CITROEN BX
Citroenova vozila su jedinstvena po mnogim rešenjima i razlikuju se od ostalih konkurenata. Pre svega se razlikuju po ogibljenju.Citroen BX ima hidro-pneumatsko ogibljenje koje vožnju čini veoma udobnom i komfornom, održava automatski rastojanje od asfalta u zavisnosti od brzine i opterećenja. Mnogi vlasnici, zaljbljenici u komfor teško ce se odreći njegovih usluga. Pored avangardnog ogibljenja modele citroena odlikuje i ekstravagancija opremljenosti salona, upotrebljeni materijali su veoma dopadljivi za oko uz kvalitetnu izradu. Linija karoserije BX za vreme u koje je napravljen (1985) je veoma napredna i odlikuje se dosta niskim otporom vazduha, prostrana je i ima dobar prtljažni prostor. Citroenova vozila nisu naročito popularna zbog cene rezrvnih delova, ali su zato jako individualna, njihovi vlasnici su zljubljenici u vozila marke Citroen.
Udobnost i komfor su velika prednost dok ne počnu problemi. Najosetljiviji elemnt je hidro-pneumatsko ogibljenje, najčešće pucaju vazdušni jastuci i automobil ostaje zakovan za asfalt. Obično pucaju jednovremeno leva i desna strana bez obzira da li su u pitanju prednji ili zadnji točkovi. Ne mali broj problema izaziva i hidraulična pumpa koja ima ulogu da reguliše pritisak u ogibljenju. Zamena navedenih delova je veoma skupa i zahteva rad dobrih servisera.
Motori koji se ugradjuju u BX su poznati jer su iz porodice Peugeot-a, naime o cemu se radi, Peugeot i Citroen su oformili zajedničke fabrike pod imenom PSA u kojima se rade motori za obe kompanije. BX se radi sa benzinzkim motorima od 1.400 cm 75 ks ,1.600 ccm 88ks i 1.900 ccm sa 109 ks i 1.900ccm 16 ventila i 147 ks, ovaj motor je poznat kod 205-tice kao 1,9 GTI. Najisplativija varijanta je sa dizel motorima od 1.900 ccm klasičan dizel i 1,800 ccm sa turbo varijantom. Klasičan dizel je sa svega 64 ks vrlo živahan na pedali za gas i iznenadiće mirnoćom i ekonomičnošću, potrosnja od 6 ? 7 litara nafte na 100 km. Turbo varijanta ima 90 ks sa potrošnjom izmedju 7 i 8 litara.
Najviše problema kod Citroena BX se javlja u elektro pokretačkom sistemu i elektro instalaciji. Glavni krivac je dinamo (alternator) koji pravi probleme u 58 %, zatim sledi elektromotor, pokretač paljenja sa 34%.
Problemi kod motora nisu zanemarljivi najčešće probleme zadaje garnitura zaptiviki glave motora u preko 50%, manžetne prave probleme u 23% slučajeva odnosno nkon 60.000 km. Naročito treba obratiti pažnju na hladnjak motora koji je slabog kvaliteta. a njegovo curenje izaziva probleme u 20% slučajeva. Otkazivanje termostata za ventilator hladnjaka pravi probleme u 25% slučajeva , njegova neispravnost je dovodila do pregorevanja garniture glave motora a u najgorim slučajevima i do krivljenja cilindara u motoru u 15%. Curenje pumpe za vodu stvara probleme u 27% slučajeva. Gore navedeno može da posluži kao dobar putokaz da posebnu pažnju treba posvetiti rashladnom sistemu, odnosno obaveznu proveru nivoa antifriza i regularnost rada ventilatora kako bi na vreme izbegli velike i skupe popravke.
Karoserija je uradjena veoma moderno i dopadljivo, antikorozivna zaštita nije na najvišem nivou ali je zadovoljavajuća. Posebno su ojačana mesta spajanja metalnih delova, gde god je bilo moguće metal je zamenjen plastikom. Nakon više godina upotrebe probleme prave prednja vrata, slabo ili se teško zatvaraju, to se duguje dotrajalim drzacima.
Kočioni sistem se ne odlikuje naročitom stabilnošću. Nekvalitetan materijal prednjih diskova dovodi do njihovog brzog trošenja pa i do krivljenja samih diskova. Proverite ih prilikom redovne zamene ulja u motoru. Posebne probleme moze da vam pravi ručna kočnica koja radi veoma neujednačeno, sajle se ponašaju veoma čudno, a njihova pouzdanost nije velika, ovaj problem je povezan sa sistemom za ogibljenje i prvi je predznak da tu nešto nije u redu.
Upravljački sistem se ocenjuje kao dobar, s tom razlikom što se nakon 120.000 km javljaju problemi sa letvom volana i lupanje balans štangle, njihova zamena nije ni najmanje jeftina niti jednostavna, može vas koštati preko 300 eura.
Menjač, tipično francuski mekan i dobar dok radi, ima probleme sa curenjem ulja, mora se voditi računa jer u protivnom sledi veoma skupa popravka. Problem se da primtetit kad je motor hladan, menjač postaje tvrd i teško se prebacuje iz brzine u brzinu.
Poluosovine zglobovi i manžetne su veoma osetljivi na udarne rupe. Oštećenja počinju da se javljaju na 40.000 km. Menjajte ih iskljušivo originalnim francuskim, u protivnom neće trajati ni 20.000 km.
Zupčasti kaiš treba menjati prema servisnom uputstvu na 80.000 km, nije sgoreg menjati ga na 60.000 km predjenih kilometara radi prevencije.
Citroen BX nije vozilo za normalnog korisnika kome je cilj prevesti se iz mesta u mesto, već za zaklete individualiste ljubitelje komfora i ekstravagnacije i za zaljubljenike u Citroen sepremne na značajna ulaganja u njegovo održavanje. U svakom slučaju cena polovnih Citroena je niska za klasu koju predstavljaju te nepoznavanje cena rezervnih delova za njihovo održavanje može biti velika nezgoda. Prodaja polovnih Citroena nije ni najmanje lak posao treba strpljivo čekati budućeg vlasnika koji će sigurno biti pronicljiv i probirljiv, ljubitelj komfora za male pare.
Citroenova vozila su jedinstvena po mnogim rešenjima i razlikuju se od ostalih konkurenata. Pre svega se razlikuju po ogibljenju.Citroen BX ima hidro-pneumatsko ogibljenje koje vožnju čini veoma udobnom i komfornom, održava automatski rastojanje od asfalta u zavisnosti od brzine i opterećenja. Mnogi vlasnici, zaljbljenici u komfor teško ce se odreći njegovih usluga. Pored avangardnog ogibljenja modele citroena odlikuje i ekstravagancija opremljenosti salona, upotrebljeni materijali su veoma dopadljivi za oko uz kvalitetnu izradu. Linija karoserije BX za vreme u koje je napravljen (1985) je veoma napredna i odlikuje se dosta niskim otporom vazduha, prostrana je i ima dobar prtljažni prostor. Citroenova vozila nisu naročito popularna zbog cene rezrvnih delova, ali su zato jako individualna, njihovi vlasnici su zljubljenici u vozila marke Citroen.
Udobnost i komfor su velika prednost dok ne počnu problemi. Najosetljiviji elemnt je hidro-pneumatsko ogibljenje, najčešće pucaju vazdušni jastuci i automobil ostaje zakovan za asfalt. Obično pucaju jednovremeno leva i desna strana bez obzira da li su u pitanju prednji ili zadnji točkovi. Ne mali broj problema izaziva i hidraulična pumpa koja ima ulogu da reguliše pritisak u ogibljenju. Zamena navedenih delova je veoma skupa i zahteva rad dobrih servisera.
Motori koji se ugradjuju u BX su poznati jer su iz porodice Peugeot-a, naime o cemu se radi, Peugeot i Citroen su oformili zajedničke fabrike pod imenom PSA u kojima se rade motori za obe kompanije. BX se radi sa benzinzkim motorima od 1.400 cm 75 ks ,1.600 ccm 88ks i 1.900 ccm sa 109 ks i 1.900ccm 16 ventila i 147 ks, ovaj motor je poznat kod 205-tice kao 1,9 GTI. Najisplativija varijanta je sa dizel motorima od 1.900 ccm klasičan dizel i 1,800 ccm sa turbo varijantom. Klasičan dizel je sa svega 64 ks vrlo živahan na pedali za gas i iznenadiće mirnoćom i ekonomičnošću, potrosnja od 6 ? 7 litara nafte na 100 km. Turbo varijanta ima 90 ks sa potrošnjom izmedju 7 i 8 litara.
Najviše problema kod Citroena BX se javlja u elektro pokretačkom sistemu i elektro instalaciji. Glavni krivac je dinamo (alternator) koji pravi probleme u 58 %, zatim sledi elektromotor, pokretač paljenja sa 34%.
Problemi kod motora nisu zanemarljivi najčešće probleme zadaje garnitura zaptiviki glave motora u preko 50%, manžetne prave probleme u 23% slučajeva odnosno nkon 60.000 km. Naročito treba obratiti pažnju na hladnjak motora koji je slabog kvaliteta. a njegovo curenje izaziva probleme u 20% slučajeva. Otkazivanje termostata za ventilator hladnjaka pravi probleme u 25% slučajeva , njegova neispravnost je dovodila do pregorevanja garniture glave motora a u najgorim slučajevima i do krivljenja cilindara u motoru u 15%. Curenje pumpe za vodu stvara probleme u 27% slučajeva. Gore navedeno može da posluži kao dobar putokaz da posebnu pažnju treba posvetiti rashladnom sistemu, odnosno obaveznu proveru nivoa antifriza i regularnost rada ventilatora kako bi na vreme izbegli velike i skupe popravke.
Karoserija je uradjena veoma moderno i dopadljivo, antikorozivna zaštita nije na najvišem nivou ali je zadovoljavajuća. Posebno su ojačana mesta spajanja metalnih delova, gde god je bilo moguće metal je zamenjen plastikom. Nakon više godina upotrebe probleme prave prednja vrata, slabo ili se teško zatvaraju, to se duguje dotrajalim drzacima.
Kočioni sistem se ne odlikuje naročitom stabilnošću. Nekvalitetan materijal prednjih diskova dovodi do njihovog brzog trošenja pa i do krivljenja samih diskova. Proverite ih prilikom redovne zamene ulja u motoru. Posebne probleme moze da vam pravi ručna kočnica koja radi veoma neujednačeno, sajle se ponašaju veoma čudno, a njihova pouzdanost nije velika, ovaj problem je povezan sa sistemom za ogibljenje i prvi je predznak da tu nešto nije u redu.
Upravljački sistem se ocenjuje kao dobar, s tom razlikom što se nakon 120.000 km javljaju problemi sa letvom volana i lupanje balans štangle, njihova zamena nije ni najmanje jeftina niti jednostavna, može vas koštati preko 300 eura.
Menjač, tipično francuski mekan i dobar dok radi, ima probleme sa curenjem ulja, mora se voditi računa jer u protivnom sledi veoma skupa popravka. Problem se da primtetit kad je motor hladan, menjač postaje tvrd i teško se prebacuje iz brzine u brzinu.
Poluosovine zglobovi i manžetne su veoma osetljivi na udarne rupe. Oštećenja počinju da se javljaju na 40.000 km. Menjajte ih iskljušivo originalnim francuskim, u protivnom neće trajati ni 20.000 km.
Zupčasti kaiš treba menjati prema servisnom uputstvu na 80.000 km, nije sgoreg menjati ga na 60.000 km predjenih kilometara radi prevencije.
Citroen BX nije vozilo za normalnog korisnika kome je cilj prevesti se iz mesta u mesto, već za zaklete individualiste ljubitelje komfora i ekstravagnacije i za zaljubljenike u Citroen sepremne na značajna ulaganja u njegovo održavanje. U svakom slučaju cena polovnih Citroena je niska za klasu koju predstavljaju te nepoznavanje cena rezervnih delova za njihovo održavanje može biti velika nezgoda. Prodaja polovnih Citroena nije ni najmanje lak posao treba strpljivo čekati budućeg vlasnika koji će sigurno biti pronicljiv i probirljiv, ljubitelj komfora za male pare.


Comment