag: 1,61m
    • Visina: 2,13m
    • Unutarnja visina: 1,75m
    • Dužina ravnog poda: 3,30m
    • Gume: 16x45 ili 16x50
    • Korisni prtljažni prostor: 7 m3
    • Prazna težina: 1330kg TUB, 1380kg TUC

    Izvor teksta: http://www.citroenklub.hr
Working...
X