Renault 19
Početkom 1989 godine predstavljen je novi Renault 19 sa zadatkom da pobedi svog nemačkog konkurenta, lidera u svojoj klasi zvanog GOLF.
Pobeda nije ostvarena, ali je zato Renault 19 najprodavaniji strani automobil u nemačkoj od 1989 do 1994 godine. Zasluga ovavkom rezultatu je elegantan dizajn, komfor, raznovrsnost obrade, modeli od limuzine, polukombija do kabrioleta. Ovi kvaliteti ne bi bili dovoljni da ih nije pratila nešto niža cena od Golfa. Sve ukupno za pet godina Renault 19 je prodat u 400.000 primeraka samo u nemackoj.
Prednosti koje odlikuju renault 19 u odnosu na konkurenciju su pre svega 70% pocinkovana karoserija, široka paleta motora, benzinski od 1400 ccm sa 58 ks do 1.900 ccm sa 16 ventila i 135 ks, dizel varijante 1.900 ccm običan i turbo varijanta od 64 i 90 ks.
Motori se ocenjuju kao zdravi, izdržljivi, ekonomični i laki za održavanje. Bazni modeli su snabdeveni motorima od 1.400 ccm sa 58 ks, nemoćan za veličinu karoserije, neekonomičan, troši puno, radi na granicama izdržljivosti i strada od pregrevanja. Bolja i isplativija varijanta je motor od 1.800 ccm sa 73 ks, on je dovoljno jak da nosi karoseriju, ekonomičniji u odnosu na motor od 1.400 ccm. Za Shumahere na ulici svakako odgovaraju varijante od 1.900 ccm R19C sa 109 ks i R19 16V sa 135 ks. Pri kupovini ovih bildera treba znati da su već do daske istrošeni na putevima po zapadnoj evropi pa im ostaje još malo života do generalne opravke. Dizel varijante su mnogo isplativije i izdržljivije, potrošnja se kreće od 6 do 7 litara nafte na 100 km u gradskim uslovima vožnje.
Karoserija je udobna i praktična za četiri putnika sa zavidnim ptrljažnikom. Polukombi verzije obaranjem zadnjih sedišta postaju pravi kamioneti. Prednja vuča se ocenjuje kao dobra i izbalansirana za sve uslove. Menjač se ocenjuje kao veoma dobar, sporadično curenje ulja ne utične na njegovu ispravnost i funkcionisanje. Ogibljenje tipično francusko meko i nečujno, odlično u prvih 100.000 km nakon čega treba obavezno zameniti amortizere.
Upravljački sistem veoma komforan ako ima servo asistenciju u protivnom postaje veoma težak i ne preporučuje se damama, naročito je težak pri parkiranju. Pažnju zaslužuju manžetene i zglobovi prednjih točkova, njiihovo dobro i pažljivo održavanje produžice vek vašem automobilu značajno, neispravne delove menjajte obavezno originalnim francuskim, skupi su ali i isplativi, u protivnom vas očekuje sve češći odlazak majstoru i češća zamena skupih delova. Največe probleme zadaje rashladni i elektricni sistem, curenje radijatora i pumpe za vodu se desava u skoro 30% slucajeva, starter i alternator prave probleme cak u 70% slucajeva. Radi sigurnosti treba svremena na vreme proveriti ispravnost svih elemenata rashladnog sistema od pumpe za vodu, termostata na radijatoru kao i ispravnost samog radijatora. Njihova neispravnost je dovodila cak do krivljenja cilindara u 11% slucajeva i pregorevanja zaptivke cilindara u 70% slucajeva. Proveru možete izvršiti sami, proverom nivoa antifriza, pojava mehurica u antifrizu je znak da sistem dobija vazduh i neophodna je njegova provera i popravka.
Električni sistem je najslabija tačka, starter pričinjava probleme u preko 70% slučajeva, a kvarovi alternatora u 18% slučajeva. Sporadične probleme izaziva i pumpa za gorivo, uzrok njenog kvara je filter za gorivo, montiran na teško dostupnom mestu i ne menja se redovno. Kočioni sistem stabilan, redovnu kontrolu treba vršiti dvaput godišnje. Tečnost u kočionom sistemu treba menjati na svake dve godine. Veoma je važno da se zamena pločica, paknova i diskova vrši originalnim. Zupčasti kaiš se menja na svakih 80.000 km pa o tome treba voditi računa. Kod motora od 1.400 ccm nije zgoreg proveriti ga jednom godišnje ili na svakih 20.000 km, a zameniti ga na 60.000 km.
Bez obzira što Renault 19 nije uspeo da pobedi lidera u svojoj klasi ?GOLF?-a, on je dobra alternativa za nešto manje para kao polovnjaka.
Početkom 1989 godine predstavljen je novi Renault 19 sa zadatkom da pobedi svog nemačkog konkurenta, lidera u svojoj klasi zvanog GOLF.
Pobeda nije ostvarena, ali je zato Renault 19 najprodavaniji strani automobil u nemačkoj od 1989 do 1994 godine. Zasluga ovavkom rezultatu je elegantan dizajn, komfor, raznovrsnost obrade, modeli od limuzine, polukombija do kabrioleta. Ovi kvaliteti ne bi bili dovoljni da ih nije pratila nešto niža cena od Golfa. Sve ukupno za pet godina Renault 19 je prodat u 400.000 primeraka samo u nemackoj.
Prednosti koje odlikuju renault 19 u odnosu na konkurenciju su pre svega 70% pocinkovana karoserija, široka paleta motora, benzinski od 1400 ccm sa 58 ks do 1.900 ccm sa 16 ventila i 135 ks, dizel varijante 1.900 ccm običan i turbo varijanta od 64 i 90 ks.
Motori se ocenjuju kao zdravi, izdržljivi, ekonomični i laki za održavanje. Bazni modeli su snabdeveni motorima od 1.400 ccm sa 58 ks, nemoćan za veličinu karoserije, neekonomičan, troši puno, radi na granicama izdržljivosti i strada od pregrevanja. Bolja i isplativija varijanta je motor od 1.800 ccm sa 73 ks, on je dovoljno jak da nosi karoseriju, ekonomičniji u odnosu na motor od 1.400 ccm. Za Shumahere na ulici svakako odgovaraju varijante od 1.900 ccm R19C sa 109 ks i R19 16V sa 135 ks. Pri kupovini ovih bildera treba znati da su već do daske istrošeni na putevima po zapadnoj evropi pa im ostaje još malo života do generalne opravke. Dizel varijante su mnogo isplativije i izdržljivije, potrošnja se kreće od 6 do 7 litara nafte na 100 km u gradskim uslovima vožnje.
Karoserija je udobna i praktična za četiri putnika sa zavidnim ptrljažnikom. Polukombi verzije obaranjem zadnjih sedišta postaju pravi kamioneti. Prednja vuča se ocenjuje kao dobra i izbalansirana za sve uslove. Menjač se ocenjuje kao veoma dobar, sporadično curenje ulja ne utične na njegovu ispravnost i funkcionisanje. Ogibljenje tipično francusko meko i nečujno, odlično u prvih 100.000 km nakon čega treba obavezno zameniti amortizere.
Upravljački sistem veoma komforan ako ima servo asistenciju u protivnom postaje veoma težak i ne preporučuje se damama, naročito je težak pri parkiranju. Pažnju zaslužuju manžetene i zglobovi prednjih točkova, njiihovo dobro i pažljivo održavanje produžice vek vašem automobilu značajno, neispravne delove menjajte obavezno originalnim francuskim, skupi su ali i isplativi, u protivnom vas očekuje sve češći odlazak majstoru i češća zamena skupih delova. Največe probleme zadaje rashladni i elektricni sistem, curenje radijatora i pumpe za vodu se desava u skoro 30% slucajeva, starter i alternator prave probleme cak u 70% slucajeva. Radi sigurnosti treba svremena na vreme proveriti ispravnost svih elemenata rashladnog sistema od pumpe za vodu, termostata na radijatoru kao i ispravnost samog radijatora. Njihova neispravnost je dovodila cak do krivljenja cilindara u 11% slucajeva i pregorevanja zaptivke cilindara u 70% slucajeva. Proveru možete izvršiti sami, proverom nivoa antifriza, pojava mehurica u antifrizu je znak da sistem dobija vazduh i neophodna je njegova provera i popravka.
Električni sistem je najslabija tačka, starter pričinjava probleme u preko 70% slučajeva, a kvarovi alternatora u 18% slučajeva. Sporadične probleme izaziva i pumpa za gorivo, uzrok njenog kvara je filter za gorivo, montiran na teško dostupnom mestu i ne menja se redovno. Kočioni sistem stabilan, redovnu kontrolu treba vršiti dvaput godišnje. Tečnost u kočionom sistemu treba menjati na svake dve godine. Veoma je važno da se zamena pločica, paknova i diskova vrši originalnim. Zupčasti kaiš se menja na svakih 80.000 km pa o tome treba voditi računa. Kod motora od 1.400 ccm nije zgoreg proveriti ga jednom godišnje ili na svakih 20.000 km, a zameniti ga na 60.000 km.
Bez obzira što Renault 19 nije uspeo da pobedi lidera u svojoj klasi ?GOLF?-a, on je dobra alternativa za nešto manje para kao polovnjaka.


Comment