CITROEN BX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    CITROEN BX

    CITROEN BX

    Citroenova vozila su jedinstvena po mnogim rešenjima i razlikuju se od ostalih konkurenata. Pre svega se razlikuju po ogibljenju.Citroen BX ima hidro-pneumatsko ogibljenje koje vožnju čini veoma udobnom i komfornom, održava automatski rastojanje od asfalta u zavisnosti od brzine i opterećenja. Mnogi vlasnici, zaljbljenici u komfor teško ce se odreći njegovih usluga. Pored avangardnog ogibljenja modele citroena odlikuje i ekstravagancija opremljenosti salona, upotrebljeni materijali su veoma dopadljivi za oko uz kvalitetnu izradu. Linija karoserije BX za vreme u koje je napravljen (1985) je veoma napredna i odlikuje se dosta niskim otporom vazduha, prostrana je i ima dobar prtljažni prostor. Citroenova vozila nisu naročito popularna zbog cene rezrvnih delova, ali su zato jako individualna, njihovi vlasnici su zljubljenici u vozila marke Citroen.

    Udobnost i komfor su velika prednost dok ne počnu problemi. Najosetljiviji elemnt je hidro-pneumatsko ogibljenje, najčešće pucaju vazdušni jastuci i automobil ostaje zakovan za asfalt. Obično pucaju jednovremeno leva i desna strana bez obzira da li su u pitanju prednji ili zadnji točkovi. Ne mali broj problema izaziva i hidraulična pumpa koja ima ulogu da reguliše pritisak u ogibljenju. Zamena navedenih delova je veoma skupa i zahteva rad dobrih servisera.

    Motori koji se ugradjuju u BX su poznati jer su iz porodice Peugeot-a, naime o cemu se radi, Peugeot i Citroen su oformili zajedničke fabrike pod imenom PSA u kojima se rade motori za obe kompanije. BX se radi sa benzinzkim motorima od 1.400 cm 75 ks ,1.600 ccm 88ks i 1.900 ccm sa 109 ks i 1.900ccm 16 ventila i 147 ks, ovaj motor je poznat kod 205-tice kao 1,9 GTI. Najisplativija varijanta je sa dizel motorima od 1.900 ccm klasičan dizel i 1,800 ccm sa turbo varijantom. Klasičan dizel je sa svega 64 ks vrlo živahan na pedali za gas i iznenadiće mirnoćom i ekonomičnošću, potrosnja od 6 ? 7 litara nafte na 100 km. Turbo varijanta ima 90 ks sa potrošnjom izmedju 7 i 8 litara.

    Najviše problema kod Citroena BX se javlja u elektro pokretačkom sistemu i elektro instalaciji. Glavni krivac je dinamo (alternator) koji pravi probleme u 58 %, zatim sledi elektromotor, pokretač paljenja sa 34%.

    Problemi kod motora nisu zanemarljivi najčešće probleme zadaje garnitura zaptiviki glave motora u preko 50%, manžetne prave probleme u 23% slučajeva odnosno nkon 60.000 km. Naročito treba obratiti pažnju na hladnjak motora koji je slabog kvaliteta. a njegovo curenje izaziva probleme u 20% slučajeva. Otkazivanje termostata za ventilator hladnjaka pravi probleme u 25% slučajeva , njegova neispravnost je dovodila do pregorevanja garniture glave motora a u najgorim slučajevima i do krivljenja cilindara u motoru u 15%. Curenje pumpe za vodu stvara probleme u 27% slučajeva. Gore navedeno može da posluži kao dobar putokaz da posebnu pažnju treba posvetiti rashladnom sistemu, odnosno obaveznu proveru nivoa antifriza i regularnost rada ventilatora kako bi na vreme izbegli velike i skupe popravke.

    Karoserija je uradjena veoma moderno i dopadljivo, antikorozivna zaštita nije na najvišem nivou ali je zadovoljavajuća. Posebno su ojačana mesta spajanja metalnih delova, gde god je bilo moguće metal je zamenjen plastikom. Nakon više godina upotrebe probleme prave prednja vrata, slabo ili se teško zatvaraju, to se duguje dotrajalim drzacima.

    Kočioni sistem se ne odlikuje naročitom stabilnošću. Nekvalitetan materijal prednjih diskova dovodi do njihovog brzog trošenja pa i do krivljenja samih diskova. Proverite ih prilikom redovne zamene ulja u motoru. Posebne probleme moze da vam pravi ručna kočnica koja radi veoma neujednačeno, sajle se ponašaju veoma čudno, a njihova pouzdanost nije velika, ovaj problem je povezan sa sistemom za ogibljenje i prvi je predznak da tu nešto nije u redu.

    Upravljački sistem se ocenjuje kao dobar, s tom razlikom što se nakon 120.000 km javljaju problemi sa letvom volana i lupanje balans štangle, njihova zamena nije ni najmanje jeftina niti jednostavna, može vas koštati preko 300 eura.

    Menjač, tipično francuski mekan i dobar dok radi, ima probleme sa curenjem ulja, mora se voditi računa jer u protivnom sledi veoma skupa popravka. Problem se da primtetit kad je motor hladan, menjač postaje tvrd i teško se prebacuje iz brzine u brzinu.

    Poluosovine zglobovi i manžetne su veoma osetljivi na udarne rupe. Oštećenja počinju da se javljaju na 40.000 km. Menjajte ih iskljušivo originalnim francuskim, u protivnom neće trajati ni 20.000 km.

    Zupčasti kaiš treba menjati prema servisnom uputstvu na 80.000 km, nije sgoreg menjati ga na 60.000 km predjenih kilometara radi prevencije.

    Citroen BX nije vozilo za normalnog korisnika kome je cilj prevesti se iz mesta u mesto, već za zaklete individualiste ljubitelje komfora i ekstravagnacije i za zaljubljenike u Citroen sepremne na značajna ulaganja u njegovo održavanje. U svakom slučaju cena polovnih Citroena je niska za klasu koju predstavljaju te nepoznavanje cena rezervnih delova za njihovo održavanje može biti velika nezgoda. Prodaja polovnih Citroena nije ni najmanje lak posao treba strpljivo čekati budućeg vlasnika koji će sigurno biti pronicljiv i probirljiv, ljubitelj komfora za male pare.

  • nenad011
    CBC Veteran
    • 01.04.2006
    • 198
    • Novi Beograd

    #2
    Evo nekoliko pitanja za BX, posto mislim da je najbolje postavljati pitanja tamo gde se i nalazi tema.
    -Posle koliko predjenih kilometara se kontrolisu bombe?
    -Ukoliko ne radi pokazivac ulja na kontrolnoj tabli sta je razlog tome?
    -Koje su manifestacije problema sa letvom volana?
    -Da li neko zna kako se moze srediti oguljen plasticni sloj na spojleru?

    Comment

    • nenad011
      CBC Veteran
      • 01.04.2006
      • 198
      • Novi Beograd

      #3
      Da li je ovde uvek ovako "mrtva" atmosfera?
      Nekoliko dana niko mi ne odgovara na post, cccc...To nije lepo. :x

      Comment

      • Shale
        CBC Početnik
        • 04.07.2007
        • 8

        #4
        citroen BX 1.4 1992. godiste nasao sam ga u oglasima i prilicno lepo izgleda pa me zanima sta mislite o tom motoru i godistu jer do sada nisam imao iskustava sa citroenima i da li vredi kupiti takav auto :roll

        Comment

        • Van
          CBC Senator XXL
          • 16.02.2007
          • 1425
          • Nbgd

          #5
          Vredi , i sam znas
          ...zivi , Franjo je ziv !!!

          Comment

          • Flavio
            CBC Senator XXL
            • 13.06.2006
            • 1926
            • 012 Centar
            • KaraWagon 1.4T.Spark

            #6

            Comment

            • boki01
              CBC Veteran
              • 27.10.2005
              • 100
              • Jugoslavia

              #7
              Originally posted by nenad011
              Evo nekoliko pitanja za BX, posto mislim da je najbolje postavljati pitanja tamo gde se i nalazi tema.
              -Posle koliko predjenih kilometara se kontrolisu bombe?
              -Ukoliko ne radi pokazivac ulja na kontrolnoj tabli sta je razlog tome?
              -Koje su manifestacije problema sa letvom volana?
              -Da li neko zna kako se moze srediti oguljen plasticni sloj na spojleru?
              Sumljam da je pitanje jos aktuelno, ali mozda ce odgovbor nekog zanimati:

              - Nema pravila na koliko se km kontrolisu bombe. Kao i kod klasicnih amortizera, trajanje bombe zavisi pre svega od kvaliteta puta kojim se auto koristi. I opet, kao i kod amortizera, bombe se najlakse kontrolisu pomalo primitivnom, ali vrlo pouzdanom metodom.
              Auto se upali, stavi na normalan nivo za voznju (polozaj 1 od moguca 3 ako govorimo o BX-u). Zatim se rukom izvrsi pritisak na blatobran pored onog tocka koji zelimo da proverimo. Ako je bomba u odlicnom, besprekornom stanju, potreban je vrlo mali pritisak, sto ce reci, auto je mekan. Sto je auto meksi, bomba je u boljem stanju. Ako jednom rukom, ne mozete da potisnete auto, vec to morate uciniti sa obe sake, a ni tada ne ide lako, tu je bog reko laku noc i tu bombu treba sto pre napuniti, ukoliko joj nije ostecena membrana, odnosno zameniti novom ako joj je pukla membrana.

              Treba znati i ovo: Bombe treba redovno puniti, cim se primeti da je postala malo tvrdja. Ako to ucinite na vreme, izbegavate trajno ostecenje iste i njenu zamenu. Cena nove bombe za BX je oko 50-80 eura, a cena punjenja je 5-10 eura po jednoj bombi, u zavisnosti od majstora do majstora, pri cemu nije nikakvo pravilo da je skuplji majstor bolji!

              Za razliku od amortizera, bombe se uspesno pune i opet za razliku od remontovanih amortizera, remontovane (napunjene) bombe mogu imati fabricki propisane karakteristike identicne novim bombama.

              - Ima mnogo razloga zasto ne radi pokazivac ulja na kontrolnoj tabli kao na primer:
              * Neispravan davac pritiska ulja
              * Neispravan konektor na davacu pritiska ulja
              * U prekidu zica koja vodi ka davacu ili ka instrument tabli
              * Neispravna sijalica davaca pritiska ulja na instrument tabli
              * Jos par bizarnih razloga koji se javljaju, jako, jako retko

              - Zavisi koja je letva volana na tvom BX-u??? Modeli sa servo volanom imaju tzv. hidraulicnu letvu. BX sa obicnim volanom ima obicnu, mehanicku letvu identicnu kao njegov prethodnik, legendarni Citroen GS. Kao i kod svih drugih vozila, manifestacija problema sa letvom volana je buka ili tzv. lupanje koje se cuje kad auto ide po makadamu ili putu sa rupama, a u extremnim slucajevima (retko kod BX-a), moze se javiti i luft u volanu, pa i povremeno zaglavlivanje istog. Medjutim, slicni simptomi se javljaju i zbog propalih spona, silen blokova, kugli pa se precizna dijagnostika moze izvrsiti samo detaljnim pregledom prednjeg trapa na kanalu ili dizalici.

              - Nisi naveo da li ti je spojler:
              * Plasticni u crnoj/tamno sivoj boji
              * Od plastike izlivene u boji auta
              * Ofarban istom bojom kao auto
              Ljubitelj Francuza i dizela

              Comment

              • shales
                CBC Početnik
                • 09.09.2007
                • 7
                • Beograd

                #8
                Citroen bx 1.9GTI 16V 160hp najaci auto,ponosan sam vlasnik!!!

                Comment

                • nenad011
                  CBC Veteran
                  • 01.04.2006
                  • 198
                  • Novi Beograd

                  #9
                  Hvala za odgovore, mislim da neke teme ne zastarevaju nikada
                  Inace sto se same letve volana tice i sam sam imao problem sa njom poslednjih nekoliko nedelja jer je znala da "otvrdne" prilikom spretanja u toku voznje. Poprilicno nezgodan utisak posebno ako ne ocekujete tako nesto
                  Inace svi majstori kazu da je razlog tome neispravna hidraulicna kocka koju treba promeniti, ukoliko se to ne pokaze dovoljnim onda kazu da treba menjati hidraulicnu pumpu...pa videcemo

                  Comment

                  • Jing_Ko
                    CBC Član
                    • 27.01.2007
                    • 56
                    • Novi Beograd Automobil: Alfa Romeo 75 u pokusaju

                    #10
                    Koliko je realno skuplji citroen BX (i bilo koji drugi "francuz") za odrzavanje od "normalnog" vozila (tu mislim na zastave, golfove 2, lade, opele kadett-e i sl.)? Dobio sam preporuku da je BX jako kvalitetan, tako reci neunistiv auto, a meni bas trebaju kola koja se ne kvare cesto i ne udaraju po usima za popravku, jer planiram da jako uskoro kupim nesto za 1500 do mozda 2000 evra. Ova buduca kola bi trebalo da mi potraju naredne 2, 3 godine.

                    Comment

                    • boki01
                      CBC Veteran
                      • 27.10.2005
                      • 100
                      • Jugoslavia

                      #11
                      Nemci vode pedantnu statistiku. Svojevremeno je Reno 19 u Nemackoj bio jeftiniji za odrzavanje od tada aktuelnog Golfa 2. Naravno, to vazi kada se porede originalni VW delovi. Tursko smece se ne moze porediti ni sa cim.

                      Ista prica je bila i kada su Italijani u Gente motore poredili male aute. Citroen Saxo i Peugeot 106 su bili jeftiniji za odrzavanje od Punta, Corse i Fieste. Samo jedan podatak: Jedan prednji amortizer za Punta je kostao koliko oba za Saxo/106.

                      Znaci, price o Francuzima skupim za odrzavanje koje su nekad, pre 20-30 godina bile osnovane, sad su ciste predrasude, nonsens, glupost...

                      BX je jako lep auto, ali da bi te lepo sluzio i da u njega ne bi mnogo ulagao, vazi ista prica kao i da kupjes bilo koji drugi auto star 15-20 godina - Moras naci ocuvan primerak!

                      Ocuvan BX je prava bajka za voznju, sa velikim medjuosovinskim odstojanjem i hidro-pneumatskim vesanjem, udoban je kao retko koji auto, stabilan na putu, sa fantasticnm kocnicama koje reaguju na najmanji dodir papucice. Auto sa jako velikim unutrasnjim prostorom, gepekom koji nece nikog razocarati, pocinkovaom limarijom i izborom motora koji ce zadovoljiti svaciji ukus.

                      Samo, treba ga naci ocuvanog, a to nije ni malo lako.
                      Ljubitelj Francuza i dizela

                      Comment

                      Working...
                      X