Citroen AX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cuore sportivo
    CBC Senator XXL
    • 16.01.2005
    • 954
    • Bezanijska Kosa
    • Alfa Romeo 147 1.6

    Citroen AX

    The AX advertising : "Révolutionnaire!"



    The AX is launched at the Paris Motor Show 1986. The version on display - a three-door front-wheel drive model with a drag coefficient of 0.31 - is equipped with an all-new power unit and gearbox assembly.

  • cuore sportivo
    CBC Senator XXL
    • 16.01.2005
    • 954
    • Bezanijska Kosa
    • Alfa Romeo 147 1.6

    #2

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      Citroen AX

      Francuski proizvodjač Citroen oduvek je uvodio nova, avangardna tehnička rešenja kod svojih modela. Hidro-pneumatično ogibljenje i do danas je etalon udobnosti, farovi koji se okreću u smeru kretanja, posebna rešenja prednje table i još mnogo toga.
      Najmanji model su označili sa AX i ne raspolaze ni sa jednim od avangardnih tehničkih rešenja. Konstruktori su imali samo jedan cilj prilikom njegove konstrukcije, a to je mali gradski automobil jeftin za upotrebu i održavanje. Najjaca strana ovog modela je njegova super ekonomičnost. Ovaj zahtev je u potpunosti opravdao najmanji dizel na svetu od 1400 ccm sa 52 ks. Pored skromnih spoljnih dimenzija karoserija pruža veoma iznenadjujuci komfor i udobnost. Odlično je rešen prtljažni prostor; obaranjem zadnjih sedišta postaje mali tegljač. Vožnja AX-a je tipično francuska: udobna i mekana.

      Paleta motora varira od 40 do 90 KS. Dobre karakteristike vozilo zadržava i sa malim motorima. Najbolji kompromis ekonomičnosti i snage predstavlja motor od 1.100 ccm sa 55 ili 60 KS. Svi motori se ocenjuju kao dugotrajni i kvalitetni, mogu preći veliki broj kilometara bez problema. Probleme prave periferni uredjaji, a njihova popravka i zamena je poprilicno skupa zbog cena rezervnih delova. Najčešći problemi se javljaju u sistemu za hladjenje, popucala creva, curenje hladnjaka i loš rad termostata za uključenje ventlatora. Neispravnost ovih delova dovodi do pregrevanja motora koje u najgorem slučaju može da izizove i krivljenje cilindara. Na sistem za hladjanje otpada 70% od svih kvarova.

      Problemi se javljaju i na električnom sistemu, vodeći medju njima su vezani za dinamo i starter. Njihov kvalitet je odličan, a probleme pravi voda i blato jer je donji koš apsolutno nezaštićen. Njihova zamena može vas koštati od 150 do 300 eura.

      Kod modela proizvedenih 1990 godine javljaju se problemi sa glavnim kočionim cilindrom, na 100 kvarova na kočionom sistemu na njega otpada celih 82%. Za razliku od svojih prethodnika AX je izlečen od korozije. Zaštita je kvalitetno uradjena, plastični delovi su ugradjivani na najkritičnim mestima. Probleme kod karoserije mogu zadavati zadnja vrata prtljažnog prostora: loše se zatvaraju ili ispadaju iz ležičta uz loš rad brave.

      Posebnu pažnju treba voditi o redovnoj zameni zupčastog kaiša. Obavezno ga menjajte na 60.000 km uprotivnom slede skupe i komlikovane popravke.

      AX se u uskim ulicama oseća kao riba u vodi, a parkiranje na malom prostoru je više nego odlicno. Nije loše pronaći model koji ima servo upravljac. Bez njega vožnja postaje znatan fizički napor, naročito pri parkiranju. Pri kupovini iz druge ruke najbolje je automobil proveriti kod dobrog servisera. Opšte je poznato da su rezervni delovi za francuska vozila skupi, posebno za Citroen.

      Ukupna ocena kvaliteta vozila ne zaostaje za svojim konkurentima u klasi (polo, corsa, fiesta ili pezo 106). Naravno cena AX-a je nešto niža od konkurencije. U proseku 1000 eura, što i nije tako loše za kupovinu iz druge ruke.

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4






















        Comment

        • citroen xm
          CBC Član
          • 25.10.2005
          • 50

          #5
          Do skoro sam imao model 1.4d iz 1993.O njemu sve najbolje,mali potrosac,startan,limarija je extra.Pravi gratski auto.
          XM

          Comment

          • boki01
            CBC Veteran
            • 27.10.2005
            • 100
            • Jugoslavia

            #6
            Slazem se sa tobom XM. Ja sam pre tri godine imao beli AX 14 TGD. Jako fini auto, udoban i neverovatno kako lepo lezi na putu. Bio je to moj prvi Citroen
            Ljubitelj Francuza i dizela

            Comment

            Working...
            X