RENAULT Clio I
Clio je naslednik legende francuskog prozivodjača, Renault 5. Novi Clio je u potpunosti ostvario očekivanja svojih prozivodjača, postao je najpopularniji gradski automobil francuske, najprodavaniji strani automobil u Nemačkoj 1993 godine sa 350.000 automobila. Pored tržičnog uspeha Clio je napredovao i u kvalitetu izrade, pre svega antikorozivne zaštite, svega 2% automobila nakon 7 godina korišćenja ima probleme sa korozijom.
U prvih četiri godine eksploatacije bila je neophodna zamena zadnjeg auspuha, normalna pojava za automobile koji se najviše koriste u gradu. Vlasnici najviše pohvala daju ogibljenju, tipično francusko, vožnju čini mekanom i udobnom. Pored ogibljenja kupci su veoma zadovoljni veličinom karoserije, prostrana i udobnija od bilo kog konkurenta u klasi.
Motori kojima se oprema Clio su stari poznanici, bez obzira što nisu od najmodernijih za to vreme krasi ih temperament i ekonomičnost. Problemi sa motorima su ostali skoro isti kao kod 5-ice, bez konstruktivnih nedostataka. Problemi se najcesce duze losem održavanju i nebrigi prethodnih vlasnika.
Jedan od najčešće susretanih problema je kordirali termostat preko 42%, ne uključuje ventilator, a u najgorim slučajevima dovodi do pregrevanja motora. Ovaj termostat bi trebalo kontrolisati s vremena na vreme da ne biste došli u situaciju da radite generalnu motora.
Drugi problem na rashladom sistemu je pumpa za vodu koja strada u 33% slučajeva, curenje radijatora pričinjava probleme u 21% slucajeva. Kod sistema za gorivo probleme pravi elektronski blok u 33% slučajeva (samo za modele izradjene u periodu 1991 ? 1993), pumpa za gorivo sa 21%, dok se ostali deo odnosi na curenje gumenih creva i zaptivača. Električni sistem nije jača strana francuskih konstruktora, najveće probleme zadaje startni elektromotor čak 68% a zatim sledi dinamo sa 19%, njihova popravka i zamena nije baš jeftina. Problemi centralne brave, električnih podizača prozora i ostalih elektro uredjaja mogu se smatrati sitnim ali ne i beznačajnim. Clio se u najvećem broju koristi kao gradski automobil što izaziva brze trošenje prednjih paknova i diskova. Motori koji se ugradjuju u Clio su bazni od 1200 ccm sa 55 ks, 1400 ccm sa 74 ks i formula medju malim automobilima sa 1800 ccm 16v i 135ks. Kao najbolji se pokazao motor od 1400 ccm dovoljno jak i ekonomičan, čak troši manje od baznog 1200 ccm, oko 7 ? 8 litara na 100 km gradske voznje, na otvorenom potrošnja silazi ispod 6 litara.

Clio je naslednik legende francuskog prozivodjača, Renault 5. Novi Clio je u potpunosti ostvario očekivanja svojih prozivodjača, postao je najpopularniji gradski automobil francuske, najprodavaniji strani automobil u Nemačkoj 1993 godine sa 350.000 automobila. Pored tržičnog uspeha Clio je napredovao i u kvalitetu izrade, pre svega antikorozivne zaštite, svega 2% automobila nakon 7 godina korišćenja ima probleme sa korozijom.
U prvih četiri godine eksploatacije bila je neophodna zamena zadnjeg auspuha, normalna pojava za automobile koji se najviše koriste u gradu. Vlasnici najviše pohvala daju ogibljenju, tipično francusko, vožnju čini mekanom i udobnom. Pored ogibljenja kupci su veoma zadovoljni veličinom karoserije, prostrana i udobnija od bilo kog konkurenta u klasi.
Motori kojima se oprema Clio su stari poznanici, bez obzira što nisu od najmodernijih za to vreme krasi ih temperament i ekonomičnost. Problemi sa motorima su ostali skoro isti kao kod 5-ice, bez konstruktivnih nedostataka. Problemi se najcesce duze losem održavanju i nebrigi prethodnih vlasnika.
Jedan od najčešće susretanih problema je kordirali termostat preko 42%, ne uključuje ventilator, a u najgorim slučajevima dovodi do pregrevanja motora. Ovaj termostat bi trebalo kontrolisati s vremena na vreme da ne biste došli u situaciju da radite generalnu motora.
Drugi problem na rashladom sistemu je pumpa za vodu koja strada u 33% slučajeva, curenje radijatora pričinjava probleme u 21% slucajeva. Kod sistema za gorivo probleme pravi elektronski blok u 33% slučajeva (samo za modele izradjene u periodu 1991 ? 1993), pumpa za gorivo sa 21%, dok se ostali deo odnosi na curenje gumenih creva i zaptivača. Električni sistem nije jača strana francuskih konstruktora, najveće probleme zadaje startni elektromotor čak 68% a zatim sledi dinamo sa 19%, njihova popravka i zamena nije baš jeftina. Problemi centralne brave, električnih podizača prozora i ostalih elektro uredjaja mogu se smatrati sitnim ali ne i beznačajnim. Clio se u najvećem broju koristi kao gradski automobil što izaziva brze trošenje prednjih paknova i diskova. Motori koji se ugradjuju u Clio su bazni od 1200 ccm sa 55 ks, 1400 ccm sa 74 ks i formula medju malim automobilima sa 1800 ccm 16v i 135ks. Kao najbolji se pokazao motor od 1400 ccm dovoljno jak i ekonomičan, čak troši manje od baznog 1200 ccm, oko 7 ? 8 litara na 100 km gradske voznje, na otvorenom potrošnja silazi ispod 6 litara.



Comment